-
GAMEPOD.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kobe
veterán
valaki homályosítson mi történt már fel mert így még nem jártam.
GPay-be berakott Curve kártyával fizettem egy szerelőnek, ami mögött a CIB Visa HUF kártyám van beregisztrálva, rendszeresen használom ilyen felállásban.az összeg kb 32500pár forint volt, a Curveben viszont majd 34ezres terhelés van + terminál által kiadott slip is 87.72 GBP-ről szól
ez így hogy ? eddig sosem fordult elő, pedig csak ilyen felállásban használom ugyanezt a kártyát, de még mindig HUF-ban adott slipet
-
-
Kobe
veterán
válasz gzbotii #5602 üzenetére
lehet az ember félrenyomott valamit, de én idehaza még 1 esetben sem találkoztam olyannal, hogy a terminál bárhol GBP kártyának ismerte volna fel a curveöt és választnai kellett volna, ami fura....pedig a 120 ftos kvtól kezdve a millás állampapírokig mindet ezzel veszek, több 100 terminálon húztam már le de választani egyszer sem kellett
-
TrollBalint
addikt
Én is jártam már hasonlóan, konkrétan az Ikeában, sajnos bizonyos terminálok felismerik a kártya származási helyét és elevel annak az országnak a pénznemét ajánlják fel. Jellemzően az érintéses fizetési limit felett szokott ilyen lenni, de terminálja válogatja.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
iceQ!
addikt
válasz TrollBalint #5604 üzenetére
Revolut kártyánál jártam így egyszer a BP Parkban Kérdezi a csaj, hogy miben akarok fizetni? Há' mondom természetben, ha lehet Röhög, majd mondja: HUF vagy GBP?! Ja, hogy úgy....
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
emeritus
tag
Ez a hirhedt Dynamic Currency Conversion (DCC) "szolgáltatás" volt. Sajnos egyre gyakoribb. A külföldi kártyabirtokosokat szolgálja, amennyiben a POS terminál – kártya devizanemét felismerve - felajánlja a külföldi devizában való fizetést. Általában a helyi deviza választása előnyösebb. A választást a terminálon esetenként a pénztáros elvégzi helyettünk és kárunkra.
[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
Somatom
veterán
Ma egy német BurgerKing -ben a gép elutasította a terhelést. Az alkalmazásban nincs nyoma elutasított tranzakciónak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Agony
aktív tag
Én épp most futottam bele ugyanebbe. Garmin Pay-be van berakva a Curve kártya, mögötte Raiffeisen HUF kártya. Boltban fizettem 16.820 Ft-ot, majd hazajöttem és itthon látom a telefonon a visszaigazolást, hogy 17.556 Ft került levonásra. Gondolom itt is feldobta a kérdést, amit leokézott a boltos.
Nem nagy tétel, de úgy néz ki egyre gyakoribb, úgyhogy jó lesz rá figyelni.
Start with a whisper, end with a scream!
-
emeritus
tag
Elvileg a DCC "szolgáltatás" banki szolgáltatás és nem kötelező igénybe venni. A választást viszont kötelező felajánlani - ezt a DCC POS meg is teszi - és a kártyabirtokos eldönti, hogy igényli-e a szolgáltatást? Ha nem így történt, az panaszolható a "szolgáltatást nyújtó" banknál.
[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
balinlin
senior tag
Lehet érdemes lenne pár panaszt tenni, hátha a terminált nyomkodók kicsit kevésbé nyomnák tovább a terminált kérdés nélkül.
Múltkor még én voltam a szemét kekeckedő egy pénztáros szerint az egyik vásárlásnál, mert kitúrattam vele a sikertelen tranzakció fecnijét a kukából, amit ő egyből dobott a szemétbe. -
cocka
veterán
Nálam kezd ez az egész a kalap szar kategória lenni.
úgyhogy jó lesz rá figyelni.
Akkor rögtön vissza is kérdeznék:
És még hány ilyen nüansznyi bugjukra figyeljek? Értem én, hogy a blú ingyenes, de nálam már sorozatosan gyűjtik a fekete pontokat.
Kezdődött ott, hogy előre nem tájékoztattak a kártya megrendelésekor, hogy akkor ezek szerint minden kártyatípusukból (kék, fekete, piros) kétféle van. Az egyik a sima personal, a másik a commercial. Utólag tudtam meg, hogy az alapján döntik el, hogy personal vagy commercial kártyát küldenek, hogy mit jelöltél be a foglalkozásnál.
Állítólag a két kártyatípushoz nyújtott szolgáltatásaikban nincs különbség. Úgyhogy kapásból írnom kellett az ügyfélszolgálatnak, hogy tessenek már personal kártyát küldeni. (újabb másfél hét) Egyébként tartalmukban a különbség csak annyi, hogy az egyiken ott van a COMMERCIAL felirat a DESIGNED IN LONDON és a debit felirat között, a másikon meg nincs.
A szín már egy érdekesebb kérdés:
Az első kártya elöl sötétkék, hátul sötétlila, COMMERCIAL felirattal. A második kártya elöl sötétszürke, hátul majdnem fekete.
Miután jeleztem az ügyfélszolgálatnak, hogy mi újság, a COMMERCIAL kártyámat már be se tudtam aktiválni.
Beszéltem tesómmal, mert emlékeztem, hogy ő is rendelt egy kártyát és az övé a sötétkék verzió COMMERCIAL felirat nélkül.
A kártyaszámok eleje még érdekesebb (gondolom ez kb. minden Curve-ösnek ugyanaz, szóval az első 8 jegy talán nem titok)
Kék commercial kártyámé: 5375 9100
Fekete personal kártyámé: 5375 9000
Tesóm kék personal kártyájáé: 5375 9000Szóval azt nem értem, ha eleve van három kártyaszín és ezek a hozzákapcsolódó szolgáltatásokra engednek következtetni, akkor nekem miért küldenek cserekártyaként "blacket"?
Ja és persze nem számláztak a black miatt havi díjat. Hát aztán végre megjött a kártya és mondom aktiválom. A szokásos, adjál hozzá egy európai kibocsátású saját kártyát szöveg. De az nem zavarja őket, hogy már 3 ilyen kártya is hozzá van adva.
Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy miért nem tudom aktiválni és most itt áll a dolog.Arról az aprócska tényről is elfelejtettek tájékoztatni, hogy a PSD2-es SMS miatt a Curve app megbolondul és emiatt egy rahedli tételem lett a kártyatörténetben, amiket viszont nem zároltak. Ugye amikor jött volna, hogy írd be a kódot, ahelyett mindig újratöltötte a verify now gombot, tehát esélyem se volt eljutni a kód beírásáig.
A legelső tételhez meg nem írtak kódot, a kód helyén Card verification felirat volt és 15 napra zárolt 293 Ft-ot.Szóval most ott tartok hogy két kártyám van, amit kenhetek a hajamra. Eddig csak négy fekete pontot gyűjtöttek nálam, ha összegyűjtik az ötödiket is, beírom az egyest és végeztem velük.
De komolyan.. értem én, hogy ingyenes, de ha az ingyenes verzióban az ALAP dolgokat (amiket ígérnek) sem tudják normálisan szolgáltatni, akkor mire számítsak a fizetős verzióban? Az ingyenes account a belépő, így szerezhetsz konkrét ismeretet róluk és a szolgáltatásaikról. Gondolom senki nem Curve Blackkel meg Metállal kezdte úgy, hogy előtte ki sem próbálta.
-
-
Agony
aktív tag
Félreértés ne essék, én nem hibáztatom ezért a Curve-t, ez csak egy opció amit felkínál. Ezt ugyanígy felkínálta eddig pl. terminálból készpénz felvételnél, hogy legyen-e konverzió, csak meglepő volt, hogy már POS terminálokon is előfordul és ha nem figyelünk oda rá, a pénztáros simán spameli a zöld gombot.
Start with a whisper, end with a scream!
-
emeritus
tag
-
st6969
őstag
A pénztárosok nagy részének halvány fogalma sincs, mi az a DCC. Csak eggyel többször nyomja meg a zöld gombot...
-
kory24
őstag
Üzletben dolgozok, ahol van terminál. (OTP)
A nálam levő résznél ahol beírom összeget nem jelez ki a terminál semmit külföldi kártya esetén.
Onnan sejtem, hogy valami van, hogy a vevő csak néz rám, vacilál, nyomkod vmit még.Kérdem mi az?
És, akkor rá nézek a vevőhöz kihelyezett eszközre, és ott az ír valami angol szöveget (megmondom őszintén én még 1x se olvastam el, fejjel lefelé elég nehéz is lenne, de vége velemi Press F) és aztán a vevők nyomják meg valamelyik gombot, sztem a Zöldet, de nemtudom.
Legközelebb ilyen lesz mostmár elolvasom kiváncsiságból, illetve hogy tudjak segíteni mit válasszon vevő.
Mit javasoljak mit célszerű választania? (bár, mint mondtam nemtudom konkrétan milyen opciókat ajánl fel) -
balinlin
senior tag
-
viktorhu
veterán
válasz balinlin #5626 üzenetére
Magyarországi kibocsátású kártyáknál biztos nem előnyös az ilyen váltás, OTP-nél mindig azt kértem, hogy helyi devizával számoljon, de amikor lengyel pincér magától beállította a forintot, és nem szóltam rá, utólag elég nagy különbséget láttam az árfolyamban. Az OTP-nél 1% körül van a váltás költsége.
-
-
emeritus
tag
Press F esetén a DCC terminál kijelzi a DCC átváltási árfolyamot és a fizetendő összeget a kártyabirtokos kártyájának devizanemében. Ha ezután nyom zöldet, akkor devizában fizet.
Javasold, hogy ne nyomjon F gombot, hacsak nem akar devizában fizetni.[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
viktorhu
veterán
válasz emeritus #5630 üzenetére
Általában nem is tudják, hogy az mivel jár. Külföldi ismerőssel járkáltunk Budapesten, vásárolta a mindenféle értelmetlen szuvenírt, és amikor felajánlotta neki a POS, hogy a saját devizája vagy forint, akkor kis gondolkodás után a sajátját választotta. Ha nem magyarázom el neki, hogy mi van, úgy is maradt volna - így sem értette, hogy miért, csak hogy a forintot kell választani.
-
viktorhu
veterán
válasz Somatom #5633 üzenetére
- Szupermarket: odatartom a telefont a terminálhoz, csippan, elrakom, pakolok. Felnézek, látom, ott a kérdés, nekiállok terminált nyomkodni (áll a sor)
- Kis üzlet egysoros régi terminállal: nem tudom, mit kell nyomni, szólok az eladónak, törli a tranzakciót, újraindítja. Inkább előkeresek egy fizikai kártyát, mert ha megismétlem, a kérdés is újra jönni fog.Plusz macera. A legtöbb esetben egyszerű a dolog, de ne kelljen már mindennapos bevásárláshoz devizát választani.
-
st6969
őstag
válasz Somatom #5610 üzenetére
Van-e azóta nálad ebben valami változás? Az enyémet egy magyar Lidl áruház utasította el, szintén tegnap. Curve-ben lévő Raiffeisen kártyával akartam fizetni. Miután elutasította, ugyanazzal az "eredeti" Raiffeisen kártyával fizettem, gond nélkül.
A Curve-ben normál terhelésnek látszik. A Raiffeisen app-ban mindkét terhelés könyvelésre vár (egyenlegből levonva), tehát itt sem látszik, hogy hiba történt.
Viszont a Google Pay (merthogy azon keresztül fizettem telefonnal) küldött egy értesítést, hogy visszatérítve
A héten ez a második Curve baki, és az előzőt sem kaptam még vissza -
tomp
félisten
válasz Somatom #5633 üzenetére
Ha kiírja a "Press F" üzenetet ott szimplán zöld gomb. Ha kiírja, hogy HUF 4-es gomb, GBP 6-os gomb akkor akkor 4-es gomb. Ha helyette zöldet nyomunk akkor default GBP.
Szerintem nem macerás csak el kell olvasni mit ír ki. Utolsó tranzakciót pedig vissza lehet vonni a terminálról. -
Somatom
veterán
válasz viktorhu #5634 üzenetére
Lehet, hogy az a különbség, hogy én kártyát használok, nem telót? Vagy az, hogy a pénzkivétet leszámítva, nekem Revo kártya van a Curve mögött?
st6969:
Utána még fizettem egy német Lidl -ben, az rendben volt.JóGéza:
Osztrák autópálya melletti OMV kutakon levő Erste ATM -eket szoktam használni (pl. Melk, St. Valentin). Ott választható 100 -as címlet is. Itthoni OTP -sben csak 50 -es. Ingyen volt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
st6969
őstag
válasz Somatom #5638 üzenetére
Azóta én is fizettem máshol, és rendben működött, de ez a tranzakció továbbra sem elutasítottként szerepel a Curve számlatörténetben. Erre gondoltam, hogy ez neked módosult-e. Nem gondolom, hogy ez így normális.
Jeleztem is a supportnál. Méghozzá a konkrét tranzakciónál, mivel van egy rész, hogy "Question about this transaction". Na már most gondoltam, hogy ha ide nyomok, akkor látják, hogy melyik tranzakciómmal van problémám. Hát nem. A support első kérdése, hogy melyik tranzakcióról van szó -
pictigjis
Topikgazda
válasz viktorhu #5634 üzenetére
ne mááááár, hogy ez ilyen macerás legyen neked! sokféle terminál van, mindegyiken másképp kell kiválasztani a forintot, de általában elég egyértelmű. a tescós terminálnál pl. meg kell nyomni valamelyik betűt (=számot) ha fontban akarnál fizetni, más termináloknál meg elég egyértelmű, melyik az a nyilacska, amivel léptetni lehet
egyébként csak az új paypass értékhatár, azaz 15 ezer felett van dcc-kérés az így beállított terminálokon, bezzeg régen már 5143 ft-nál is lehetett volna nyomkodni. ha ezért abbahagytad a curve-özést, kár volt
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz pictigjis #5642 üzenetére
Igen, egy tescos, auchanos terminálon egyszerű, ki is írja, hogy hogyan kell, de ott is két-három másodpercet simán elvisz - már ha számítasz rá, és figyeled egyáltalán a terminált. Viszont a Revolut még egyszerűbb, mert ott nem is kell választani.
Az autógumisnál nem volt ilyen, ott egysoros volt a terminál számgombokkal, és nem írta ki, hogy mit kell nyomni, ha pedig több mint 2 másodperc kitalálni, akkor nem tartom fel vele a sort.
Nemcsak ezért hagytam abba, hanem mert nem nagyon ad cserébe mást. Ha revoluton fizetem a tankolást, akkor azonnal jóváírja a maradékot, ha curve-ön, akkor kb. egy hét, miközben ugyanannyit fizettem, tehát itt sem komoly a hátrány, de nincs előny a másik oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Sziasztok,
nem tudjátok véletlenül, hogy a mindenhol 8999-es MCC visszaállt-e már a korábbi valós MCC-re? K&H hitelkártyával eddig kb. egy havi visszatérítést buktam el emiatt mire megjött a havi egyenlegelszámolás és észrevettem. Azóta nem mertem a google pay-t használni...
Nothing Phone (1) | Xiaomi Watch S1
-
pictigjis
Topikgazda
válasz viktorhu #5643 üzenetére
nekem pont azt adja, hogy ha mindent curve-vel fizetek, back in time-mal később mindent olyan kártyára tudok pakolni, amivel a lehető legtöbb visszatérítést kapom
az alapkártyánk egy kh-s hitelkártya, az appban látom az mcc-ket is, így minden ciklusban tökéletesen el tudom rendezni a költéseket. nyilván van, ahol a revolut jobb választás, bár én meg azt használom csak és kizárólag külföldön, illetve paypal fizetésekhez
mondjuk nem értem, hogy belföldi tankolásokhoz minek kell belekeverni a revolutut, amit még külön fel is kell tölteni, nem egyszerűbb a sima bank-/hitelkártyáddal?
[ Szerkesztve ]
-
hedgehog
senior tag
válasz Gabócza #5644 üzenetére
Változó, nekem egy tegnapi Lidl vásárlás 5411 volt, a mai Auchan benzinkút viszont még mindig 8999.
@pictigjis: én azért Curve-zek többek között, mert a szintén KH-s hitelkártya az asszonynál van, de így én is tudok vele fizetni (tudom, társkártya, de fölösleges, csak egy plusz hurcolandó akármi lenne)-- aka p3d3str1an
-
pictigjis
Topikgazda
válasz hedgehog #5648 üzenetére
ha az auchan automatánál tankoltál, az már akkor is 8999 volt, amikor még nem omlott össze az előző rendszerük... a rendes kasszás fizetés nekem korábban sosem volt 8999
a curve teljesen jól ki tud váltani egy társkártyát, nagyon jól csináljátok akkor lenne igazán tuti, ha egy adott kártyát több curve fiókba is be lehetne regisztrálni. ezt ígérték fejlesztés alatt álló dolognak másfél éve, sajnos azóta se lett belőle semmi
[ Szerkesztve ]
-
YxVs
senior tag
Sziasztok,
Bocs a láma kérdésért, most akarok belépni a mobilfizetés világába, ezért érdeklődnék, hogy direktben egy CIB kártyát hozzá lehet Google Pay-hez rendelni, hogy az érintéses fizetés működjön a telóval, vagy mindenképpen szükség van közé még egy Curve kártya is?
Sajnos a töketlen CIB-re már várok egy ideje, hogy legyen androidra nfc-s fizetés, de úgy látszik mindhiába....így alternatív megoldás után kell néznem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!