Új hozzászólás Aktív témák
-
total90
veterán
válasz LordAxwell #2663 üzenetére
Hivatalosan nem, de én már próbáltam, mert vettem egyet annó, ami véletlen platinunhoz való volt. Használtan vele amíg el nem adtam és nem volt gond. Ellenben semmi pluszt nem hozott ...
De mint fent írtam, hivatalosan nem ajánlott.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz stickermajom #2668 üzenetére
... mert semmivel sem jobb, szerintem.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz LordAxwell #2669 üzenetére
Hm... Azt nem tudom. Neten nem találni infót róla ?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
2020 július 1-töl jön az új EU-s drón törvény. Egyenrangú lesz mindenhol, tehát ugyanaz vonatkozik majd az összes EU-s országra.
Még csiszolnak kicsit a témán, de ami biztos, hogy pl. minden drón amin van kamera, súlyától függetlenül, egy bizonyos osztályba esik ...
A másik, hogy 800 gramm felett kell majd jogsi és annak az ára is EU szinten ugyanaz lesz. Kb. 300€ környéki összegről beszélnek. Meg persze a meglévő drónokat be kell regisztrálni és ha újat veszel, azt csak regisztrációval veheted.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz MR007RM #3696 üzenetére
Persze, "muszáj" volt valamit lépni, mert amúgy a DJI nevetne rajtuk. Ennek ellenére szerintem nem olyan vészes ez (az extra költségeket most nem figyelembe véve). Minden országban lesz 3 zóna egyébként: tilos repülni, jóváhagyás kell, szabad terület.
A jogsihoz a teszt egyébként meg nem vészes, 255 kérdés és válasz van ... Max bemagolod és megvan. 75%-nak kell helyesnek lenni.
A kedvemet nekem sem veszik el, de azért szét tudnék pár nyaklevest osztani azoknak, akik ezeket kiagyalják.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
-
total90
veterán
Haver vett egy Mini II-t, ma az első felszállá és kb. 50 méter után elkezdett szépen lassan landolni... A kijelzőn írta is, hogy landolás, csak nem lehetett tenni ellene. Egy tó felett történt az egész
LOG-ot küldtük is azonnal a DJI-nak és most elemzés van... de eléggé érdekesz szitu volt.
A friss Mini II tulajoknak, nálatok minden okés eddig?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz Anthony001 #9407 üzenetére
Hali,
Volt egy ismerős Magyarországról Németországban, hasonló eset.
A büntetés neki postán ment, ott helyben biztosan nem rónak senkire semmilyen büntetést. Mondjuk majd 3 hónappal az eset után ment neki a papír.
Ami viszont biztos, az adott ország büntetésével kell számolnod, nem ahol élsz.
Minden esetre nem lesz olcsó és neki a biztosító sem fizetett bele semmit a büntetési díjba, mert illegális helyen repült. Konkrétan egy természet védelmi zónában és emberek felett.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz goldister #9409 üzenetére
2000 euró körül.
Az új január 1. óta érvényes EU-s szabályok szerint mindenhol kell biztosítás drónra, a Mini 2-t beleértve. A 250 grammos határ már nem mérvadó.
Az meg, hogy te hol élsz szintén nem mérvadó. Az ország ahol repültél, az a fontos, azon ország szabályaival kell tisztában lenned.
Ha "csak" annyi volt a gond, hogy nem volt regisztrálva a drónod és te sem, akkor is szerintem lesz annyi a bünti legalább amennyibe a drónod kerül.
Egyébként legútbb azt írtad, hogy a probléma az volt, hogy helikopter leszállópálya közelében repültél. Ha ezt nem jelezte a DJI app, akkor több volt mint amit írtál. Ha kevesebb és olyan légtérben repültél ahol nem lehet, na az nem buli.Ahogy #9411Schaf írta, az adott országtól föggően akár bűncselekménynek is minősülhet. Pl. a skandinávok mellett a németek is érzékenyek az ilyen témára.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Közel 2 év után visszatérek a drónos társadalomba egy Mavic Mini 3 Pro-val. Jövő héten érkezik.
Igazából a január 1. óta érvényes törvények miatt merészkedtem megint venni egyet. Korábban, amikor még Németországban éltem, akkor eléggé ellehetetlenítették a drónozást és eladtam minden cuccom.
Azóta átköltöztem Svájcba, jött az új törvény és szerintem eléggé vállalható lett az egész. Tegnap óta megvan A1/2/3-as engedély, szóval kb. bármilyen drón szóba jöhetett volna, de a Mini mellett döntöttem a súly miatt. Sokat túrázok és van ahol a pár száz gramm sokat üt a latba. Mondjuk egy FPV drón is érkezni fog, de még nem ... akarok pár órát szimulátorozni, gyakorolni.Olyan kérdésem lenne, hogy van valakinek tapasztalata Olaszországról? Konkrétan lesz egy túra, de a terület 70%-a természetvédelmi terület és nem lehet repülni, csak engedéllyel. Az olasz D-Fligh-ra már regisztráltam, anélkül nem is lehet Olaszországban repülni. Ott azt írja a területről, hogy csak akkor adnak rá ki engedélyt ha komerciális tevékenységet folytatok. Szerintetek megéri ennek ellénre is, privát személyként írni nekik, vagy idő pocsékolás?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Gondoltam megosztok egy szösszenetet veletek.
Egy hónap múlva megyek Izlandra, de nem nagyon találtam normális információt az ottani szabályokról. Végül is rátaláltam az Iceland Transport Authority weboldalra, ami a hivatalos forrás bármilyen közlekedésről is legyen szó Izlandon.
Mivel az oldalon lévő információk számomra nem voltak teljesen érthetőek, így írtam nekik egy mailt.
Kb. 30 percbe telt a válasz. Egy hihetetlen kedves mailt kaptam vissza, mint ha csak a gondolataimat olvasták volna, hiszen kiegészítő válaszokat is kaptam. Ergo egy kérdésre két válasz A mail hangulata tényleg olyan volt, mint ha egy barát írta volta. Ilyenben még nem volt részem egy hivatlos szervtől.Minden esetre, ha valaki tervez Izlandra menni, akkor a következőek az aktuális szabályok.
- Regisztráció csak akkor kell ha pénzt keresel a tartalommal.
- Basic szabályok, nem szabad 120 méter felett repülni, repterek, városokat és tömeget kell kerülni.
- Van három természetvédelmi terület, ahol nem lehet repülni engedély nélkül:
- Þingvellir National Park
- Vatnajokull National Park
- Snæfellsjökull National ParkEzen kívül a következő helyeken nem lehet repülni engedély nélkül:
Andakíll
Dyrhólaey
Fjallabak nature reserve (prohibited from 15th of June to 15th of September), incl. Landmannalaugar
Geysir
Glerárdalur
Goðafoss
Gullfoss
Hólmanes
HornstrandirIngólfshöfði
SkógafossÞjórsárdalur (Gjáin, Háifoss, Granni and Hjálparfoss)Þjóðgarðurinn Snæfellsjökull / Snaefellsjokull national parkÞjórsárverA következő helyeken csak szezonon kívül lehet repülni:
Arnarstapi and Hellnar
Dimmuborgir
Dynjandi
Eldey
Flatey
Grótta
Grunnafjörður
Guðlaugstungur
Hrísey í Reykhólahreppi
Hverfjall/HverfellKringilsárrani
Látrabjarg
Melrakkaey
Mývatn og LaxáOddaflóð
Pollengi andTunguey
Salthöfði and SalthöfðamýrarSkrúður
Surtsey
Svarfaðardalur nature reserve
Vestmannsvatn
Érdmes itt rákérdezni: ust@ust.isA hivatlos drón térképet itt találod: LINK
Mivel május közepe, amikor én megyek, még nem a túrista szezon, így elég sok engedélyt megkaptam. A hihetetlen az egészben, hogy kb. 2-3 óra alatt megvolt minden, amit akartam.
A szezonos helyekre meglett az engedély, a további engedélyt igénylő helyek kb. 70%-ra is és a Vatnajokull nemzeti parkra is. Ez utóbbi pénzbe kerül, konkrétan 150 euró, de a szezontól függ. Fő szezonban közel 500 euró.
Habár sok helyre kell engedély, ennek ellenére a sziget nagy többsége repülhető és biztosan lehet szebbnél szebb tartalmat késztíteni
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Igazából az olasz illetékes hatóságoktól is hamar választ kaptam, csak ott mindenre nem volt a válasz Lesz pár túra ott is, a legtöbb helyen kell engedély és igényeltem. 5-ből 4 helyen nem volt a válasz, a maradék egy helyen meg 1500 eurót akartak cserébe.
Németország az ahol akár heteket is kell várni... meg a legtöbb olyan hely, ahova kell engedély, az fizetős. Igazából amióta eljöttem Németországból, azóta érzem, hogy mennyire nem jól mennek ott a dolgok
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz farkas26 #9513 üzenetére
Itt Svájcban is elég jól meg van oldva. Az app ugyan még nincs kész, de a webes felület bőven jó.
Igazából van ahol nem lehet repülni és van ahova kell engedély. Ez utóbbi esetén ott a link minden esetben, ahol lehet kérvényezni és nem mellesleg, sehol sem kell fizetni érte.
Az ország nagy részén viszont lehet repülni, persze észben tartva az alap szabályokat.Horvátorszában hol kell regisztrálni és mi az app neve?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Van egy alap szabaly, ami EU-ra vonatkozik, de minden ország hozhat az alap szabályozás mellé szigorításokat. Olaszország, sajnos, teljesen a legrosszabb kategóriába esik.
A Dflight a hivatlos térkép, nem az Airmap vagy a DJI beépített térképe. Maga a DJI oldala is figyelmeztet, hogy a DJI nozone csak egy kiindulási pont és mindeképp a hivatlos térkép az érvényes. Olaszország esetében a Dflight.
Amit viszont nem értek, hogy milyen QR kód kell 6 euróért? Maga a regisztráció elég és ingyenes. Amennyiben természetvédelmi vagy egyéb területen szeretnél repülni, a Dfligh-on ott van minden információ. Némelyik engedély költséget hoz maga után.
Becsukni nem fognak, a büntetés meg levélben érkezik.
Nincs ebben semmi nehézség, csak utána kell nézni a dolgoknak. Épp azért hozták be ezt a csomó szabályt, mert sokan nem képesek 10 percet információ beszerzésére invesztálni.
Como és környéke természetvédelmi terület, repterek és katonai terület, nem soke esély van rá, hogy ott engedélyt szerezz a repüléshez:
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
EU vagy sem, posta van. Nekem van egy ismerős, aki UK-ban repül illegálisan és Szerbiában él. Végül bíróság lett belőle és a büntetés többszörösét kellett neki fizetnie.
Az információ szerzésre van egy sokkal jobb megoldás, mint random Google oldalakon információhoz jutni. Minden országnak van légvédelme és az esetek 99%-ban ott találod a hivatlos infókat. Ha nem, akkor biztos van ott egy mail cím, amin rá lehet kérdezni és ha ők nem tudnak választ adni, akkor senki sem fog. Mondjuk egy telefon hívás sokkal gyorsabb, az ilyen helyeken aki telefon meleltt ül, az beszél angolul.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Mielütt Svájcba költöztem, Németorszában éltem és az akkor a káosz szabályozás miatt adtam el az összes drónom.
Szerintem most fényévekkel jobban meg van oldva az egész. Lehet eleinte neccesnek tűnik ez az egész, de szerintem nem vészes.
Nekem eddig mindig vissza jeleztek a hatóságok. Mondjuk mail helyett fel is lehet hívni őket és akkor azonnal van válaszod.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz Szabikaa20 #9534 üzenetére
Csak abban lehet bízni, hogy a DJI dolgozik az appon… egyelőre viszont nincs megoldás.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Gondoltam megosztok veletek egy infót.
Hétvégén Austriában leszek és mivel nem találtam választ a kérdésre, hogy egy másik országban elvégzett tanfolyam stb. esetén kell-e Ausztriában is regisztráció, így felhívtam az illetékeseket.
Ha rendelkezel a szükséges okmányokkal, mindegy melyik EU-s (+UK és Svájc) országban élsz, repülhetsz. Ez a hivatalos térkép: [link] Ezen felül ha nincs extra kint egy tábla, hogy nem lehet repülni, akkor repülhetsz.
Ez elég baráti megoldásHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Hali
Van egy regisztrációs link, amin ha beregisztrálod a drónt, akkor kapsz a DJI-tól egy a drónra ragasztható emblémát. Ezt akkor fogod tudni megcsinálni, ha a drónodat minősítik, ergo hivatalos lesz, hogy pontosan melyik kategóriába esik. Szerintem ez kb. 2 perces meló lesz, szóval én nem feltéltlen adnám el a drónt.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
-
total90
veterán
Hali
Tud valaki valamit róla, lehet már regisztrálni a DJI Mini 3 Pro-t, hogy megkapja a C- plecsnit? Vagy az EU még mindig nem döntött, hogy C0 vagy C1 lesz?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Hali
Gondoltam megosztom a tapasztalatom Portugáliával kapcsolatban.
Van egy app, ami mutatja, hogy hol és milyen feltételek között tudsz repülni: Voa Na Boa. Nem hivatalos app, de az AAN (portugál légi szolgálat) ist ezt ajálja.
Az AAN oldalán tudod magad regisztrálni, ami kb. 2 percet vesz igénybe. Utána kapsz egy e-mailt, amiben lesz egy dokumentum, amit alá kell írni és a személyid vagy útleveled másolatával el kell küldeni postán. Lehet e-mailben is, de csak akkor ha van egy "certified digital signature"-od. Nekem van utúbbi és kb. 24 óra alatt meg is volt a visszaigazolás.
A mailben kapsz még egy jelszavat a profilodhoz meg egy linket, ahol kismillió adatot meg kell adnod magadról és a drónról.Ha ez is megvan, akkor ezt is kb. egy nap alatt visszaigazolják. Eddig minden szép és jó.
A probléma ott van, hogy minden egyes repülést be kell jelenteni, legalább 10 nappal a repülés előtt. Itt aztán mindent meg kell adni, mettől-meddig, GPS kordináták stb. Teljesen túl van tolva az egész.
A rendőrök eléggé rá vannak cuppanva a drónosokra, szóval jól meg kell gondolni, hogy mikor és hol akarsz repülni. Ha illegálisan repülsz, akkor a büntetés mellett a drónt is el vehetik. Ez benne van a szeződésbe, amit amikor a profilt készítésekor el kell fogadnod.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz SeniorTilla #9820 üzenetére
Az egész túl van tolva. Az elkobzás meg tényleg csak ott van Európában, ha jól tudom.
#9821Schaf
Alapból mindent repülést be kell jelenteni, meg kell adni a kordinátákat. Aztán az appon keresztül jön az infó, hogy igen vagy nem. Nekem nem kellett plusz bejelentés, a természetvédelmi részeken sem. Mondjuk ott a legtöbb esetben nemleges választ kaptam alabólSok esetben tényleg nem értem az ilyen döntéseket, de ez van. Amikor még Németországban éltem, volt pár vicces eset... de pl. az egyik konkrétan nevetséges szituáció az volt, hogy van egy gyakorló pálya FPV-seknek, meg modell repcsiseknek. A modell repülősökkel nem problémáztak a nézelődők, de ha drónt láttak, akkor "ez biztos illegális" A drón az maga az ördög
Én még az egész EU törvény előtt voltam ott. Volt nálam minden papír, de kb. tojtak az egészre. Senkit nem érdekelt, hogy hol és mikor repültem.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Vélemények az Avata 2-ről? Kiváncsi vagyok mit gondoltok róla.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz SeniorTilla #9831 üzenetére
Én végül is megrendeltem és már meg is jött. Az első verzióm nem volt.
Fly more combo-t vettem és egy Remote Controller 3 is vettem hozzá, mert gondolom a Motion Controller valamilyen szinten korlátozni fog.
Sok sok videót megnéztem a neten és meggyőzött és az is, hogy mielőtt teljesen manuálisan repülök a Remote Controllellel, előtt kell egy pár óra szimulátorba. Vagy is a tegnapi próba után szerintem majd jó sok
A Motion Controllel viszont elég laza. Lefrissítettem mindent és repültem egy kicsit a lakásba. Nem mentem neki semminek és a virágok is túlélték ezúttalVisszatérve a manuális repülésre és a sima controllerre. Tegnap másfél órát szimulátoroztam (Liftoff) és kb. nem tudok egyenesen repülni 10 métert sem. Utána olvastam, hogy biztosan túl érzékenyre van állítva a szoftver. Ezen próbálok majd javítani ma... mert ha ez tényleg ennyire érzékeny lesz, akkor szerintem bajok lesznek.
Ahogy néztem a neten, 30-40 óra szimulátorozást javasolnak.
Ezzel valakinek tapasztalat?Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz SeniorTilla #9838 üzenetére
Attól nem tartok, hogy le fogok esni vagy ütközni, a többi, nem FPV drónokkal is megesett
Melyik a DJI saját simulátora? Tudommal az már nem megy...
Köszi a videót, meg fogom nézni.
A szimulátorban tényleg nem jutok előre. Annyira brutálisan érzékeny, hogy ha rosszul nézek a controllerre, már felborulok
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz SeniorTilla #9840 üzenetére
Na ezt ki fogom akkor próbálni ha haza érek. Köszi a linket.
Közben megnéztem a videót a finomhangolásról. Szerintem nálam pont ez lesz a gond, hogy gyárilag ki van maxilva.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz SeniorTilla #9840 üzenetére
Sajnos a Goggles 3 és az RC 3 nem kompatibilis a DJI appal Próbáltam PC-n és iPad-en is.
Megpróbálom a Liftoffban finomhangolni az RC 3-at.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz SeniorTilla #9838 üzenetére
Ezek a rates beállítások durván jók. 15 percet gyakoroltam most és tovább jutottam a szimulátorban, mint tegnap a másfél óra alatt
Találtam még pár videót, most már, hogy tudom mit kell keresni... ahol még alacsonyabb értékek vannak. Lehet még lejebb fogok menni kezdetben.
Hétvégén azért ha jó idő lesz kimegyek a MC3-al egyet repülni és talán jövő hétvégén az RC3-al. Addig szimulátorozokHa nincs jó, ló a szamár is.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Jövedelem
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Napelem
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Sorozatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen