Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Shadowbull #6233 üzenetére
1990-97-ig fejlesztették. Úgy, hogy 97-ben már repült. Kérlek mesélj.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6235 üzenetére
Igen, nem volt megbízható érintős rendszer akkor. Te éltél 90-ben?
Szóval eddigi cáfolataim a marharépaságra: G3000, A350 és F35.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6237 üzenetére
Aham. (ásít).
A lényeg továbbra is az, hogy
Tény: "Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket.
Hit: "Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6244 üzenetére
Minden érintőgomb a helyén marad. Mindig ugyanott van. Nem mászkálnak azok összevissza, mint a pók a falon. Ha akarod, el tudod rakni, ha nem tetszik, ahol van, ha máshova szeretnéd, mert ott neked jobb lenne, de magától nem megy semmi sehova.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Használt Model 3 van közel 12 ért
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6303 üzenetére
Pont olyan, mint a tuning cégek, tuning verdák, nagyobb turbó, chiptuning, hasonlók. Szerintem az se jobb semmivel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6305 üzenetére
Egyébként igen, valamivel rosszabb, mint a motortuning, mert sem a felfüggesztés, sem a fékek, sem az autó váza nem a nagy tömegre van kitalálva, és közben megváltozik a hosszanti tömegközéppont is, ami szintén ront az irányíthatóságon és a fékek működésén.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
de csak hasonlítsd össze a 60Ah, 94 Ah, 120 Ah pakkokat... a kocsin semmit se változtatott a BMW...
Hogyne változtatott volna. Behangolta a futóművet, és beállította a fékeket és az ESP-t. A kellő merevséget meg tesztelték a gyárban.
A +100 (egy komolyabb pakk inkább +150, mert +10kWh kb 70kg.) pedig olyan, mintha beleülne másfél ember pluszban. Csak épp mereven a vázhoz rögzítve rossz helyen, az autó farában. És utána még beszáll a többi, valódi ember, amikor olyan a helyzet, és máris túl van terhelve.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6319 üzenetére
Teljesen biztos, hogy nem. Teljesen más futómű van az 1611kg-os 55kWh-s NCA akkus SR+ alatt, és az 1745kg-os 60kWhs LFP RWD alatt.
#6311gorbep
Van a műhelyben 150kWh-nyi, autóból kiszerelt akkumulátorom. Egy 6kWh-s egység 40kg. Kábelek, elektronika, tartó váz nélkül. 10kWh átlagosan 80kg a 3-5 éves technológiával. Modernebb változatban kb 70.
A BMW más tömegcsökkentést is végzett, hogy beférjen az akku a váz tervezett tömegébe. Ha megnézed, közben megnövelték a megengedett össztömeget is. Egy ilyen átalakítás elég komoly tervezést igényel.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Több autó gyullad fel tankolás közben töltőpisztollyal a kézben, mint ahány villanyautó megrázott embereket. Kerestem angol nyelvű híreket töltés közbeni elektromos balesetről, de nulla találat. Nem találtam sehol semmit.
Az a helyzet, hogy az áram arra folyik, amerre a legkisebb az ellenállás. Márpedig ha eső van, és valami történik, akkor egyszerűen elfolyik a földbe, az emberi szövet ellenállása jóval nagyobb, mint a koszos vízé. Ha pedig elfolyik az áram, az áramvédő kapcsoló egyszerűen leold. Nem gyakori jelenség, szóval nem hogy embert nem ráz meg, még csak a földzárlat sem jellemző.
Volt egy DC töltőnk, ami esős időben kissé nyűglődött, és egy időben kérni kellett az ügyfelet, hogy ha nem tölt az autó, töröljék ki a csatlakozót, mert befolyt a víz. Na ilyenkor az történik, hogy a töltés legelső fázisában a töltő elvégez egy szigetelés ellenőrzést, amin ha megbukik a rendszer, akkor nem engedi rá a töltőáramot. A megoldás az lett, hogy víztől jobban védett csatlakozótartót tettünk a töltőre, azóta a probléma nem jelentkezett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6351 üzenetére
Teljesen egyet egyetértek veled.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
3-4 milliós kategóriában gyakori a 10+ éves autó, amiknek már degradálódott az aksija.
Minden autónak degradálódott az akksija. Ha 5 perce gurult le a szalagról, már akkor. Ahogy minden belső égésűnek is degradálódott a motorja, amint kijött a gyárkapun.Pl. 70%-os kapacitású akkumulátor meddig jó még?
Egy 70% akku pont 70%-ig jó. Kicsit értelmesebb válasz egy feltételezetten értelmesebb kérdésre: Ha 10 év alatt lett 70%-os, akkor hasonló használati szokások mellett további 10 év alatt további 20% lesz a csökkenés (0,7 x 0,7), tehát az eredeti, gyári hatótáv 50% várható.Elmegy még 10+ évig?
Elmegy még 20 évig is, csak kisebb hatótávval.Egyáltalán mikor kell cserélni?
Pont ugyanolyan kérdés, minthogy mikor kell motort cserélni az autóban. Ha sok olajat eszik? Vagy ha túl sokat fogyaszt? Vagy ha füstöl? Nem, javítani kell. Ha nem lehet javítani, akkor kell cserélni.Mindég azt mondják, hogy fejlődnek, és egyre olcsóbbak az akkumulátorok, de egy ilyen régi autóba, az árával megegyező, vagy drágább az akkumulátor csere.
Ki az isten akar akkumulátort cserélni? Az akku cellánként vagy blokkonként javítható meglehetősen olcsón.
"Mindég azt mondják, hogy fejlődnek, és egyre jobbak a motorok, de egy ilyen régi autóba, az árával megegyező, vagy drágább a motorcsere."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6379 üzenetére
Nem, ez egyáltalán nem így van. Folyamatosan, és egyre csökkenő a degradáció.
Jellemző élettartam görbe. Kéretik figyelni a logaritmusos ciklusszám tengelyre. Akár le is olvashatod róla a 70%-hoz tartozó és az 50%-hoz tartozó ciklusszámot:
Vonatkozó teljes kutatási anyag: [link]
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
március 9 óta kell fizetni SuC-on.
Azóta a költségeim:
29 Home Charges
kWh Added: 704,21 kWh, 8% veszteséggel 760,5 kWh
költség: 760,5 x 71 = 53 996 FtTEA:
Added: 8.52 kWh
Elszámolt: 9,2 kWh
költség: 9,2 x 179 = 1647 FtIonity:
Added: 45,54 kWh
Elszámolt: 47,39 kWh
Passport: 2516 Ft (időszakra és személyre eső)
költség: 47,39 x 120 Ft + 2516 Ft = 8203 FtTesla SuC:
Added: 66,36 kWh
Elszámolt: 67 kWh
költség: 67 x 237 Ft = 15 879 FtIngyenes töltés (Lidl)
Added: 17,8 kWh
költség: 0 Ft
Utak:
Total Kilometers: 4,532,16
kWh Used: 771,85 kWh
Elszámolt: 901,89
Fogyasztás betöltött alapján: 17,0 kWh/km
Fogyasztás elszámolt alapján: 19,9 kWh/km
Összes költség: 53996 + 1647 + 8203 + 15879 + 0 = 79 725 Ft
km díj: 79 725 Ft / 4 532,16 km = 17,59 Ft / km vagy 1759 Ft / 100 km[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6485 üzenetére
És ez csak az egyik autó. A másikban (Kia eNiro) 2 év alatt van (ma két éves) 30e úgy, hogy pont fél évet a szervizben volt, tehát az is évi 20e-t megy. Gondolhatod mekkora megváltás volt nekem az elektrifikáció (hibrid, plugin, ev). Az utolsó benzinesem (Subaru Legacy) megevett 14-et átlagban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #6501 üzenetére
Az akku nagyon sokat fejlődött a nikkel kadmium, nikkel metál hidrid, lítium nikkel mangán kobalt, lítium nikkel kobalt alumínium, lítium vasfoszfát vonalon.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #6545 üzenetére
Olyan nincs, hogy olcsó és jó kínai autó. Olyan van, hogy Kínában olcsónak tűnő kínai autó, meg olyan, hogy olcsó szar. 10 millióért a Daci Spring van kínai autóban, annyiért nem lesz MG. Sok az áfa, vám, szállítási és logisztikai költségek, és főleg: jobb az elvárt minőség, mint Kínában (és még így is csak félsiker).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6586 üzenetére
Soroljam percekig az orbitális méretű ostobaságokat, amit összehord? Engem rohadtul nem érdekel, hogy miről mit mond, mi tetszik neki, amíg a tárgyi tévedések mérete és mennyisége emberi méreteket ölt. Nem a Tesláról, hanem mindenről. A töltőkről már annyi marhaságot beszélt, hogy azzal teljesen kiírta magát a hirdetési listánkról.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tiédetis #6602 üzenetére
De egy termék iránti viszonyról max szubjektív érvekkel lehet vitázni. Egy termékről érveket felsorakoztatni "elméletileg objektíven" legfeljebb az áráról és a használati költségeiről lehet, és arról, hogy működik vagy sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6643 üzenetére
A Tesla sokkal többet keres a villanyautókon ezen az áron, mint más. Darabonként és összesen is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6645 üzenetére
23% a gross margin. Jöhetnek az autógyártók tucatjai, nagyon marginnal
- villanyautókon
- autókon en blocevDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6647 üzenetére
Jó, akkor most ellenőrizd tényekkel a saját hasraütéseidet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6709 üzenetére
18 milliárdból 8 milliárd a Brilliance cégben lévő résztulajdon újraszámolt értékeléséből származik. A járműgyártás nettó profit 10B. Azaz 7% (10/142 milliárd). Bruttóban 9% (13/142).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6718 üzenetére
A Tesla a kisker árrés egy részét teszi zsebre. A direkt értékesítését. Az értékesítés nagyobb része (mint minden márkánál) flottakezelőkön keresztül történik (mint amilyennek mi is vagyunk), akik komoly kedvezményeket kapnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6721 üzenetére
Nyilván tisztábban ég, habár pont a legszennyezőbb vegyületek mennyisége változatlan. Legfőképpen a nitrogén-oxidoké, hiszen azok éppen azért keletkeznek, mert nitrogén tartalmú levegőt égetünk.
Tehát a korom, az olajszármazékok, a széndioxid, a szénmonoxid és a nitrogén-oxidok kibocsátása is változatlan.Visszatérve az 1,4 eurós nettó árra, aki ezt jósolta, az nagyon nem értett hozzá (vagy csak jól ferdített) . Az efuel villamosenergia felhasználásávál készül. 1 l benzin 36 MJ energiával készül, legoptimistább becslések is 50% hatékonyságot tudnak jósolni (álmodozni) hosszú távon. Tehát 1 l üzemanyaghoz 36 x 2 / 3,6 = 20 kWh energia szükséges. Tehát az 1,4-es árhoz 0,07 eur/kWh villamos energia ár szükséges, azaz a mai zsinórár töredéke. De ez csak a gépből kicseppenő olaj ára, ez az ár még nem tartalmaz semmit: beruházás költsége, fejlesztési költségek, gyártási munkaerő, szállítás, kiszolgálás, stb. Hasonlítsuk össze az árat a kőolaj előállítási folyamatával. A kőolaj finomítása 85% hatásfokú, a térfogat növekmény a krakkolás miatt 25% Tehát egy hordó (159 l) kőolajból 159 x 1,25 x 0,85 = 169 l hasznos kőolaj származék (dízel, benzin és egyéb összesen) készül. Ez alapján az finomítóból kicseppenő üzemanyag ára most ($80/hordó) 80 / 169 x 0,9 = 0,42 eur / l. Ez áll szemben a 0,07 eurós villanyáram esetén elérhető 1,4 euróval
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A probléma ott folytatódik, ha véletlenül újra 0,07 euró lesz megint a zsinór, mint két éve, amikor ezek az álmok születtek, akkor újra nettó 40 forint alatt lesz a villanyautó átlagos töltési költsége. Ha azt jósoljuk, hogy addigra az extra adóteher arányosan oszlik meg az ev és az efuel felhasználók között, akkor a matek így fog kinézni:
Jelenlegi teljesen nettó ár: 600-255 = 345 forint = 0,92 euró. Ez áll szemben a 0,42 euró alapanyag költséggel. Tehát az egyéb költségek 0,5 euró / l. Most feltételezzük, hogy ez a költségrész változatlan. Most eltekintek az irgalmatlan mértékű beruházási költségektől, fejlesztési költségektől, ami az efuel gyártást övezni fogja, tehát ez a rész is növekedni fog, de még ismeretlen mértékben, tehát tekintsük szemérmesen nullának. Akkor az efuel nettó eladási ára 1,92 euró lesz, ami egy 5 literes csodadízel (ugye tudjuk, hogy pályán ő is 6-ot eszik, hiszen mindenkinek volt már dízel autója) 100km-en nettó 5x1,92 = 9,6 euró pénztárcát fogyaszt. Ugyanezen az úton egy villanyos 25 kWh-s fogyasztással 25 x 0,15 = 3,75-tel fog eljárni.Tehát az efuel 2,5x drágább lesz, ha értékaranyos lesz az sdóteher. Ha km-aranyos lesz, ami valószínűbb, akkor kicsit módosul. Jelenleg az üzemanyag így néz ki: nettó: 345 ft, extra adók: 127 ft, áfa (arányos): 128 ft, tehát a közvetett adók 100km-en 5 x 127 = 635 ft = 1,7 euró, ami rárakódik az efuelre és a villanyáramra egyaránt. Efuelre a mostani 0,34 euró mértékben, villanyra 1,7/25 = 0,07 eur / kWh mértékben.
Tehát a végső várható bruttó költségek:
Efuel: (9,6 + 1,7) x 1,27 = 14,35 euró / 100km
Villany: (3,75 + 1,7) x 1,27 = 6,92 euró / 100km (kevesebb, mint a fele)Ha jön újra a csoda, és megint 0,07 lesz a villamosenergia.
És mivel mindkettő ár így már villamos energia zsinórár kötött, az egymás közötti aranyok immáron fixek. Együtt fognak változni ebben az arányban, csak épp a villany sosem lesz már 0,07.
Ha a zsinór tartósan 0,2 lesz (ami várható), akkor:
0,2/0,07 = 3
(9,6 x 3 + 1,7) x 1,27 = 38,75 euró / 100 km
(3,75 x 3 + 1,7) x 1,27 = 16,45 / 100 km (+135%)
Ha az üzemanyagon nem változik a költség mennyisége, tehát csökken valahogy a költség hányad, akkor:
(9,6-2,5) x 3 + 2,5 + 1,7) x 1,27 = 32,40 euró / 100 km (+100%)Az efuel minden lesz, csak nem olcsó. Legoptimistább becsléssrl bruttó 6,5 eur, azaz 2400 Ft / l, de akkor felkopik az álluk a kőolajos cégeknek a forgalomcsökkenés miatt. Tehát várhatóan marad a költséghányad és a bruttó 7,75 eurós ár, semmi 2900 ft körül lesz a kúton.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6736 üzenetére
Nagyon naiv gondolat. A termelőegységnek folyamatosan dolgozni kell, nem várhat az ingyen áramra. Arra csak az akku várhat. Ha csak az ingyenes időszakra hajt az eful gyár, akkor ugyanahhoz a legyártott mennyiséghez nyáron 3-4x, télen pedig 10-100x több gyártói kapacitás szükséges. Magyarul ugyanabból az áramból fog dolgozni az eFuel gyár, mint a villanyautó töltő.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6737 üzenetére
Nem, mert a villanyosok fogják elfogyasztani az energiát az eFuel elől is. A hagyományos pedig nem lesz alternatíva, mert nem fog létezni lehetőség szintjén sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6789 üzenetére
Azért elmondom, hogy nálunk több tucat villanyautó van folyamatosan céges használatra (Porsche Taycanok, BMW iX, iX3, i4, Merci EQS SUV, S-ek, X Plaid, a többi lényegtelenről nem is beszélve), de ha távolabb megyünk tárgyalni, mindig mindenki kivétel nélkül vagy Model 3-at vagy Y-t hoz. Soha nem fordult még elő, hogy másba ült volna valaki. Ha városi használatra kell, akkor azért a többi is játszik, de amint ki kell mozdulni, minden más felejtős. Rövidebb távokra országon belül egy-egy S-t néhányan elhoznak, de ha messzebb kell menni, még az sem jön.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6792 üzenetére
Pont azt akartam mondani, amit írtam.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6798 üzenetére
Semmivel sem nagyobb a zaj, mint a többi, hasonló árkategóriás autóban, sőt. 17 millióért manapság lof..zt se kapsz.
A várható értékvesztés ideiglenes. Ahogy fel évek ezelőtt iszonyatos értékemelkedése volt (a 16,5m autómat 80ekm után 19,5 ért tudtam eladni), az értékvesztés csak ahhoz képest számottevő. Most 14ért mennek. 16,5->14 két év alatt nem értékvesztés. A jelenség ahhoz köthető, hogy nagyon nagy a piacon lévő mennyiség. Ennek pedig oka, hogy nagyobb sokan a tavalyi értékemelésére játszva berendeltek egy halom autót spekulációs céllal, agy nélkül. Ők szívták meg, spekulánsokat amúgy sem szeretjük. Nem segít a helyzeten az újautó piacot érintő zsugorodás sem De aki használja, azt az egész rohadtul nem érdekli. Én tudom, ki tudom számolni, hogy két-három év múlva, amikor jön a böntje a többi gyártó nemszállításának, és keresni kezdik a használt 3-5 éves villanyosokat, a szük kínálat miatt (szinte csak Tesla van) az összes villanyos ára még fog szaladni, ahogy tette ezt eddig is. A buta amatőr spekulánsok addigra mind kikopnak.
Az év válaszom viszont erre vonatkozott:
"ettől rossz autó lenne?"
Ha csak ennyi bajuk lenne. De ettől függetlenül ezt a kérdést mindenkinek magának kell feltenni.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6803 üzenetére
Többszázas Model 3/Y flottát üzemeltetünk 2019 óta, tehát van szép kupac 4 éves autó is közötte (az egyik saját céges is 2019es volt, tavalyi év második felében ment el 120ekm-rel el), de korróziós probléma nulla. Az amerikaiakról beszélek. A kínai és német autók talán(?) még kevésbé várhatók problémásnak. 2019 óta (amióta európai forgalmazás elindult) nem nagyon jelentenek korróziós hibákat. Szóval az igazán nagy tömegben érkező 2022/2023-as autók legkorábban 27-28 körül kezdhetnek egyáltalán korróziós hibákat mutatni, ha egyáltalán.
ID3 sem egy csendes jószág. Sokat ugyan nem mentem id3-mal (párszáz kmem van vele), id4-gyel annak inkább. Semmivel sem csendesebb, mint a 22es Model 3. A régi 19-20as autóinknál csendesebb, de az újabbaknál inkább hangosabb. Nem egy Mercedes.
A csökkentés azért épül be azonnal, mert sok a spekuláns, aki kénytelen szabadulni az autótól nulla kilométeresen. Pont arra mondtam. hogy ez a nyomás megszűnik. Az új autók már most olcsók, aki most veszi 17ért, annak nem lesz komoly értékvesztése. Számottevő értékvesztést csak azok szenvednek el, akik tavalyi év második felében rendeltek, és tavaly át is vették. Ilyen nagyon kevés van. A legtöbb tavaly átadott autó tavalyelőtti rendelés. Mi 120 autót kaptunk tavaly év végén (november) tavalyelőtt rendelésből, akkori áron, és nullát tavalyiból. A tavalyi rendeléseinket mostanában fogják szállítani, immár új, szintén kedvező áron. A tavalyi áron nem igazán voltak megrendelések, azért is tértek vissza az alacsonyabb árak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én is szabadulnék az enyémtől, csak egyelőre nem látom, hogy mit kéne venni. Ha látnám, már nem lenne meg.
Itt halt meg az elméleteted a gyros avulásról.Nézzük az elmúlt év újonnan érkezett autóit:
Kia Niro: ugyanaz, mint az előző
Nálunk az új S és X: drága
Kínaiak: jaj
más?Mindez 18 hónap alatt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6811 üzenetére
Semmi új technika vagy technológia.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Shadowbull #6825 üzenetére
Majd meglátjuk, hogy a vásárlókat ez mennyire hozza lázba. 2023Q1-ben Európában a Kia Niro nem fért fel a 10 legtöbbet eladott EV közé sem. Egyre rosszabb a Niro piaci helyzete. Egy negyedév még kevés a helyzet értékeléséhez, de egyelőre nem állnak jól az öreg vas simogatásával. 2023-ban több kell ennél.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mivel még nem létezik, senki sem tudja, hogy milyen lenne, ha lenne, vagy milyen lesz, ha valaha lesz egyáltalán. Valószínűbb, hogy mire megérkezne, addigra a mai lítiumos technológiák is fejlődnek annyit, hogy az előnyök köddé válnak. Tipikus zsákutca. Minden iparágnak megvannak az ilyen hőn áhított, de sosem realizálódó technológiái.
Ráadásul létezik most is "szilárdtest akkumulátor". Ott van minden Mercedes villanybuszban. Bár ne lenne. Óriási szívás van csak vele.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6825 üzenetére
Kia Niro csoportból ma:
"Niro EV MY23 tulajok! A DC töltési sebesség szerintetek kielégítő?Csak akksi előfűtéssel (amit nem könnyű aktiválni) lehet elérni a 80KW-os töltési sebességet, de azt se tartja sokáig, inkàbb csak 60KW.Előfűtés nélkül még ebben a tavaszi időben is csak 25-30KW "Üdv 2023-ban. De a lámpa más formájú.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest