Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz stickrs #5789 üzenetére
Otthon feltöltesz 70 forintért 300kmt. Ha 500-ra mész, és tölteni kell bele 200-nyit 280ért, akkor az átlagos díjad 500km-re 154 Ft/kWh-ra jön ki. 17-es fogyasztással 500km-re 13000 Ft, dízellel 17000 Ft, ami 30%-kal drágább.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Az enyém 429-ről 428-ra csökkent. Én nagyon sokat töltöm. Nagyon sokat van SuC-on és otthon mindig 100-ra.
A high vs low nem a degradáció. Az a start vs current. A high vs low azért hülyeség, mert a Teslafi szerint már az is teletöltés, ha SuC-on én kapcsolom ki 98%-on. Így volt egyszer 422, amiből ő most számol egy teljesen fals értéket.
Én emlékeim szerint 429-ről kezdtem, szerinte 430-ról. Lehet, hogy volt egyetlen töltés 430-on. Ma reggel épp 427-re töltött, nem 428-ra (ma kint lett töltve fagyban, bent 428-ra szokott) is jött ki a 0.8% degradáció.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az 50km-t hogy számoltad ki? Ahhoz 75% degradáció kéne, hogy 200-ból 10 év alatt 50 legyen. A legrosszabb eset, hogy 10 év alatt lesz 30% degradáció, és akkor a 200-ból lesz 140. De amúgy igen. a fogyasztás nem változik, csak a kapacitás.
De olyan nincs, egy 200km új autó fogyasztása és a 10 éves ugyanolyan használt fogyasztása közötti összehasonlítás elvégezhető legyen, hiszen 10 éves autó tok más mint az új.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5919 üzenetére
strukturális pakk esetén nem tudod mi történik. A tesztek alapján a legkevésbé sem megy vele senki. De ha te különleges teszteket végeztél, szólj
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5921 üzenetére
"strukturális pakk esetén nem tudod mi történik."
Gondolod sima töréstesztek közben az Audi pakkja kiszakadt?
Állj! Szalmabáb érvelés. Sose mondtam, hogy az Audi pakkja kiszakadt. De te még annyira sem tudod, hogy az utasok hova mennek. Te, jómagad, a személyed nem tudja. Csak légből kapott állítás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Minden balesetnél, ahol nem szakadt ki (összes villanyautós baleset az elmúlt 15 évben mínusz a két darab említett) ott ülsz az akkumulátoron.
A múltkor az M3-on láttam egy baleset eredményét. Az (belső égésű) autó telibe trafált 140-nel egy vaddisznót (!!!). Úgy lángolt mint egy fáklya. A bent ülők szerencsére megúszták.
Egy tonnányi tűzveszélyes, vízzel nem is oltható cucc minden autó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5934 üzenetére
mínusz a két darab említett
Nyilván túlzás, de azért talán azzal te sem vitatkozol, hogy a villanyautós balesetek döntő többségénél nem szakad ki az akku.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5943 üzenetére
Viszont a többmillió futó Tesla mellett sem hallottunk egyetlenegy távozó akkuról. Alá szerelve sem, és beleszerelve sem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #5947 üzenetére
Kazánrobbanás mindennapos esett volt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Tehát visszatérve:
1. Minden autó tűzveszélyes. Balesetnél fokozatosan növekszik a gyulladásveszély, mindegy, hogy villanyos, vagy belső égésű.
2. Ha bent marad, a karosszéria védi az akkut, csökken a tűzveszély.
3. Ha kiszakad, megváltozik a karosszéria merevsége, és nagyobb a bentülők kockázata.
4. Ha kiszakad, megváltozik a tömeggeometria, és a nehezen boruló autó hirtelen könnyebben pörgő - boruló lesz, ami szintén növeli a bentülők kockázatát.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mindegyik télen-nyáron kondicionálja az akkut. A felvetés inkább annak szól, hogy mi van, ha épp elromlik a kondicionálás.
Hát, megjegyzem, hogy pont semmi. 70 fokon, de még 150 fokon sem gyullad meg az akku. Tesztek alapján a Litium Ion akkumulátort 170 fokra kellett hevíteni, hogy meginduljon az a kémiai folyamat, aminek a végén idővel túlhevül, és elérve a 900 fokos belső hőmérsékletet, kigyullad.
Ta: környezeti hőmérséklet
Ts: cellahőmérsékletLíthuim vas foszfát (LiFePO4, LFP) akkumulátornál ugyanez 125 fok.
Ehhez képest egy belő égésűnél (benzinesnél) elég lehet egy pillanatnyi jól irányzott szikra a gyulladáshoz. Azért ott se nagyon jellemző, hogy egy szikra elég lenne. (lásd Mythbusters benzintank kilövős epizód)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nemrégiben téma volt a fűtés. Az ADAC tesztben -10 fokról indult a teszt, én ma reggel -7 fokban indítottam a felfűtést. Az időjárást nem tudom befolyásolni, de azt hiszem a -7 és a -10 között kardinális különbség nincs. Itt a felfűtés Teslafi adatsora. A fűtés 6:45-kor kezdődött és 10 perc múlva 7:05-kor érte el a 28 fokos maximális hőmérsékletet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5963 üzenetére
szerinted 10 perc alatt 28 a szenzornál, akkor 40 perc alatt 14 máshol?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #5972 üzenetére
Ne haragudj, de olyan oltári baromság eredményt mutattak ki, hogy ilyet véletlenül nem lehet elbénázni, csak szándékosan.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Lefordítottam
Benzines autó teszt (egy alternatív valóságból)
Nemrégiben vásároltam egy Mazda Miatát. Ez az autó különleges, mert az elektromos áram helyett egy olyan robbanékony folyadékkal működik, amit benzinnek hívnak. Az autónak van egy motorja, ami összekeveri a benzint a levegő oxigénjével, meggyújtja az elegyet, és a keletkező égési folyamatot használja az autó mozgatásához. Nem teljesen értem az apró részleteket, hogyan működik, de ez a hajtástechnológia teljesen megváltoztatta az autó birtoklásának és üzemeltetésének élményét.
Miután átvettem a kocsit, az első gondom az volt, hogy semmi sem történt. Kinyitottam az ajtót (a kilincsek nagyon feltűnőek), leültem a vezetőülésbe, és... semmi nem történt. Az műszerfal nem mutatott semmilyen üzenetet. A klímavezérlés nem kapcsolódott be. Az autó halottnak tűnt. Megnyomtam a gyorsítópedált (a Mazda ezt a "gáz"-pedálnak hívja), de ismét semmi sem történt. Felhívtam az ügyfélszolgálati vonalukat, és hamar kiderült a probléma: Egy benzines autót "be kell indítani". Azt mondták, hogy pazarló és drága lenne az belső égésű motort folyamatosan működtetni, így csak akkor szabad járatni, ha mozogni akarunk az autóval. Az indítási folyamat meglehetősen fájdalommentes: behelyezed a kulcsot az indexkapcsoló melletti résbe, benyomod a kuplungpedált (erről később még lesz szó), majd elfordítod a kulcsot, és egy-két másodpercig úgy tartod. Az első próbálkozásom rögtön sikerült, az autó életre kelt, és mindenféle őrült hangot adott ki. Képzeljük el, mintha egy gőzmozdony és egy géppuska szerelemgyereke lett volna. Ilyen zaj jön ki a benzines autóból. Egyszerre kelt izgalmat és aggodalmat.
A következő zavarom a klímavezérléssel kapcsolatban volt. Először azt hittem, hogy valami hibás, de kiderült, hogy a benzinmotor fűtési rendszere egyedülálló. Az elektromos áramot nem használják fűtőszálak vagy hőszivattyús melegítésre, hanem a motor hulladékhőjével melegítik a kabin belsejét is. Ez azt jelenti, hogy a kabin addig nem lesz meleg, amíg az autó motorja kellő mértékben fel nem melegszik. Ez csak néhány percet vesz igénybe, de egy hideg reggelen, mint egy örökkévalóság.
Az autó motorja jár, a kabin meleg, és végre eljött az idő, hogy elinduljak. Ezután találkoztam egy másik furcsasággal. A benzinmotoroknak szűk működési tartománya van. Túl lassú fordulatszámon az égési reakció nem tudja fenntartani önmagát. Túl gyors fordulatszámon pedig felrobban. Ezt a problémát több sebességfokozattal rendelkező sebességváltóval oldják meg, hasonlóan, mint egy kerékpáron. Az alacsonyabb sebességi fokozatokat az indításhoz használjuk. Ahogy gyorsulunk, magasabb sebességi fokozatokba kapcsolunk, hogy elkerüljük a motor fordulatszám korlátozásának problémáját. A sebességváltás folyamata gondos összehangolást igényel a gázpedál, a kuplungpedál (a fékpedál bal oldalán található extra pedál) és a sebváltó kar között. Most nem megyek bele a részletekbe, de a sebességváltás valóban egy olyan készség, amelyet külön meg kell tanulni. A sebességváltás bizonyos körülmények között szórakoztató lehet, de araszoló forgalomban idegesítő és fárasztó.
Sok gyakorlás és káromkodás után végre hazaértem és leállítottam az autót. Ez a lépés ismét szokatlan, de szükséges a üzemanyag-megtakarítás miatt. Egész egyszerűen megfordítottam az indítási folyamatot: ellentétes irányba fordítottam a kulcsot és kivittem. Az autó elcsendesült, így kiszálltam, és beléptem a házba, hogy csináljak egy vacsorát.
Másnap reggel megpróbáltam elindítani az autót, de semmi sem történt. A hibakeresés egy ideig eltartott, de végül csak meglett: egy benzines autónak üzemanyagra és áramra is szüksége van a működéshez! A fényszórók nem kapcsolódtak ki, miután kiszálltam az autóból. Ez azt jelentette, hogy az autó icipici akkumulátora lemerült, és nem tudta elindítani a benzines motort. Micsoda hülyeség! Ráadásul az autóban nincs semmilyen szabványos töltőcsatlakozó. Nem lehet még hosszabbítóval sem csatlakoztatni a töltéshez. Keresnem kell egy másik benzines autót, amelyik mellém tud állni, majd kinyitjuk mindkét motorháztetőt és nagy aligátorcsipesszel összekötjük az autók akkumulátorát, aztán a működő autót elindítjuk, hogy feltöltse a lemerült akkumulátort. Ráadásul ha rosszul csatlakoztatom a "bikakábelt", az akkumulátor felrobbanhat, és a sav mindenfelé fröcsköl. Ez rendkívül veszélyes, különösen ha figyelembe vesszük, hogy az akkumulátor igencsak közel van az erősen gyúlékony benzinhez. Csak képzeljük el, hogy hány ilyen jármű égne le, ha tényleg elterjednének. Remélhetőleg a tűzoltók felkészültek a benzines autók egyedi tűzoltási eljárására.
Amikor kinyitottam a motorháztetőt, észrevettem egy másik problémát: nincs tároló! A benzines motor hatalmas. Az egész autó elejét elfoglalja, nem marad hely az áru vagy az élelmiszer számára. Mindent a csomagtartóba kell pakolni. Elképesztő, hogy az autó használati útmutatója nem is említi ezt.
Az üzemanyagtöltés vegyes tapasztalat volt. Minden alkalommal, amikor beálltam a garázsba, el kellett nyomnom magamban az automatikus mozdulatot, hogy bedugjam az autót. A benzin csak különleges állomásokon érhető el, és túl költséges lenne otthon benzintöltőt telepíteni. Tehát itt a normál autókkal ellentétben, nem ébredsz minden reggel teljes hatótávval. Az egyetlen módja a hatótáv növelésének az, ha benzinkúthoz mész. Ezek hasonlóak a gyorstöltő állomásokhoz, de büdösek és veszélyesebbek. Biztosan nem akarnék közelükben élni. Az állomások előírása, hogy kikapcsoljuk az motort üzemanyagtöltés közben, ami azt jelenti, hogy nem hallgathatsz zenét, vagy nézhetsz filmet töltés közben. Az egyetlen előny: az üzemanyagtöltés nagyon gyors. Miután elindítottam a benzinszivattyút, bementem a boltba, és vettem egy kis harapnivalót. Amikor visszajöttem, már kész is volt! Néhány másik sofőr szikrázó tekintettel nézett rám, hogy foglalom a benzinkutat, így gyorsan visszahelyeztem a csövet a helyére és elindultam. Meglepett, hogy nincs semmilyen biztonsági zár, amely megakadályozná az autó indulását üzemanyagtöltés közben. Valószínűleg szándékos, lehet, hogy az a terv, hogy a jövőben menet közben lehessen üzemanyagot vételezni.
Az üzemanyagtöltés gyorsasága segít ellensúlyozni az otthoni töltés hiányát, de az üzemanyagtöltő állomásoktól való függőség sok kellemetlen érzést okoz nekem. Mi van, ha valahol a semmi közepén vagyok, és nem érem el az állomást, mielőtt kifogy az üzemanyag? Mi van, ha az állomás kifogy a benzinből? Egy normál autót bárhol csatlakoztathatok az elektromos hálózathoz. Még egy sima 220-as aljzattal is elegendő hatótávot kapok, hogy eljussak egy gyorstöltő állomásra. De a benzines autónak üzemanyagra van szüksége a mozgáshoz. Ha túl messze van az üzemanyagtöltő állomás, valakit meg kell kérni, hogy benzint hozzon neked. Ha ez nem lehetséges, akkor hívnod kell egy trélert.
Miután egy ideig használtam egy benzines autót, néhány vonzó dolgot találok benne. Először is, ez egy mérnöki csoda. Egy különleges gépezet, amely használja az égés energiáját, és rendkívül bonyolult. Csodálatos, ahogy az egész működik. Az autó vezetése után az a szó jut eszembe: "ősi". Az összes érzékszervedet felkorbácsolja: a motor hangja és rezgése, a keringő vegyi anyagok és az kipufogógáz szaga, és a nyomasztó gondolat arról, hogy egy teli tartály gyúlékony anyaggal száguldasz körbe-körbe. Néhányan talán ijesztőnek találják, míg másoknak (például nekem) izgalmas.
De bármilyen élvezetes egy benzines autó, az mindennapos használatra egyszerűen nem jó. A rendeshez képest a benzines autó kényelmetlen, lassú, zajos, büdös és veszélyes. Azt gondolom, hogy néhány rajongó és hipszter szeretni fogja ezeket az autókat, és a gazdag embereknek lehet egy ilyen a különleges alkalmakra (lovakkal és a vitorlás hajókkal együtt), de a legtöbb embernek egy normál autó jobban megfelel. Kétlem, hogy ezek a benzines járművek valaha is népszerűek lesznek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csináltam egy érdekes statisztikát. Összehasonlítottam a két Teslám téli fogyasztását az idei tél és a tavalyi tél viszonylatában. Az egyik autó egy faceliftes, hőszivattyús, nettó 52kWh NCA akkumulátoros amerikai modell (félhivatalos becenevén SR+), a másik egy dupla faceliftes, hőszivattyús, nettó 57kWh LFP akkus kínai példány (félhivatalos becenevén RWD). A vizsgált időszak október 15-február 15-ig tartó 4 teljes hónap. Csak az 50km feletti utakat tettem bele a statisztikába, mert a városi utak előfűtése félrevinné a statisztikát teljesen.
A kisebbik akkus autóval az előző téli időszak alatt 118 db 50km-nél hosszabb utam volt, utak átlagos hossza 70km, teljes út 8132 km, átlagsebesség 73 km/h, átlagfogyasztás 20,2 kWh/100km
Az újabbik autóval most télen 134 db 50km-nél hosszabb utam volt, utak átlagos hossza 85 km, teljes út 11409 km, átlagsebesség 88 km/h, átlagfogyasztás 19,8 kWh/100kmHa csak a 100km/h-nál nagyobb átlagsebességű 50 km-nél hosszabb utakat nézem:
régi: 25 út, átlagos hossz 95 km, összesen 2382 km, 111km/h átlagsebesség, fogyasztás: 22,6 kWh/100
új: 43 út, átlagos hossz 109 km, összesen 4671 km, 114km/h átlagsebesség, fogyasztás: 21,5 kWh/100Összességében a kettő hosszú utas fogyasztása egyformára jött ki, mivel az újnak sokkal bátrabban nyomom, és nagyobb átlagsebességgel közlekedek vele. A régivel télen kellett spórolni rendesen. Nagyobb akksisnak rendes pályás tempónál 5% fogyasztási előnye, és 10% kapacitásbeli előny miatt télen 15%-kal nagyobb a hatótávja. Régi hatótávja: 230 km (teljes tartalékkal 243km), új hatótávja: 265 km (teljes tartalékkal 279km).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6044 üzenetére
Szerintem rohadtul nem akarnak egy magyar ügyfél problémáival foglalkozni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A napokban lesz két éves a(z első) Teslám. Most csak rájuk számolok egy "cost of ownership" kalkulációt. Volt előtte is villanyosom, de részletes adatok hiányában nem tudok számolni vele.
Vételár(ak): 16,5M, majd 2M ráfizetéssel van most egy fél éves példány. Összesen 18,5M
Jelenlegi eladási érték 16,5M környéke.
Értékvesztés: 2000 e FtGumi:
Téli gumi: 150 e Ft
Nyári gumi: 0 Ft (van egy szinte null km-es garnitúra az autócsere miatt)
Cserék: 3x15 = 45 e Ft
Gumiköltség: 195 e FtSzervizek:
Nyest kábelrágás -> Erősáramú kábelkorbács csere: 0 Ft (első autón)
Dísztárcsa lazulás -> 4 új dísztárcsa: 0 Ft (másodikon)
Egyéb időszakos szervizek: 0 Ft (Teslánál nincs, ráadásul az új autóval úgyis minden új)
Szervizköltség: 0 FtÜzemanyag:
Ionity Pass 6500 Ft/hó x 7 = 46 e FtOtthoni töltés (nincs napelem):
'22.08.01 előtt: 9923 kWh x 1,1 x 33 Ft = 360 e Ft
'22.08.01 után: 4022 kWh x 1,1 x 71 Ft = 314 e FtNyilvános AC:
Nyilvános fizetős AC töltés: 515 kWh x 1,1 x 130 Ft (kb) = 73 e Ft
Ingyenes AC töltés: 50 kWh 0 FtDC:
Fizetős: 2892 kWh x 1,1 x 150 Ft (átlág kb) = 477 e Ft
SuC ingyenes: 4152 kWh 0 Ft
SuC fizetős: 81 kWh x 350 Ft = 28 e FtÜzemanyagköltség: 1292 e Ft
Mindösszesen: 3493 e Ft
Összes út: 110686 km
Km költség: 31,55 Ft.
Fogyasztás:
Összes energia (autó előtti veszteséggel): 23375 kWh
Összes energia (autó előtti veszteség nélkül): 21635 kWhAutók által kijelzett átlagfogyasztás:
első: 79450km-en 16,5 kWh/100km
második: 31236km-en 18,3 kWh/100km
Valós átlagfogyasztás: 21,1 kWh/100km
Valós átlagfogyasztás (autó előtti veszteség nélkül): 19,5 kWh/100km
Láthatóan a régebbi nagyobbat hazudik. Jobb értéket mutat, pedig az új fogyaszt kevesebbet. A valós fogyasztás kb 20kWh és 19kWh Tehát az új alig hazudik (~5%)Konklúzió: Bármilyen öreg autómmal sem mentem még soha ilyen olcsón 110e km-t. (inflációval korrigálva)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Projekció a következő 110e kmre (várható eladási pont):
Értékvesztés: 2000 e Ft
Otthoni töltés: 13000 kWh x 1,1 x 71 Ft = 1015 e Ft
Nyilvános fizetős: 500 kWh x 1,1 x 200 Ft = 110 e Ft
Fizetős DC: 2800 kWh x 1,1 x 250 Ft = 770 e Ft
Fizetős SuC: 2500 kWh x 200 Ft = 500 e Ft (számítva arra, hogy SuC is fizetős lesz valamikor)
Összesen: 4295e Ft
Km költség: 39,05 Ft
220ekm-re: 35,40 Ft[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6078 üzenetére
Hú, akkor sokkal bonyolultabb számítás kellene. Valójában egy tartós bérleti konstrukció, ami tartalmazza a biztosításokat, de a végén maradványértéken megvásárolható. Kéne számolnom az összes befizetett díjjal, a 42%-os első díjjal, maradványértékkel, a jelenlegi bank-állással és az áfa-kedvezménnyel. Ráadásul az autó váltása duplán bekavar, mert valójában nulla forintot fizettem be a cserekor, és még csökkent is a havidíjam az autóváltáskor az előző autó pénzügyi adatai miatt. Szóval nagyjából képtelenség kiszámolni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6080 üzenetére
Egyébként 360e körül van az éves casco, szóval az még 720e. De biztosítást amúgy sem szeretem a költségek köre soroni, hiszen az egy plusz-mínusz-os tétel. Nagy átlagban ugyanannyi plusz, mint mínusz, kivéve a biztosító díja (évi kb 50e)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Bosch 2 év egy hónapos mosogatógép:
2 év garancia.
Elektromos panel megdöglött.
Hibafeltárás, elszállítás: 25e Ft
Alkatrész: 78e Ft
Csere munkadíj 20e Ft
Új ára: 110e Ft volt, most 126e FtJavítás összesen 123e Ft, és a végén van egy olyan mosogatógépem, ami használt, már egyszer elromlott, tehát valószínűleg hamarosan újra megdöglik ugyanaz a panel. Mivel a 25e forintot előre ki kellett fizetni, így még ezt is elbuktam. A javítást természetesen nem kértem. Vettem helyette egy szirszar kínai mosogatógépet 80e-ért, annyit fizettem érte, amennyi az alkatrész ára annak a foschnak. Jobban mosogat, jobb a programja, gyorsabb.
Az elmúlt 5 évben 4 Bosch géppel is megégettem magam. Soha többet Bosch, de semmi márkás átb..zás. Inkább cserélem a kínait 2 évente féláron, mint valami drága szarral lehúzzanak megint.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6123 üzenetére
Az előző Bosch mosogatógépem 1996-2020-ig szolgált. 24 évig. Kinyitva olyan volt, mint az új. 24 év után megdöglött. Elfogadtam, sőt, emiatt lett újra Bosch. Pedig nem sokkal korábban meghalt a néhány éves Bosch porszívóm (előző Bosch porszívóm 10-12 évig szolgált), a 6-8 éves Siemens sütőm, és egy 5 év körüli nagy Bosch robotgépem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csak azért, mert Teslában meg ezt is meg tudod csinálni anélkül, hogy levedd a szemed az útról.
A másik, ami az érintőképernyő kezeléséről szóló hited érinti: Az érintőképernyőn megnyomni egy gombot pont ugyanolyan feladat, mint egy fizikai gomb megnyomása. Ezt már elmagyaráztáam párszor, hogy a fizikai gomb és az érintő gomb is a 3d térben egy konkrét (x,y,z) pozíció, és a használathoz először ugyanúgy meg kell érinteni mindkettőt, csak a fizikai gombot még be is kell nyomni. Az útról szemet levételhez semmi köze annak, hogy a gombot be kell-e nyomni mélységében, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6219 üzenetére
Ki vezet tapogatvs? Rengeteg ideig elveszi a figyelmet a vezetéstől. Nem véletlenül tiltják a kézben telefonálást is, függetlenül attól, hogy az utad nézed közben, vagy sem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6223 üzenetére
Ez nem is lehet igaz, definíció szerint is tévedés. El kell engedned a kormányt. Lehetetlen, hogy ez legyen a legbiztonságosabb. A legbiztonságosabb mindenféleképpen a szöveges utasítások.
Másik: 25 év autóvezetői tapasztalatát követően még sosem sikerült semmilyen információt leszűrni abból, hogy hozzáértem egy random ABS műanyag felülethez. Nem többet, mint hogy hozzáértem egy üveg felülethez. Vagy tudom, hogy mi van ott, vagy nem. "Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót" a többi pedig ugyanúgy igaz érintőre is. És ez nem emberi, hanem fizikai kérdés. A gomb ott van és kész.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
Tény: "Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket.
Hit: "Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
"Mellesleg a repülésben is jellemzően fizikai gombok vannak, és nem azért mert nem telik érintőképernyőre. Ott is pont ez az ergonomiai alapelv van a kialakítás mögött."
Tévedés. A legmodernebb polgári avionika jelenleg a Garmin G3000 és a G5000, amik érintővezérléses rendszerek. 2019 óta létezik a G3000. A légi közlekedés együtt változik a földivel. Persze, a sok ősi szarban (több évtizedes, felújított gépek, amire telik a csóró népnek) nem az van. Szóval de, azért, mert nem telik rá.
Ha kereskedelmire légi közlekedésre gondolsz, az megint más tészta, hiszen ott nagyon sok szituációban (legtöbb modern landolási helyzetben) egyenesen tilos(!) kitekinteni a szélvédőn, és csak a kijelzőt szabad bámulni, meg a gombokat. Teljesen más a biztonság működése, mint földi közlekedésben. És a legmodernebb Airbus, az A350 (2019 óta forgalomban) például érintővezérléses.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6228 üzenetére
Ez egy ősi szar. Az új gépek, pl F35 érintős. Óriási szívás. Nem azért, ami miatt te szarnak képzeled az autóban. Szóval nem azért, mert nem találják a gombot, hanem azért, mert egy vadászgépet vastag kesztyűben vezetnek. Optikai érzékelést kellett emiatt bevezetni, amit nehezebb vezérleni, mert véletlenül beleérhet a kezed többi része az optikai érzékelő útjába.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6231 üzenetére
26 éve repül, és 18 éve állították szolgálatba. 18 éve. Igen ősi szar. Mint egy 18 éves autó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen