-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
lo_jo
senior tag
válasz #69523456 #19294 üzenetére
Mégis mire vagy kíváncsi a W3-mal kapcsolatban? Decemberben csak steamen 42783 volt a csúcs. Nézzük meg a szintén 2015-ös top játékokat: Fallout 4 23305, Rise of the Tomb Raider 3897, MGS 3183, Batman Arkham Knight 1770. A techdemo ügyében pedig ne kérdezz meg senkit, mert nem fognak semmit mondani. A Crysis egy játszható, teljes értékű, engine-ben pedig a korán bőven túlmutató játék volt. Viszont azt elfelejted, hogy nem ezzel mutatkozott be a cryengine, hanem a Far Cry első részével, de még az sem volt techdemo. A techdemo az itt érhető el, jobb oldalon a download unreal paris desktop & vr-ra kattintva: [link]
Hasonlítsd össze egy Crysis játékmenettel. -
lo_jo
senior tag
válasz Meggyi001 #19842 üzenetére
Ha csak a file módosítását akarod ellenőrizni, akkor ne ultra és alacsony közötti összehasonlítást csinálj, hanem pontosan ugyanúgy kell hagynod mindent és mindkétszer friss indítás után nézd a monitorozást. A saját tapasztalatom: [link]
Amikor előjött először a config file, akkor 1,5GB rendszer RAM és 3GB VRAM volt az alapérték. Ha valaha bárki ilyen valós értékekkel próbálná futtatni a játékot, garantált, hogy a közelében sem lenne a PC grafikának és teljesítménynek, mivel ezek a prevgen konzolok adatai.
-
lo_jo
senior tag
válasz freeknight #20128 üzenetére
És még nem is biztos, hogy az előadó nem járul hozzá, lehet, hogy a kiadója próbál nagyobb százalékot elérni. Elég összetett jogi macera.
-
lo_jo
senior tag
válasz SenorGrande #20343 üzenetére
Mert a bug nem feltétlenül egy olyan állatfaj, hogy mindig mindenkinek előjön. Vannak körülmények, amikor beadja, meg vannak olyan körülmények, hogy semmit nem veszel észre belőle, mert nálad nem adja be. Low severity bugok nekem is voltak (lebegő hamutartó, föld alá beeső fegyver, T-pose) de semmi high severity, nem kellett bug miatt mentést betöltenem. Sőt, a teljesítményre sem volt nagyobb gondom, de az 1.10-11-12 óta legalább már nálam is van pár észrevehető grafikai butítás, amivel eddig csak alacsonyabb beállításon szívtak, cserébe egy kicsit jobb lett az fps, amit én továbbra is beáldoznék, ha lehetne (nem azon a 3-7 fps-en múlik semmi).
-
lo_jo
senior tag
válasz juliensorel #20400 üzenetére
Az egyik kedvenc mellékszálam abból a szempontból, hogy nagyon kis bugyutának indul, de végül nagyon filozófikussá válik.
-
lo_jo
senior tag
Én is csak javasolni tudom az angol tartalomfogyasztást, akár olvasott, akár hallott formában. Videóknál a magyar felirat elhagyása jó ösztönző, mert amíg ott a segítség, addig rá is fogsz nézni. Persze, lehet, hogy nem a CP2077 a legjobb kezdésnek, de könnyedebb tartalmakkal passzív nyelvtudást szépen fel lehet építeni, türelem és kitartás viszont kelleni fog hozzá.
Az aktív nyelvhasználathoz pedig nincs mese, beszélni kell, minnél többet. Volt jópár kollégám, akik értették az írott szöveget, nem volt különösebb gondjuk a hallott szöveggel sem, de amikor meg kellett szólalni, akkor csak makogtak és őőőő-ztek, nem szakmai beszélgetésekben is. Sokaknál itt még a kiejtés miatti szégyenlősség is beleszólt a dologba, de egész egyszerűen el kell engedni, soha senkivel nem volt problémám, mert épp indiai, olasz vagy francia akcentus miatt nem értettem volna. Az orosznál voltak érdekességek, de a 3. mondat után megszokható, hogy nem az űrkutatásról beszél, ha épp a "náza" elhangzik, hanem furcsán ejti az "another" szót.
-
lo_jo
senior tag
Ez tényleg így van sokaknál, de ez már az aktív nyelvhasználat, ami a játékokban nem kell, max lehetőségek közül választasz, amit megint nem kimondani kell, hanem pár szó alapján eldönteni, hogy melyik opciót akarod. De ha valakinek nincs meg a passzív alap, nem tud ráépíteni egy aktív használatot.
-
lo_jo
senior tag
válasz WATERDACA #21041 üzenetére
Ne könyörögj, hanem járj utána, hogy mivel jár az, ha egy céget feltörnek és a dolgozók adatait is megszerzik. Ez nem úgy megy, hogy akkor tűzfalat és jelszót cserélünk és meg is van oldva, hanem az egészet kompletten levágják a netről és senki nem nyit meg semmit, amíg nincs megoldás. Na ez egy picit hátráltat. És ennek konkrétan 0 köze van a népgyűlölethez, egy tőzsdén lévő, több telephelyes cég esetén a sima belső kommunikációt is lelassítja egy ilyen intézkedés, nemhogy az érdemi munkát. Az ubinál pedig egy belsős studiónál többen dolgoznak, mint a komplett CDPR marketingesekkel, külsős beszállítókkal, stb. együtt. Csúszik emiatt pár dolog? Igen, köszönjük meg azoknak, akik feltörték őket és eladták a megszerzett adatokat.
-
lo_jo
senior tag
válasz WATERDACA #21714 üzenetére
Ha ez megint azon az áron van, hogy a high-end grafikából elvesz, akkor az nem finomhangolás, hanem szimplán csak butítás. Az 1.12 is ezt hozta nálam, RTX3070-nel szépen be volt lőve, szép is volt és jól is futott, akkor nyertem kb 3-5 FPS-t, de könnyen kiszúrható texture pop-in és pár hasonló, alacsony grafikás bug jött elő. Ha jól rémlik, akkor a memóriahasználatot "javították". Este kiderül, mi most a helyzet.
-
lo_jo
senior tag
válasz WATERDACA #21732 üzenetére
Nomáddal és streetkiddel is, ráadásul férfi és női karakterként is tudja V, hogy mi az implant neve, visszahívták, mert problémás volt, de a feketepiacon továbbra is elérhető. Nincs rá külön párbeszéd opció, ha jól emlékszem, akkor már az autóban beszél róla a faszinak. -
lo_jo
senior tag
válasz WATERDACA #21753 üzenetére
Kérdezi a faszi is, hogy ezt honnan tudja V, a válasz meg valami "always know your cyberware". Függetlenül attól, hogy neked mid van
Egyébként mire ide jutsz, már a nomád sem nomád teljesen, bent élsz a városban, Jackievel dolgozol, a cinematic alapján elég tartalmas életet élve. -
lo_jo
senior tag
válasz tasiadam #22918 üzenetére
Az utolsó talán inkább a hírhedt és már elbontott Kowloon Walled City ihletésű, aminek legalább annyira kalandos a története, mint Night Citynek.
tibiamp Ha simán az inventory-t nyitod meg, nem pedig a stash-be pakolásnál nézed, akkor Z nyomva tartva, gyakorlatilag unique küldetés cuccokon kívül mindennel meg lehet csinálni, úgyhogy óvatosan, nehogy a kedvenc fegyveredet is betörd materialnak.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz BullKoxa #23058 üzenetére
Ne keresd, mert nincs garázs, mármint fizikai értelemben. Bármelyik megvett vagy küldetés során szerzett járműved lehívható, de a semmiből jönnek, nem kell őket elrakni sehova. Ha következő alkalommal hívod, javítva kapod, más megoldás erre sincs. Lopott autót nem lehet megtartani úgy, hogy lehívható legyen. Járkálhatsz vele, elviheted a H10 parkolóházba, ahonnan a lifttel feljutsz V lakásának a szintjére, de nem garantált, hogy amit ott leraktál, az ott is marad.
-
lo_jo
senior tag
válasz infectedmann #23291 üzenetére
Nálam akkor volt csak CTD, amikor a VGA UV/OC beállítása ment, amint meglett a stabil görbe MSI Afterburnerben, elmúlt minden bajom. Glitchek és egyéb apró bugok vannak, de tényleg 0 crash.
-
lo_jo
senior tag
válasz jonnyjoker01 #23554 üzenetére
Ezekről a képekről nem is igazán lehet eldönteni, túl zajosak a kevés fény miatt és a fókusz sem túl jó. Azt a részét viszont nem értem, hogy miért ne lehetne pl a The Ascentet játszani 4k-ban, mitől lenne minden "olyan b@szott nagy", hacsak nem fullhd képet akarunk 55 inchen nézni.
-
lo_jo
senior tag
válasz chris0000 #23557 üzenetére
Nekem eléggé játékfüggő, hogy mit jó nagy tv-n és mit nem. Pl semmilyen shooter nekem nem kényelmes, mert nem megy olyan jól a célzás, mint monitoron, közelről nézve. De egy sport, autó vagy repülőszimulátor, platformer, legtöbb esetben még egy 3rd person akciójáték is nagyon jó élmény.
-
lo_jo
senior tag
válasz tibaimp #23740 üzenetére
200 óra alatt csak akkor volt kidobálás, amikor kerestem a hozzá való stabil UVOC beállítást. Amíg gyári értékeken ment, 0 problémám volt vele, ahogy azóta is, hogy megtaláltam a stabil beállítást. A 200 órából kb 120 ment bele megjelenéstől februárig, a maradék 80 pedig a legutóbbi 2 verzióval kb 40-40 arányban.
-
lo_jo
senior tag
válasz tibaimp #24311 üzenetére
Hatalmas tábora van, akik rommá modolják azt a verziót, amit a mod támogat. Nem hinném, hogy évekkel később kiadnának rá újra pénzt, ráadásul már csak kenyérpirítóra és kaputelefonra nem jelent meg (MÉG) a Skyrim.
Simán benne van az, amit Ellia ír, az utóbbi időben nagy a hallgatás, mert gyakorlatilag bármi elhagyta a szájukat, azt a clickbait cikkekben 25-30 féle módon (félre)értelmezték, mindent jobban tudtak, mint a CDPR. Persze ez nem meglepő, minden clickbait yt sztár azt hiszi, hogy jobban ért a játékfejlesztéshez, csak annyi a baj, hogy IDE-t vagy konkrét kódot még az életében nem látott a többség.
-
lo_jo
senior tag
válasz WATERDACA #24481 üzenetére
A legtöbb modolható játéknál rendszeres visszatérő probléma a kompatibilitás. Sok modder nem is szeret komolyabban belemenni, amíg nincs olyan állapotban a játék, hogy nagyjából késznek lehessen nevezni. Saját példám az ETS2 és a Microsoft Flight Simulator. Mindkettő esetén amint jön egy update, a modok nagy része nem működik, rosszabb esetben pedig az alap játékot is megöli. Nem lepődök meg rajta, hogy ha a CDPR azt mondja, hogy csúsznak, akkor a modderek is kicsit félreteszik még, mert a következő patch lehet, hogy keresztülvág mindent, amin hetekig vagy hónapokig dolgoztak.
-
lo_jo
senior tag
válasz m0h0senator #24642 üzenetére
Gondolom a Q3 financial call-ban lehetett említve, ami fent van a hivatalos oldalukon mp3-ban és a transcript pdf-ben, ezek kötelezőek a tőzsdén lévő cégeknek. A pdf-et talán könnyebb átnyálazni, ha kíváncsi vagy rá.
Ez van benne:
PN: „Cyberpunk 2077 – we have not heard anything about online or multiplayer. Could you elaborate
on that?”
AK: Yes, I can add some color – the plan remains the same; we’re planning to add multiplayer
functionality in the future to both franchises, including Cyberpunk, gradually. We’re not revealing
which franchise will be the first to receive such functionality, but the first attempt will be something
we can learn from, and then we can add more and more – so, step and step, we want to open our
single-player experiences to mutliplayer, but we want to add such features gradually[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz jonnyjoker01 #24762 üzenetére
De hát ő tudja, hogy a jelenleg is early access UE5 kellett volna. Ugyan az Epic is a 4.26-ot ajánlja production termékre, de akkor is az 5 kellett volna. Elkezdtem részletesen leírni a Mátrix és a CP világa és dizájnja közötti különbségeket és hasonlóságokat, de aztán inkább kitöröltem. Úgyis csak letorkolás lett volna.
-
lo_jo
senior tag
De akkor döntsük el először, hogy a design nem tetszik vagy a grafika. Ha a design, akkor sajnos rossz ajtón kopogtatsz. Nézd meg, hogy milyen egy Cyberpunk képregény vagy a szerepjátékok. Szerencsére nem rajtad múlt, hogy milyen típusú grafikával jelenik meg. Sőt, a fejlesztés során az asztali szerepjáték és a lore megteremtője, Mike Pondsmith is adta a saját tanácsait és el volt képedve a részletektől. Azoktól, amitől Cyberpunk a Cyberpunk. Amit az előző hozzászólásodban kritizáltál (túlzó színek, nem természetes emberek, épületek), az a világ, a lore része. A Cyberpunk egy disztópia, ahol többek közöt azt is feszegetik, hogy mennyire kitolták az emberek ingerküszöbét az őket kizsákmányoló vállalatok. Teljesen elfogadott, hogy csillogó króm és neon színben úszó testrészeid vannak az implantátumoknak köszönhetően. Ugyanez igaz az épületekre, a fegyverekre, a járművekre, mindenre. Nézd meg, hogy milyen reklámok mennek a játékban: a jelenkor emberének mindegyik idegesítően harsány, színes, hangos, tele nyögésekkel, kiabálásokkal, leplezetlen szexualitással. Azért, mert már odáig tolták az ingerküszöböt, hogy lassan erre sem figyelnek fel. Ami még épp egy kicsit kilóg a sorból, az pl a Maelstrom megjelenése, azért az még ott is sok, hogy valakinek egy lyuk van az arca helyén piros pislákoló fényekkel. Mondjuk ha nem lennének agresszívak és a nagy részük cyberpsycho, ráadásul katonai múlttal, akkor lehet, hogy ez sem lenne így. De ez is egy görbe tükör a jelennek és főleg a 80-as évek múltjának.
A Mátrix lényege pont az, hogy a jelenleg téged körülvevő valóság nem valóság. Ezzel akarja lerombolni a jelenedet, ezért ad egy szürkés-zöldes fakó árnyalatot mindennek. Ezért tud egy szőke nő piros ruhában kitűnni a tömegből. Mert dehumanizál. Persze célja az is, hogy mindannyian kicsit Mr. Andersonnak érezzük magunkat, amikor meglátunk egy piros ruhás szőke nőt vagy épp de ja vu érzésünk van. Egy ilyen világhoz nem illik a neon, a futurisztikus fegyver és jármű, az abszolút 100% funkcionális épület a kapszulahotel jellegű szobáival, a túlfűtött szexualitás minden utcasarkon és liftben. A maga nemében a Cyberpunk is dehumanizál, de másképp, más eszközökkel éri el.
Eddig a szubjektív része.
Nem vagy játékfejlesztő, valóban nem számít a véleményednél, nem követelmény hozzá. Tény, hogy nem kell péknek lennem, hogy megmondjam egy kenyérről, hogy jó-e vagy sem. Viszont ha nem vagyok pék, akkor nem akarok beleszólni, hogy a péknek mit kellett volna csinálnia. Főleg nem mondom azt, hogy több élesztő kellett volna, ráadásul a kovászos kenyérbe. Te jobban akarod tudni, hogy egy még jelenleg is early accessben lévő motorral jobb lett volna. Egy olyan motorral, amit production termékhez a saját fejlesztői sem ajánlanak még. Arról meg inkább ne beszéljünk, hogy egy tech demo mennyire messze áll a kész játéktól. Mintha azt mondanád, hogy a croissant is sima vizes kifli, csak más a formája. De kérlek, nézd meg, hogy milyen UE4 tech demok voltak az évek során és azokból mennyire következtethető a játékok minősége vagy grafikája. Vannak "játszható" tech demok, de valamiért mégsem játékként jelennek meg, hanem ingyen kipróbálható bemutatóként. Az estek többségében nem is lesz játék belőlük. Jelen esetben pedig két irtózatosan gazdag cég összerakott egy játszható tech demot egy film promózása miatt, de egyik sem mondta azt, hogy ebből ebben a formában játék lesz. Nagyon leszűkített keretek között megmutatják, hogy mire képes az engine. A videójáték evolúciója pedig sosem a grafikáról szólt, az csak egy része, de az evolúció több dolog összessége. A render engine pedig látjuk, hogy mennyit jelent: Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition. A tökéletes példája annak, amikor odaadsz valakinek egy tabletet, az pedig elkezdi vágódeszkaként használni. Ehhez képest ugyanaz az UE4 van a Days Gone alatt, márpedig a kettő ég és föld, de nem csak az art design miatt.
Az, hogy a The Game Awardson hogyan teljesít egy játék, irreleváns a grafika szempontjából, mivel nincs ilyen díj. Van best art direction, de ez sem csak és kizárólag a grafikát jelenti, hanem a teljes vizuális világot. Sajnos a borzasztó prevgen konzol megjelenés miatt lett a Cyberpunk mellőzve sokak által. A zsűri 2 kategóriában jelölte: legjobb rpg és legjobb zene. PC-n nem volt panasz a grafikára, ha aláraktál megfelelő hardvert. Nálam RTX ultra beállítással jelenleg semmi nem szebb. Screenshot pedig nem igazán adja át pl pont a ray tracing nyújtotta extrát, ahol nem tűnnek el a képből kikerült tárgyak tükörképei, fényei, látványos a global illumination, jók a fény-árnyék váltások.
Ráadásul senki nem hülyézett le, mártírként magadra vetted ezt a keresztet, pedig senki nem kínálta. Tényként közölsz valótlanságokat egy olyan témában, amihez nem értesz és elkezdesz tipikus magyarozni. Jól megmondtad nekünk, tipikus magyaroknak, köszönjük.
-
lo_jo
senior tag
válasz martinkeet #24809 üzenetére
Sajnos nincs rá garancia, hogy a patch visszamenőleg is javítani fogja, ha a mentésben el lett tárolva valami, ami a buggal kapcsolatos. Én visszatölteném.
-
lo_jo
senior tag
válasz freeknight #24842 üzenetére
És nem a készítők, hanem a CEO nyilatkozott.
-
lo_jo
senior tag
válasz jonnyjoker01 #24844 üzenetére
Azért az, hogy egy tőzsdei cég nyilvános Q3 financial call-jában a CEO így hazudik, nem semmiből csinált ügy. Gyakorlatilag akkor még meg sem jelent a játék, így egy ügyesebb jogász valószínűleg rá tudja húzni a részvények árának manipulációját. A felvétel és a transcript is nyilvánosan elérhető bárki számára 2020 november 30-ról, tehát a játék megjelenése előttről. Elon Muskot már egy tweet miatt is 20 millió dollárra büntették.
-
lo_jo
senior tag
válasz nubreed #25187 üzenetére
Pontosan ez történik. A kontentgyártók részéről clickbait címek és tartalmak, úgy fejik a tehenet, ahogy lehet. Nem véletlen, hogy a CDPR úgy döntött, hogy csendben maradnak, mert ha még csepegtetnék is az infót, biztos, hogy kiforgatnák a szavaikat. Látod, még infó sem kell, hogy legyen itt minden alfától omegáig. Annyi minden van a loreban, a shardokban, hogy abból elég nehéz bármilyen jövőbeli DLC-re értelmes következtetést levonni. A wishful thinking pedig nem jó, mert utána bármi, ami az alaptalanul generált hypenál kevesebb, az csalódást fog okozni.
-
lo_jo
senior tag
Nekem az egyik legsokkolóbb még mindig a Sinnerman és a következményei. Tipikusan az a sidequest szál, ami nélkül lehet élni, a befejezéshez nem tesz hozzá, de nem is vesz el belőle. Viszont ha jó opciókat választva a végére érsz, akkor látod igazán, hogy mennyi munka van benne és ha fogékony vagy rá, akkor el is gondolkozol egy kicsit. Van benne minden: vallás, társadalomkritika, bosszú és megbocsátás kérdése, emberi érzelmek áruba bocsátása, stb.
-
lo_jo
senior tag
válasz nubreed #26934 üzenetére
[link]
7 éves a videó, azóta sem láttunk UE4 mellett ilyen grafikát, demón kívül értelmezhetetlen. Így kell ezekre az UE5 demókra is tekinteni.
Persze itt is vannak elnagyolt részletek meg néhol borzasztó a SSR miatti tükröződés, de tényleg nincs ilyen játszható, értelmes UE4 játék.[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz nubreed #26981 üzenetére
Szerintem is pont annyira véletlen, mint a Norman Reedus féle Death Stranding "elszólás". Tankönyvi gerillamarketing. Gatyába rázták a játékot, akkor pár napig ez volt a hír, de azóta semmi nem szól róluk, kellett egy kis hullámot kelteni. "Járulékos veszteség" a spoiler, de tudják, hogy akit nagyon érdekel, az ki tudja kerülni, aki meg csak fél szemmel követi, annak egy jó update, hogy még él a project, nem kukázták.
-
lo_jo
senior tag
válasz jonnyjoker01 #27144 üzenetére
Én is remélem, hogy nem V lesz a DLC. Eleve nincs kánon befejezés, így pl. egy öngyilkossággal a tetőn máris folytathatatlan lenne, akármilyen sclerosis multiplex kezeléssel áll elő a Biotechnica. Van bőven ebben a világban, az öreg Mike Pondsmith is írhatott már jó előre valami mellékszálat, van bőven meglévő karakter, akinek a története kifejthető lenne, de behozhatnak egy új merc vonalat is, akinek V a példaképe, stb. -
lo_jo
senior tag
Nem hinném, hogy tudhatjuk, ki az a karakter, legalábbis ennyi infóból, ami most van. Én is néztem, hogy nem Johnny, de a karaktergenerálás miatt az sem mondható meg ennyiből, hogy V lenne. Látszik, hogy nő és hasonló "glitchek" veszik körül, mint Johnny-t. Viszont feltehetően V szemszögéből látjuk a jelenetet, ahogy az egész játékban mindent.
Ahogy az arca elé emeli a karakter a kezét és az sem Johnny-é, de még csak nem is glitch-es úgy, mint a nemrég emlegetett karnál volt korábbi verzióban.Kivéve persze a befejezéseknél a jeleneteket, amiknek erős art szerepe van, hogy kívülről látod magad. Egyébként pedig nincs egy kimondott kánon befejezés, ugyanúgy valid minden végkifejlet.
V múltjáról viszont tudjuk, hogy nincs semmi kötődése a kormányhoz, úgyhogy mindenképp az alaptörténet után kell játszódnia. Igaz, hogy ehhez kell igazítani a DLC tartalmát, de ilyenkor amit egy trailerben látsz, nem biztos, hogy nálad is úgy lesz. Persze ez is csak feltételezés, elég sok úton megoldható, hogy a több befejezés egy szálra legyen hozva és onnan folytatódjon az egész történet.Mondjuk a tetőn saját magát fejbe lövő V nehezen fog esküt tenni, hogy az NUSA-t szolgálja, de ki tudja, mire képes az Arasaka. -
lo_jo
senior tag
válasz CPT.Pirk #27478 üzenetére
Próbáld kevésbé sarkosan és ne dühből értékelni a helyzetet. Attól, hogy valami zárt, messze nem vacak. A DLSS is szépen terjed, szimplán üzleti politika, hogy mibe kerül bele és mibe nem. Az AMD meg piacot akar szerezni a sok évnyi másodhegedűs szerep után, ezért náluk úgy megy a piacszerzés, hogy most egy kicsit jófiúk. CPU vonalon, ahol a ryzen széria szépen kiforrta magát, el is kezdte az AMD a vitatható döntéseket, csak még visszalépett, de várható, hogy ők is eljutnak oda, ahova az Intel, új alaplap kell majd minden 2. proci generációhoz. Ez várható a GPU világban is, ha az RDNA tovább fejlődik, akkor várható, hogy megjelenik majd olyan FSR 3-4-5, hogy ahhoz már csak az újabb kártyák lesznek jók. Persze technikailag is indokolt lehet, de ez sosem derül ki.
A bányászás során pedig mind az NV, mind az AMD csak pislogott, nem csináltak semmit, de nem is nagyon tudtak. Ők csak a konkrét kártyapiac nagyon kis szeletét fedik le a FE és referencia kártyákkal, az AIB partnerek viszont tőlük veszik a chipet és "legózzák össze" a kész kártyát, amit utána annak és annyiért értékesítenek, ahogy jónak látják. Nem azt mondom, hogy az NV szent lenne, de a partnereknek szabad döntése, hogy mit, mennyiért és mikor árulnak, az NV maximum felmondhatja velük a szerződést. Egyébként nem az NV adta el bányászoknak a végtelen mennyiségű kártyát közvetlenül a gyárból, nem ők árulták Ebayen a saját áruk sokszorosáért a cuccaikat, stb.
-
lo_jo
senior tag
Nagyon sokan nem játszottak még vele, pedig akartak. Eleve sokan kiestek, mert 6+ éves középkategóriás kártyájuk és procijuk van. Hány olyat látsz, hogy "i5 4670K meg 1060 6GB ma is mindenre elég". Tény, hogy lehet velük játszani, de nem a legújabb, kifejezetten magas gépigényű játékokat, FSR ide, dinamikus felbontás oda. Azért ezeket említem, mert nagyon populáris cuccok voltak és elég nagy réteg volt vele úgy, hogy egy életre veszi a középkategóriát, mert ez majd kiszolgálja.
A játékról meg: Nem nehéz találni olyat, aki megvette, 10 percet belerakott aztán majd játszik vele, ha kész lesz. Konzolon ez nagyon jellemző, de PC-n is bőven van ilyen.
-
lo_jo
senior tag
Hát ez valahogy úgy néz ki, hogy a GPU-t legyártatja az NV, eladja a partnernek, aki köré építi a többit és így lesz a kész VGA. Aztán a partner a régiós disztribútoron át juttatja el a nagykerhez, onnan a kiskerbe. Normál esetben mindegyik viszonteladó egy számjegyű százalékot pakol rá az árra a saját haszna érdekében (plusz szállítás, vám, áfa). Most a legdurvább elszállt árak idején is az látszott, hogy a boltok nagy része tartja ezt a trendet (nagyker és kisker árak között gyakorlatilag áfa+3-5% különbség volt a legtöbb esetben), nagykeres forrásom pedig megerősítette, hogy hozzájuk is már iszonyatos áron kerültek a kártyák, így gyanús, hogy vagy a gyártók vagy a disztribútorok tettek rá nagy hasznokat. A másik fele meg az, amit pl. az MSI csinált az "Ebay botrány" alatt. Röviden kb. az történt, hogy az MSI normál úton és áron értékesítette a kártyákat egy leányvállalatának, akik meg Ebayre már a scalper áron (3-4x szorzó) rakták fel. A gyártóra már nem emlékszem, de arról is volt hír, hogy a gyárból közvetlenül már bányákba árult valamelyik partner. Ebben az esetben az NV max annyit tehet, hogy felbontja a szerződést velük, de azzal senki nem jár jól.
@HUN_Sector: És melyik verziókkal? Mert ahogy Vesa is írja, rettenetesen sokat változott az optimalizáció, nem csak az 1.5-tel, hanem folyamatosan előtte is. Ez leginkább a minimum gépigény közelében lévő konfigokat érintette, mert ott lépte át a játszhatatlan-elmegy határt, de feljebb is látványos volt. Én megjelenés óta 3070-nel nyomom, de ezzel is bőven érezhető, hogy egyre jobb lett a teljesítmény, persze néha a látvány rovására.
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen