Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz DIEGO15 #4733 üzenetére
Mivel be van varrva a zsebük rendesen, gyanítom, hogy valami szoftveres patkolást csináltak csak azaz; az EU-s piacra szánt gépekben, az új firmware már fixen "CE-ben tartja" a rádiót.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nortsen
aktív tag
válasz DIEGO15 #4737 üzenetére
Működik az FCC, de nekem nem a legújabb fw van a drónon (1.00.0500), és nem is javaslom feltenni, mert hivatalosan sem nagy a javítás, nem hivatalosan meg ki tudja mi vann benne.
Az új Air-en nem tudom milyen fw van, de elvben nem kéne neki semmin változtatnia, hiszen a release notes semmit nem említ róla.Az azóta megjelent 2 db firmwareben ez a kettő változtatás van összesen!
Fixed issue: linking failed when operating in Panama.
Optimized battery level algorithm.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
Geller72
veterán
válasz DIEGO15 #5740 üzenetére
..én meg a 2.2 km-t tartom nem csak hogy túlzásnak, de felelőtlenségnek is. Elküldeni egy ilyen gépet ilyen távolságra. Tisztán látszik, hogy neked még nem volt prop/motorproblémád, miközben a gép tőled x méterre és y magasan volt. A gép 250 grammja is bőven elég ahhoz, hogy nagy bajt okozzon, ha leesik akár csak 100 méter magasról. Én iparban dolgozom és szemtanúja voltam, amikor egy olajfinomítóban a kolona létráján felmászó villanyszerelő zsebéből kiesett a 10-es csillag-villás és az alatta várakozó, egyik következő emberke kobakját találta el. A villanyszerelő 50 méteren volt, amikor kiesett a kulcs. A kobakot csisszre kapta el, de így is simán betörte. Egy xaros tízes kulcs. De a Phantom 4 is 110 méterről 176km/h-ra gyorsult fel, mielőtt becsapódott, amikor eldurrant a prop. A mini lenézésének meg oka van. Nem én találtam ki, rogyásig van a net vele, 8elég megnézni a hivatalos Dji fórumot) meg a szervizek is. Jellemzően azért, mert a legtöbb esetben nem a helyén kezelték a gépet. Ez a gép nem arra való, hogy kilométerekre elmenjünk vele. Ezt lehet magyarázgatni, de megmagyarázni nem. Ha megsértődünk rajta, ha nem. Ugyanúgy felelőtlenség azt sugallni egy kommenttel egy másik kollégának, hogy default a több km-es távra repkedés, mert eddig még nem volt baj.
Az is érdekes, hogy annak a sok törött mininek a tulaja ide nem ír. Mármint akinek nem jött össze. -
boaa
újonc
válasz DIEGO15 #6269 üzenetére
Figyeljetek, nem értek a telefonokhoz, nem is érdekel, drónozni akartam, nem telefonálni.
Épp ezért a pontos márkákat sem tudom, de volt 4 samsung, 2 lg, 2 xiaomi, valami huawei, valami nokia, valami navon, valami a jo isten se tudja mi. A samsungok között biztosan volt még fél éves se telefon. Ez a 40 ezres kategória nekem teljesen jó lenne, tudtok olyat, ami jelenleg 40 újonan és biztosan elfut rajta? Illetve megkérdem akkor máshogy tudtok biztosra bármi mást, ami nincs a listájukon? Mert megkérdeztem őket, fogalmuk sincs róla a listán kívül mivel fut a cuccuk és mivel nem!
És igen még a 14 napban van a dolog. -
veterán
válasz DIEGO15 #6275 üzenetére
Ne aggódjatok, én múltkor repkedtem egy nyilvános helyen (engedély megvolt), odajött egy kisebb család, a gyerekek nézték, mi ez, a tinédzser lánytesó meg odaszólt, hogy hát, elég gáz ezzel játszani ennyi évesen. Felröhögtem. Persze, pici a Spark, de szerintem egy Inspire-re is ezt mondta volna. A legtöbb embernek a drón az mind egyforma gyerekjáték, és max 15 ezer forint a piacról. Mi meg, akik ismerik, azok tudjuk, hogy már egy Spark és egy Mini is 200 ezres tétel felszereléssel együtt, amit soha, semmilyen körülmények között nem fizet ki épeszű ember. Szerencsére elég sokan vagyunk, akik még is megteszik, így végső soron szabályozzuk is a piacot. Hogy őszinte legyek, nem tudom magam rávenni a feljebb lépésre, a képminőség miatt váltanék, és ha kifutó lesz a Mavic 2 Po, akkor meg is teszem szerintem, de elküldeni akkor sem fogom jellemzően kilométerekre. A legtöbbünknek bőven elég egy Mini manapság. A legtöbb esetben engem például egyáltalán nem korlátoz a Spark hatótávja, még CE-ben sem. Egyszerűen nem mennék messzebbre alapesetben sem, mint amit tud.
Azon azért felröhögtem, amikor bejelentkeztem telefonon, aktiválni a légteret. Megkérdeznék, mivel repülök, én meg mondanám, hogy 280 grammos Sparkkal... Szerintem sírnának. Egyébként full korrektek, a végén megköszönték, hogy visszaszóltam, amikor befejeztem a tevékenységet. Mivel hangsúlyozták az aktiváláskor is, hogy jelezzek vissza, úgy sejtem, sokan elfelejtik. Figyeljetek erre is!
boaa: egyszerű a képlet, ne vegyél olcsó szart. Ha valamilyen Snapdragon chipset van a telefonban, legalább 2 GB RAM mellett, és nem idősebb 3 évnél, az biztosan jó lesz. Ha kevés a büdzsé, szerezz egy használt OnePlus 3-at, és boldog leszel vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
koma106
senior tag
válasz DIEGO15 #6854 üzenetére
Köszönöm a választ.
Közben tovább keresgéltem a használati útmutatóban a magassággal kapcsolatban és arra bukkantam A legnagyobb repülési magassági és távolság korlátozása fejezetben, hogy Ne feledje, hogy a repülési magasság nem haladhatja meg az 500m-t.
Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy itthon, mindenféle szoftveres és hardveres trükk esetében mi az átlagos tapasztalat a repülési magassággal kapcsolatban.
Pár repülés után nálam egyelőre 80-120m között valahol szakad meg a kapcsolat (körülményektől függően). Egyébként elégedett vagyok a kb. 100 m magassággal.
-
-
válasz DIEGO15 #6863 üzenetére
Én DOE pártoló tag vagyok és biztosítást is fizetek, de mivel nem kérek légteret így olyan mintha nem lennék tag és biztosításom sem lenne.
Szal bumm jövőre már ezért sem kell fizetnem mert kilépek mint a villám.Igen én voltam a hülye mert előbb kellett volna erre rákérdeznem mert végül is pont csak az olcsó biztosítás miatt léptem be.
Ezek az egyesületek jó kis pénz beszedő "cégek" más hasznuk nem igen van.
Még ha ingyenes is lenne a légtér kérelem, akkor sem érek rá napokat/heteket várni rá mire megadják az engedélyt.
Van sokszor, hogy egyik pillanatról a másikra döntöm el, hogy drónozok egyet most azonnal.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
lionshamlet
senior tag
válasz DIEGO15 #7061 üzenetére
Na ez a 2 opció hiányzott nekem:
- Render at maximum depth
- Bitrate encoding: VBR, 2 pass (40 mbps)
illetve 60mbps-re módosítottam, annyival is rögzít a P4.[4k-ban valamiért nem elérhető]
Másik kérdés, vajon azért nincs a gimbal opcióknál nálam Gimbal Pitch Speed opció mert túl régi a fw?
4.3.37Ennyi amit állítani tudok a gimbalnál:
[link][ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz DIEGO15 #7200 üzenetére
Az adatok alapján az első verziójához képest nagyon nem. Valszeg, a 3 tengelyes gimballal szerelt 4K-s kamera mindenképpen jobb lesz, mint az elődje. Az erősebb motorok amúgy is kellettek. Nincs active track, de most komolyan, minek is?. . Ha úgy is szar. Ami nekem viszont hihetetlennek tűnik, az az Occusync 2.0 és a 10km VT. De ha mégis tudja, akkor ez gyakorlatilag egy Air 2 249 grammban. Az is számomra hihetetlen, hogy ha ennyi plusz dolgot sikerült belerakni, ráadásul erősebb mocikkal, akkor hogyan tudtak a 249g -n belül maradni, amikor a Mini 1 is egy papír volt. Lehet, hogy egy kicsit térhálósítottak a vázon, mert az nagyon ráfért. . Szal ha a fenti dolgok igazak, akkor az egy nagyon jó hír. Mert mit is akartunk?
-Kicsi méret - pipa
-4k kamera, vagy ha nem is annyi, legalább normálisabb, mint az egynek - pipa (?)
-Nagy üzemidő - 31 min - pipa, bár az első verzió is már ok volt szerintem ebben.
-Nagy hatótáv - ha nem csak a VT lesz jó (video transmisson) ilyen messziről, hanem az irányítás is korrekt lesz, akkor ez hatalmas - pipa.
-Erősebb motorok, mert egy komolyabb lepke fing már elvitte - ha minden igaz - pipa.Akkor hol itt a hatalmas csalódás? Max akkor, ha ez az egész egy kamu, mivel hivatalosan a Dji nem erősítette meg. És vagy létezik, de a papírforma egy bullshit, a valóság meg szintén.
Ha a papírforma megáll és a fenti felsorolás is ok, akkor engem megvettek, mert nekem (is) pont ezek a dolgok hiányoztak. -
Geller72
veterán
válasz DIEGO15 #7203 üzenetére
Mindenkinek mások az igényei. Az üzemidő egy ilyen célközönségnek, mint amit ez megcéloz, több mint elég. Amit kapott az egy, SW update-t, az is már lényegesen nagyobb előrelépés volt, mint az amivel kijött. Persze, ez így is gagyi, de ez az egész réteg, a P4-ig bezárólag - ahogy már elég sokszor leírtam, a konzumer osztály, ettől többet itt nem várhatunk el. Ahhoz képest, ahova ezt a gépet pozícionáltak, szerintem meg nagyon jó irány. Ma ezt tudja egy ilyen gép, ennyiért. Ha kicsit durván akarnék fogalmazni, akkor ez a gép a kínálat alja. És ha így nézem, akkor amit tud, az ehhez igenis ok. Nem is olyan régen, ezekért a ficsörökért lényegesen többet kellett adni. Ha neked jobb kamerára van szükséged, akkor a Dji azt mondja, hogy vegyél jobb gépet, ennyiért ez van. Ezt a hozzáállást meg már ismerjük. Sokan vannak, akik a P4P V2.0-nak a kameráját is kevésnek tartják. Arra ott van a magasabb géposztály, jobb kamerával. Ahol csak a kamera annyi, mint a komplett P4 gép. És ez nem csak a Dji-nál van így. Professional szinten ez elfogadott ebben a bizniszben, márkától függetlenül.
Consumer - Professional - Enterprise. Így épül fel a termékskála.
A Mini a consumer szint legalja. Szóval én ehhez képest nézem. És szerintem ehhez képest nagy ugrás a Mini 2. Ha minden hír igaz és tudja is, ami a specben benne van.
A 220k-s induló ár meg ahhoz nem sok, ha az egyes 190k-s árát nézem anno. -
válasz DIEGO15 #7216 üzenetére
Mikor máskor adnak ki egy kis méretű drónt mikor érkezik a tél, a szeles csapadékos évszak.
Csak így tovább DJI!
Gondolom mindenki rohanni fog majd érte a boltokba, két hét és már csak 10 fok lesz nappal hahó...
De nem is baj legalább nyárig még kijön hozzá 5 firm update meg egy második széria ahol már nem repednek annyira a burkolatok.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Geresics
addikt
válasz DIEGO15 #7772 üzenetére
Nevetséges.
Van egy tökéletesen, feleslegesen, irreálisan erős motorom (KTM 1190 Adventure), ami 230kg és 150LE, és annak az egész éves kgfb díja 20eFt! (Pont tegnap jött a papír a köv. évi díjról.) Nem érzem az arányosságot!
Ráadásul ennek a vezetését is egy nevetséges jogosítványhoz kötik! Az "A" jogsi csak feljogosít arra, hogy megöljem magam a motorral. Én évente 2-3 tréningre járok a motorjaimmal, és még így is fényévekre vagyok attól, hogy ki tudjam használni a motort, és ezeket a tréningeket egy biztosító sem veszi figyelembe!
Ehhez képest egy 249g DJI Mini biztosítása ugyan ennyi volna? Na az a rablás...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Fuhur
kezdő
válasz DIEGO15 #7783 üzenetére
De. Az elektrokémiai szenzorok is szelektívek. Persze vannak zavaró hatások, pl hőmérséklet és természetesen esetenként más gázok is kisebb-nagyobb mértékben. Ezt elsősorban az adott szenzor adatlapjából lehet megtudni és akkor kidolgozható korrekciós eljárás. Pl kell szenzor a zavaró gázra (gázokra) is és akkor a sok egy időben mért adatból számolgatható a valós összetétel.
Sokszor viszont tudható, hogy a mérésre használt szenzor esetében vannak ugyan zavaró gázok, de azok a mérés helyén nincsenek jelen, így hatásuk elhanyagolható. A szenzor kiválasztása nem könnyű
Mellesleg az atomabszorciós szenzoroknál is vannak zavaró gázok melyeknél ugyanott vagy közel a egymáshoz vannak elnyelési sávok. A megoldás a fent leírtakhoz hasonló.
Itt például egy 3D megjelenítése látható egy szabadban égő fának (tábortűz) a Szén-monoxid (CO) felhője.
A füst nem keverendő a látható füsttel. Ez itt csak a CO, amúgy láthatatlan "felhője"!
-
Fuhur
kezdő
válasz DIEGO15 #7785 üzenetére
A szerves gőzök sok esetben nehezebben szelektálhatók. Főleg más szerves gőzök között.
Én alapvetően egyszerű szervetlen gázokat "kergetek" .... Már amennyiben elfogadjuk, hogy a CO és a CO2 szervetlen. Vannak még NO, NO2, O3 szenzoraim, de azok már feladták a harcot pedig mikor megvettem, a teljes mérő modulom kb 1 millába voltMost épp SO2 abszorciós szenzort keresek, mert látok benne potenciált
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz DIEGO15 #7790 üzenetére
Minden szakma drága, ha pontos dolgokat akarsz. Ezt sokan nem értik meg. Szenzor van 5 USD-ért és 500-ért is. És sajna, ha pontos eredményeket akarsz, akkor nem az alsó kategóriából indulsz.
De ugyanígy kamera is van olcsóért és drágán... Meg drón is.
A kedvencem, mikor jön egy poszt, hogy mit ajánlotok kb 40 ezer HUF-ig, ami tud 4K-t, 8-10 km távot és legalább 30-40 perc repidőt. És ha mondod, akkor jön a sértődött válasz, hogy a Tescoban van 4K-s drón 20-ért is, mit flancolok.Nosztalgiából én még nagyon gondolkozom egy öreg gázkromatográf beszerzésén. Anno én GK--kon mértem és -nyilván az idő mindent megszépít- de "tengernyi hasznát látnám" itthon. Ilyen volt számomra egy öreg (békebeli) esztergapad beszerzése is, de az már megvan
-
VANESSZA1
őstag
-
Fuhur
kezdő
válasz DIEGO15 #7903 üzenetére
Itt kezdődnek a lehúzások:
Csak érdekességként a Magyar Felsőoktatás úgynevezett kompetencia alapú. Ezt törvény rögzíti. Annyit jelent, hogy nem kurzusokat kell elvégezni (gyakorlatorientált kompetencia esetén a minimális gyakorlati időt igazolni kell), hanem tudást kell prezentálni. Amennyiben persze ez hiányzik, akkor az egyetemek biztosítják a kurzusokat, de megfelelő feltételek teljesülése esetén vizsgázni kell nem pedig tanfolyamokra járni.Na mármost, ha valaki eleddig évek óta dolgozott, fejlesztett, gyártott drónokat vagy azokkal kapcsolatos dolgokat akkor valószínűleg ért hozzá. Miért kell neki kurzus kötelezően persze pénzért ha amúgy birtokában van a tudásnak. Bőven elég lenne a vizsga amivel ezt bizonyítja.
A német oldalon én például a tananyagot nem olvastam el, mert mondjuk azt, hogy képben vagyok. Végig csináltam a gyakorló feladatokat aztán beregisztráltam magam vizsgára ami első nekifutásra meg is lett.Itt meg mindenért fizetned kell és ezt kötelezően meghallgatandó, letöltendő (meg tudom is még miket találnak ki) feladatok mögé bújtatva tálalják.
-
duni84
aktív tag
válasz DIEGO15 #7903 üzenetére
köszi! és köszönöm neked is #7887konyi79! akkor ti abban a rövid időben regisztráltatok, amíg látszott bármi a honlapon? mert én bármilyen eszközről nézem bármelyik böngészőből, egészen egyszerűen üres az összes drónnal kapcsolatos oldal (Főoldal, Regisztráció, Képzés, vizsgáztatás, Műveletek, Légtérhasználat, Biztosítás).
és értem, hogy mindenki a közlönyre vár, nem is átkoztam én a kti-t (munka miatt én is volt már, hogy vártam a nyomorult kormányunk lassan őrlő malmaira)
#metszéspontok
-
VANESSZA1
őstag
válasz DIEGO15 #8053 üzenetére
A privát szféra védelme miatt Ausztriában is az volt, hogy hiába a gramm, ha kamera van akkor az nem lesz engedélyezve. Ugyanúgy mint itt németbe.
Az egész tagállami további szigorítás és enyhítés kavar be mindenhol.
Ez az Eu is egy lagymatag törvényhozás. Vagy egységesnek kéne lenni vagy sehogy.De azért ez is genyóság, mert egy valag pénzt fizettem eddig az Austrocontrol-nak az engedélyért, most meg szinte ingyen megy a mutatvány ahhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
vandor01
őstag
válasz DIEGO15 #8299 üzenetére
ne mondj ilyent hol van meg a 2021 december?
fajan a tervezett szerint halad minden ugy ahogy egy jogallamban kell!
EU 10 evig vajudott a dron torvenyen
a nagyjainknak nem volt eleg 1-2 ev kitalalni mukodore csinalni a sajat kiegeszito szabalyozast a sok sok es hosszu ejszakabanyulo egyesztetesek a kepviseleti szervekkel.... ja nem azokkal hanem a csuti farao NER cimboraival es dacsa tulajdonosokkal utolso pillanatban dec 16-an meg a kijarastilalom elott 3 perccel 19.57kor vmi salataba csomagolva meg is szavaztak.... azota se mukodik! 2 hetente ujra kell inditani a regisztralast mer ujabb es ujabb kondiciok merulnek fel! es meg nincs vege! jelzem ez az egesz a gep sulyabol indul ki! de a gep regeleskor senki nem kivancsi a gepre!!?? pl a sulyara....
meg ugy egyebkent a gep semilyen specifikaciojara foleg ha az epitett!
vaz meret? propeller meret? motor meret?
ma 8collos LR holnapra atépitem mint egy legot es voala whoop lesz!NA ezek a profik! igy kell csinalni.... CSAK az INNOVACIO jegyeben!
de jobban es szakertobben kormanyuuznak mint az elozo szakertoi csapat!
ja nem..... megse.... vagy megis?Címzett: Kövér László, az Országgyűlés elnöke Tárgy: Törvényjavaslat benyújtása Benyújtó: Dr. Semjén Zsolt, miniszterelnök-helyettes Előadó: Dr. Palkovics László, innovációért és technológiáért felelős miniszter Törvényjavaslat címe: A pilóta nélküli légijárművek üzemelésével összefüggő egyes törvények módosításáról
"Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik