-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz Rorschach666 #15144 üzenetére
Miért ezt a típust nézted ki? Csak mert a Conrad híresen drága, a típus meg nem túl ismert. Nézz utána pl. van-e hozzá alkatrész, nehogy meglepi érjen
A szemüvegek elég drágán, a csúcs a Fatshark, olyan 100.000 körül van, de itt a fórumon több embernek van Quanum V2-je meg Ironman szemüvege Az Eachinet kerüld el, pocsék a felbontása.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15146 üzenetére
Az a baj, hogy már én is csak a brushlessel élvezem
a szexeta repülést Sajnos amióta van, nem igazán repülök a többivel. Kiviszem, repülök két akksit, megunom, elrakom. Még mindig a legélvezhetőbb a Nihui.A többi meg csak úgy van, amikor meg éppen nincsenek szarrá törve, akkor sincs kedvem kimenni velük
Sajna, ha az ember egyszer repül egy brushless géppel, a többi eléggé értelmét veszti. Főleg hogy már 30-40.000-ért is vannak brushlessek vagy "like brushless" motorosak
Nighthawk szög egyszerű? Ennyi kapcsoló egy rack szekrényben nincsen
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Rorschach666 #15159 üzenetére
Nah megnéztem még egyszer a gépet, ugye itt 170.000 Ft-ról beszélünk. A kérdés az, hogy mire akarod használni a gépet? Repkedni teljesen jó, de versenyezni nem, mert nehéz mint az állat és nagy is (350 mm a Phantom kb. ekkora, ehhez képest viszont 250-esnek hirdetik a címben). Ahhoz meg hogy repkedj, kicsit drága és ugye erre még rájön a szemcsi ára. A kiépítés egyébként teljesen jónak tűnik, csak hát semmilyen értelmes adat nincs róla leírva, még a GYÁRTÓ honlapján sem. Pl. azt észre vetted, hogy a távirányító egy 3D modell? Nincs róla kép? És a gépről valós körülmények között?
A youtubeon egy videó van, amin egy hasonló gép iszonyatosan durván repül: ez az. Szóval nagyjából senki nem tudja, hogy ez a gép egyáltalán létezik, vagy sem.
A 18-25 perces repülési időt ne hidd el, 10 perc alatt lesz, ez egy racer, alapból lényegtelen mennyit tud repülni, csak menjen mint az állat. A kamera felbontást TVL-ben adják meg jellemzően, itt 1080p 30FPS van megadva, a gyártó oldalán nem találtam meg a belső felépítést, ezért a Conrad Ersatzteile részéből próbáltam következtetni rá:
- vezérlő Naze 32?
- ESC: flyduino 180A? Nem hinném hogy 30A-s van benne
- motor: Cobra 2204-2206, azok igen jóféle motorok, remélem a 2206-os van benne, mert az ütős.
- akksi: 2500mAh??? Ez elég sok egy racerbe, C értéket nem találtam, de ha az a videó valós 60C körül kell lennie
- táv elég jó, 8 csati kb. elég, van rajta kétállású kapcsoló, már ha létezikSzóval mindent kezelj fenntartásokkal, mert kevés az adat.
Mindenesetre ha megvetted, akkor mindenképpen kérnénk beszámolót és videót, illetve ha jársz MO.-n egy élő bemutatót is megnéznénk
Találtam egy CES videót még, na ezen már DYS motorok vannak és más a tokozása a gépnek, akkor most mi is van?
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Mi ez a síri csend és hullaszag? Ne csináljatok úgy, mint ha dolgoznátok
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Jackal2
senior tag
6ból semmi a pörgetésre. Asszem most hagytam ezt abba.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15275 üzenetére
Jó hát ennyiért még így is isten ajándéka
Viszont ha az XK 251 jó lesz (normális programozás, alkatrészellátás és látszik is) azt kell venni. Ráadásul ahhoz van gyárilag FPV. CSak még nem jött ki.
Vagy ott a jó kis Xinlin
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz dudicukrasz #15283 üzenetére
Ha üres, akkor el
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nah megosztom veletek a mai napi repülési élményeimet:
- korán reggel kimentem a hajógyárira hogy egy lélek ne legyen, nem is volt. Felszálltam a DJI F330-al de csak kézzel tekertem rá a propeller tartó csavarokat. Mivel megszoktam hogy a Nighthawknak önszorítós, nem húztam rá kulccsal, szóval kb 20 mp után le is rúgta az egyik és leesett, eltörve az egyik kart
- átváltottam a Nighthawkra és arra jöttem rá, nem is olyan brutális. Most hogy nem féltem hogy másnak baja lesz, tudtam izomból kenni neki, volt olyan akksi amit 80%-ban nyélgázon repültem végig. Van húzása, meg elég gyors, de nem vészes. Ami gyanús, hogy elértem az akksi határait az 5045-ös propokkal, 30C 1800, ez ugye elvileg 56A és 5040-el 9 A t vesznek fel, az csak 36A és én 5045-el repülök, de az sem lehet sokkal több, még sem éreztem most olyan erősnek. Repültem 2200 20C-vel is, kb. ugyan az az érzés (vagyis még sem az akksi a szűk keresztmetszet), a súlykülönbség nem érződik. Tény még a motor tilt nincs felrakva, nem Acroztam és a Dampened Light sincs belőve, de azért most nem éreztem az a fejletépős erőt, szóval ezt is meg lehet szokni.Rákerestem, a motor test data megosztáson, hogy 5040-el olyan 420-450grammot emel a gép, ez azért nem olyan sok, mondjuk 5045-el emel akkor max 500-at vagy annyit sem. Most ezt már nem érzem űberbrutálisnak, mint eleinte, ellenben a DJI F330-am 600-at emel, viszont nehezebb, 556 gramm míg a Nighthawk csak 440 gramm. Szóval a tömegarányok így jönnek ki:
- Nighthawk 440/4*450 gramm=0,24 gramm
- DJI F330 556/4*600 gramm =0,231 grammVagyis a DJI nak jobb a teljesítményaránya egy hangyányival, szárazon, viszont sokkal egyenletesebben adja át a nagy propellerek miatt az erőt (8045), mint a Nighthawk, ezért én erősebbnek érzem, pedig a fenti számítás ezt nem igazolja (főleg ha beleszámolom az akksiból fakadó plusz súlyt is, mert az előbbit 1800-as míg utóbbit 2200-assal repülöm).
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz medvegy #15292 üzenetére
Ugyan az a bele, mint az SJCAM SJ5000X ELITE-nek Szóval interpolál ez is 4K-ra. A Sunplus chipset mondjuk más, jó lenne ha tényleg tudná a 4K-t, de nem fogja,
Én 80-85%ig merítem, az kb. jó, én ajtókilinccsel előre repülök mostanság (ahogy az autós szakzsargonban mondják)
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Elkezdtem nézegetni egy másik racert, mert érzem, hogy egy hónap és a Nighthawk kevés lesz (persze azért még lesznek upgradek, holnap átállunk 5045-ös propra, megnézzük, hogy veszi a fordulatot, aztán, motor tilt, utána pid tuning, illetve ha lehet felfele lépni motor méretben az ESC leégetése miatt, akkor még azt meglépjük), viszont a gép kezdi behatárolni a lehetőségeimet, amelyek az alábbiak:
- 4S-re nem jó, csak nagyon kicsi proppal tudnék repülni (5030, 5040)
- 6"-os propot nem tehetek fel
- az ESC peakje nagyon kicsi (15A)Összességében az ESC a szűk keresztmetszet, minden más sokkal többet is tudna. Viszont, amióta van Eachine Falcon ARF verzióban, eléggé rákívántam. 48K-ért:
- 20/30A-s ESC-k
- 6-os proppal is megy
- 4S akksival is megy
- ez is karbon vázas
- állítható kameraszög,a sok kilincsel előre menés miatt
- kb. 10%-kal könnyebb és kisebbPersze nézegetek még más racereket is, de nem nagyon van 250-esben jó alternatíva vagy csak sokkal drágábban- Align M25- eléggé kéne, csak más kategória - szóval ha valakinek van ötlete, ne fogja magát vissza.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #15327 üzenetére
Felmenni felmegy, nem az a baj. 12/15A ESC van. É nem is értem miért árulják 6045-össel az 15A-t vesz fel, simán kinyírod vele a gépet.
Mármint hogy az NH nem elég erős
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz szacsee #15328 üzenetére
Itt is az ESC a gond. Little Bee ESC-t simán elfüstölném, nem szabad 10-12A-s ESC-vel repülni. Majd erre rá fogtok jönni, már mertek kicsit agresszívebben repülni, hogy:
- két féle korlátozó tényező van, az egyik a teljesítmény korlát, a másik az ellenállóságból fakadóAz utóbbiban az NH csillagos ötös. Nagyon jó a váz, szinte törhetetlen, rengeteg benne a hely, a karok elég messze vannak, 6-os prop is felmegy rá, erre szavam nem lehet.
A teljesítménybeli dolog viszont az ESC-akkumulátor kombótól függ. Előbbi mennyi áramfelvételt visel el, utóbbi mennyit tud leadni. Ezen dilemmázmom már 2 hónapja, hogy a Nighthawknak mennyire jó az integrált PDB-je, de eddig azt hittem, hogy majd odaverem és tönkre megy, de eddig ez nem nagyon történt meg, viszont ugye ESC-t nem tudok rajta cserélni.
Na most, ha utána számoltok az áramfogyasztásnak, az 5045-ös prop a 2204-es motorkkal kb. 10 A-t vesz fel, ezt röhögve kibírja minden, HA csak 3S akksit használsz. Vagy 50xx propokat....
A Falcon ezzel szemben:
- 20/30A ESC-t
- 4S akksit
- 5-6" propot fogadhatTehát nagyon jól skálázható a teljesítmény. Kezdve a 3S 5030-astól lépkedhetsz felfele 5045-ig. Majd átcseréled 6-os propre, szépen elmész 6045-ig (az már nagyon sok áram ám, 15A körül). Ha megvan a szamárlétra, kicseréled az akksit 4S-re, lemész újra 5030-a és szépen jössz fele, amíg a gép bírja (azért a 60xx-nél már itt is kell számolni áramfelvételt). A végén ha minden megvan, felrakod a motor tiltet.
Na most ez a dolog, szerintem kitartana nyár végéig és ennél olcsóbban nem tudod megoldani, mert még mindig a legolcsóbb a propeller. Ráadásul nem kell fosnod, hogy jaj, leég-e a gép vagy sem.
A lényeg az,hogy a Falcont ARF verzióban kell venni, mert az a táv azért....Jah igen a táv, Szacsee féle Taranis az jó vétel (vagy mondjam hogy mgy féle?), sokkal pontosabb, mint ezek a 15-25K-s tápok
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez nem egyedi igény. Ha egyszer elkezdek versenyzeni, akkor egyedi gépem lesz, ráadásul egyszerre kettő. Tendálok a dolog felé (csak időm nincs rá, meg kb. 5x-ére drágítaná a jelenlegi helyzetemet), beszéltem az FPVraceHungarysok közül a Pistivel, kérdeztem, hogy hogyan edzenek, meg megkértem, hogy mondjon egy fajta "edzéstervet", amivel lehet effektíven gyakorolni. Azt mondta, hogy kezdjem azzal az edzést, hogy 10-12 akkist kirepülök, hogy érezzem a gépet (12 akksi baszki...van 4 db-om). Utána repüljek tovább, csak élvezetből, majd hozzam le a gépet 2-3 méterre és ott ugyan ezt csináljam, amíg biztonságosan nem tudok a föld felett repülni. Ha már ezek is mennek, jöhet a zászlózás meg a kapuzás.
A fentiekből látszik, hogy itt a legnagyobb beruházás az akksi lesz, kell egy tonnányit venni. Gyakorlatilag több mint a gép, innentől kezdve viszont mindenképpen olyan gépet akarom, ami 4S-t fogad, hogy ha egyszer tényleg szeretnék menni versenyezni, akkor át tudjam tenni az akksikat.
Az egyedi igény ekkor fog megjelenni, amihez kell speckó gépet építeni, aminek kb. 3 perc lesz a repideje, hiper könnyű lesz, nem szabad hogy törjön, legyen tiszta az FPV képe, illetve be kell tartani a versenyre vonatkozó előírásokat (pl. FPV adó teljesítménye 25mW meg ilyenek). Szóval ott már komolyan számolni kell teljesítmény/súly, energiahatékonyság, áramfelvétel kontra repidő arányokat. Ennyire nem akarok bele menni, de nem olcsóbb ha építem, arra jöttem rá.
Egy oka viszont van, ami miatt még is lehet hogy fogok (illetve kettő):
- az alkatrész átjön a vámon a gép biztosan nem (bár a Nighthawk is átjött)
- jó a harctéri tapasztalat, ha törés van és szerelni kell (majd húzok ilyen lószállítóból átalakított műhelyt magam után, szerszámokkal)Jah az Alignban is 12A ESC van, nem is értem, hogy repülhet így ilyen durván.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz szacsee #15341 üzenetére
Sajna elkövettem néhány hibát anno, amikor kitaláltam, hogy menjen a töltögetés. Egyik hogy Skyrc Imax B6-ot vettem, a Mini vagy a V2 helyett. Ez azért baj, mert ez csak 5A-t tud, a másik meg 6A-t így pont nem tudok tölteni 3db 1800mAh akksit, de az 1500-asból a másik vinne 4-et is, szóval pont nem jó a cuccos.
A másik, hogy megvettem a nem gyári tápegységet, ami egy fos, melegszik, tré a minősége. pedig eddig csak 3.6A-val tölöttem, mi lenne ha 5A-val tenném vagy 6A-val????
Az a baj az onsite töltéssel, hogy nincs autóm, tehát nincs amiről töltsem, plusz sokkal egyszerűbb kivinni 10 akksit, lerepülni és hazamenni, mert a kardinális kérdés az, hogy az utazásra mennyi idő esik. Ha 3 akksival repülsz nekem 1.5 óra/3 akksi, ha van 10 akksid akkor ez lényegesen jobb, csak sajna pont az akku a legdrágább része ennek a hobbinak. Egy racerhez egy akksi MINIMUM 5 rugó, de inkább 7-8, vagyis ez 70-80.000 Ft, több, mint maga a gép.
A Turnigy 100W viszont érdekelne, belinkelhetnéd.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Egen, szeretném becipelni az állomásra meg az állomásról ki a mező közepére a 15 kg-os ólom akksit, miközben a hátamon van egy hordtáska, a bal kezemben meg egy másik, amiben a racer van.
Veszek egy autót és kész, az megold mindent. Mondjuk azt is megnézném, aki azért nyitva hagyja az autóját, hogy tudjon töltögetni és őrizni is tudja, miközben az eget nézve repked
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz szacsee #15360 üzenetére
8000 Ftért 250 W? Ez hihető?
EZ kb jó hozzá nem?
Azt honnan tudom hogy a Turnigy 250W töltőnek milyen bemenete van? Milyen power supply dugó kell hozzá?
Annyit látok, hogy külső mínuszos.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez hogy tetszik nektek? : E350+ carbon váz.
Upgradelném az "Ogrét", a DJI F330-amat (ma kapta meg a nevét, mert ahogy átadja az erőt a propokra, na az pont olyan)
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Pikachu24 #15397 üzenetére
Nincs benne compass. Alaphelyzetbe teszi a gyrot és az accelerot, amik meg tudnak kattanni ütésre. Nekem is van, segíteni szokott.
Patics: én meg most akarom eladni
Szerintetek ez most fibre glass vagy carbon? Gyanítom hogy üvegszál, látott esetleg ilyet valaki élőben?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Patics #15399 üzenetére
A Helipalt én szoktam emlegetni, igazból az a bolt olya.n mint amikor Sanyi bácsi a gazda bemegy a Maseratti szalonba, odamegy az első autóhoz:
- Woaaa, de jó na ez nagyon kéne, odamegy a másodikhoz
- ÚÚÚÚ, hát ez állat ez még jobban kéneOdalép hozzá az eladó:
- Segíthetek?
Erre gyorsan, szemlesütve elhagyja a helyet és még kínosan is érzi magát. Közben meg titkon az egész fórum a paplan alatt a Helipalra recs*ázik, de a magyar realitás az, hogy 30-50EUR-nk van venni egy kamerás drónt.A Helipal a nyugati / amerikai valóság, nem a magyar, ezért nem tudjuk senkinek nyugodt szívvel ajánlani, ahol a szűk keresztmetszet az ár, minőségre ezek nagyon jó cuccok.
Mutatok egy eklatáns példát:
- a DJI F330-am, amit Ogrénak hívok, kb. 30.000 Ft volt, összesen. Kamu DJI váz (kemény 3000 Ft), nem NAZA vezérlő hanem Naze 32 stb....
- ugyan ez, Helipal Stormban, 299 $, ez 85.000 Ft, vagyis majdnem 3x annyi mint az enyém. Ez egy KEZDŐKNEK szánt drón, zseniális a cucc, ugyan az a váz, mint az enyém, csak az eredeti, nem kínai hamisított DJI, tök jó a lába, pont azokat a problémákat oldja meg, amivel én most szívok az enyém kapcsán (magyarán egy kisebb eséstől is törik a láb, lehet cserélni)
- egy másik példa, tegnap kerestem itt 20/30A ESC-vel szerelt racert, tudod hány darab van a Banggoodon? 1 db, az Eachine Falcon, ARF verzió 46.000 Ft. Ennyi, a többi mind tokozott borzalom. A Helipalon kb. 25 féle van, ami nekem tetszik, az a Storm Drone 250 V3, BNF verzió, amit 450!ről áraztak le 360 dollárra. Az Eachine meg 150 dollár. Ha ezt Pistike meg akarja venni, még kell mellé egy Radiolink AT 9 (130 dollár) VAGY egy Taranist (220 dollár)Szóval annyira elszaladnak az árak, hogy az durva. Itt a fórumon van pár ember, akinek van racere, szerintem kb. a Nighthawk a legdrágább, 250 dollár de azt se annyiért vettük
Hozzá kell tennem, hogy egy bizonyos szint fölött (tényleges versenyzés) nem lehet megúszni ezeket az összegeket. A hétvégén nyertes Zsolesz is egy kb. 1000 dolláros géppel repül, ahol csak az Immerson váz vagy 100 dollár.
Ez van, ez a magyar valóság.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15403 üzenetére
Jó akkor fordítva, legalább a halmazt eltaláltam
Molnarpéter: mind a két irányba működik a szervós, a fix az általában 10 fokos előre. A haszna az, amit a cikkben is írtam, az erővektorok nem 90 fokban felfele, hanem előre mutatnak valamennyivel (amennyire dönti a szervó) ezért már helyből is előre mozdul a gép. Ha most gázt adsz a tieden, az felfele fog menni, ez meg srégen előre. Nincs fordulatszám ejtés vagy kevesebb. Nézd meg a videót a cikk végén, hogy pattan fel a földről a gép.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15444 üzenetére
Ha a vezérlő elmozdul, akkor az éjszaki irányt is elveszti, ezért is lehet kalibrálni a Baseflight/akármilyenflight programokban az elforgatás méretét. Vagyis ha lejött mondjuk a ragasztás és a nagyobb szélben vagy rezgés hatására elmozdul, akkor bizony meg tud zavarodni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Storm Ninja, 308 gramm súly teljesítmény arány 1:9-hez ESC 30/40A és 250-es gép. Baszki...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz shaddam #15453 üzenetére
Mármin hogy 150 és szállítás 20 tehát 170 (jah látom, lejárt az akció...)
Mai story: repültünk a Nighthawkkal és magyarázom havernak, mit nem szabad csinálni, hogyan álljanak a kapcsolók stb. Mondom neki, hogy NE TEDD ÁT ACROBA mert flippel ha full gázt adsz és irányt húzol, közben húztam egy full gázt repflexből, nyomott egy flippet bele a repceföldbe.Mondom: Na látod, ezért nem szabad Mínusz egy prop
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nah, ma repültem először a Nighthawkkal nem Angle mode-ban, erre csak egyetlen szó van:
- OH MÁJ GÁD, hát ez mennyire jó és MENNYIRE NEHÉZ, pedig középpontra stabilizál vissza a gép, pff csináltam bukfenceket, de az alapbeállítás gyilkosan nagy köröket csinál, el sem mertem engedni 10 méter alatt, szóval itten komoly PID tuningolást kell végrehajtani. 4x hoztam vissza a repceföld közepéről, a váznak SEMMI BAJA, pedig úgy oda ba**tam, hogy csak nyekkent, az egyik lábacskája viszont elgörbült, azt kézzel visszanyomtam, de kell neki egy új láb. Ez a váz mit kibír, ez valami félelmetes.Az 5045-össel egy kicsit jobban ugrik, mint az 5040-essel és jobban is néz ki, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nincs 50 fokos dőléskorlát és most döbbentem rá, hogy mennyire nem mindegy hogy van stabilizáció, félig van, vagy egyáltalán nincs, mert ilyenkor az agyadnak tényleg 2 kar adatait kell feldolgoznia és itt már nem lehet azzal játszani, hogy "para van, majd elveszem a gázt" mert ha elveszed, akkor is 80 fokban áll a földbe, csak 1 mp-vel később. Szóval hirtelen nem csak az irányra, hanem az erőre és a dőlésszögre is figyelni kell, miközben azt sem árt tudni, merre is áll a gép. Ez a négy dolog meg egy picit több mibt a STABILIZED mode kettője.
Pl. többször volt olyan, hogy ráparáztam, hogy de lassan csinálja a filpet, inkább még sem, DE ILYET NE TEGYETEK, végig kell vinni, mert amikor fejjel lefele vagy, akkor nem fog visszaállni, szóval ha már fordulsz, vidd tovább, különben placcs a vége, na nekem ebből volt 3 Egyszer meg elrontottam az orientációt és jobbra húztam bal helyett, le is hentelte a növényeket a földön
Istenem, ez után minek venni kamera platformot, de tényleg
Terézatya: te már teljesen ACRO-ban repülsz?
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15481 üzenetére
Jó de Horizonba repülsz? Mert szerintem az is kegyetlen nehéz. Főleg az, hogy ha a gép srégen bedől és messze van. Csomószor vész Anglet kellett kapcsolnom, mert úgy éreztem, mindjárt elvesztem a gépet. Meg azért az durva hogy - fokba is lehet húzni a gépet, mert azt is engedi.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ma előjött egy új probléma, amióta Horizon módban repülök. Ugyanis már merem flippeltetni a gépet, csak hogy ugye, a gravitációs erő hatására a gépről lelógó dolgok mindig arra állnak, amerre a lefele van. Ez ugye nem probléma Att. módban, de AMIKOR ÁTVÁLTASSZ ezzel nem számolsz, hogy fejjel lefele a dolgok hajlamosak belelógni a motorokba Szóval kiszabadult az antennám és fejjel lefele az egyik motor lehentelte, mondom miért reagál ilyen lassan??? Na hát azért, mert a hosszának 2/3-madát elvesztette
A kérdésem az, hogy ha ráforrasztok egy hosszabb szálat és lezsugorfóliázom, akkor az ugyanaz mint a gyári? Leszámítva az esztétikumot
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15518 üzenetére
Na, hát most már nincs min adnia, mert biztosan nem hosszabb mint 31,5
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15520 üzenetére
Na majd megmérem, de most töltök gőzerővel akksit Na mind1, kibírom már a hétvégét, az Ogre még tud repülni
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15522 üzenetére
A véleményem az hogy a videó privát
A pihenéses történetről: ha az akksid nem szolgálja ki a motorokat elég energiával, akkor az ESC-k nem tudják megfelelően tömni árammal a motorokat, esik a fordulatszám, bedadognak a motorok, instabilitás alakulhat ki.
Nekem ez összecseng azzal, amit eddig meséltél a jelenségről. Az akkumulátor feszültsége elkezd esni terhelés hatására ami lehet egyszerűen az idő előrehaladta vagy plusz súly. A motorok több áramot vesznek fel, ezt nem tudja kiszolgálni. Ennek több oka is lehet, pl. mert a kínaiak átba**tak és ráírtak egy 2x akkora C értéket mint a valós meg mondjuk 20-30%-kal kisebb kapacitást.
Itt egy példa:
11.1V 3S 5400mAh (asszem ezzel repül az XK) 20CEz kitol magából 108A-t, ez nagyon sok, mindenre elég kell hogy legyen. Tegyük fel, hogy csak 10C a valós érték és nem 5400, csak 4500mAh a valós kapacitásod. Akkor egyből már csak 45A áll majd rendelkezésre. Ugye hogy nem mindegy? Na most teher nélkül mondjuk ez is elég, de ha megpakolod, sokkal többet erőlködnek a motorok, előjön a bizonytalanság. Akkor is ha egy kicsit lemerül az akksi.
Mi Marciarttal ezt úgy szoktuk tesztelni a Nighthawon, hogy lehozzuk a gépet szemmagasságba, és nézzük a hátsó 4W-s led csíkot és adunk gyors full gázokat, hogy mennyire pislákol be a ledsor. Ha gyenge az akksi, akkor durván látszik a különbség.
A Nighthawk elvileg 15A-ig elmegy, ez motoronként kell érteni, vagyis 60 A-t ki tudok szippantani az akksikból. Egy durvább gép akár 120A-t is kiránt, max gázon, pedig azok nem 2 kilós tömegűek, igaz nem is 10.000-et hanem 30.000-et forognak.
Szóval nekem ez elég akksi gyanús.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz MaTpr0F #15538 üzenetére
Szia a kérdés az, hogy mik az igényeid és mekkora kereted van rá. A favorit most a DJI Phantom 3 standard itthon 180-190.000 körül már kapható. Hasonló minőségű gyártó kettő van a Yuneec és a Xiro, de ezek egyrészt drágábbak, másrészt nem olyan elterjedtek (pl. alkatrész). Azért azzal sem árt tisztában lenned, hogy ezekhez már nem nagyon vannak aftermarket dolgok jóárasítva. PL. akksi 40.000, ha nem akarsz mókolni, motor darabja 5-7.000 Ft....
És persze a Standard az kb. az alapmodell, a többi mind drágább és többet is tud. Nem beszélve a Phantom 4 ről, ami 4 kiló.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Emax Nighthawk Pro attitude modeban.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest