Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz gorbep #3305 üzenetére

    Nem a mobiliti hibája. Nincs megoldás. Az OCPP szabvány hibás, a tokenek autentikációját elméleti hibásan írták meg a specifikációban. Nem tudnak vele mit kezdeni. Az indítási kísérlet backend felé történő jelzéséhez nem tartozik töltőcsatlakozó azonosító, csak töltőoszlop azonosító. Én is töltőoszlopok és a backend közötti kommunikáció programozásával foglalkozok, és ez a szabványkönyvi hiba okozza nekünk is a legnagyobb fejfájást. Nálunk is így működik. Token érintésre a töltés előkészítési fázisban lévő töltés elindul. Ha két csatlakozó van, akkor jön a lottó. Még kell saccolni, hogy melyiket indítsuk. Lehet erre (a saccolásra) algoritmust írni, de ennyi. Ha két csatlakozó van egyszerre bedugvs, akkor az újonnan érkező indul. Eddig egyszerű. Ha viszont csak egy van bedugvs (mert az újonnan érkező először érint, és csak utána gondolta bedugni), akkor bizony el fog indulni az idegen autó nálunk is. Nem is tudjuk még letiltani sem a töltést (lehetne olyan, hogy ha 5 percnél régen óta áll ott, akkor egyik se induljon), mert ha invalidaljuk a töltési kísérletet, akkor a töltőoszlop a szabvány szerint min. 15 percre feketelistázza a tokent, és még csak a töltési próbálkozások sem jutnak el a backendig.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák