- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Diablo IV
- PlayStation 5
- EAFC 24
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Nintendo Switch
- Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Le Mans Ultimate
-
GAMEPOD.hu
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tilla311
tag
Sziasztok!
Elveszett csomagra case-t indítottam, és miután az eladó kötötte az ebet a karóhoz, hogy ő most ott nem tud refundolni, hanem előbb zárjam be a case-t, és majd utána egy másik PP accountjáról refundol nekem, ezután eszkaláltam a case-t.
Korábban a customer support 1-2 órán belül döntött, de most 3 napja (!) ülnek rajta, és semmi reakció senkitől. Szerintetek mi van ilyenkor? Lehet, hogy feltorlódtak most az ügyek, és belassult a döntés, vagy számítsak valami rosszabbra? Mi a tapasztalat ilyen esetben? Szoktak ennyit csúszni a döntéssel?
-
tilla311
tag
válasz havri1 #64566 üzenetére
Szerintem ez ebay hiba, én is tapasztalom napok óta.
Vissza kell lépni, és újra megkísérelni a fizetést az ebay-ből, amíg jó nem lesz.Másik hiba, amit tapasztalok, és mindenki vigyázzon, hogy hiába van beállítva a PP-ben, hogy ne a PP devizaváltóját alkalmazza, akkor is azt alkalmazza, és minden ebay vásárlásnál a fizetésnél manuálisan kell átállítani. Mindkét hiba pár napja jelentkezik. De ilyen volt már régebben is, majd magától megoldódott (gondolom, kijavították).
Mindkét esetben a hiba az ebay és a PP közötti interfészben van.
Ha azt tapasztalod, hogy nem az újfajta (tömörebb) fizetési képernyő jön be, hanem a régi fajta, ahol 2 lépésben kellett fizetni (előbb ebay összesítő, majd aztán továbbított a PP-be), akkor biztosan rossz lesz, és a föntebb írt hibaüzenetet kapod, hogy rossz founding source. De persze nem rossz az, csak valami elsiklik az ebay és a PP között. Újra kell próbálni, nekem másodjára sikerül, mikor ez a hiba jön.[ Szerkesztve ]
-
tilla311
tag
Szia!
Nálam napok óta jönnek véletlenszerűen ezek a hibák, pont úgy, ahogy leírtam.
Próbálok fizetni, bejön a régi fizetőablak, továbblépek, és jön a kolléga által írt hibaüzenet.
Visszalépek, rányomok újra, hogy pay it now, ugyanaz a termék, ugyanakkor, ugyanott,
nem állítok át semmit, majd bejön a gyorsfizetés, és működik.
(csak manuálisan kell állítani a devizaváltást sajnos minden fizetésnél,
de szerintem pár nap, és újra jól beáll majd.)Esetleg nincs ötleted az én kérdésemre is? Szokott 3-4 napig gondolkodni az ügyfélszolgálat, lehet, hogy most csúcsidő van?
-
tilla311
tag
Igen, én is erre a 48 órára emlékszem, de ezt se itt szokta kiírni, hanem talán e-mailben.
Nem, a case-nél nem ír semmi határidőt, csak, hogy várjak, és majd az ügyfélszolg átnézi a case-t, de eddig ez nekem mindig nagyon gyorsan lezajlott, igaz, most ősszel még nem volt ilyenem eddig, ezért gondolom, talán túlterhelt az ügyfélszolg ebben az időszakban a sok csomag miatt. Remélem, nem valami rendszerhiba ez is. Rákerestem angolul, és külföldi fórumokon megdöbbentően sok féle hibáról számolnak be. -
tilla311
tag
Egyébként, bocsánat, de néhány hete, mikor először jeleztem a topicban az ebay-paypal hibát, akkor először lehülyéztél, hogy az nem is úgy van, aztán olvastam pár nappal később a topicot, és szó szerint megismételted, amit írtam... Szóval nem kötözködésből mondom, de több ezer vásárláson vagyok túl, lehet hogy most tényleg nem megy, és valahogy a rendszerhibák úgy alakulnak, hogy muszáj legyen a paypallel váltani. :-)
-
tilla311
tag
Akkor már csak arra kene rajonni, hogy mi okozza tulajdonkeppen a hibat, mert en egy fél tucat ebay es pp accounttal kiprobaltam, es sajna sehogy se tudom a valtast allitani, se manualisan, se automatan, tegnap még jo volt. Erdekes. Mar a válto ablak se jon be, abban van a hibauzenet.
Volna egy másik elég bosszanto ugyem. Egy eladó egy case-ben hozzáadott egy valós tracking numbert egy rendeleshez, amely csomag már megerkezett, de nem nekem, hanem egy masik budapesti postara, tehat az elado megprobalja egy hamis trackinggel elcsalni a csomagot. Mit fogok tudni tenni az ebay customer support előtt, hogy lássák, hogy az a tracking nem az én cimemre szól? Mert a nyomkovetesben csak annyi van ugye, hogy Magyar Posta delivered, de név cim ugye nincs ott, igy a seller egy masik csomag tracking informaciojat tudja hasznalni akar tobb nem elkuldott csomaghoz is. :-(
-
tilla311
tag
Szia!
Nagyon köszönöm a segítségedet!
Dede! Annyit látok a keresőben, hogy delivered, Budapest 8 posta,
amire én azonnal írtam az eladónak, hogy az totál nem az én kerületem,
és ne próbálkozzon azzal, hogy megadja egy másik csomag nyomkövetési számát,
amit valaki másnak küldött. Ez amúgy egy ilyen eladó, sajnos ismerem már,
máskor is csinált ilyet.
Amúgy a tracking sima China Post registered air mail,
az én csomagom pedig unregistered air mail volt, china post csupaszámos azonisítóval, csak az eladó módosította a tracking numbert, hogy a csomag delivered legyen. :-(Sajnos a customer support semmit nem vizsgál case esetén, csak azt,
hogy a tracking delivered-e, amit a seller megad, így odaírhatnak másik trackinget is, ami másnak szólt.
Sajnos volt már egy ilyenem, és fellebbeznem kellett, mert ott sem nézi első
körben az ebay, hogy egyáltalán nekem szól-e a tracking.
De az szerencsére DHL tracking volt, ahol látszik a kézbesítési cím pontosan,
sőt az átvevő aláírása is szkennelve. Így egyértelmű volt, hogy az nem nekem jött,
tudtam fellebbezni.Itt most sajnos csak a postahivatal számát tudom, és nem tudom, hogy fogom
bizonyítani az ebay előtt, hogy nem nekem szól a tracking.
Hihetetlen, de sajnos ilyen eladók is vannak.[ Szerkesztve ]
-
tilla311
tag
válasz Remekelek28 #65385 üzenetére
Nem!
De jó, hogy idekopiztad, mert legalább nem idegesítem magam vele, hogy újra próbálkozzak...
V kollégának:
nem kell rendelni ahhoz, hogy produkáld a hibát, csak bemész egy megkezdett rendelési ablakba, és még a fizetés előtt próbálod módosítani a payment method / conversion rate options-t.
Korábban is volt már ez a hiba, de csak rendszertelenül pár percig, ez most annyiban változott, hogy állandósult. Amúgy biztos voltam benne, hogy egy napon belül más is belefut majd, mert generális probléma, csak nálam előbb jön ki minden ilyen, mert napi 15 rendelést adok le. Sajnos már most is kb. 20 feltorlódott, és nem tudom őket küldeni. :-( -
tilla311
tag
válasz Remekelek28 #65388 üzenetére
Úgy tippelem, hogy a hiba az ebay és a paypal közötti interface-ben van.
Amikor megpróbál az ebay átirányítani valamely PP funkcióba.
A paypal külön önmagában működik, és a bankkártyád is jó eséllyel.
Én a sajátomat teszteltem, hogy a problémából azt kizárjam.
Küldtem pl pénzt egyik PP-ből a másikba meg vissza, és PP fronton semmi gond.És nem is PP konverziós gond, mert a pp tök jól konvertál. Ez kimondottan ebay gond.
Neked pontosan mikor jön ki ez a hibaüzenet?Az eredeti kérdésedhez: ha a kártyád le fog járni, és gyártásban az új, ez még nem blokkolja az internetes vásárlásokat, csak, ha már le is járt. Kártyacserekor sem a kártyád száma, sem a pin kód nem változik, semmit nemm kell PP accountban módosítani, de arra figyelj, hogy az új kártyát első használat előtt aktiválni kell, amit vagy az internetbank felületén kártyaaktiválás funkcióval, vagy egy atm-nél kp-felvétellel vagy egyenleglekérdezéssel tudsz megtenni.
-
tilla311
tag
válasz tilla311 #65391 üzenetére
Kiegészítés az utolsó bekezdéshez: lejárat miatti tervezett kártyacserekor nem változik. Elvesztett, ellopott, letiltott bankkártya esetén az új kártyának mindene megváltozik, és ilyen esetben regisztrálni kell az új kártyát a paypal accountban. Szükség esetén aktiválni is a limitmódosításokhoz.
[ Szerkesztve ]
-
tilla311
tag
válasz Remekelek28 #65393 üzenetére
Ja-ja. Már tegnap délután óta ez van.
Nem volt elég, hogy egy hónapja bevezették, hogy automatán nem működik a banki átváltás, de sokan rájöttek, hogy manuálisan is át lehet állítani minden tranzakció előtt, és bár eddig is baromira el volt rejtve mindkét helyen a funkció, de kell a bevétel, így most ezt is kikapcsolták.
Most tesztelik, hogy meddig mehetnek el, és mekkora lesz a felháborodás. Ha nem túl nagy, és nem csökken drasztikusan a vásárlások száma ebben a tesztidőszakban, akkor végleg kitörölhető ez a funkció.
Majd V-től kölcsönkérjük azt a kártyáját, amivel működik.
-
tilla311
tag
válasz tilla311 #65395 üzenetére
Tipikus joghurt-stratégia!
Hogyan lőjük be, hogy mi az a legmagasabb ár, amin a legmagasabb fajlagos hasznunk van egy terméken?
Fogjuk a közértben a joghurtot, és levisszük irreálisan alacsonyra az árát, és megnézzük, mennyien veszik. Ha ettől hirtelen sokszorozódik az eladott mennyiség, akkor megérheti ilyen alacsonyan adni. Következő héten ugyanannak a joghurtnak felvisszük irreálisan magasra az árát, és megnézzük, hányan veszik meg így is. Ha nem csökken túl nagyot az eladás, és az árkülönbözetből adódó bevételtöbblet magasabb, mint a kiesett forgalomból eredő veszteség, akkor marad drágán. Ennyi.
De mert eBay tapasztalatok a topic neve, ezért elmesélem egy mai eBay tapasztalatomat is, hogy miként vidítottam fel ma a postásomat.
Jön délután a postásom, kezében a szokott napi anyagmennyiség, borítékokból összegyúrt amorf labda formájában, három-négy gumival jól összegumizva. Nézem, hát az egyik boríték egy világos fehér színű papírboríték, olyan belül buborékos, kellően áttetsző, s úgy villog, olyan színjátéka van, mintha valami eltévedt ufót rejtettek volna el benne. Nézzük-nézzük. Szóval multifunkciós LED-lámpa volt, de percekig röhögtünk rajta a postással, mert fényben játszó csomagot eddig még sosem kézbesített. Én meg arra gondoltam, milyen jó, hogy nem a reptéren kaszálták el, állandóan minden eladó azt szajkózza, hogy lítium akkuk nem mehetnek a repülőre, aztán valahogy mégis eljön mind, ha tényleg elküldik.
Szép estét mindenkinek!
-
tilla311
tag
Szia!
Nagyon kedves vagy, tényleg! Köszönöm szépen!
De csak viccből írtam. Igyekeztem kellően mosolygós és kacsingatós
smile-kat tenni utána.Olyan sok a rendelni valóm, hogy nem működne a dolog,
meg nekem a legtöbb eladó, akivel gondom van, a PP acc címre akarja
küldeni a csomagot, és nem mind az ebay címre.
De mindegy, mert túl sok van.
Kivárom, és remélem, egy-két napnál nem tart tovább a javítás.De nagyon köszönöm a segítséged, remélem, meg tudom majd hálálni! :-)
Szép estét kívánok!
-
tilla311
tag
válasz peter889 #65417 üzenetére
Szia!
Ez az egyik legnagyobb bolt az eBay-en, Shenzhen Estone Trading Co. Ha most megrendeled, itteni idő szerint hétfőn hajnalban postázzák, és átlagosan két-három hét a szállítás China Post unregistered air mailben. Nézd meg EZT is, komolyabb típus, kicsit drágábban.
-
tilla311
tag
Szia!
Három ötlet, amiben kérném szépen a véleményed:
- Az Android mobilalkalmazással vajon működik-e a váltás, addig, ha lehet nem telepíteném, amíg nem biztos.
- Fontolgatom, hogy közvetlenül bankkártyával indítok vásárlást, mert most már azzal is lehet, és akkor kikerülném az átváltási problémát. Vajon ezzel milyen hátrányt szenvedhetek? Kikerülnek a bankkártya adataim az eladónak, vagy csak az ebay kapja meg? Ha esetleg case-t kell indítanom, a vásárlásvédelmet ez nem csorbítja? Mert case indítása esetén az ebay aktívan adatokat kérdez le a paypaltól, és csak akkor indítható case, ha a paypal zöld utat ad. Mit kell erről tudni?
- Említetted korábban, hogy Neked a régi többlépcsős checkout metódus van beállítva vásárláskor. Ezt hogy lehet beállítani, hogy az legyen? Ott sem lehet az átváltást beállítani?
Szerintem totál direkt csinálják a dolgot. Minden más PP funkció jól meghívható az ebay checkout ablakból, pl. a change account, meg a többi, csak és kizárólag a change rate options ablakot nem engedi.Előre is köszönöm a segítséget!
-
tilla311
tag
Szia!
Igen, ez egy nagyon tisztességtelen eladó, nekem is volt vele dolgom (gondom). Van több shopja is az ebay-en, és ezt csinálja, hogy az aukció után összevon többet, és hozzáír szállítási díjat, majd küldi az invoice-t. Ha nem fizeted ki az aukció után azonnal, akkor már csak a számlát tudod. Nekem 6 ilyen rendelésemet vont össze. Én egyszerűen elkezdtem fenyegetni mindennel, ami eszembe jutott, és akkor törölte a számlát, és írt egy újat.
!!!!!
Készülj fel rá, hogy ezután majd elküld 1 darab terméket egy nyomkövetési számmal, amit utána majd Neked kell bizonygatnod az ebay ügyfélszolgálat előtt, hogy nem kettő volt a csomagban. Az ebay ügyfélszolgálat első körben neki ad majd igazat, mivel a tracking number szerint delivered, és akkor majd fellebbezned kell, és bemutatnod a videót, amit a csomag felbontásáról készítettél, mert ugye csinálsz majd videót a kibontás folyamatáról, és megméred mérlegen, hogy hány gramm. A shipping record szerinti súly lehet továbbá irányadó arra, hogy megállapíttatsd, hogy hány termék volt a csomagban.Utólag a negatív feedback-ek küldésével lehet kényszeríteni, hogy refundoljon. Én írtam neki jóelőre, hogy ha nem küldi el a hiányzó elemeket, amire kap 3 hetet, akkor 10 naponta küldöm a negatív feedbacket. Ezt először nem vette komolyan, és mellébeszélt, húzta az időt, nem csinált semmit, majd a 4. negatív feedbacknél már könyörgött, hogy hadd refundolhassa az egészet. Persze ilyenkor jön a szokott sablonszöveg, hogy a nemzetközi szállítás hosszadalmas, és várj újabb 35 munkanapot, és akkor ki tudsz futni mindenféle védelemnek a határidejéből (persze paypalt kivéve).
Sok szerencsét! :-)
-
tilla311
tag
válasz radi8tor #65646 üzenetére
Igen, és ha egy LED izzani kezd, akkor a legjobb, ha rögtön hívjátok is a Tűzoltóságot!
-
tilla311
tag
válasz vasi89 #65658 üzenetére
Jaja! Hallgass V-re, és ne indíts még case-t. Nekem tucatjával jönnek meg a napokban OKTÓBERI csomagok. Bár a postán is másik várósorban van a távolkeleti, meg az európai, mert ezek az októberi csomagok Kínából jöttek, viszont van pár olyan, belgiumi vámárú raktárból érkezett, ami megjött 10 nap (!) alatt most minden ünnep dacára, szóval ezeket, úgy néz ki, hogy nem keverik össze azokkal, amik már amúgy is késnek. :-) Úgy tűnik, két minőségi osztályba sorolják a csomagokat: a "jól megjövők" és azok, amikről már lemondtak, és senkinek sincs kedve kézbesíteni.
-
tilla311
tag
válasz vasi89 #65666 üzenetére
Szerintem az eBay-en nem érdemes újraküldésre várni. Csak azok az eladók küldenek újra tényleg csomagot, akik azt mondják, hogy valódi regisztrált küldeményként küldik. Az összes többi nagy eladó 99%-ban azért mondja (hazudja) automatikusan, hogy újraküldik, mert abból indulnak ki, hogy a csomag késik, és időt akarnak nyerni. Ha beleegyezel, hogy újraküldje, akkor nyert újabb heteket, hónapokat, amikor is az lesz a szöveg, hogy hát Te kérted az újraküldést, akkor várd ki szép nyugiban. Ez a standard időhúzási stratégia, sablonlevéllel ezt mondják minden problémára, hogy "persze, újraküldjük", hogy megnyugodjál, és semmit nem csinálnak. Többség még azt is odaírja, hogy így lehet, hogy kettőt fogsz kapni, amit megtarthatsz ajándékba, de ez csak a kidolgozott pszichológia része, hogy belemenj. Te örülsz, hogy hátha megjön mindkettő, ő meg megy a dolgára. Ezután 2 lehetőség lehet: vagy tényleg késett a csomag, és akkor megkaptad az eredetit, csöndbemaradhatsz, vagy az eredeti elveszett, és akkor kezdesz méltatlankodni megint egy hónap után, hogy de hol van, amit "újraküldtek", mert az se jött meg, és akkor simán refundolnak...
Szóval szerintem újraküldést ne kérj, hanem várj még 1-2 hetet, és ha nem jön, akkor refund request, és újrarendelni!
-
tilla311
tag
Igen, sajnos van pár bevett csalási módszer (kiskapu), amivel az eBay-en élnek, és amikre az ügyfélszolgálat semmit sem lép, mert a szabályzatba nem ütközik. Ennél sokkal durvább becsapásokat is elnéznek, de most nem kezdem sorolni, mert nem szeretnék ötleteket adni. És ilyenkor azt mondják, hogy igen, ez van. Az eBay alapvetően a vevőt védi, tehát ha résen van az ember, és jól alkalmazza a vásárlásvédelmet, akkor nem éri kár.
Egyébként onnan tudom, hogy ugyanarról az eladóról beszélünk, mert amit bekopiztál válaszüzenetet, amikor kérdőre vontad, hogy mért lett szállítási díj, na nekem is szóról szóra ugyanaz jött, szóval ez egy tök automata módszer. Aki nem fizet, hanem kérdez, annak tök ugyanazt mondják. És itt nem kell semmi személyesre gondolni, ők egy lista alapján mennek, hogy ebben a csalási folyamatban mi a következő lépés. Korábban írtam már, én tudok olyan eladót is, aki menetrendszerűen nem küld el csomagokat, és ha case-t nyitsz, akkor beírnak egy másnak már elküldött csomaghoz tartozó nyomkövetési számot, amit a Te városodba küldtek, és akkor megint lehet magyarázkodni az ügyfélszolgálat előtt. És ezt is tök automatán teszik - gondolom, nem csak velem...
-
tilla311
tag
válasz havri1 #65674 üzenetére
Szia!
Sajnos nekem már volt egy pár, és háromszor ugyanazzal az eladóval, csak sajnos fél év után elfelejtem, hogy attól nem szabad többet rendelni. Hát én is mondok ilyenkor mindent, ami eszembe jut, de szerencsére odáig még egyik sem jutott el, hogy tényleges igazolásokat kelljen bekérnem (pl. a Postától), mert ha az eladó látja, hogy komolyan veszed, és végig fogod vinni, akkor tudja, hogy nem nyerhet, visszahátrál. Csak próbálkozik mindenféle trükkökkel. Biztos vannak, akik nem akarnak szenvedni, vagy nem beszélnek jól külföldiül, és akkor velük szemben lehet nyerni ilyen pitiáner dolgokkal. Ez az invoice-os eset ugyanaz. Gondolom, a vevők 70%-a nem olvassa át, csak rákattint, ezért megéri nekik csinálni. A maradék 25%-ot leszerelik az előre jól megírt sablonüzenetekkel, azt az egy-két nyakast, aki marad, őket meg refundolják, és így biztos megéri nekik.
-
tilla311
tag
válasz havri1 #65674 üzenetére
Ja, de, helyesbítek, és ezt említettem is már itt, még tavaly előtt volt egy ilyen esetem, és az ráadásul egy európai szállító volt. Ott a seller beállította a case megnyitása után a más nevére szóló tracking numbert, majd MÁSODPERCRE PONTOSAN kivárta azt a pillanatot, amikor már ő eszkalálhatja a case-t, és abban a pillanatban meg is tette. Na most az nekem itt pont éjszaka volt, és mire felébredtem, azt láttam, hogy a customer support zárta az ügyet, és az eladó javára döntöttek.
Az volt a mázlim, hogy a beállított TN egy DHL-es tracking volt, és az ő honlapjukon ott az egész fuvarlevél pontos címmel, mindennel, sőt szkennelve az átvevő aláírása. Fellebbeztem a döntés ellen, és ezt mind leírtam, hogy ugyan legyenek már olyan kedvesek oda rákattintani a DHL oldalán, és megnézni, hogy az nem is én vagyok. Megtörtént, és fél nap után jött az email, hogy újra átnézték a case-t, és megítélték a refundot. Huh!
-
tilla311
tag
válasz vasi89 #65682 üzenetére
Hát ezt nem tudhatjuk. Lehet, akik gyorsan megkapták, ők olyan helyen laknak, ahol kevésbé leterhelt a posta. Mondom, nekem is van olyan csomagom, amit októberben rendeltem, és olyan is, amit 10 napja, és mindkettő most jött meg, egyszerre hozta a postás. Szóval ne akarjunk mindent érteni.
Ja, és arról nem is beszélve, hogy azért, mert valaki rendelt egy terméket ugyanettől az eladótól, és az gyorsan megjött, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Te csomagod ugyanonnan jön. Az ebay-es eladók többségében csak közvetítői munkát végeznek, tehát árulják egy csomagküldő raktár termékeit. A terméket nem ők küldik. Akit Te egy eladónak látsz, általában több különböző raktár, szállítmányozási cég termékeit árulja, abszolút különböző helyekről. Szóval lehet, hogy valaki rendel egy terméket egy eladótól, és az van raktáron egy EU-s raktárban, akkor az hamar megjön. Te rendelsz valami mást ugyanattól az eladótól, és ha az csak Hongkongban van raktáron, akkor az már sokkal lassabb. Ez így megy.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gaming notebook topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Politika
- Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest