Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz FIREBLADE78 #4570 üzenetére
És hány EQS-t, vagy bármilyen villany Mercit?
Múltkor, amikor Nagyváradra mentem, Miskolc után a pályán 140-nel elment mellettünk 160-170 körül egy EQC. Testvéremmel összenéztünk, hogy ez mégis hogy fog tölteni. Aztán 10 perc múlva Debrecen előtt gyök kettővel (90 körül) látjuk, és húzunk el mellette. Kb akkor jött rá arra, amire mi 10 perccel korábban.
Csütörtökön Aradra megyek, de az se gond, mert Szegeden ott a SuC. A múltkor a másik haverom az iX helyett Model 3-mal jött Nagyváradra. Szerintem Aradra is Teslával fog jönni, nem BMW-vel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nagyon nehéz rajta komolyat bukni. Az enyém 16,5M volt újonnan. Másfél évesen 79ekmrel 19ért ment el. Jött helyette új 21,5-ért. Tehát tulajdonképpen 2,5M-ért került bele 80e. Tehát kilométere 31 forint (most áfával kapcsolatos kedvezményeket nem számolom). Mivel a gumin és üzemanyagon kívül mást egyetlen fillért se kellett rá költeni, ez pont ennyi lett.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #4602 üzenetére
A Tesla töltők mindegyike legalább 125kW-os, de egy részük 250-es (pesti töltők, és Győr)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4610 üzenetére
Bár így lenne. Sajnos Magyarország helyi sajátosságok sora miatt hátrányos helyzetű. Nem véletlenül van itt ingyen.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Van akinek 4, másnak meg sokkal hamarabb. Alig van 4 éves villany Niro/Kona, mégis több tucatnyi kisakku hiba a fórumban. Nálam egyelőre nincs komoly gond (1,5 év@25e km), bár hosszabb pihenőnél egyszer már volt, hogy jelzett az elektronika, hogy alacsony feszültség, de használatra "megjavult". A probléma a kisakkuval a túlmerülés szokott lenni. Huzamosabb állás hatására a fogyasztók (online kapcsolat pl) lemerítik. A beállított kondicionálás ellenére az autó időnként elfelejti megtenni (a nagy akkuból tölteni a kicsit).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
autóba külön vannak a modulok, nem mindegy, hogy mindhárom terhelést kap vagy csak egy.
Ellentmondást vélek felfedezni.
Helyesen így szólna: Nem mindegy, hogy mindhármon oszlik el a terhelés, vagy csak egy kap háromszorost. Hiszen tölteni bele annyit kell, amennyit elfogyasztasz. A mennyiség fix. Akkor pedig a 3 modulon elosztás jobb, mint csak egyet terhelni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #4717 üzenetére
Penny továbbra is ingyenes szolgáltatást tervez. Lehet, lesznek korlátozások, de ha máshogy nem, vásárlás mellett biztosan ingyenes marad. De még az is lehet. hogy nyilvánosan is. Ami biztos, hogy a taxik ki lesznek zárva az ingyenes (és mindenfelé) töltésből.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Magasabb hőmérsékletnél a lítium cellák belső ellenállása kisebb. Alacsonyabb töltőáramnál a fajlagosan kisebb hőtermelés és a vonatkozó hődisszipáció miatt nem melegszenek fel kellő mértékben a cellák, így a magasabb ellenálláson hosszabb távon nagyobb az energiaveszteség. És ez a tél közeledtével egyre romlik az egy fázis rovására.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #4741 üzenetére
Rengeteg villanykamion fut már most is az utakon. Sok nagyságrenddel több, mint hidrogénes. Abból csak mutatóban van, éppúgy, mint hidrogénes autóból. Ahol ezt olvastad, azt hagyd meg a meséknek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Hidrogénnek meg a belső égésűnél is nagyobb infrastrukturális igénye van, csak épp most nincs egy évszázad arra, hogy kiépüljön a kúthálózat.
1 db nagynyomású, 60l/perc dízel fej kiszolgál naponta 86e liter üzemanyagot, ami 200e km megtételére elegendő.
1 db hidrogén kútfej telepítéssel 800-1000 millió forint, területi igénye 3x, mint a dízel kút fejé, 1 óra alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta max. 1500kg-t, ami kútfejenként napi 15e km-re elég, így kell belőle kb 13x annyi, mint nagynyomású dízel fejből most van, és van rá 20 év kialakítani a teljes hálózatot.
1 db 1,5 MW töltő telepítéssel 150 M forint, területi igénye nem nagyobb, mint ami a földfelszínen látszik, 45 perc alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta 36 MW-ot, ami kútfejenként 36e km-re elég, így kell belőle 6x annyi, mint benzinkút fejből, és feleannyi, mint hidrogén kútfejből.
Sok szerencsét a hidrogénnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A következő nehézség, hogy egy hidrogén szállító tartályos félpót 1000kg hidrogén szállítására képes. Ez kb 10000 km megtételére elegendő. Egy dízel félpót 35m3-t tud szállítani, ami 80000 km-re elég. Tehát 8x annyi hidrogénszállítóra lenne szükség, mint most üzemanyagszállítóra, és a szállítási költség a 8x-osa.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4754 üzenetére
"kvázi a megújuló energia termelés mellékterméke"
Ez marhaság. Ilyen nincs, hogy annak a mellékterméke. A megújuló lokálisan keletkezik, nem lesz "minden sarkon" hidrogéntermelő automata. Minden sarkon lesz viszont kiegyenlítő akkumulátor.Az akku árak viszont folyamatosan zuhannak, és a trend tartja magát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz joghurt #4757 üzenetére
PHEV-méretű kell bele. Egyszerűen elkerülhetetlen. 500m szintkülönbségcsökkenésen 90kWh energia keletkezik. 5% lejtéssel 10km-en a haladásra felhasznál ebből 15kWh-t, visszatermelendő 80kWh, amiből hatásfokkal 70kWh-t kell betölteni az akkuba. Ennél kb a 50%-kal nagyobbra van szükség, hiszen nem lesz mindig épp üres az akku, és nem lehet 0-100 között tölteni. Tehát kell bele 100kWh akku. Nem 1000, mint egy villanykamionba, hanem annak a 10%-a. Kb, mint egy PHEV-nél, olyan az arány.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz joghurt #4759 üzenetére
A legnagyobb nagy nyomású hidrogéntartályos félpótok szállítási kapacitása 1000kg. Nincs folyékony hidrogénes teherautó. Se teher, se személy. Minden üzemanyagella gáznemű hidrogénnel dolgozik. Nem lehet cseppfolyós hidrogént belepumpálni egy gáznemű hidrogénes tartályba. Nem lehet csak úgy elpárologtatni a gázt. Az iszonyú lassú folyamat. Soha nem töltesz át 2500kg folyékony hidrogént egy 700bar nyomású gáztartályba. Az életed lepereg előbb.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ez is egy vélemény. Mindenről 1000 tanulmányt lehet készíteni pro vagy kontra irányban. Minden csak pénz kérdése, hogy mennyit és mire kell elégetni. Én magam is legalább 10 pontban tudnám cáfolni a zöldhidrogén alkalmazásának előnyeit.
Összegezve, a szakma jeenlegi helyzetben a zöldhidrtogént tekinti a legéletképesebb megoldásnak a már most kialakult energiatermelési problémák kezelésére.
Ez ráadásul nettó marhaság. A szakma az akkumulátorokban hisz. Nézd csak meg az aktuális szabályozást (MAVIR Üzemi Szabályzat, 2022. október 21.) a helyi akkumulátoros tárolóelhelyezési kötelezettségről. Mire a zöldhidrogén bármire is jutna, addigra 100x-os mennyiségű akkumulátoros kapacitás lesz már telepítve.
HMKE vissza lesz hozva. Lesznek bizonyos korlátozások, de hamarosan érkezik az új szabályozás, ami újra lehetővé teszi a visszatáplálást új szerződésesek esetén is. A rendelet egy ostoba marhaság volt. A halózatüzemeltetők nem ezt akarták. Csak a politika megint atombombával támadott a verébre.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az villamos infrastruktúra simán elbírja. A probléma nem a fogyasztói oldalon van.
De akkora beruházási kerettel, amekkora egyetlen hidrogénkút, teljesen hálózatfüggetlen, nulla emissziós, szinte nulla energiaköltségű kamiontöltő telepíthető.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Minden autó drága. A tömegek problémája az, hogy nincs elegendő jó, használt villanyautó. A tömegek nem új autókat keresnek. Leszarják, hogy 10, 15, 20, vagy 25 millió újonnan, csak legyen elég olcsó használt. De ugyebár nincs. És sokáig nem is lesz. Ők a 10 millióst 5 évesen 2-ért, a 25 millióst 6-ért szeretnék megvenni. Mert ehhez szoktak hozzá évtizedek alatt. De ez sokáig nem így lesz. Mert az 5 éves villanyautó az 5 évvel ezelőtt vásároltakból létezik csak. Azok pedig kevesen vannak. A mai villanyautókból 5 év múlva lesz túl kevés, mert akkor még nagyobb lesz a kereslet, és ahhoz képest a ma futó mennyiség jelentéktelen. Szóval a használt villanyos árak mindig is az űrben lesznek. Ez csípi a tömegek szemét. Hogy 5 évesen nem a 25 millióst tudják megvenni 6-ért, hanem a 10 millióst. Szóval két kategóriát le kell adni a használt igényekből, ha villanyt akarnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tesla Shanghai aktuális termelési ráta: 22000/hét = 1,15M, Fremont aktuális: 23000/hét = 1,2M és most van úton egy csomó új nagygép Fremontba, ami +15-20% lesz, várható 27000/hét = 1,4M, ehhez jön hozzá Berlin, év végére 3000/hét = 0,15M és Texas, év végére 2300/hét = 0,12
Tesla 2023-ra úgy fordul, hogy évi 2,8M a gyártási kapacitás. Remélhetőleg most már lesz elég elérhető autó a piacon.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Jelenlegi, aktuális, létező kibocsátási ráta 2,5M/év. Ennyit gyárt most. Ezt emelik év végéig 2,8-ra. Nem tűnik képtelenségnek. Nem ennél a +300k-nál üt be a katasztrófa. Minden beszerezhető. Tesla nem ragaszkodik annyira fixen a beszállítókhoz, mint a többiek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4806 üzenetére
Nekünk 150 Tesla van rendelés alatt. Abból 21 db érkezik a héten, a többségre jövő évi átadás van előjegyezve, sőt általában tavasz, tavasz vége. A rendelési állományuk nem csökken, hanem nő, folyamatosan. Mindig kevesebbet szllítanak, mint ahány rendelés érkezik. Persze ez igaz a többi márkára is. Csak azokból sokkal kisebb a mennyiség. Néhány héten belül viszont érkezik egy X Plaid
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4809 üzenetére
Kiírva már régóta pár hónapos szállítási határidő van. Általában 3-4 hónap szerepel az full alap konfigurációknál. Szállítás meg sehol. Most is hatalmas a backlog.
És látod, akinek van 140e eurója, azok között van olyan aki ilyenre akar költeni. És tudnád, hogy várja...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Windows 11
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VoLTE/VoWiFi
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen