-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomazin
veterán
Aki keresné a q&a-t Pavellel, itt van.
-
jonnyjoker01
veterán
válasz #98320896 #7800 üzenetére
Semennyire nem laggol, tavaly nyáron volt szerencsém kipróbálni. Input lagot átlagolt reakció tesztekkel csináltam, 25-30ms körül volt a német szerveren, ami elhanyagolható egy single player játékban szerintem. Mondjuk én Apex Legends-eztem vele. A minimális input lagot leszámítva natív-közeli élményem volt Digi 500-as nettel 2560x1080 felbontásban 75 hertzen.
Azt nem értem miért írtad, hogy nem valami erős. Mi nem erős benne? Maga az ajánlat? Kiszámoltam ugyanolyan gépet (2070-el, mert a 1080 már sehol sem elérhető, de teljesítményük egy szinten van) 5 és fél év alatt tudnék építeni a havidíj összegéből. Szerintem rohadtul megéri
Geforce now kicsit nagyobb teljesítményű kevesebb árért, viszont nem tetszik hogy 1. nem játszatok bármivel amit a steamen/bárhol megvettem, 2. nincs ultrawide támogatás úgy hogy már 3-4 éve ez a legtöbbet requestelt feature a fórumjukon.
Üdv. Johnny
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz Evil Snowman #7773 üzenetére
Sajnos még nem.
Amúgy akinek még nem tűnt fel a tegnapi adás hivatalosan is nézhető már magyar feliratozással.
Live-Die-Respawn
-
Topikgazda
válasz tomazin #7791 üzenetére
5 évig dolgoztam a zeneiparban, szóval erre van némi rálátásom. Azzal együtt, hogy a copyright témát adott esetben a jogvédők-jogtulajdonosok sokszor kezelhetnék rugalmasabban, a dolognak van egy olyan olvasata is, hogy a jogtulajdonosok sokszor csak pénzt szeretnének látni a a szellemi tulajdonukból, amit Ők csináltak (zenész) avagy Ők fizettek ki (kiadó).
Ha a Twitch.tv vagy a streamer bevételt generál, és aláfestésként a háttérben zene fut, akkor a zene készítője érthető okokból elvárhatja, hogy ebből részesedjen. A zenész/kiadó számára nem üzlet az, hogy egyszerűen letiltják a zenét, mert abból nem lesz pénz.Innen kezdve a kérdés az, hogy ez hogy lenne megvalósítható. A probléma sokszor az, hogy a streamfelület és/vagy a streamer nem is érzi úgy, hogy neki ezért bármit is fizetnie kellene, és nem is törődik ezzel a dologgal. Ha lenne egy egyszerű megoldás, hogy a háttérben futó zene azonosítható és az ISRC száma alapján a jogtulajdonos részesedik a bevétel egy töredékéből, feltehetően mindenki boldog lenne (a Youtube egyik opciója jelenleg ez, mondjuk szépen elhúzódott, amíg sikerült megoldani).
Innen kezdve viszont egy összetett tánc kezdődik, egyfelől egyes jogvédő szervek, zenészek és kiadók úgy vannak vele, hogy ha nem láthatnak belőle pénzt, akkor ne is használja azokat jogtalanul senki. De persze vannak túlbuzgó jogvédő szervek, akik kvázi nem is akarnak tárgyalni (lásd GEMA, a német Artisjus), és miattuk vannak az ilyen drasztikus lépések sajnos.
Amit a CDPR csinál, az az, hogy ők kifizetnek a zenészeknek egy előre, szerződésben megszabott fix összeget, amiért cserébe a zene jogai az övék lesz (kvázi ők lesznek a kiadók), majd a zenét ingyenesen hozzáférhetővé teszik (szabad felhasználású, vagy ingyenesen felhasználható). Ez az esetükben jófejségnem tűnik, de nekik ugye a játékból van bevételük, nem a zenelejátszásból...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bélanéni
őstag
Minden jófejség végső soron a szolgáltató malmára hajtja a vizet, mondhatjuk úgy is, minden szentnek maga felé hajlik a keze. Sokan ezért legyintenek és alábecsülik az ilyen jófejségeket. Szerintem semmi másról nincs szó, mint hogy az ilyen vállalkozás nem rövidtávon hangzatos ígéretekkel, trükközésekkel igyekszik gyors pénzhez jutni, hanem a vevők hosszútávú elégedettségével igyekszik sikeres lenni. Egyrészt mindenki előtt ott a lehetőség, mégis a CDPR szinte kivételes a piacon, másrészt igen, mindenkinek maga felé hajlik a keze, de végfelhasználóként lényegesen jobb ilyen szolgáltató termékét megvenni vagy egyáltalán azzal kapcsolatban lenni. Ez az apróság nekik biztos egy valag pénzbe került és néhányezer streamer életét könnyítik meg legalább 100-150 óra erejéig.
[ Szerkesztve ]
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
-
tomazin
veterán
Hallgattam erröl a twitches témakörröl videót és ott olyanok hangzottak el, hogy olyanokkal is probléma volt, hogy madár, rovarhangok....
De ez a bevételt szeretnének se egy ilyen fekete-fehér. Megyek az utcán, közben streamelek twitchre és a a gyrostól szól a zene. bumm dmca.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tomazin #7807 üzenetére
Természetesen nem fekete-fehér, ez nem vitás...
Technikailag erre is van megoldás, pl. a Youtube-hoz hasonlóan az azonosított zeneszámok esetén a jogdíjak automatikusan vándorolnak a jogtulajdonoshoz. Csak a Twitch.tv (ill. az Amazon? elvégre ők a tulajdonos) nem rendelkezik ehhez megfelelő háttértechnológiával (mint említettem, a Youtube-Google is évek alatt jutott el oda, ahol most vagyunk).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
wjbhbdux
veterán
válasz bélanéni #7806 üzenetére
Ha néhány ezren streamelik önként mert most sok más játékot szívás.. azzal tudod mennyit spórolnak? nagyon durva számok repkednek a Twitch szponzorációknál, akár 6 számjegy dollárban 1 napért. A Capcom héten kiszivárgott dokumentumok között siránkoznak hogy a nagy streamerek mennyibe fájnak.. pedig nem kis cég.
/s
-
Peace
nagyúr
Azt kell, hogy mondjam, fergetegesen hangulatos volt az NCW 5!!! Számomra visszatért a hype! A megjelenést majd akkor hiszem el, ha elindult a gépemen.
-
LK
addikt
Nekem nem tért vissza. Megnézem a híreket, meghallgatok néhány számot, de nincs bennem már az a túlzott várakozás, mint a halasztás előtt. Lehet hogy ez változni fog ahogy közeledik az időpont.
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
Topikgazda
Az összefoglalót bővítettem a tegnap kisilabizált dolgokkal és a játéktesztekben olvasottak.
Ide tartoznak pl. a grafikai beállítások:Grafikai opciók:
Field of view: (csúszka), a látószögünk, amekkora területet látunk magunk előtt.
Film grain: (On / Off), a moziszallagokon látható 'foltos' képhatás
Chromatic aberration: (On / Off), optikai lencséken kezeletkező képhibák, moziszerű hatáshoz
Depth of field: (On / Off), a képernyőn a középen lévő dolog távolságára fókuszálunk, a háttérben lévő objektumok életlenek lesznek
Lens flares: (On / Off), az optikai lencséken megtörő fények hatása
Motion blur: (3 szinten állítható), a gyorsan mozgó objektumok elmosódnak a képenFejlett Grafikai opciók:
Contact shadow: (On / Off) az árnyékok és azok egymásra hatásának precíz számítása
Improved face lighting geometry: (On / Off), fejlettebb fény/árnyék szimulálás az arcokon
Anisotropy: (4 szint), a távolban lévő textúrák élességének szűrése
Local shadow mesh quality: (3 szint), az árnyékok számításához használt objektumok összetettségének szintje
Local shadow quality: (4 szint), az árnyékok számításának minősége
Cascaded Shadows - Range: (3 szint), a vetett árnyékokat milyen távolságban számolja
Cascaded shadows - dissolution: (3 szint), a vetett árnyékok részletessége
Distant shadows - resolution: (2 szint), távoli árnyékok felbontása
Volumetric fog - resolution: (4 szint), a köd számításának részletessége
Volumetric cloud quality: (4 szint), a felhők számításának minősége
Maximum dynamic decals: (4 szint), vérnyomok, lövedéknyomok, stb. mennyisége
Quality of the Screen Space Reflections: (6 szint) a tükröződés minősége (nem a tükrökre)
Volume scatter: (3 szint), a megtörő fény szóródásának szimulálásának minősége
Ambient occlusion: (4 szint), a visszaverődő fények árnyékoló hatásának minősége
Color precision: (2 szint), a megjelenített színek színhelyessége (még dolgoznak rajta, WIP)
Mirror quality: (3 szint), a tükrökben látott kép minősége
Level of Detail (LOD): (3 szint), annak meghatározása, hogy milyen távolságban cserélje le a modelleket kevésbé részletesreRay tracing:
Ray-tracing: (On / Off) A fényhatások precíz kiszámítása
Ray tracing reflections: (On / Off) A tükröződések precíz kiszámolása
Ray tracing and shadows: (On / Off) Az árnyékok precíz kiszámolása
Ray tracing and lighting: (4 szint) A szóródott fény minőségének szintjeDinamikus felbontás:
DLSS: (6 szint), az nVidia saját AI alapú felskálázó allogaritmusa
Dynamic scaling of the resolution: (On / Off) A leképezési felbontás dinamikus változtatásaHDR:
Maximum brightness: (szabadon megadható), a kijelző maximális fényereje (nits-ben)
Paper white: (szabadon megadható), az alap fényereje a kijelzőnek (nits-ben)
Tone mapping (middle): (több szint) a kiszámolt kép színmélységének (fényerejének) átkonvertálási szintje (ha jól értem - Cifu)Kijelző:
Lehetőség van meghatározni melyik kijelzőn jelenjen meg a kép, ha több kijelző van csatlakoztatva.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
VágniValó
addikt
Remélem nem "vótmá". Ez a zene szólt a tegnap megosztott trailer alatt: [link]
Graf setuphoz: Fog nekem elég mediumon, árnyék lowon. Overall quality, particle és lightning ami meghatározza az élményem, amíg ezek ultrák 1080p-n, addig a többivel szívesen elcseszek egy kis időt, hogy silky smooth FPS-em legyen. MotionBlur, filmgrain minden játékban instant kikapcs nálam.
"Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"
-
Segal
veterán
válasz VágniValó #7817 üzenetére
Én ki fogom hajtani a 3080 oc lelkét is hogy mit lehet kihozni 4K-n a játékból
4K, 120Hz, G-Sync, HDR, RTX már megvan. Már csak a Cyberpunk hiányzik
Illetve már ott figyel a Steam könyvtáramban csak még ott van felette egy bosszantó hamarosan felirat"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Topikgazda
[Nintendomash teszt] (maga a teszt spoileres!)
+a lőfegyveres harc nagyon tesztett nekik
+a közelharc egészen új dimenziókba lépett a nyári 4 órás játéklehetőségkor tapasztaltakhoz képest
+az ellenséges Netrunnerek is használnak ellened vírusokat (daemons)
+a lootolás igencsak meg lett gyorsítva, kis ikonokon keresztül működik
+a fő és mellékküldetések kihatással vannak egymásra: minél több mellékküldetést oldasz meg, annál több féle végkifejlete lehet a fő szálnak.
+a mellékküldetéseknél általános, hogy ha van is quest item, azzal nem kell visszacaplatnunk a küldetést feladó illetőhőz: afféle postán is el lehet küldeni neki.
+ha biztonságosabb városi régióban civileket ölünk, a rendőrség elkezd üldözni minket, ez 1-4 csillaggal jelzett szinten mutatja, mennyire komoly eszközöket és mennyi rendőrt vetnek be ellenünk, elsétálni egy csillaggal se nagyon fogunk, viszont egy autóval vagy motorral ilyenkor még viszonylag könnyen ki lehet kerülni a figyelem középpontjából.
+a bandák alapvetően nem kívánják egyből a fejünket, de ha olyan területre tévedünk, ahol semmi keresnivalónk, akkor nem fognak kérdezősködni, mit keresünk ott...
+a városban folyamatosan zajlanak bűntények, "események", amelyekben részt vehetünk (pl. megakadályozhatjuk a rablást) vagy csak learathatjuk a babérokat (két banda összezördül, és kinyírják egymást - mi meg begyűjtjük a lootot).
+a járművek viselkedése nagyot lépett előre a júniusi játékteszt óta, határozottan szórakoztatónak tartották a vezetést, amely az árkád és a szimuláció között félúton van.
+az RT-t csak a végén kapcsolta be, azt írja, hogy minőségi ugrást jelent a megjelenítésben, de RT nélkül is nagyon szép a játék.+/-a játékban lesznek lezárt területek, ahova csak bizonyos szint felett, vagy események után lehet belépni. Egy ilyen esetnél például ha járművel akarnánk eljutni oda, az autónk egyszer csak megfordul. Viszont azt is írja, hogy nem volt lezárva a város, bárhova szabadon autózhatott, sőt, akár ki is mehetett a városból.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Peace
nagyúr
"....ha biztonságosabb városi régióban civileket ölünk, a rendőrség elkezd üldözni minket, ez 1-4 csillaggal jelzett szinten mutatja, mennyire komoly eszközöket és mennyi rendőrt vetnek be ellenünk, elsétálni viszont egy csillaggal se nagyon fogunk, viszont egy autóval vagy motorral ilyenkor még viszonylag könnyen ki lehet kerülni a figyelem középpontjából."
GTAGTAGTAGTAGTAGTAGTAGTAGTAGTA!!!!!! -
WATERDACA
őstag
Köszi az infókat.
+ha biztonságosabb városi régióban civileket ölünk, a rendőrség elkezd üldözni minket, ez 1-4 csillaggal jelzett szinten mutatja, mennyire komoly eszközöket és mennyi rendőrt vetnek be ellenünk, elsétálni viszont egy csillaggal se nagyon fogunk, viszont egy autóval vagy motorral ilyenkor még viszonylag könnyen ki lehet kerülni a figyelem középpontjából.
GTA streamerek és nézők nyálukat csorgatják....
u wanted, i got it \o/
-
nagyúr
-
Segal
veterán
válasz WATERDACA #7821 üzenetére
Végülis csak kb 1700 órám van GTA-ban
Szerintem jó lesz ez isbulikavagyok: Esélytelennek tartom én is natívba a 4K/120fps-t de szerintem lesz dlss is benne
Csak meg kell találni a legoptimálisabb beállítást."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
-
Dévacsen
senior tag
Ez a fajta megközelítés elterjedhetne más játékoknál is ahol megoldható..a mellékküldetéseknél általános, hogy ha van is quest item, azzal nem kell visszacaplatnunk a küldetést feladó illetőhöz: afféle postán is el lehet küldeni neki.
ཨོཾ་ཨཱཿཧཱུྃ་བཛྲ་གུ་རུ་པདྨ་སིདྡྷི་ཧཱུྃ
-
nagyúr
-
PitLee
őstag
Lehet az oroszoknak kellet volna csinálnia 2077-et.
Szamuráj lehet nem volna benne, de sötét lyuk pottyantós se rossz
RUSSIAN CYBERPUNK FARM
YT link -
Peace
nagyúr
[link] Majd úgyis csinál faxa optimalizálós videót az arc.
-
bélanéni
őstag
válasz Dévacsen #7830 üzenetére
Nekem is először ezen akadt meg a szemem, persze a többi info is szuper.
Ez oltári jó ötlet, sokszor azért kell visszavinni, hogy 1/3-al megnöveljék a playtime-ot, és elmondhassák hogy 80 óra végigtolni. Ezt is bevállalták, és örülök, mert a cuccok visszaszállítása pont ugyanazon az útvonalon visszafelé néhány küldetésig még oké, és ha van rá lehetőség így is fogok tenni, mert a várost se rossz megsimerni, de az x+1-ediknél már tuti unalmas lenne.
(Kezd értelmet nyerni a Q&A amikor srácot megkérdezték, ha mindent megcsinálsz, "how long to beat?" srác: "fogalmam sincs mivel minden csak azon múlik, hogy ki hogy játsza végig, és bárhogy végig lehet. A játék hatalmas")PitLee: ez eléggé ott van az atmoszféra nagyon bejön
[ Szerkesztve ]
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
-
Fitzgerald
veterán
Na elkezdtem alapozni klasszikus cyberpunk filmekkel, ma az eredeti RoboCop van soron. Azon kevés filmek egyike, amelyeket sosem tudok megunni, pedig túlzás nélkül kb. 50x láttam az elmúlt 30+ évben.
-
Peace
nagyúr
válasz Fitzgerald #7836 üzenetére
Blade Runner, Johnny Mnemonic, Upgrade, Ghost in the Shell (1995).....lehet tolni neki mindent is!!!
-
Topikgazda
válasz #98320896 #7837 üzenetére
Ez esetben is felhős megoldással adatott meg a lehetőség a játékra az újságíróknak, ahogy a nyári 4 órás játéktesztek többségét is csinálták.
Sajnos szinte semmi konkrétum nincs a részletekről konzolok terén, talán a PS4-es játékmenet-videóban megosztanak több infót is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bélanéni
őstag
válasz #98320896 #7842 üzenetére
Lesz itt baj. Én úgy láttam, még XOX-en se volt túl gördülékeny a game. Mi lesz a mezei X1-al és PS4-el? Meg se merik mutatni. Én baromira féltem a CP-et, nem lesz itt közel 90% se az az átlag review pontszám. Én pont leszarom, de ezen nagyon sok fog múlni, példány szám milliók.
Sokan hivatkoznak az ajánlott 1060-os GPU-ra. Ez egy rossz vicc. Igen, medium stabil 30 fps-re lehet elég lesz. Bármennyit optimalizálnak, az árnyékukat ők se tudják átugrani. Túl nagyra nőtt ez a game[ Szerkesztve ]
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
-
bélanéni
őstag
válasz cyberkind #7846 üzenetére
Hát nem tudom, azóta 5,5 év eltelt, ez a game nagyon nagyon nem W3-nak néz ki. Szép volt a W3 a maga idején, de szerintem nem lehet egy szinten említeni a kettőt.
És arról még nem beszéltünk hogy a régi XBOX/PS-ben elég lassú mobil HDD van, és eleve SSD az ajánlott, nyilván nem véletlen. Ez tovább ront a helyzeten, nem kicsit. Tudom, ezért halasztottak, hogy gatyába rázzák az old-gen verziókat, de nincsenek jó előérzeteim. Én szurkolok neki, mert mindenkinek az a jó, ha minden összejön nekik, lesz talán egy W4-ünk stb..... Ez a gond ha egy game-et 7 évig hegesztenek, addig kihal egy teljes generáció, vagy inkább 1,5, mert már a PS4 Pro se egy csoda.
[ Szerkesztve ]
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
-
cyberkind
félisten
válasz bélanéni #7847 üzenetére
Hiába telt el ha nincs több azokban a konzolokban, de jobbat mondok, a The Last of Us 2-ig kb a 4 éves Uncharted 4 már elérte azt a szintet, amit tud a PS, így szerintem ez nem lenne meglepő.
Kicsit túlmisztifikáljátok ezt a hdd vs ssd témát, mert kb a betöltésen kívül, jelenleg nem sok vizet zavar (mondjuk én évek óta ezt látom, nemcsak most, majd talán ebben a genben változhat ez).
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
bélanéni
őstag
-
pandras83
senior tag
válasz bélanéni #7847 üzenetére
senkinek sem hiányzik ez a negatív attitűd, szvsz te sem tudsz azon a nem túl részletes gépigényen kívül semmit. vagy esetleg betonbiztos teljesítményadatokkal rendelkezel titokban és onnan csepegtetsz? abban teljesen egyetértünk, hogy a game túl nagy és túl ambiciózus lett, de ez legyen a legnagyobb bajunk.
[ Szerkesztve ]
Cyberfuck Patchrunner
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen