Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kwzatz

    őstag

    válasz VikMorroHun #658 üzenetére

    "Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért."
    Kicsit több tényezős a dolog, mint az, hogy hányan dolgoznak rajta.
    Csak néhány: Meddig dolgoznak rajta? (fogalmunk sincs, hogy mikor hányan dolgoztak a projecten, attól függetlenül, hogy tudjuk, régóta készül, lehet, hogy teszem azt 3 évig csak a tervezés, ötletelés ment 15 emberrel) A munkabéren kívüli költségeket tudták-e csökkenteni? Mennyi megy marketingre? Emellett most kaptak állami támogatást is hozzá. Ettől függetlenül ők is azt nyilatkozták, hogy többe fog kerülni. Meg azt is, hogy sokkal többet fog visszahozni. :)

    A piaci igényeket elég jól felmérhették, ha körbenézel, csordogálnak szépen a sci-fi/cyberpunk sorozatok, filmek, könyvek és az emberek csak úgy habzsolják őket, igazán überfaszán sikerült AAA játék ebben a témakörben meg nem túl sok van. A gameplay trailert negyedannyi idő alatt 30%-kal több ember nézte meg (és like-olta), mint a Red Dead Redemption 2 trailerét, miközben azt a játékot is messiásként várják az emberek és az utóbbi idők legsikeresebb játékának (GTA V) készítőjétől származik. A gameplay reveal a legnézettebb twitch stream volt, ami egy érkező játékhoz volt köthető, és összességében is 7. a játékok tekintetében idén. Szerinted mire utal ez, ha nem valószínűsíthető sikerre?

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz VikMorroHun #658 üzenetére

    Eddigi állításaid és azok tényekkel való kapcsolata:

    #565: Ugye tudod, hogy már benne van a játékban a működő TPS nézet?

    Nem, nincs a játékban működő TPS nézet, leszámítva az átvezető animációk egyes részeit és az autóvezetéskori opcionális lehetőséget, még idézve is lett a játékfejlesztőktől (Kyle Rowley: "Just cut scenes and vehicles (optional). ")

    #613: Aki FPS-t játszik, azt nem fogja érdekelni a hosszú, több féle módon teljesíthető küldetések. Csak lövöldözni akarna. Szerepjátékosoknak nem kell annyira a belső nézet, anélkül is bele tudják élni magukat.

    Fel lett sorolva egy nagy adag FP nézetű szerepjáték (The Elder Scrolls-széria, Deus Ex-széria, System Shock-játékok, Vampire, stb.), amelyek eléggé sikeresnek mondhatóak...

    YouTube-on 4 nap alatt 6,6 millióan nézték meg a demót, abból kemény 334 ezren mondták, hogy tetszik is nekik.

    Hogy ez a következtetés marhaság, meg lett cáfolva a #626, #628 és #631-es hsz.-ekben.

    #658: Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért. Ha a CD Projekt Red meg tudta oldani, hogy ne kelljen, az más. A piaci igények felmérése viszonylag egyszerűen ment: ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla. 1-2 év és kiderül, nekik bejön-az, ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem sikerült.

    Mármint micsoda? Üzletileg sikeres FP nézetű szerepjátékot csinálni? Nézz már körül!

    A Skyrim (szintén PEGI 18+ besorolás, tehát még ez sem lehet korlátozó tényező) esetében az első két nap 3.4 millió példányt adtak el, 2011 év végéig (vagyis nagyjából 2 hónap alatt) pedig 10 milliót. Ha ezt az adatot hozza a Cyberpunk 2077 (amire az általános hype és a gameplay illetve a trailer nézettsége alapján minden esély megvan), akkor cirka 500-600 millió dolláros bevétel lesz, ebből nagyjából 300-400 millió dollár maradhat az ő zsebükben (a többi az értékesítési csatornák részesedése). Csendben jegyezzük meg, hogy a Skyrim-ből több, mint 30 millió példányt értékesítettek a 2016 novemberéig .

    Most térjünk vissza a te saját becslésedre (#646), mely szerint a The Witcher 3 játék 81 millió dollárba került, és itt dupla annyian dolgoznak. Számoljunk 200 millió dollárral, mert ez egyértelműen nagyobb játék lesz, tovább készül, stb. Ha csak 50%-os részesedéssel számolunk, és 60 dolláros árral (vagyis példányonként 30 dollár folyik be a CD Project Red-hez), akkor 6,666 millió példányban kell értékesíteniük a játékot ahhoz, hogy nullszaldón legyenek...

    Hát... majd meglátjuk, a pesszimista véleményed mennyire fogja megállni a helyét...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz VikMorroHun #658 üzenetére

    Tökre lehet, hogy most nem szükséges technológiára, fejlesztésekre, license-ekre akkora összegeket elkölteniük, mint a W3 esetében. Tökre lehet, hogy egy 1.5-2x akkora csapat a már rendelkezésre álló dolgokból építkezve kevesebb mint fele annyi idő alatt készül el a játékkal, mint amennyi a W3 fejlesztéséhez kellett (ha visszaemlékszünk, 2 éve még arról szóltak a hírek, hogy megy a brainstorming, de kb. sehol sem tart még a fejlesztés - ehhez képest ma már láthatóan eléggé előrehaladott állapotban van a játék, fő szál is végigjátszható, stb.).
    Lehet hogy marketingre sem kell annyit költeni, mint a W3 esetében. Évek óta óriási a hájp a játék körül, pedig egészen idén júniusig senki nem láthatott belőle semmit.
    Rengeteg GOTY díjat nyert a W3, a stúdió is begyűjtött minden létező szakmai elismerést. Marketing területen talán ezekből a dolgokból is lehetséges előnyt kovácsolni, és a költségekből faragni. Szóval tényleg árnyaltabb kettővel ez az egész.

    "ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla"

    Ezen már nem érdemes pörögni. Láthatóan fontosabb számukra a saját integritásuk, mint a szerinted a piaci igényeket reprezentáló, tps módért síró arcok halmaza.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák