- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
"Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért."
Kicsit több tényezős a dolog, mint az, hogy hányan dolgoznak rajta.
Csak néhány: Meddig dolgoznak rajta? (fogalmunk sincs, hogy mikor hányan dolgoztak a projecten, attól függetlenül, hogy tudjuk, régóta készül, lehet, hogy teszem azt 3 évig csak a tervezés, ötletelés ment 15 emberrel) A munkabéren kívüli költségeket tudták-e csökkenteni? Mennyi megy marketingre? Emellett most kaptak állami támogatást is hozzá. Ettől függetlenül ők is azt nyilatkozták, hogy többe fog kerülni. Meg azt is, hogy sokkal többet fog visszahozni.A piaci igényeket elég jól felmérhették, ha körbenézel, csordogálnak szépen a sci-fi/cyberpunk sorozatok, filmek, könyvek és az emberek csak úgy habzsolják őket, igazán überfaszán sikerült AAA játék ebben a témakörben meg nem túl sok van. A gameplay trailert negyedannyi idő alatt 30%-kal több ember nézte meg (és like-olta), mint a Red Dead Redemption 2 trailerét, miközben azt a játékot is messiásként várják az emberek és az utóbbi idők legsikeresebb játékának (GTA V) készítőjétől származik. A gameplay reveal a legnézettebb twitch stream volt, ami egy érkező játékhoz volt köthető, és összességében is 7. a játékok tekintetében idén. Szerinted mire utal ez, ha nem valószínűsíthető sikerre?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
Eddigi állításaid és azok tényekkel való kapcsolata:
#565: Ugye tudod, hogy már benne van a játékban a működő TPS nézet?
Nem, nincs a játékban működő TPS nézet, leszámítva az átvezető animációk egyes részeit és az autóvezetéskori opcionális lehetőséget, még idézve is lett a játékfejlesztőktől (Kyle Rowley: "Just cut scenes and vehicles (optional). ")
#613: Aki FPS-t játszik, azt nem fogja érdekelni a hosszú, több féle módon teljesíthető küldetések. Csak lövöldözni akarna. Szerepjátékosoknak nem kell annyira a belső nézet, anélkül is bele tudják élni magukat.
Fel lett sorolva egy nagy adag FP nézetű szerepjáték (The Elder Scrolls-széria, Deus Ex-széria, System Shock-játékok, Vampire, stb.), amelyek eléggé sikeresnek mondhatóak...
YouTube-on 4 nap alatt 6,6 millióan nézték meg a demót, abból kemény 334 ezren mondták, hogy tetszik is nekik.
Hogy ez a következtetés marhaság, meg lett cáfolva a #626, #628 és #631-es hsz.-ekben.
#658: Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért. Ha a CD Projekt Red meg tudta oldani, hogy ne kelljen, az más. A piaci igények felmérése viszonylag egyszerűen ment: ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla. 1-2 év és kiderül, nekik bejön-az, ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem sikerült.
Mármint micsoda? Üzletileg sikeres FP nézetű szerepjátékot csinálni? Nézz már körül!
A Skyrim (szintén PEGI 18+ besorolás, tehát még ez sem lehet korlátozó tényező) esetében az első két nap 3.4 millió példányt adtak el, 2011 év végéig (vagyis nagyjából 2 hónap alatt) pedig 10 milliót. Ha ezt az adatot hozza a Cyberpunk 2077 (amire az általános hype és a gameplay illetve a trailer nézettsége alapján minden esély megvan), akkor cirka 500-600 millió dolláros bevétel lesz, ebből nagyjából 300-400 millió dollár maradhat az ő zsebükben (a többi az értékesítési csatornák részesedése). Csendben jegyezzük meg, hogy a Skyrim-ből több, mint 30 millió példányt értékesítettek a 2016 novemberéig .
Most térjünk vissza a te saját becslésedre (#646), mely szerint a The Witcher 3 játék 81 millió dollárba került, és itt dupla annyian dolgoznak. Számoljunk 200 millió dollárral, mert ez egyértelműen nagyobb játék lesz, tovább készül, stb. Ha csak 50%-os részesedéssel számolunk, és 60 dolláros árral (vagyis példányonként 30 dollár folyik be a CD Project Red-hez), akkor 6,666 millió példányban kell értékesíteniük a játékot ahhoz, hogy nullszaldón legyenek...
Hát... majd meglátjuk, a pesszimista véleményed mennyire fogja megállni a helyét...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fitzgerald
veterán
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
Tökre lehet, hogy most nem szükséges technológiára, fejlesztésekre, license-ekre akkora összegeket elkölteniük, mint a W3 esetében. Tökre lehet, hogy egy 1.5-2x akkora csapat a már rendelkezésre álló dolgokból építkezve kevesebb mint fele annyi idő alatt készül el a játékkal, mint amennyi a W3 fejlesztéséhez kellett (ha visszaemlékszünk, 2 éve még arról szóltak a hírek, hogy megy a brainstorming, de kb. sehol sem tart még a fejlesztés - ehhez képest ma már láthatóan eléggé előrehaladott állapotban van a játék, fő szál is végigjátszható, stb.).
Lehet hogy marketingre sem kell annyit költeni, mint a W3 esetében. Évek óta óriási a hájp a játék körül, pedig egészen idén júniusig senki nem láthatott belőle semmit.
Rengeteg GOTY díjat nyert a W3, a stúdió is begyűjtött minden létező szakmai elismerést. Marketing területen talán ezekből a dolgokból is lehetséges előnyt kovácsolni, és a költségekből faragni. Szóval tényleg árnyaltabb kettővel ez az egész."ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla"
Ezen már nem érdemes pörögni. Láthatóan fontosabb számukra a saját integritásuk, mint a szerinted a piaci igényeket reprezentáló, tps módért síró arcok halmaza.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Filmvilág
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Motoros topic
- Amazon Fire TV stick/box
- Politika
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Milyen alaplapot vegyek?
- Bittorrent topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Iphone 12 Pro 128 GB + Tok
- Nintendo Switch RP2040-tiny Picofly 2.74fw CFW chip készlet eladó!
- Nintendo Switch RP2040-tiny Picofly 2.74fw CFW chip készlet eladó!
- Xbox 360 Slim 500GB Rgh 3.0 azonnali bootolás! + játékok, 1+5 év gar. 22 éve működő üzletből!
- XBOX ONE S 500GB, dobozában, gyári tarozékaival és 6 hó garanciával, Bp-i üzletből!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs