Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    válasz zsocaozd #441 üzenetére

    Ha a szerződésben vállalt rendelkezésre álláson túl nyúlik egy hiba(ez lakossági szolgáltatás esetén jellemzően 72 óra), akkor a fogyasztó jogosult kötbérre amit írásosan formában jeleznie is kell. Ha ezt megtetted és a szolgáltató mégsem írt jóva kötbért akkor lehet fordulni NHH-hoz, bár sokat nem fognak tudni tenni, mert ez két vitás fél közötti probléma, amit max bírósági útra lehetne terelni.

    A rendelkezésre állás megint egy olyan dolog ami költség vonzat. Ha van kellő bevétel ami ezt fedezi és hajlandó is megfizetni az ügyfél, akkor szolgáltató is azt fogja nyújtani. Rendelkezésre állásnál jellemzően két, három, négy esetleg öt kilences rendelkezésre állásról lehet szó. A két kilences az ugye 99%-os, a négy kilences az meg 99.99%. Persze minél nagyobb a vállalás mértéke azt az ára is tükrözni fogja. Az akinek fontos a nagy rendelkezésre állás, mert többet veszít rajta ha a kiesik a szolgáltatás mintha nem tesz semmit, mint pl. egy banki informatikai rendszer esetén, ott kis is fogja fizetni a megrendelő a vele járó költségeket is.

    Gondolj bele a rendelkezésre állást, elsősorban az humán munkaerő költsége határozza meg. Ha van egy adott jól képzett szakember, akinek a havi bérköltsége akár 300-400 ezer vagy akár több is, van alatta egy kocsi amibe benzin is kell hogy menjen, kell felszerelés benne, ha adott helyszínre ér azzal el tudja látni a felmerülő problémát. Vagy ha erre nincs saját ember, akkor mástól kell bérelni, de ott is ugyanezekkel a költségekkel fognak felmerülni. Ha mondjuk egy jómunkásember bérrel, kocsival felszereléssel kiállítva, harcrakészen mondjuk havi 1 milába kerül, akkor szerinted ezt a költséget hány ügyfél között kellene szétosztani hogy úgy érezd téged nem húznak le. Ha mondjuk havi 500 Ft-os bevállalsz a havidíjba, az már azt jelenti egy ilyen jómunkásember figyelme 20 ezer ügyfélen osztozik. Ha pedig 1xre több helyen is gond van, akkor nem lehet ott 1xre sok helyen, csak sorrendbe haladhat, amit persze zokon fog venni az akihez legutoljára ér oda. Persze ha mondjuk van 20 kiemelt ügyfél, akiknek nézi minden rezdülését és ha gond van gyorsan ott terem és beavatkozik akkor sokkal jobb rendelkezésre állást fog produkálni. Viszont akkor a fejenkénti költség már 50 ezer, ami a havidíjhoz többletbe kell számolni. Egy nagyvállalti ügyfél több százezres vagy akár milliós havidíjánál egy ilyen költség tétel még beépíthető, de best effort lakossági ügyfeleknél ez nem fér bele a szűkre szabott havidíjakba. Ott "kicsi pénz, kicsi tánc" elv érvényesül, ami persze rendelkezésre állás lehetőségeinek is korlátot szab.

Új hozzászólás Aktív témák