Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cziczas

    csendes tag

    Sziasztok Bimmer fanok!

    Arra szeretnék választ kapni, hogy e két típus közül, a fenntartási költség és " melyik az ajánlottabb " vételben melyik győzne? Évi 10-15k max 20k km -et mennék, tehát mondhatni hobbi célra lenne, kirándulás hétvégi ide oda menés, esetleg hétköznap néha használva.

    E46 328ci (most ebből van egy konkrét kiszemelt, de bármely sorhatos benzines jó lenne. )
    vagy E90 320d 163 lovas verzió

    Ami a problémám, hogy az e90 fiatalabb, dízel mivolta miatt fele annyit enne, viszont a fenntarthatósága miatt vannak kétségeim. (turbó, magasnyomású rendszer, EGR, DPF, stb. ), de mivel nem mennék sokat vele évente igazából engem jobban érdekelne a dolog azon része, hogy megbízható legyen, ha akarok vele hosszabb távra menni (akár külföldre) csak beülök és megyek, nem kell azon aggódni hogy mikor épp mi adja meg magát. Ez reális félelem a dízellel szemben? (illetve hallottam oylat hogy valamely tipusokban gyárilag nicns DPF meg pillangószelep ezt honnan lehet megállapítani ? lefelé konyuló kipufogó?? :D )

    Már ahhoz hogy idáig leszűkítsem a kört elég nehéz volt, ugyanis más típusokban is gondolkoztam. (például az N es motorkódos benzines e90-ekben... csak sajnos elég ritkák amik vannak azok az 320d hez képest drágábbak is, és egyébként is lebeszéltek róla, mondván hogy elég sok baj van velük, esetleg e tekintetben is kérném segítségetek hogy valóban annyira betegágyak ezek?)

    Tehát nekem főként az a típus kellene amelyik a legigénytelenebb, ha úgytetszik :DD :DD
    Az e46 al csak azok a fenntartásaim, hogy már elég öregek (közel 20 éves) és azért terveznék velük pár évre...

    Ár tekintetében ilyen 1,5-2 milla közt gondolkoznék, de egyébként az ár cska irányár szerű, hiszen tudok várni, nem hajt a tatár éppen ha 2 milla fölé csúszik se feltétlenül baj.

    Válaszokat előre is köszönöm! :R

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    válasz H.Ezredes #46012 üzenetére

    köszönöm szépen a választ!
    Igen tudom hogy nagyjából hülyeség összehasonlítani a kettőt... igazából csak magamat szeretném afelől meggyőzni hogy a 2.8 benzin egy ésszerű választás :W :DD csak sajna nem nagyon tudom.... ja az e46-oknál meg ugye ott a rohadás, a kiült űlések, azért e90 be ezek általában jobbnak tünnek .. tehát valahogy nekem az e90 tűnik az ésszerűbb választásnak...
    és akkor e90 be az N es benzinesektől tényleg tűzzel vassal kell menekülni ? :D és 2 hetente szervízbe fogok ülni ? :D

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    @CharlieDrop na hát köszi! Kicsit az utóbbi időben jobban beleástam magam a típusok rejtelmeibe (talán már a kelleténél jobban is :)) )

    Mostmár nagyjából tényleg nem tudom mi az ami jó választás lehet ennyi idős távlatú autóknál ...

    Ami nekem ugyebár tetszene az az E90 (E46 ot se vetem meg!!) - mivel nem indokolt a dízel ezért benzineseket nézelődtem volna, erre mondják hogy az N46 az úristen hát szakítja a láncokat, gyenge, eszi az olajat minden baja van nehogy megvedd... oké akkor legyen sorhat N52 - hát ezeknél is kb 300e km nél generál motor felújítás kell mert szétmennek stb ... jó akkor legyen a dízel!!! :o Háát ott meg tipikusan előjönnek a dízeles bajok turbó,egr,dpf,nagynyomású, bla bla bla .... OKÉ AKKOR LEGYEN A RÉGEBBI E46 BENZIN SORHAT CSAK NE LEGYEN VELE BAJ. erre rá keresek ugye két féle család van M52 - M54 ebből az M52 oldscool viszonylag megbízható de már elég öregek facelift előttiek, futómű bajok rohadás bla bla... akkor nézzük az M54 et.. erre azokra is azt írják hogy 250-300e km nél generál felújítás, eszik az olajat bla bla bla :W :W
    Oké erre mondhatnánk hogy jó akkor vegyél garantált km-es kevesett futottat... nahát azt meg ember legyen a talpán aki garantálja.. vagy akkor meg az ára van csillagászati magasságokba ...

    Tehát ez a használt autó vásárlás eddig is tudtam hogy nagy fejtöréssel jár, na de aki meg BMW-be szerelmesedik bele annak meg pláne :O :DD

    Úgyhogy kb a konklúzió nagyjából az hogy azt veszel amit akarsz, ha a fogyasztás számít dízelt, ha nem bírod a kormolást vagy a hangját akkor legyen benzin, és imádkozz hogy ne legyen semmi baja. (vagy legalábbis a zsebedbe mindig legyen stex! )

    A végére üvegtigris idézet: Cingár : " Úgyhogy elmentem vettem egy biciklit, meg kottát.... ami azért jó ... mert jó ! " :DD :DD :DD

    u.i: De azért ha bárki tud okosat, vagy pro tippet akkor ne tartsa magába! :C :R

    [ Szerkesztve ]

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    válasz CharlieDrop #46043 üzenetére

    jó a coupe is :DD

    [ Szerkesztve ]

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    válasz Gsx-rr #46045 üzenetére

    nem keveset futottat akarok venni, hanem megbízhatót :D :Y

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    Sziasztok!
    Nézelődtem és nocsak mire bukkantam... [e46 328ci] meg is néztem élőbe, nagyon tetszett egy dolog nem hagyott nyugodni, hogy a képeken még eléggé zöldek a fák így minimum fél éve behozhatta külföldről és azóta se kelt el .. vajon miért?! Mikor megnéztem már rendszáma is volt, lekérdeztem idén januárba hozták MO. forgalomba... aztán sokszori nézegetés után rátaláltam a hibára!

    kézifék.... jobb oldalt kopottabb ülés.... kulcsos zár nem baloldalt, hanem jobb oldalon... ÁHÁ! szóval ez egy jobbkormáynos autó volt!! :D :W

    Kérdésem a következő, ha rendesen letudnám alkudni "jó áron" ez egy élhető autó lehet?! Vagy az ilyen átalakítgatásokból nem sok jó szokott származni ?
    Mennyire necces egy ilyennek pl a műszakiztatása, légzsákok kinyílnak egyáltalán? vagy netán egy elbaszott kábelezés miatt esetleg kigyulladhat az egész kocsi?! :D ilyen és ehhez hasonló kérdések ütötték be a szeget a fejembe...

    Szerintetek? érdemes egy ilyennel foglalkozni?

    :R

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    Sziasztok!
    Igazából csak puffogni jöttem egy kicsit, ugyanis eléggé átb@szottnak érzem magam :D :C
    M54B22 - mikor eljött az olajcsere, feltúrtam A internetet, fórumokat, keresve a legjobb olajat, mondván adjuk meg neki ami szükséges. Előző tulaj bevallása szerint Eneos hyper premium 5w30 at rakott bele.
    Na majd én! Liqui Moly 4200 5w30 MER AZ JÓ! - a 7 liter olajat egyébként ígyis még elég olcsón sikerült megvennem, csak 27 000 Ft volt.

    Erre eltelt fél év, kb 5000 km, és szépen lassan az előttem szólókhoz hasonlóan megette az 1 liter olajat, na akkor vegyünk bele után töltést. Bementem a kereskedésekbe, és vagy egyáltalán nem is volt Liqui Moly, vagy csak 4+1-es kiszerelésben, vagy 5200-6200 Ft os ársávban. Na ekkor durrant el az agyvelőm, hogy nehogymár 1 :Y :((( liter olajért ennyit fizessek.... erre ment az utána kérdezés autószerelők, olajbárók, márkák fórumokon való keresésének, és láss csodát:
    Majdnem mindenhol az jött le, hogy nagyjából tök mindegy milyen olajat raksz bele, csak 5w30/5w40 legyen, illetve a BMW LL01/LL04 -et elégítse ki és tök mindegy.

    És akkor itt érzem saját magamat (saját magam által.) átbasszarintva, hogy hogy lehettem anno ilyen marha, hogy 27k kiadtam egy olajra, amit ígyis-úgyis megeszik az autó szóval nagyjából tök mindegy mit rakok bele és éppen fele ennyibe kerül.

    (Egy dolog nyugtat, hogy nem járok sokat a kocsival, így egy évben nagyjából 1 olajcsere lesz, így igazából ez a spórolás nem számottevő, de akkor is minek fizessen az ember többet, ha pl shellel/eneossal/vagy bármi egyébbel is éppen úgy elmegy, és feleannyiba kerül mint a liqui moly.... ) Félre értés ne essék, nem vagyok egy fillérbszó, csak egyszerűen mindenhol az jön le, hogy ezekben a márkákban nincs akkora hókusz pókusz, legyen megfelelő minősítése és nagyjából tök mindegy ha mannol olajat is öntünk bele... arról nem beszélve, hogy akinek évente mondjuk több mint 1 olajcseréje van, azért nem mindegy, hogy 15 000 -ből oldja meg vagy 30 000 - ből ...

    És akkor jön a nagy kérdés, mivel öntsek utána? Ugye általában ajánlják hogy ugyan olyannal kellene, de ezek után durva isten hogy nem fogok 6200 ft ért venni 1 liter olajat...
    Az egyik boltba ajánlották fuchs vagy motul olajat éppen fele ennyiért... még meglátom, ha nagyon fillérbszó leszek akkor shell/eneos :D

    Vélemény? Hülye vagyok vagy hülye vagyok?

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    válasz aero. #51429 üzenetére

    aero. - akkor ez is csak azt erősíti meg bennem, hogy jó nagy .... voltam hogy rámentem erre a liqui moly-s vonalra, kvázi megettem a marketinget :D :D

    [ Szerkesztve ]

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    újabb tünet :C #loveE46coupeM54B22
    2x jött eddig elő, több napi állás után, indítás után, EML lámpa DSC-off al együtt kivillan, ekkor le is tilt nem engedi ki pörgetni a motort. Újra indítás után a tünet egy csapásra megszűnik, és több száz kilóméter megtétele után se jött elő, másnapi indításkor se... mi lehet ez? Mitől lehet hogy csak hosszabb állás után villan ki, újra indítás után meg megszűnik.. ??? :W

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

  • cziczas

    csendes tag

    Sziasztok !
    Újabb vallási kérdést hoztam, ki melyik benzinkútra és azon belül milyen üzemanyagra esküszik? Én 2.2 es benzinbe éppen mikor milyet rakok bele össze vissza keverve... nem tudom ez mennyire tesz jót? Mol 100 benzin volt sokszor, de volt mar omv 100as vagy shell 100 talan a shell volt eddig a legütősebb, de lehet csak be halucinálom... de az biztos hogy a 100astól jobban mén mint a 95 től! (Mondjuk ez nem meglepő :D)
    Illetve ti áldoztok a prémiumságra? Vagy mindegy csak a legolcsóbb legyen?

    // Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //

Új hozzászólás Aktív témák