Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
És milyen objektíveket használnál vele? Az sem mindegy.
Gyorsan lekövetni egy teljesen véletlenszerűen mozgó témát az egész képmezőn, ebben azért nem szabad azt várni, hogy hibátlanul teljesít. Egyszer le fog nyűgözni, máskor meg bosszant. Amiket YT-on csinálnak, hogy valaki egyenesen a kamera fele fut, az nem életszerű.
Ha kézzel ki van jelölve a fókuszpont, akkor megbízhatóbb, de az meg gyorsan mozgatni ugyanúgy nem könnyű.
Az R egyébként megbízhatóbban fókuszál, mint az RP, kevesebbet téveszt és kevés fényben egy fokkal jobb. -
p_adam
addikt
EOS R beállítása esküvő- vagy rendezvényfotózásra
Érdemes belenézni, aki ilyet használ, egy részét már eddig is így állítottam be, de pár apróság és AF beállítás elkerülte a figyelmem. -
p_adam
addikt
válasz hszilard666 #345 üzenetére
A HDMI egy kimeneti csatlakozó, egy másik kamerára van szükséged, amin van mikrofon bemenet.
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
20mp full-frame CMOS sensor
IBIS
12fps mechanical and 20fps electronic
Oversampled 5K Video
4K @ 60p, FullHD @ 120p
Canon Log, 10-bit, Zebras
AF identical to the EOS R5 (Head detection AF, Animal detection AF)
No RAW video mode
Dual SD UHS-II slots
Identical 5 million dot EVF as the EOS R5
No top-down screen
Build quality not as good as the EOS R5
Bluetooth 4.2 (EOS R5 to get Bluetooth 5.0)
LP-E6NH Battery (Same as the EOS R5)
Announcement July 9, 2020
Under $2500 USD (Rumored)
Ezek alapján sokkal jobbnak tűnik az EOS R6, mint amire számítottam, egyértelműen az EOS R fölé illeszkedik be.
Gyakorlatilag hasonló dolgokat tud, mint egy 1DX III a CFExpress kártya RAW videófelvételi képessége vagy gyorsabb pufferelése nélkül, bár az EU-s ára közel lesz a 3000 eurós határhoz. -
p_adam
addikt
Ha az ember egy normális optikai keresőbe néz utána, akkor egyből látja, hogy még eléggé messze vannak az EVF-ek és talán sosem lesznek ugyanolyanok.
De ha már az élességet jól látom benne nagyítás nélkül, nekem az is elég, meg az IBIS miatt sokkal kevésbé fog remegni, ha mégis rá kéne nagyítani.
De ami lényeges, az IBIS, FF 4k, dupla kártyahely, gyors fps, mind orvosolva lettek, erre még rájön a 10-bit, 4k60fps, stb. a joystick, LCD felbontása, ezek, amik még nem ismertek, az 1DX III-at ismerve pedig crop nélkül, AF-el együtt a rolling shutter jelentős lesz, de az alapokat, meg az RF rendszert nézve eléggé erős játékos lehet a kategóriában, nyilván az R5 is jó, de azért nagyobb különbségre számítottam a kettő között. -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #361 üzenetére
Azt írják új szenzor, a kettő közül csak az 1DX III-hoz állhat közelebb, mert nem csak 1.33x crop 4k felvételre képes.
Lehet csak 4k30p módban képes FF 4k videóra, a 4k60p pedig maradna 1.33x crop, ez pl. más lenne, mint bármelyik 1DX.
Azért vannak még kérdéses dolgok, de az biztos hogy szeretnék valamelyest visszavenni ezt a videós DSLR/MILC szegmenst, amit az 5D III / 5D IV modellekkel némileg a konkurenciára hagytak. -
p_adam
addikt
Nem értem a logikát ebben egyáltalán.
Ha tudom, hogy arra az egy dologra nem fókuszál abban a fókuszmódban, de van egy másik objektum felismerő mód, ami egy gombnyomással elérhető (és beállítható, hogy ugyanaz legyen a fókuszpont a két mód között, tehát nem 2 mp, ahogy előbb írtam), akkor mért nem használom.
Az egészet össze lehet foglalni azzal, hogy az EOS R fókuszrendszere a megfelelő módon használva kiválóan működik (és a DSLR gépeken a korábbi verziós DPAF szintén kifogástalanul működik). -
p_adam
addikt
Abban, hogy átállítom a fókuszmódot egy gombnyomással, semmi bűvészmutatvány nincs, ugyanaz, mintha az AF-ON gombot nyomkodnám, vagy átkapcsolnék Single AF és Servo között, stb.
Egy DSLR-nél ez ugyanúgy előfordulhat, hogy adott homogén területre nem képes fókuszálni, ott is annyi a megoldás, hogy arrébb tolja az ember, ahol van kontraszt és voilà, tud fókuszálni. Szerintem ugyanaz.
Ha már ennyire kényszeredett módon keresni kell azt a dolgot, amikor nem fókuszál, és ez is könnyen kiküszöbölhető, az azt mutatja, hogy az égvilágon nincs vele semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
1,5 éves használat során még nem találkoztam a jelenséggel, akkor nagy baja nem lehet.
Ellenben az előtte használt DSLR-nél frusztráló volt, amikor azt jelezte, hogy megvan a fókusz, aztán utólag kiderült, hogy nem is oda rakta. Főleg nagyobb távolságoknál fordult ez elő, biztos a Sigma obi is ludas volt benne, de én ezt gondolom valós problémának (tévesen jelzi a fókuszt), nem a másikat.
Ő pl. ugyanezt tapasztalta, mint én, aztán egyszer csak fogta magát, és átállt a Leica gépekre és ezzel együtt a manuális fókuszra.
De van neki egy EOS R is, és az 5D sorozattal ellentétben annak a fókuszára egyáltalán nem panaszkodik.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az első valami egyedi hiba lehet, gondolom nem egy mai darab az objektív, kevés a kontraszt ellenfényben.
A második meg egy ismert optikai jelenség, úgy hívják hogy "Focus Shift" azaz a rekesz változtatásával a fókusz síkja kissé hátratolódik. A kamera fókusza nyitva hajszálpontos, csak az ezt korrigáló algoritmusban lehetett elszámolva valami, kiadtak hozzá egy szoftverfrissítést, ami korrigálja, azóta az égvilágon senki nem panaszkodik.
A magam részéről nem volt olyan gyakorlati eset, amikor nem user error volt, szóval sajnálom, de nekem egyáltalán nem sikerült fókuszhibát produkálnom, pedig volt rá időm bőven
A DSLR-en viszont tényleg úgy éreztem, hogy nem én vagyok a ludas a dologban, nem véletlen hogy sokan az EOS R-re váltottak még az egy kártyahelyes dolog figyelembevételével is.
Ha sportról van szó, akkor van, hogy lekésik a dologról (a DSLR egy kicsit gyorsabban ugrál közeli és távoli dolgok között, csak nem feltétlenül a legprecízebben), bár az új beállításokkal még nem próbáltam, vagy ha arcot kell követni, azon se kell csodálkozni, ha egyszer csak elveszti a témát, vagy egyes esetben nem ismeri fel a szemet, magabiztosabb vezérelni a fókuszpontot.
De általánosságban véve egy jó objektívvel sokkal pontosabb a fókusz, ha a szenzoron történik, akár tetszik, akár nem -
p_adam
addikt
Ha nem mozog valaki, akkor nincs szüksége ennyire könnyű fix objektívekre (de ha végtelenre úgysem akar fókuszálni, akkor valószínű egy makró közgyűrű használható vele, bár további fényveszteséget okoz, nem f/11-es objektívre való)
A Sony 600/4 vagy Canon 800/5.6 minimum fókusztávolsága ugyanennyi, a kialakításukból adódik, sokan ezért preferálják a 600mm-es fix objektívet a 800mm-es objektívvel szemben, mert telekonverter esetén is megmarad a rövidebb minimum fókusz. De azért képminőségben nem ugyanaz a kettő. -
p_adam
addikt
Canon RF100-500mm f/4.5-7.1L IS Specifications:
- 20 elements in 14 groups
- 1 Super UD element, 6 UD elements
- Minimum focusing distance 0.9m (wide end)
- Maximum magnification 0.33x (telephoto)
- 5 stops of IS
- 77mm filter size
- Size: 93.8mm x 207.6mm
- Weight: 1370g
Lehet ezért döntöttek úgy, hogy először 100-500 legyen 200-600 helyett, viszont így az ára is több lesz, mint a Sony 100-400/4.5-5.6 GM vagy 200-600/5.6-6.3 G objektíveknek. -
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
Canon RF 85mm f/2 IS STM Macro £649
Canon RF 100-500mm f/4-7.1L IS USM £2,899
Canon RF 600mm f/11 IS STM £699
Canon RF 800mm f/11 IS STM £929
A legutolsót sokkal többre saccoltam. -
p_adam
addikt
Azt azért tegyük hozzá, hogy nem 'igazi' makró, csak 1:2-re képes, mint az RF 35mm f/1.8 IS STM Macro és valószínű a fókuszmotor sem lesz villámgyors, viszont itt már rátettek egy kapcsolót a távolság korlátozására, ami nagyon hasznos lesz.
Másodjára rossz forrásból illesztettem be, ugyanúgy f/4.5 a kezdő fényerő, a 100-400/4.5-5.6 GM objektívvel kellene majd valakinek összevetni, de ennél valószínűbb hogy az EF verzióval fogják majd, ami kb. feleennyi, de sajnos ez tűnik reális indulóárnak, ahogy előre tippeltem, majd pár év, és olcsóbb lehet, mint az összes többi
1.25x teleconverter (ami ugye 400mm -> 500mm lenne) egyébként pont f7.1-et csinál az f5.6-ból, ezért nem kizárt, hogy 400mm-en ugyanúgy f5.6 marad a fényerő.
A 200-600-as Sony optikának ez nem alternatívája (meg egyelőre más sem).A 600/11-nek azért sok fényerősebb zoom v. telekonverteres stb. alternatívája van, a többség szerint inkább a 800-as, ami érdekes, főleg ilyen áron, normál esetben a duplája is lehet az a plusz 200mm gyújtótáv a fényerőt megtartva, de itt úgy tűnik, hogy nem sokkal drágább legyártani, csak £1.15 / mm
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz JohnyBlue #403 üzenetére
Nyilván sokkal jobb mindenes tele, a közeli fókusz, fényerő stb. de a 2x telekonverter már pont ugyanott van, mint a 800/11, sokkal drágábban, és ott már a képminőség is erősen romlik, ha valakinek van rá pénze és szüksége, akkor adott esetben nem rossz kiegészítő.
Vannak dolgok, amikhez még a 800mm se sok, afelett viszont egyelőre nem gyártanak objektívet, csak a drágábbakra lehet telekonvertert rakni (vagy az új Olympus 150-400mm f/4.5 a beépített 1.25x telekonverterrel, nem tudom mennyi lesz majd...)A Nikon 800/5.6 4x annyi fényt enged be, de ennek ellenére csak 3.6x akkora súlyú és csak 1.6x nagyobb a pakolási hossza (kinyitva 1.3x) és még egy egyedileg hozzágyártott 1.25x telekonvertert meg koffert is adnak hozzá, az AF is villágyors, a képek is magukért beszélnek.
De mindez 17.7x annyiba kerül.Korábban egyébként a tükrös objektívek töltötték be ugyanezt a szerepet, csak ott még az 'egyedi' háttérmosással meg a manuális is meg kellett birkózni (Tudtommal a Minolta/Sony gyártotta az egyetlen AF képes 500mm f/8 tükörobjektívet, és a beépített szenzor stabilizálással nem is volt rossz)
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Canon EOS R5 Body £4199
Canon EOS R6 Body £2499 (24-105mm f/4-7.1 IS STM kit £2899)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #407 üzenetére
Az R6 ütős hibridnek tűnik, 1DX III szenzor és processor (ami £6499, nem £2499), nem lesz olyan strapabíró, a UHS-II SD korlátozni fogja a belső felvételi opciókat, de 2.6x olcsóbban, RF bajonett, IBIS, forgatható LCD + EVF kombóval felvértezve valószínű, hogy sokáig tartani fogja a kezdőárát, mert semmi komoly dologban nem szenved hiányt, 20MP meg nem kihívás az EF objektíveknek sem (ND filterrel is adapterezhetők)
FF 4k 60p módban nem lesz AF, a 4k 30p módban meg sok lesz a rolling shutter, ezek az ismert hátrányai, meg lehet UHD lesz (mint az R és RP), ami megmagyarázná az "5K readout" dolgot, minimális crop szélességben.
Mondjuk két használt EOS R (vagy A7III) simán kijön majd az árából, de ahhoz képest, hogy eddig egy 1DX II alatt nem volt semmi hasonló (és abban nincs Canon Log, 10-bit, az LCD fix, meg a méret és súly...) ez azt mutatja, hogy visszavették az irányt a 'mainstream fotó/videó' felé.
Kíváncsi leszek, milyen visszajelzéseket kap majd, az R sok kritikát kapott a kimarad dolgok miatt (az indulóára valóban vicc volt ezzel összehasonlítva), akkor viszont az R6 ugyanezek meglétéért dicséretet érdemel -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #410 üzenetére
Igen, ezek nagyon fontosak, még jó, hogy a joystick nem maradt le azoknak, akik tudják, hogy sokszor jobban járnak, ha nem a kamerára bíznak mindent
Ez csak a FF módra érvényes (meg legalább így a rolling shutter kevesebb), az 1.4x crop módban van 4k 60p és AF.
A Z6s és A7 IV várhatóan a most használt 24MP BSI szenzort fogja használni új processzor mellett, ami csak 1.5x crop módban fogja tudni a 4k 60p-t, FF módban nem (meg a Panasonic S1, vagy S1H is ilyen) tehát nem lesz hátrányban.
Egy A7sIII (vagy inkább A9s) még többet fog tudni videóban, de az már az R5 kategória.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #412 üzenetére
Inkább ez, mint bármi más, a Sony esetében pl. a keresőt és LCD-t korlátozták le, utóbbi felbontására azért még kíváncsi leszek, de valószínűleg ugyanolyan jó marad, mint az R esetében.
Igen, szerintem sem zavaró az APS-H vagy APS-C körüli videó crop (inkább ez, mint nagyobb rolling shutter). Tekintve, hogy egyes RF objektívek durván vignettálnak, ha Canon Log módban vesz fel valaki és korrigálni szeretné, akkor nagyon zajos lesz tőle a kép (geometrikus torzításra, örvénylő háttérmosásra is igaz, jobban hajaz a s35mm kinézetre)
EF-S objektívek szintén nagyon jók lehetnek, remélem nem csak a Canon-féle 1.6x részre lesznek szoftveresen korlátozva, mert simán kirajzolják az 1.4x részt, nyitva vignettálnak, de rendkívül olcsók.
Na mindegy, augusztus végéig úgysem lesz elérhető az R6, szóval gyűjtögethetik az előrendeléseket, tőlem nem kapnak -
p_adam
addikt
Igen, de nem azzal a tömörítéssel, amit a Canon kamerák használnak (a Panasonic sem megy sosem 400 Mbps fölé, az EOS R 480 Mbps), azt már valószínűleg csak a CFast 2.0 vagy CFExpress bírja, de mivel az EOS R5 tudja az összes módot, ki fog derülni, hogy mi az, amihez nem elég a UHS-II, csak a CFExpress.
Nyilván attól is függ, mennyire van kiépítve a kamera, hogy maximalizálja a kártya sebességét, általában a tényleges írási sebesség jóval kevesebb, mint az elméleti elérhető minimum.
De ha minden felvételi mód IPB (nem csak a 4k60p), akkor az már biztos Cripple Hammer™, a hardvert/árhoz viszonyítva ez nem lenne meglepő. -
p_adam
addikt
Csak nem lehet véletlen, hogy egyik gyártó sem megy 60MB/s fölé SD kártyával, ha sorozatfelvételt lő, akkor a belső puffer is segíthet gyorsítani a dolgot, a videó valószínűleg kicsit máshogy működik, mert jóval több erőforrást foglal le.
Ezt a 60MB/s dolgot mondjuk az ősrégi CF kártya is bírja az 1DX Mark II vázban, a 4k60p (MJPEG), ami fölé megy és csak a másik CFast 2.0 foglalatos kártyával működik (viszont abból sem kell a legdrágábbat megvenni, a közepes sebességű is elbírja)
A termékleírás alapján 10-bit 4:2:2 lesz, csak a Panasonic FF tudja hasonló áron (fizetős frissítéssel)
"UHS-I Cards have a maximum speed of 104 MB/s"
Szóval ez mondjuk nem igaz, hogy az UHS-I elbír többet, ha egyszer videóhoz a minimum írási sebesség számít nem pedig az elméleti elérhető maximum.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az új AF egyébként f/22-ig is működik (EOS R f/11, A9II f/16), tehát az új ultra lassú DO optikák telekonverterrel is működnek (a képminőség rovására) és az 1DX III-ból átemeltek 4 féle programozható követési módot.
Kevés fényben pedig EV-6.5, amit az AF tud (EOS R EV-6 f/1.2-es objektív esetén)
A maximális elérhető stabilizálásra pedig 8 lépést írnak mindkét kameránál (IBIS + IS esetén, gondolom a stabilizált RF objektívek esetén a legjobb)
A normál vakuszinkronban pedig utolérték a normát, 1/250 lett mindkettőnél a korábbi 1/200 (RP esetén 1/180) helyett.
Az R5 4K30p FF videó módja egyébként nem dobál el pixeleket, 8K-ból lesz leméretezve (tehát jelentős rolling shutter, de ISO-ban is nagyon jó lesz) és rendelkezik 1.6x APS-C crop videófelvételi móddal is, 5K kiolvasás 4k60p is megy rajta (tehát a 4K120p csak FF line-skipped) -
p_adam
addikt
Az R5 8k módban a gyártó szerint 20 percet bír, 4k60p módban pedig 35 perc körül tud egyhuzamban felvenni (a belső limit 30 perces, tehát azonnali újraindítás esetén 30+5 perc).
Az R6 valószínűleg némileg többet bír, mivel nincs ennyi pixel és ugye valószínűleg nincs engedélyezve az AF a FF 4k60p módban. -
p_adam
addikt
válasz JohnyBlue #425 üzenetére
Igen, persze valószínűleg mindennel működik bizonyos mértékben és manuális objektívekhez is be lehet állítani. Objektív IS nélkül 5 lépés körüli lehet a mértéke, a DPreview táblázata csak az RF objektívekhez közölte le, hogy kombinálva mennyi. Érdekes hogy a súlya miatt az R6 + RF 28-70mm f/2L (vagy RF 85mm f/1.2L) párosra is 8 lépést ad meg
"Canon Europe: Dynamic range – we can tell you that the EOS R5 is one stop better than the EOS R, and that the EOS R6 is similar to the EOS-1D X Mark III."
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #427 üzenetére
-
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #431 üzenetére
Oké, eredetileg is a kamera UHS-II gyakorlati írási sebességére gondoltam, meg azt is leírtam hogy hol van meghúzva a határ (kb. 500 Mbps körül, efelett hiába a V90 kártya, nem lesz képes folyamatosan felvenni)
Érdekes, hogy a V90-et csak a 8K IPB felvételi mód igényli, ugyanolyan méretű mint más felvételi módok, de valószínűleg jobban képes ingadozni, ezért nem elég a V60 osztályú kártya.
Az R6-hoz a tömörítés miatt a 4k60p felvételi módon kívül nem is szükséges UHS-II kártya, gyors UHS-I is elegendő lehet.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ha több lenne mint 20MP, akkor már nem tudna "olcsón" ilyen magas fps értékeket és ISO érzékenységet meg videós dolgokat (Egyértelműen mindkét kamerát vegyes felhasználásra szánják, ez fő szempont volt a tervezésnél)
Meg persze többet kéne fejleszteni hozzá, ha megint egy új szenzort kapna meg az összes többihez képest. Nem olyan rossz az, ha cserébe az 1DX III AF rendszere marad benne.
Az EVF és kijelzők is ugyanezek, valamiben muszáj különböznie az R5-től, ha a múltat nézzük, akkor korábban a joystick is gyakran "eltűnt", az sokkal rosszabb lett volna. -
p_adam
addikt
Nem látom különösebb akadályát, hogy egy 5D Mark II is menjen vele - csak tölteni nem hiszem, hogy tudja
Az 1DX-ben bemutatott LP-E19 is ugyanúgy működött a korábbi kamerákkal, az újabb töltő volt az, ami szükséges volt hozzá (a régikkel nem működik), de itt még az is ugyanaz maradt, mint korábban (LC-E6E)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #438 üzenetére
Ha már az EVF gyengébb, remélem a joystick segítségével belenagyítás mozgatása nem lesz olyan idegesítő, mint az R-nél, ahol a touch bar nagyon jó a be/ki nagyításnál (meg a vízszintezőt kapcsolom be/ki a bal gombbal, másra szinte egyáltalán nem jó), de utána ellentétes irányban mozgatható a terület, ami a legidegesítőbb feature díjra erősen esélyes (mivel az AF pontot természetesen a normális irányban mozgatja).
Biztos úgy voltak vele, hogy "jól van, használd csak akkor a drága vintage obidat a mieink helyett, elvégre ezért fejlesztettük a DPAF szenzorokat, de akkor így kell"
Mennyire kell mazochistának lenni ahhoz, hogy az ember a nagyítást nem igénylő jobb keresőért vegyen egy drágább, feleslegesen sok megapixeles (vintage obikra még feleslegesebb) gépet
De az se rossz, hogy az okos user a vázon spórol, így pl. az RF objektívekre tud költeni a jövő szempontjából, aztán meg 20MP-en használja ezeket, holott a 30MP-t is megeszik reggelire -
p_adam
addikt
Még egy apró R6 adalék, amiben szintén tévedtem a korábbiakra alapozva.
Az 1DX III szenzorához képest másmilyen az AA szűrő, de ami fontosabb, hogy nincs letiltva az AF semmilyen módban, megy a FF UHD 4k60p (1.07x crop) esetén is.
Elég komoly videós kamera, csak ha már belsőleg lekorlátozták a tömörítést, akkor a micro-HDMI helyett lehetett volna valami jobb. -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #441 üzenetére
Az R6-hoz vajon mért nincs ugyanilyen dokumentum... Remélem azért, mert ott egyáltalán nem ilyen problémás a helyzet.
Meg szerintem ha valaki az R5-ön bekapcsolja az APS-C crop üzemmódot, az is javíthatja a dolgot, meg szoftveres finomhangolásra is lehet majd számítani, csak nem azonnal. -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #445 üzenetére
Ez csak a Part 1, hol a többi?
Lassan kezdenek jönni a tesztek az R6-ról, az R5 egyelőre még béta státuszban van.
Az előnyök és hátrányok így néznek ki nagyjából:
+ állóképekre kb. mint az 1DX III LV, csak 12fps 20fps mechanikus helyett
+ FF 4k 60p videó
+ 1080p 120fps
+ nagyon jó IBIS (elektronikus is hozzáadható)
+ nagyon jó AF (minden módban)
+ nagyon jó ISO
+ dinamika is rendben van
+ 10-bit 4:2:2 belső felvétel
+ Canon színek
+ Canon ergonómia, finomított kezelés, forgatható kijelző
+ EF objektívek, adapter lehetőségek
+ tudásához mérten jó ár
- olcsóbb LCD, nincs top LCD, polikarbonát külső váz
- rolling shutter (lehet jobb, mint az 1DX III, ami cserébe nem melegszik túl)
- 20 perc körüli túlmelegedés a FF felvételi módban
- UHD miatt 1.07x crop
- gyenge crop mód (1.6x felméretezett 4k felbontású, nem 1.4x 1:1, ami logikus lenne)
- H.265 kódolás erőforrásigényes
- Micro-HDMI (wtf, bár a Sony is így nyomja, de legalább mini-HDMI volt korábban)
Az IPB-t én nem soroltam hátránynak, mivel a konkurencia nagy része is ezt tudja, a 20MP vs átlag 24MP szerintem szintén nem lényeges különbség, a dupla SD kártya meg a joystick, vagy USB-C folyamatos táplálás dolgokkal ugyanez a helyzet az előny fronton.
Inkább videó terén lett lefogva ez a kamera is, az R5 a melegedés és rolling shutter dolgot is képes megoldani a "normál" 4K felvételi módban és kinézetre az is jó (azóta már eltávolították, mivel hivatalosan béta) meg még 1.6x crop módban is kitűnő a minősége
Így az egy sokkal komolyabb "kettő az egyben" videós kamera (a szenzor pixelenkénti kiolvasása sokkal gyorsabb, mintha egy generációval újabb volna)
Majd a Canon Log 3 is bele fog kerülni még jobb dinamikával egy firmware frissítéssel, az R6-hoz nem ígérnek semmit (gondolom csak akkor javítanák, ha egyáltalán nem vennék az emberek, de ez nem valószínű). -
p_adam
addikt
A legtöbb ember inkább panaszkodik rá, az 1DX III-ra is inkább ráraknak még egy külső felvevőt, hogy 10-bit 4:2:2 Prores kódolással menjen a dolog, sokkal gyorsabban lehet végezni a projekttel és egyáltalán nem kell vele annyit szenvedni. (mondjuk a 30 perces korlátozást is feloldja meg ott fix a kijelző is, meg persze az SSD is olcsóbb)
Van, aki inkább átkódolja az egészet, de ez megint rettentő sok plusz idő.Ha a jelenleginél jobb lesz a hardveres meg szoftveres támogatás, akkor jó lesz, de egyelőre még nem tartunk itt, a legtöbb embert ez a dolog negatív meglepetésként érheti (a többi kamera esetében is) ezért érdemes megjegyezni. Lehet, hogy a Canon H.265 különbözik attól, amit más kamerák használnak.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ok, de attól még dolgozni is kell vele
Meg ugye milyen jó, hogy az SD kártyán is tud spórolni az ember, aztán látja hogy hohó, az asztali gépen már nem lehet és a laptop se viszi el.
A Prores a való életben sokkal jobb, többféle tömörítés is választható, meg most már a Prores Raw is kezd megérkezni.
Végső formátumnak adott esetben jó lehet a H.265 (vagy majd H.266)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #455 üzenetére
Hova linkelték be? Rosszul fordította le, nem ártana rendbe tenni.
12fps a High Speed + módban és EFCS megy
A lassabb követő High-speed üzemmódban lehet be vagy kikapcsolni az EFCS-t, ennek függvényében lehet 8fps vagy 6fps.Ezek az adatok annak függvényében változhatnak, hogy milyen az akksi töltöttsége, van-e rajta markolat, stb.
Meg gondolom az LPE6N-H akksi is kell hozzá, a H betű is erre utalhat a nevében.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az érvelésük az, hogy minek raknak be egy ilyen funkciót, ha csak így használható, miközben a marketing anyag szerint szerves része a kamerának.
A gyártó ugye eljátszadozott ezzel, hogy fél évre előre bejelentette a termék fejlesztését, meg hogy tudni fog 8K-t akkor leírták a 'wow' köröket, aztán még az is meglepő volt, hogy ez megáll 4000$ alatt, most meg a 'nem is jó, használhatatlan' drámázás jön, míg a végén minden megáll középen, hogy nagyon jónak ígérkezik ez és a gyakorlatban nincs nagy problémája, de nem tökéletes. Viszont így megkapja a lehető legnagyobb figyelmet.Ha csak azt vizsgáljuk, hogy mik voltak az előző generációs szenzorokra épülő modellekben (1DX II, 5D IV / EOS R, 6D II / EOS RP) és hogy ezt R5, R6 páros hogyan rendezte át (az 1DX III butított MILC verzióját pakolták az 5D osztályú MILC alá)
akkor ezekből az jön le, hogy 2020 óriási ugrás a Canon részéről MILC fronton, a legtöbben emiatt nyomtak az előrendelés gombra.
Elképzelhető, hogy tényleg készlethiány lesz belőlük egy ideig.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
DPreview TV EOS R6 review
Spoiler alert: nem sok hibát találtak rajta. -
p_adam
addikt
Nem, be lehet állítani hogy mindig az egyedi menü jöjjön fel a MENU gomb lenyomásakor, és oda be lehet tenni ezt az opciót.
Egyébként én nem is látom látom értelmét, ha FF optika esetén úgy is vágható a kép utólag, APS-C optika esetén meg automatikusan crop módra vált.
A videó módot be lehet programozni 4k felvételre egy másik módot meg 1080p felvételre, így a kettő között villámgyorsan lehet váltogatni, ha ez a cél. -
p_adam
addikt
A 35/1.8 esetében nem zavaró a dolog, mert a normál távolságoknál kicsi a mozgástere, a 85/2 esetében már inkább előjön, ott mondjuk van rajta fókusz limiter, amit a többinél is engedélyezni lehetne a kamerákban, nincs technikai akadálya.
Ízlés dolga, de a legtöbb ember inkább azt részesíti előnyben, ha 'összecsukva' minél kisebb az egész, adott szituációban pedig kapóra tud jönni, ha ilyen jó a közelpont. -
p_adam
addikt
Képminőség tekintetében nem mondanám a legjobbnak, viszont a mérete, az IS, a közel fókusz az árral kombinálva, ezek teszik best buy objektívvé nálam.
Az R5-el már nincs baja kevés fényben sem és az AF működése is más ezekkel az új vázakkal, az Eye-AF külön gombra rakható és állandóan elérhető bármilyen AF módban (ha nincs szem akkor simán objektum követő módként működik) akkor is van hova fókuszálni a kamerának, ha nincs elég idő az AF pontot mozgatni.
Az R-en sajnos el kell dönteni, hogy az ember megbízik a követésben, vagy a pontot mozgatja előre, vagy középről megy a követés, de ha elveszti, akkor vissza kell oda térni.
Egyébként a követő AF a szenzor érzékenységét használja, tehát ha feljebb van tekerve az expo (ISO), akkor magabiztosabb, mintha alul van exponálva. -
p_adam
addikt
Most összevettem a Tamron 35 1.4 SP-vel minimum fénynél és talán az utóbbi kicsit jobb de a valós gyakorlatban már nem látok különbséget (bár azt nehezebb is A-B összehasonlítani.
Ha az a cél, hogy a vízszintes vonalakkal / homogén felületekkel ki legyen készítve az AF rendszer, megoldható de érdekes módon az RF optikával esetenként még erre is tud fókuszálni, de csak Single-AF módban, követő módban nem.
Egy beállítást teszt jelleggel megváltoztattam:
Lens drive when AF impossible: OFF
Ez megszünteti ezt az egész hunting dolgot, bár alkalmasint nemet mondhat a kamera arra, amire tudna fókuszálni, de az Eye-AF gombbal úgyis menni fog, majd kiderül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...