Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
Üdv az Uraknak!
Adott az [alábbi] jelenség. NV kártyákon ez a negativ load bias "clamp"-ra állításával megszűnik. A HD5xxx szériás kártyákon az SSAA használatával sincs ilyen...
A kérdésem az, hogy mondjuk ATT alól megoldható-e ez a gond a egy 4870-s esetében? Van-e az ATI-nál az NV-s negativ load bias-nak megfelelő opció?
Angol fórumokon "shimmering" kifejezés alatt fut ez a jelenség...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz katt777 #8123 üzenetére
És mi az pontosan? A lod csúszka? Az nem segít... -1-től -10ig lezongoráztam, de a jelenség ugyan az, ráadásul a textúrák borzalmasak lesznek...
Nyilván ez adott játék programozási hibája is, csak fura, hogy NV alatt erre van egy egyszerű megoldás, míg ATI alatt erre csak a HD58xx SSAA kínál megoldást...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Hmmm... elgondolkodtató sajnos...
Kezd aktuálissá válni egy vga csere, de ezek után nem biztos, hogy a HD58xx szériában fogok gondolkozni...
Nagyon szeretem a 4870-m, kiváló, erős kártya, de a távoli élsimítással vannak gondok... főleg szimulátorozom, és itt még rengeteg a DX9-s játék... ezek a távoli élremegések, meg recék már az agyamra mennek...
Az SSAA ( ez megszünteti ezeket ) miatt gondolkoztam az 58xx szériában, de ekkora teljesítmény csökkenés mellet ez nem biztos, hogy jó ötlet... főleg, hogy ennek a "shimmering" jelenségnek a megoldása NV alatt annyi, hogy a negative load bias-t "clamp-ra" állítják... :S
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz katt777 #8216 üzenetére
Próbáltam Uram, de b.szik rá...
Az egyik renitens ( RoF ) programozói oldalról is alapból idétlen módon van megírva, 4xAA és 8xAF-t támogat... ennek aztán kényszeríthetek bármit, szarik rá... az előző patch előtt még vette a lapot, de a távoli rece, és shimmering akkor is megvolt... egy pont után egyszerűen nem veszi figyelembe... az NV-sek meg fogták, és driverből megoldották a negativ load bias "clamp" funkcióval... ez egy picit azért frusztráló...
A másik az IL-2... ott a remegés nem olyan durva, csak a távoli rece... bármekkora élsimítást kényszerítek rá, egyszerűen egy bizonyos távolság után szarik rá...
Mindig úgy lövöm be a játékokat, hogy előbb AA, aztán AF... tehát eleve úgy próbálkozom, hogy AF kivan kapcsolva... :S
Két dolgot figyeltem meg mostanában, ami egy picit kezd zavarni... az egyik ez a távoli élsimítás gond, a másik a textúrák mentén jelentkező fehér "rojtok"... utóbbit is az élsimítás okozza, mert kikapcsolt AA-val megszűnik a gond...( ArmA2, BF2 ) utóbbi mondjuk hidegen hagy, de ott is jelentkezett ez a gond... szerencsére egy uninstall megoldotta!
Szóval valami nagyon nincs jól az AA környékén...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Értem, így már tiszta... ( tisztább )
Egy a gond, a shimmering ATI-nál a RoF alatt nem kezelhető... bárhová állítom ATT alól a load bias-t, a shimmering jelenség nem tűnik el, csak a textúrák lesznek zavarosak...
Miért van az, hogy NV alatt ez egyszerűen orvosolható? Ez az ATI hibája, vagy a program készítőinek a hülyesége?
Mellesleg a távoli recékkel sem lehet mit kezdeni egy bizonyos távolság után...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
A jelenség egészen konkrétan a következő RoF esetén: [ÍME]
A felső kép ATI-n, az alsó NV-n készült. A felső képen jól látható, hogy egy bizonyos távolság után csíkosak az utak, és recések a folyók... ez folyamatában úgy néz ki, hogy ezek a távoli részek szó szerint remegnek... A hivatalos fórumon "shimmering" kifejezés alatt van erre topik, ezért hívtam én is így, bár szerintem ez élsimítás gond...
NV alatt ezt orvosolja a negative load bias "clamp" beállítás, ATI alatt pedig az 5xxx széria SSAA bekapcsolása. A 4xxx szérián ezzel egyszerűen nem lehet mit kezdeni. Ha ATT alól piszkálom a Lod-ot, akkor csak annyi változik, hogy elmosottak lesznek a textúrák... A catalyst ai-t azonnal kikapcsolom, ha valami gond van, tehát sajnos ezen már túl vagyok...
Egyre erősebb a gyanúm, hogy ez a program(ozók) hibája... hogy szándékos, vagy véletlen, azt nem tudom... nem NV logós a játék, viszont orosz... innentől meg bármi elképzelhető...
Szóval szerinted, hogy létezik, hogy NV-n ez egyszerűen orvosolható, ATI-n meg csak az SSAA oldja meg?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Bocsánat, hogy így apránként fejtem ki a dolgokat, de "természetesen" az összes post process 0-ra van állítva a cfg-ben...
[Alulról a 2. hsz a megoldás NV esetén] Ugyanezt belőttem ATI-n is, csak ugye nálunk nincs "clamp"...
Szóval azt kéne megtudni, hogy mit csinál a negativ lod bias "clamp" opció NV-nél, és ennek mi az ATI-s megfelelője... ha van egyáltalán... ha meg nincs, akkor miért nincs?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz pszichiater #8439 üzenetére
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Lehetne valami felügyelet, aki ilyenkor a fejlesztők orrára csap... a technológiai különbségekből adódó eltérésekre azt mondom rendben van... de amikor szoftveresen piszkálnak bele, hogy a két gyártó közt különbséget teremtsenek ilyen téren... ezt undorítónak tartom!
ArmA2:
Na igen... meg a villódzó textúrák a házakon... ááá, nem is mondok semmit inkább... Remélem legalább NV-vel is ilyen!
Egyébként a fegyver textúráján látod a fehér csíkokat? :S
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Üdv Abu!
Az lenne a kérdésem, hogy a 10.7-ben milyen érdekességek várhatóak? A 10.5-s opengl szempontból egész jó lett, amit a 10.6 el is cseszett. Érdemes várni a 10.7-re, vagy inkább dobjam vissza a 10.5-t? ( 4870-s )
Köszi...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak!
ArmA2 alatt ILYEN lesz a növényzet, ha élsimítást kapcsolok... ötlet?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Na itt a MÁSIK hiba, egy másik játékból. Az a három kék csík csak kis magasságon látszik, és állítólag csak ATI kártyákon. ( bár én úgy emlékszem a 460-n is ilyen volt )
Szóval, van valakinek ötlete, hogy mi lehet ennek az oka? Ezt is valami élsimítási eljárás okozza, vagy szimplán a programozók hanyagsága?
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak!
Mafia 2 gondom lenne HD6990-l. Az első pálya végén, amikor töltené a következőt, kivág hibaüzenet nélkül az asztalra. Minden szükséges szoftver a legfrissebb, a játék eredeti. Tapasztalt már ilyet valaki? @6970-l gond nélkül ment...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Az megvolt már kétszer is... :S
Kicseréltem a 6970-t egy 6990-re, próbálkoztam, semmi... új rendszer, új telepítés mindenből, és a hiba ugyanaz...
Ha az amd driver lenne a ludas, akkor arról lenne bejegyzés gondolom... ergo másik driverrel sem érdemes próbálkozni.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak!
A Catalyst Application Profile-ból elég mindig a legutolsót feltenni? Az tartalmazza a korábbi adatbázisokat is?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Szerintem Abu-nak nyugodtan hihettek!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak!
Ti is tapasztaltok olyat, hogy amikor megvan a 60fps akkor folyamatos a játék, de ha lecsökken mondjuk 45-50-re akkor szaggat? Ennek mi lehet az oka?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Azt már próbáltam... A kiegyensúlyozott profil tartalmaz pci-e "spórolást", de ennek a kikapcsolása sem hoz változást... Iszonyat bosszantó egy ilyen konfigon... régen mindig azt lestük, hogy meglegyen a stabil 30 fps, mert az már jó... most meg megy a harc a stabil 60-ért, hogy ne akadjon... áhh...
Hallottam olyan infót, hogy az AMD és az NV is tudomásul vette már ezt a mikroakadás problémát, és állítólag a HD7970-nél már erre is figyeltek... ez igaz, vagy csak urban legend?
www.smart-bus.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest