- Dragon's Dogma 2
- World of Warships
- Horizon Forbidden West
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Elden Ring
- Contra: Operation Galuga teszt
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Feltámad a Hellgate sorozat
- PlayStation 5
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Itt egy bemutató videó a Canon EOS R gépről. Egy 6D Mark II-nél okosabb gép és az 5D IV-hez képest is sokkal jobb videóra, de fotóra továbbra is van létjogosultsága a masszívabb konstrukció, nagyobb fps joystick és végül, de nem utolsósorban dupla kártyahely miatt.
-
p_adam
addikt
A Sony is ezt csinálta, csak diszkrétebben.
A kezdetektől lehetett tudni, hogy lehet benne stabilizálás(már így szólt a legelső rumor), de nem rakták bele és csomó egyszerű funkciót frissítéssel sem pótoltak és szép méreteket öltött az értékvesztése, már csak ilyenek ezek a technológia által vezérelt mirrorless gépek.Egyébként azt hittem, hogy teljesen lelövi az 5D IV-et videóra, és csak majdnem, Nincs Cinema 4K 4:2:2 színekkel csak UHD 4:2:0 viszont legalább jobban tömörített, és külső felvevőre megy a 10-bit C-Log (és ez pl. a Nikon-al szemben nem kis előny mert már van hozzá végtelen sok LUT és egyéb dolog)
A 6D II-t viszont tényleg elég szépen kilőtte, igaz ez a váz diszkont áron biztos, hogy nem lesz jó ideig.Tetszik vagy nem, ez még így is egy elég ütős gép anélkül, hogy egy C100-at veszélyeztetne és emellett pontosan mehet egy 5D IV és egy 6D II közé.
Bár egy 1DX II szenzor valószínűleg nem került volna sokkal többe és óriásit ugrott volna tőle arra, amire elsősorban készült (de a hely tulajdonképpen ki van alakítva neki, és nem kell annyit fejleszteni, alá meg nem tudom. hogy mernek-e egy 6D II szenzort rakni, vagy inkább valami újabbat)Persze a nagy részét annak a rendszernek köszönheti, ami mögötte van, pl. 4k videóra az EF-S objektívekkel is kompatibilis, ha valakinek csak ez kell Canon-ban a lehető legolcsóbban..
-
p_adam
addikt
Látszik, hogy ki írta, egy csomó más idegesítő Sony-s dolgot totál elfelejt megemlíteni(de tényleg sok van, kezdve a szinte használhatatlan érintős LCD-vel).
Vagy szimplán azt. hogy ezek (de főleg a Canon, mivel ott teljesebb a kompatibilitás) egy atom stabil rendszer részei jobb, jövőbe mutató alappal mint a Sony (pl. nagyobb bajonett), pont ezért nem kell erőlködniük.
Egy LA-EA3 beépített szűrővel? Ugyan már, pont az A-bajonett, ami már régóta élőhalottként funkcionál.Olyan gyorstalpalót mondjuk sehol sem találni, ahol nem lenne valamiféle elfogultság, egy Canon Explorer vagy Nikon Ambassador is írhatna valami hasonlót.
De azért ettől még mind jó kamerák.
-
p_adam
addikt
Hihetetlen, hogy mennyivel több videó van róla, mint a Nikon gépekről ahhoz képest, hogy szokás szerint kissé később érkezett, ennyivel jobban dolgoznak a marketingesek - nem igazán értem a Nikon marketingjét..
Van benne fantázia, de most hogy már a hype por kicsit leszállt(bár kritika is van nem meglepő módon főleg olyanoktól akik már Sony FF-et használnak) úgy látom, hogy vannak vele problémák, a legfőbb, hogy a fókusz pont nehézkesen választható ki joystick nélkül, meg ez az új érintésérzékeny állító se biztos, hogy olyan jó ötlet, hiába konfigurálható széleskörűen, már csak a megbízhatóság miatt jobbnak látok egy egyszerű tekerőt.
Ugyanez vonatkozik az Eye-AF funkcióra csak AF-S módban aktív, tehát furán működik.A platform önmagában erős (nagyon szép a forgatható LCD és EVF minősége), de van még rajta mit csiszolni, érzésem szerint ez a középső és a FF DSLR kínálathoz hasonlóan még három másik modell érkezni fog a családba (egy csúcsmodell, egy olcsóbb és egy nagyon sok megapixeles, specializált darab) mielőtt a Mark II lenne belőlük.
-
p_adam
addikt
Szerintem a max. amit ez a felhasználó bázis eddig el tudott érni, az egy 5D IV-be utólagosan megvehető C-Log színprofil volt, ami most már ezen a szinten benne van. De még ez sem biztos, lehet ugyanúgy akarták ezt kezdettől, csak akkor még nem fejlesztették ki
Ez pont az a modell amivel célszerű volt indítani, az 5D IV is pont ilyen a 6D II, 5DsR, 1DX II modellekhez képest, mindegyikből van benne egy kicsi.
Sose siettek ezekkel a dolgokkal, gyors 'javítások' biztosan nem lesznek (a folyamatos néma üzemmód lesz majd firmware frissítéssel) csak modellpaletta bővítés, ez már eldöntötten egy ilyen gép, és kész.
Lesz még butítottabb verziója is, a high-end modell pedig jöhet kevesebb megapixellel a csúcsmodellhez hasonlóan még jobb videóval vélhetően két kártyahellyel, de majdnem dupla ennyiért.De 10-bit 4:2:2 kimenetet (Canon színekkel) pl. még a C200-sem tud (csak a raw)
Tehát van, amiben viszont még azt is felülmúlja, érdekesAz nagyon nagyon hangsúlyozták, hogy ez egy opcionálisan megvehető plusz gép az eddigiekhez képest, egyáltalán nem kötelező erre migráncsozni.
-
p_adam
addikt
Az előbb linkelt cikk más véleményen van (nem mindenben értek egyet, de legalább nincs marketinges illata). És én is inkább afelé hajlok hogy ez elsőre inkább egy 'béta' váz egy jó platformon, csak annak kissé drága. De FF mirrorless gépből ez az egyetlen, ami Canon, és ez az egy dolog önmagában képes lesz eladni, azt az egy célt eléri, hogy kisebb, kompaktabb mint az 5D (bár adapterestől nem sokkal könnyebb).
Számomra érthetetlen, hogy miért kellett jól működő dolgokat újratervezni(pl. a módválasztó tárcsa vagy a ki/bekapcsoló gomb, a tekerő gombról se hallottam még, hogy elromlott volna normál használat mellett), szinte minden sokkal nehézkesebben és lassabban működik. Mintha direkt arra tervezték volna, hogy a (nem profi) user minél inkább bízza a gépre a beállításokat, minthogy ezekkel küzdjön.
Később érkezik egy olcsóbb modell, amiből az érintésékérzékeny gombokat eltávolítják, az sokkal jobban megfelelhet a célközönségnek (meg ahhoz jobban passzoló árszinthez), bár cserébe lehet, hogy a jó EVF-et és LCD-t is lebutítják.
Meg az se lepne meg, ha egy év múlva érkezne egy "kevésbé újratervezett" profiknak szánt gép, csak ha már ez ennyibe kerül, akkor az mennyibe fog.
Szóval nem, állóképekre nekem nem igazán tűnik úgy, hogy vágná a fát az 5D alatt, videó tekintetében pedig sokkal inkább a tükör nélküli konkurensekre mutogat vissza, mint az 5D-re, tehát összességében mondhatjuk, hogy eléri a célját (elméletben).
-
p_adam
addikt
Bizonyos dolgokban lehet, hogy a szoftver a ludas.
Ez az ára a kevés fényben is jó fókuszálási képességnek, ki kell nyitni egy pillanatra a rekeszt, és ezt a változást az EF objektív még nem tudja lekövetni (gondolom az RF viszont képes, mivel eleve így van tervezve, mert ott ezt nem láttam), de gondolom csak akkor látszik, ha valaki gyors objektívvel akar f/5.6-on fókuszálni.
-
p_adam
addikt
Ja igen, de f/1.4 a maximum fényerő.
A Canon algoritmus ugyanúgy működik EF és RF objektívek esetében, csak ha jól olvastam, az RF blende sokkal gyorsabb és ez nem érzékelhető.Eddig szerintem nem így működött, de ugye cserébe valószínű gyengébb volt kevés fénynél.
Érdekes, hogy amíg eddig túl komplikáltnak tartottam azt, hogy két különböző AF rendszer van a Canon új DSLR gépeiben, így már értem, hogy miért így csinálták és miért kell az új platform a továbbfejlesztéshez, nyilván azt akarják elérni, hogy ugyanúgy működjön, mint egy DSLR és használja ki az objektív fényerejét.
-
p_adam
addikt
A globális zártól még rettentő messze vagyunk, ez teljesen más fogyasztással bír, mint a rolling shutter, kisebb pixelszámú, lényegesen gyengébb ISO érzékenységű és aktív hűtést igényel, meg akkor már egy teljesen új processzor és videó codec és CFExpress kártya sem ártana, hogy ezt kihasználná, és persze még drágább, tehát ilyen kis gépekbe nincs semmi értelme, jelen állás szerint a Sony-nál már csak külön kérésre gyártják (PXW-F55) egyelőre a rétegelt BSI-CMOS szenzor, ami ide való.
Amúgy azt írod tökéletesek a Sony gépek, sajnos ez még távolról sem igaz, sok hiba van bennük, amiben ez a kamera sokkal jobb, csak a papíron leírt specifikációk, 4 év előny meg egy rövid próbák alapján nagyon könnyű ilyen következtetéseket levonni. Ez az egész mirrorless hype rá van erőltetve mindenkire. (Sokaknak ettől még ez lehet a jobb választás, de korántsem mindenkinek)
-
p_adam
addikt
Ha valaki munkára használja, akkor eleve úgy választ hozzá objektívet is (van miből), tehát nem olyan nagy gond, mint aminek leírják anélkül, hogy használták volna.
Persze ha folyamatosan váltani kell a kettő között, akkor távolról sem ideális meg persze a FF kinézet sem marad meg, de hobbi videókhoz a 1080p is tökéletes, a 4k élessége az A7SII-vel összemérhető, és kevésbé tömörített.
[1] [2] [3]
A többi pontot meg én is írtam korábban. -
p_adam
addikt
Egyetértek, de annyit azért hozzátennék, hogy józan paraszt ésszel gondolkozva és úgy használva a (maximálisan hozzávaló) kártyát, név szerint:
-rendszeresen kamerában formázva
-kamerák között nem váltva
-kikapcsolási időt megvárva
-képeket kamerában nem törölve
-tárhelyet nem maximálisan kihasználva
nagy mértékben csökkenthető ennek az esélye, és hiba esetén is elég jó esély van rá, hogy az adatok túlnyomó része helyreálljon. És igen, CF kártyáknál ez valamivel gyakrabban előfordult, de lehet, hogy csak azért, mert sok-sok évvel ezelőtt a gyártási minőség még nem olyan volt, mint most. -
p_adam
addikt
Nem értem ezt a belekötést, nem mindenki használja így, de bocsánat, hogy hozzászóltam.
Pontosan értem, hogy mit írt, de a kártyahibák egy része nem ettől függ, hogy hány tűs a csatlakozója, hanem hogy eredetileg hogyan volt legyártva...elvileg az SSD-k élettartama is rövidebb, de a gyakorlatban jóval tovább bírják, mint a hitelesített írási/olvasási ciklusuk.
Korábban amikor még nem is létezett dupla kártyahely, akkor CF volt benne, tehát ott okozott ez tényleges problémát. (5D Mk2, ami ugye az egyik leggyakoribb esküvős kamera vs 5D Mk3)
Most pedig már nem kötelező ilyen gépet választani, akinek ez egy fontos tényező.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ebben csak az a vicces, hogy ha valaki tényleg kezdőként megvesz egy ilyen gépet, akkor a hibák nagy része lehet, hogy egyáltalán fel sem tűnik neki, mert egyrészt nem csinál ilyen teszteket, másrészt meg mivel hasonlítaná össze; vagy bejön neki, vagy nem
Jó példa az eredeti Sony A7, mindenki azt hangoztatta, hogy ez mennyire forradalmi lépés, milyen jó használni a tükör nélküliség előnyeit, most meg már ha rákeres az ember, csak azt hallja, hogy igen, elég jó diszkont áron, de lassú, bajonett és szenzor problémák, csomó beállítási lehetőség hiányzik stb. stb.Ha viszont a fórumokat böngészi, akkor meg a másik oldalra billenhet át, a Sony ilyen szempontból jó, mert állandóan lehet hangoztatni, hogy papíron mennyivel többet tud, mikor van, akinek nem feltétlen (csak) ezekre lenne szüksége, meg a papíron kívül is vannak más dolgok.
De tény hogy ott most a harmadik generációt lehet megvenni, itt meg ezt, tehát az összehasonlítás elkerülhetetlen (és bármennyi is lesz belőlük, mindegyik elfogult lesz valamelyik irányba).Ha azt vesszük, hogy ezt egy meglévő gépnek szánják a "profi" gép mellé, a tükör nélküli gépek előnyeivel, akkor annak végül is megfelel, bár elsőre elég kifinomulatlan itt-ott (az biztos hogy két új funkció + hibajavítás lesz majd frissítéssel de többre nem érdemes számítani), de igazából az összes első generáció ilyen szokott lenni (a vadonatúj Panasonic gépnek is lesznek majd korai hibái).
Mégiscsak egy 5D IV szenzor van benne, és ennek megfelelő képeket is produkál, akkor meg hova máshova áraznák be.
-
p_adam
addikt
A Canon esetében ez mindig így volt, az 5D második szériája óta elkezdték lekorlátozni a videót. Persze a gyakorlatban tudják ezzel védeni, hogy nem melegszik túl, ami egyébként igaz is, bár nem a valódi oka a dolognak.
Ez a kamera semmi újdonságot nem hoz ilyen téren, ugyanakkor a régi profi kameráik (nem sokkal nagyobb, 1.5x crop szenzormérettel) nem is képesek 10-bit 4:2:2 kimenetre, tehát valamilyen szinten előrelépés is és mutatja, hogy idővel szép lassan többet adnak a felhasználóknak.
A 4k kodek ugyanígy, van egy alacsonyabb méretű IPB és egy nagyobb méretű ALL-I opció, tudtommal a Panasonic-ot leszámítva más gyártó nem ad külön opciókat (és az MJPEG "időszakban" sem volt választási lehetőség, önmagában elég jó, de nagyon nagy méretű).
Meg 4k-ra se mindenkinek van szüksége, legalább a 1080p is jó minőségűnek mondható.A Canon hitvallást kell kritizálni, nem feltétlen a kamerát. Bár a gazdasági mutatók őket igazolják. De már korábban is linkeltem három különböző, nem szponzorált tesztet a régebbi 5D IV-ről, látszik hogy még ennyire legyengítve is egy teljesen használható kamera videóra.
-
p_adam
addikt
Ez sem egy kifejezetten pozitív vélemény, bár részben tényleg úgy tűnik, mintha a szoftver ezzel a ménkű sok AF ponttal még nem lenne kidolgozva, mivel pl. az 5D IV Live View AF-re nem volt ennyi panasz.
-
p_adam
addikt
Ezt már akkor kérdeztem, mikor megjelent, ez volna egy releváns teszt? Életlenebbnek egyáltalán nem látom és a magas ISO-t is helyesen exponálva lenne illendő összevetni az 5D IV-el, amit persze pont nem csinál meg, csak az A7III ellen, ahol meg igazából elég jól helyt áll, ebben az egy dologban érdekes (kissé olyan, mintha a Sony a RAW esetén is rakna bele egy nagyon finom zajcsökkentést).
De igen, kijelenthetjük, hogy extrém árnyékfeltoláskor (ami már az 5D IV esetlében is ugyanúgy értelmetlen mértékű) zajosabb az EOS R (de sokkal kisebb a különbség, mint a 6D II mellett) és a Sony dinamikája jobb, mint bármelyik Canon (bár a gyakorlatban ez nem olyan egyszerű az eltérő átmenetek miatt).
Összefoglalva, a minőség/ár tekintetében pont az, amit várna tőle az ember (nem teljesít felül, de ugye Canon-ról beszélünk)
-
p_adam
addikt
Mindhárom jelentős előrelépés a korábbihoz képest. Az EOS R ugyanúgy Digic 8 de az M50 kicsivel jobb 1080p módban (az egyetlenegy, ami ennél jobb a Canon világában, az az 1D C Super 35mm crop módban, de már tulajdonképpen ez is a Cinema család része és nincs különösebb ok, amiért egy "sima" 1D-X ezt nem tudhatta volna...)
Szóval a szenzortól meg a processzortól is függ egyaránt, de úgy tűnik, hogy egyelőre nem szeretnék, hogy egy C100-al összemérhető 1080p jöjjön ki ezekből a kamerákbólEgyébként a 4k képes Canon-ok ezen módját használva HDMI felvevővel elérhető nagyon jó 1080p minőség kisebb fájlmérettel, csak ugye ez még több macera, és az összes másik is tudja akár 4k kimenettel is, ami az EOS R előtt eleve be volt limitálva 1080p-re (ha egyáltalán volt tiszta HDMI kimenet, az M50-ben pl. nincs ...)
Az M50 minőségéhez valószínű gyorsan fel fog zárkózni a többi újabb, drágább crop-os modell, és vélhetően a 4k DPAF se lesz (mindig) letilva. Bár a mostani szenzorral rolling shutter így is, úgy is nagyon rossz ebben a módban.
-
p_adam
addikt
Nem számítottam direkt válaszra, ezért írtam Azért egy A7S-t vagy A7SII-t felbontásban nem fog felüllicitálni, meg gondolom a GH5/GH5s-ben is hasonlóan jó az 1080p, de sok más kamerában elhanyagolt szerepet tölt be.
Egyébként még egy kis adalék a Canon hitvallásból: egyelőre elég jól szívatják az Atomos céget. Eddig ugye a 4k kimenet hiányával, minek vettek volna ilyeneket.
Most meg, pl. ha valaki Canon FF 4k videóra érez ellenállhatatlan késztetést, akkor vehet egy C700-at 33000$-ért és egyelőre csak a saját egyedi RAW formátumot támogatja. Magyarul a belső kodek opciókon kívül meg lehet hozzá venni még 7000$-ért a Codex felvevőt is (természetesen hozzá tartozó egyedi médiával), ha valakinek esetleg szüksége lenne RAW-ra a legprofibb kamerájuknál. NiceEhhez képest már egészen megenyhültek az EOS R modelljükkel, 10-bit 4:2:2 UHD váóóó - de csak azért is nem Cinema 4k, mint az MJPEG-nél
Bár nekem a RED kamerák is nagyon tetszenek, különösen ez a rész
-
p_adam
addikt
válasz itouchfan #90 üzenetére
M50:
újabb, kifinomultabb (M5-nél pl. nem ugyanolyan képet ad az LCD és az EVF)
kihajtható kijelző
jobb minőségű 1080p videó (+4k, bár elég korlátozott)
több AF zóna
olcsóbb
M5:
több kontrollgyűrű
jobb minőségű LCD (de csak lefele hajtható ki)
nagyobb akkumulátorÖsszességében az újabb M50-et célszerű választani (pár plusz akksival), videóra meg főleg, a kihajtható kijelző nagyon praktikus.
Fotóra talán lehetnek az M5-nek előnyei, bár pár hónap múlva esedékes az M5 Mark II. -
p_adam
addikt
Én azért nem feltétlen így látom, mert aki tényleg a legjobbat keresi a legkevesebbért, az valószínűleg nem szeretne egy külön kamerát videóra, inkább a fényképezőgépét szeretné mindkét célra használni (lehetőleg egy ehhez passzoló 'szabvány' bajonettel, mint ugye a...).
Meg még nincs róla elég teszt ahhoz, hogy véleményt lehessen róla alkotni. A videó minősége csak egy szempont (és meg is kell érte dolgozni utómunka tekintetében is), nem csak ez kell a végeredményhez.
Most pl. kölcsönkaptam egy viszonylag új Canon kamerát, és nem elég, hogy tényleg jó az AF, de ezzel az érintőképernyős (+régi vágású gombos) interfésszel még a kezelése is pofonegyszerű, minden funkció könnyen elérhető.
Akár arról van szó, hogy instant manuális fókusz(látható távolsággal, kell a fenének tükör nélküli objektív enélkül), akár arról, hogy csak AF-S, vagy a Servo AF, tehát könnyen ki is hozható belőle a maximum, a kamera oldaláról különösebb hozzáértést nem is igényel, szinte minden magától értetődő, ez lepett meg a legjobban. Egy YT teszt ezt nem tudja átadni.Ha ezt is egy fontos tényezőnek könyveljük el, akkor a Canon még mindig jónak mondható ebben is, amellett hogy pont ezt a fotó/videó kategóriát igyekszik minél jobban korlátozni.
Emiatt papíron sok dologról le kell mondani de cserébe ami van, az jó és könnyebben kihasználható, ez az aminek a mestere a Canon.
Szóval még ha még jobban elhúznának a konkurensek, még akkor is van miért ezt választani azoknak, akik azt se tudják mit vegyenek, csak beszédülnek a közeli kamera boltba. De valószínű az M50 után a 4k elkezd beszivárogni a többi gépbe is, talán használhatóbb formában.Szerintem egyébként a Panasonic állhatna ehhez a logikus kialakításhoz a legközelebb, csak ugye a kisebb szenzor, nomeg az AF...meg az objektívek más kialakításúak. Értem én, hogy a focus-by-wire mennyivel jobb lesz majd (ugye a Canon is ezeket fejleszti nagyban, mindegy melyik mirrorless rendszerükről van szó) de a modern autókban ugyanúgy gyűlölöm az elektronikus kormányszervót
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz itouchfan #93 üzenetére
Sajnos bizonyos Sigma EF objektívek problémásak lehetnek a Canon mirrorless gépekkel és maga a gyártó is elismeri, hogy "hivatalosan nem támogatottak"
itt ugye kikapcsolási problémákról számolnak be.
Egyébként ez nem jelenti azt, hogy nem működik, van egy nagyon hasznos programozási lehetőség, ami lekapcsolja az LCD-t és a keresőt, így minimális fogyasztással bekapcsolva maradhat a gép és nem jön elő az említett probléma.
Ilyen kis méretű vázra igazából inkább a gyári EF-M objektívek illenek, de azok közül bármelyik Bár stabilizálás sajnos csak a zoom objektíveknél van, a nagylátószögű zoom és a fix 22mm f/2-es is kedvelt, illetve az adapteres 50mm f/1.8 STM -
p_adam
addikt
Vannak problémák bőven, melyek egy részét nem is értem, pl. az érintőkijelző és DPAF működés hogy válhatott rosszabbá ahhoz képest, amilyen a korábbi gépekben volt?
A Canon azt ígéri, hogy sok firmware frissítést ki lesz adva hozzá.
De vajon elég lesz-e ez ahhoz, hogy ne kezdjen viszonylag gyors és jelentős értékvesztésbe mint a korai generációs MILC gépek általában? Nehéz lenne megmondani.
Értem én, hogy elég jó egy 6D Mark II-t kiváltani, kisebb, sokkal jobb szenzor és videó, de a legolcsóbb árhoz viszonyítva lényegesen több, mint a duplájába kerül és úgy tűnik, hogy az ergonómiát is felesleges volt újragondolni. -
p_adam
addikt
Ha a váz nem is, de az objektív tényleg odacsap minden tekintetben(élesség, méret, súly, ár). Nem csúsztatás volt, mikor azt állították, ki tud váltani egy fix sort.
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #129 üzenetére
Eddig erősen jellemző volt, de úgy tűnik, hogy ebbe a modellbe ez már eleve be lett építve a kezdeti árképzésbe (sokkal alacsonyabban kezd, mint a 6DII, pedig erősen egyforma a kettő csak ezen fejleszettek egy-két dolgot).
Mármint ami az USA-t illeti, az EU-ban azért korántsem ilyen olcsó (talán majd szürkeimporttal)
Egyébként van benne E-shutter, de csakis automata módban, szóval van de mégis olyan, mintha nem lenne, ha ez érthető Valószínű azért, mert a szenzor kiolvasása nagyon lassú. -
p_adam
addikt
válasz role_of_72 #131 üzenetére
Nem valószínű hogy bármilyen hatást gyakorol, egyelőre az látszik hogy az RF a FF, az EF-M pedig a budget APS-C, mindkettő megy külön tovább.
Majd ha jópár év múlva jönnek új méregdrága teleobjektívek, akkor azokhoz talán majd érkezhet egy 7D szintű professzionális APS-C váz RF bajonettel, de az is más teljesen más kamera lesz, mint egy M (és jóval többe fáj majd, mint ez FF szenzorral).
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #135 üzenetére
EOS-M objektíveket lehetetlen adapterezni, mivel kisebb a bázistáv mint az RF
Talán fordítva működhetne elméletben (RF objektív EOS M vázon), de gyakorlatban elég drága lenne a szűk tolerancia miatt, a fejlettebb RF kommunikációt is vissza kéne EF-M-re fejleszteni, meg tényleg minek.
Szóval ilyen szempontból az EF-M egy különálló rendszer.Egyébként UHD-ban nincs is DPAF (ahogy az M50-ben sem) és a rolling shutter is rendkívül jelentős, emiatt jobb ha valaki kézzel fókuszál és mindezt állványon, tehát ez nem szempont Alapvetően ez egy fotós váz, vagy ha valakinek megfelel a 6DII minősége, akkor azt itt is megkapja egy sokkal kisebb és könnyebb vázban.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #141 üzenetére
Még mindig nem jó fizikailag, és még az is leírtam hogy miért, a bázistávolság miatt, aminek a pozitív különbségébe illeszthető az adapter (pl. egy EF-S objektív plusz EF adapter), csak itt ugye ez negatív, gondolom valami korrekciós lencsével tovább lehetne rombolni az egyébként sem egetverő képminőséget, ezeknek csak egy SpeedBooster esetén van értelme.
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #143 üzenetére
Még az is leírtam hogy tükrös crop szenzorra tervezett Canon EF-S objektíveket lehet gond nélkül adaptálni (csak fixen ilyen módba lép és a FF mód már nem érhető el, pl. egy Sigma 18-35/1.8 objektívnél ezt a gép nem fogja automatikusan "felismerni" és utólag is lehet croppolni, ha némileg nagyobb kört kirajzol, vagy kézzel átlépni crop módba).
Az RF (fogadó) bajonett lényegesen kijjebb van, mint azokon a szintén tükör nélküli EF-M gépeken ahova ezeket az EF-M objektíveket eredetileg tervezték, tehát erősen degradáló optikai korrekciók nélkül messzemenően elérhetetlen a végtelen fókusz, talán így már érthető...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Nem kell hozzá tükör nélküli gép, a tükrös DPAF-es gépek is ugyanígy működnek, de ez nem olyan, mint egy DSLR, hogy fizikailag is annyi pont van, ahány meg van adva, ha ugyanígy számolunk akkor annyi van belőle, ahány pixeles a szenzor (pl. az EOS R-nél 30.3 millió, az 5655 csak az AF pont 'pozíciók' száma) csak nem tiszta, hogy mikor mennyit használ, de valószínűsíthetően sosem egyet, a lényeg az, hogy találni fog, sőt, mi több, még perfekt fókuszban is lesz az, ami ki volt jelölve, a szenzorban meg lehet bízni
Valószínűleg később okosabb lesz, ahogy a megnövelt processzorteljesítmény gyorsabban tudja vezérelni.
Eddig még csak azt vettem észre, hogy egy homogén falra nem tudok fókuszálni, de ott a keresztérzékeny pontokkal se megyek semmire (csak a DPAF-nek egyszerűbben megadható, hogy fókuszálj arra amit jónak látsz, mivel nincs korlátozva a terület).
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ezt én is tudom, egy DSLR-en próbáltam ahol teljességgel ugyanígy működik a DPAF és amire nem tudtam fókuszálni, arra a tükrös fókuszrendszer sem tudott.
A képességek tudatában megfelelően kell tudni használni a megfelelő AF módban, kb. ennyi.
Amiben tényleg lényegesen gyengébb, az a gyors és eléggé véletlenszerű mozgás követése (ha kiszámítható, akkor még adott esetben itt is elég jó) -
p_adam
addikt
Az első redőnyzár ezeknél a gépeknél már elektronikus (maga a szenzor hajtja végre), vagyis az első zár-le zár-fel kimarad a folyamatsorból (a Live View Silent Mode Disable, amivel visszaállítható a teljesen mechanikus működés, akkor kettőt kattan).
Jelenleg a Canon EOS R az egyetlen mirrorless gép, ahol a zár automatikusan lemegy az objektívcsere/kikapcsolás idejére (valószínűleg eltérő zárszerkezet van benne, ami ezt az állapotot valamivel jobban szereti, nem csak szoftveres beállítás kérdése)
Valószínűleg azért, mert fokozatmentesen pontatlanul állíthatók ilyen dolgok (meg a legtöbb EF objektíven az egész manuális élességállítás eleve mechanikus, nem pedig elektronikus), az RF objektíveken már van kattantó kontrollgyűrű, ami több funkcióra beállítható.
-
p_adam
addikt
Persze, hogy érdemes használni, a limitációk figyelembe vételével
Ez a YT csatorna gyakorlatilag csak ezzel foglalkozik, hasznos tippeket ad.
-
p_adam
addikt
Ma kipróbáltam az RP-t is (a Fotoplus boltban), kíváncsi voltam, hogy csak az R lilul-e a sarkokban bizonyos régebbi nagyobb látószögű objektívekkel, sajnos ebben nincs különbség.
Jól megcsinálták a méretéhez és súlyához képest, a kijelző jó, az EVF nem vészes, fogása jó, a módválasztó tárcsa jobb így, ahogy van, a zár viszonylag halk, stb.
Ami nem tetszik benne: az akksi % kijelzés hiánya az alacsony kapacitás mellett, így simán előfordulhat, hogy pont akkor merül le, amikor nem számít rá az ember, meg az automata néma üzemmód szinte használhatatlan. A többi már ismert, leginkább a hozzá tervezett objektívek tudják majd eladni, bár az eléggé leárnyékolná a zártabb M rendszert(ami nekem egyébként is kicsi), szóval nem fognak vele sietni, marad az adapterezés (ami legalább jól működik). -
p_adam
addikt
Nem lehet, automatikusan abba a crop módba lép, csak akkor ha nem Canon objektívet használsz, de akkor is vágdosni kell.
Szvsz semmi értelme, ezekhez az objektívekhez egy M50 (vagy majd valami újabb nagyobb keresővel) is elég ugyanazzal a képminőséggel, az egész gép értelme az, hogy viszonylag új FF (ezt kihasználja a jel/zaj arány jobb, mint egy kisebb szenzoros gép) és emellett nem túl drága és ha pont arra van szükséged, hogy jobban vágj, akkor még mindig APS-C módba lehet rakni és úgy komponálni. Az RF 24-105mm f/4 IS kit objektív egy jól sikerült darab és kamerával együtt véve relatíve olcsónak mondható a minőségéhez képest.
A videó meg limitált, nagyon kevesek fognak emiatt EF-S objektíveket használni még az R-en is, ami nincs annyira belimitálva, mint ez.
A régebbi objektívet meg szimplán ki kell próbálni (ezt akár egy boltban is ellenőrizheted, vétel nélkül) de ahogy írtad, elméletben problémamentesen működnie kell.
-
p_adam
addikt
Én mindig a szürkeimportos árakat nézem, az RF 24-105/4 IS kit objektív felára 600 euró körül van, meg lehet próbálni továbbadni rajta 750-800 euróért itthon és úgy tekinteni rá, hogy akkor így olcsóbban kijött a váz, de ahogy írtam, nagyon hasznos, mivel a többi említett objektív egyike sem stabilizált, vagy eladás után átváltani az RF 35/1.8 IS-re ami megint jól illeszkedik, kicsi, elég olcsó, stabilizált, közelre fókuszál, éles, stb.
-
p_adam
addikt
Az újabb Sigma EF optikák ugyanolyan jól működnek adapterezve, mint a Canon objektívek (drasztikusan jobb, mint egy DSLR-en, itt már nincsenek fókuszproblémák)
Egyedül az automatikus optika korrekciókat kell adott esetben kikapcsolni, ha pl. koncentrikus körök jelennek meg a képeken. -
p_adam
addikt
Az 5D szinte biztosan frissülni fog (aztán már a mostani két éves különbségnél jóval hamarabb követheti az R mark II)
A 6D vonal talán eltűnhet, ha úgy ítélik meg, hogy a Mark II nem fogyott elég jól, vagy az R vonal felé próbálnak terelni olcsóbb optikákkal.
Ahogy a 90D is mutatja, a DSLR vonal is ugyanúgy megy tovább, csak nem fog forradalmi fejlesztéseket magával vinni. -
p_adam
addikt
Megjelent az ígért EOS R / EOS RP 1.4 firmware frissítés. Érzésre gyorsabbnak, magabiztosabbnak tűnik. Majd szombaton élesben is kiderül, hogy ebből mi igaz
-
p_adam
addikt
Kb. olyan, mintha eddig túl lassú lett volna a processzor által produkált élőkép, amit elemez a rendszer, és időközben rájöttek volna arra, hogy, hogyan lehet ezt átprogramozni, és mindenféle extra melegedés nélkül "visszagyorsítani".
A kereső eddig is 60Hz-en ment (RF objektívekkel elérhető még egy sport üzemmódja is, de kb. pont ilyen, mintha alapból ilyesmi üzemmódban futna), de a szenzor élőképe nem tudott vele lépést tartani.
Most pedig már ez is 60fps-en megy (kb.) és ezt a kisebb időközönként adott képet képes analizálni az AF rendszer, ami miatt érezhetően jobban tud dönteni, nem szakad le olyan könnyen a kiválasztott tárgyról, stb. Az Eye-Tracking kb. 3x messzebb aktív marad.
A másik előnye ennek a gyorsulásnak Touch & Drag AF, így már sokkal kellemesebb kijelölni az AF pontot, most már szinte egyáltalán nincs lag vagy akadozás.Szóval igen, ha lesz is még más, de biztos nem lesz olyan jelentős, mint ez, ahol egyszerre sikerült három korábban kritizált dolgon is jelentős mértékben javítani, de élesben majd szombaton derül ki, hogy mit tud, addig marad a street.
-
p_adam
addikt
+1 javítás: párszor előfordult, hogy világos hátterű hátulról megvilágított viszonylag távolabb lévő személyre nem volt hajlandó fókuszálni se Face-Tracking se 1-point módban (a többit letiltottam, de majd most visszarakok még ezt-azt)
Végül csak sikerült az AF pont kisebb méretűre váltásával, de ehhez még a servo módból is ki kellett venni, és csak úgy lehetett átállítani. Most már ez is meg lett oldva és servo módban is ugyanúgy állítható az AF pont mérete, apró dolognak tűnik, de adott esetben nagyon hasznos. Lehet egyszerűbb újra átállni a back button AF-re, és akkor soha többé nem kell már servo módból sem kivenni.Van egy pár az előzőhöz hasonló nagyon idegesítő "feature", ami csak akkor jön elő, ha valaki régi manuális objektívekkel használja, ahol nincs elektronikus csatlakozás, na ez nem lett jobb, de úgyse érdekel senki mást rajtam kívül...ha EF vagy RF objektív van rajta, azokra ez nem vonatkozik ott is javult a manuális fókuszálás a gyorsabb frissítés miatt, csak ott valószínű jó az (új) AF is, de pl. egy EF bajonettes Otus-nál hasznos lehet
-
p_adam
addikt
Sehogy. Az EOS RP vagy afeletti kamerákon már van ilyen, az M50-en viszont nincs, tehát aki külső felvevőt akar használni, annak ez a kamera nem feltétlen jó választás.
Az infókat ezen videó alapján lehet tüntetni, de ez egyáltalán nem ugyanaz, mint egy tiszta HDMI jel.
De emiatt nagyon aggódni nem kell, a belső kodek a videó minőségi szintjéhez mérten bőven jónak mondható (és a profilok is jók, kamerán belül is finomhangolhatók).[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ha valaki keres egy mobil töltési megoldást az újabb Canon gépekhez (EOS R, RP, M6 Mark II de gondolom az összes többi type-C portos mirrorless géphez is jó) ezt tudom ajánlani: Huawei CP12S, gyanítom, hogy az ára miatt lesz még akciózva máskor is.
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz JohnyBlue #286 üzenetére
Minimum az A7RIV árára lehet gondolni, némileg kevesebb felbontás, de más dolgokban többet tud majd, ha csak ugyanannyi lesz, akkor a Sony ára csökkenni fog.
Ha a 100-500 optikailag olyan, mint a 70-200 (a design legalábbis ugyanolyan) akkor nem lesz vele gond (az árat leszámítva, meg sokan 200-600-nak jobban örültek volna), a hónap végére mintaképek is lesznek. -
p_adam
addikt
[link]
Hátul újból visszatértek a DSLR kezelőszervekhez, ez szintén jó hír. -
p_adam
addikt
Ebben a videóban el van magyarázva a Dual-Pixel AF működési elve.
Az RP csakis 4k videófelvétel esetén használ kontraszt alapú AF-et, állóképekre mindig DPAF, üzemmódtól függetlenül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- YouTube
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- A mágusmester 1. rész
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- Samsung The Serif: leteszteltük a matt kijelzős QLED tévét
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Dragon's Dogma 2
- További aktív témák...