Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • angyalpc2

    aktív tag

    válasz UnA #47 üzenetére

    Így van. de egész EU-ban erre hajtanak, korlátozzák a gázkazánok és konvektorok használatát, erős jogi szabályozás alá téve a telepítésüket... így ne méri meg gázzal füteni. pláne ha az orosz függést okoz.
    (már pár éve is panelben gázkazán terveztetés maga volt a horror, így utólag villanyos megoldást választanék, olcsóbb jobb probléma mentesebb)

    Egyértelműen a villannyal fűtés vagy geotermikus megújuló stb az irány

  • angyalpc2

    aktív tag

    Továbbá az EV kocsik töltése panelek, szűk városokban továbbra is rejtély mikét akarják megoldani, gigantikus város feltúrások nélkül.
    Merthogy a városi villamosi hálózat nem arra lett tervezve(pláne ami jó régi is), hogy este hazaérnek felcsattintják a töltőt az 50-100kw igényű kocsira (valahol útszélen) és bekapcsolnak mindent is a lakásban mellé. Majd Reggel levéve elmennek a munkahelyre ott felcsattintják 8-12-ig amikor egyébként is kiugróan nagy a fogyasztás.
    Arról nem beszélve, hogy arra nincs hely a városokban, hogy parkolj panel mellett, nem még hogy tölts is. Érted a parkolásnál az a gond, hogy áll a kocsi és helyet foglal, a töltés közben órákig áll...és foglalja az értékes helyet.
    Napelemek lerakása esélytelen, legfeljebb a háztetőkön. (márha nem úgy néz ki mint budapest 100 éves házai)

    Így gyakorlatilag csak ott nem tudják használni az elektromos kocsit, ahol egyébként a hatótávja és levegőszennyezési problémája miatt kitalálták. :U
    Hidrogén lesz ez...És igazándiból már az EU is azt tolná.
    És akkor még nem beszéltünk az akkuról(gyártás szállítás feldolgozás kigyulladás)
    Valamint arról, hogy a súly, hatótáv, degradálódás, (hőmérséklet és évek) súlyos költségek miatt már most látszik, hogy teherszállító kocsikba, buszokba, tehergépkocsikba kamionokba nem lesz jó. Ellenben igen jól bevált és működőképes a hidrogén, függetlenül attól, hogy a kút vagy a termelés még drága.
    Az akkura is azt mondták hogy csökkeni fog, csökkent is el is érte a minimumot, mert egy ritka fémről beszélünk a világ másik részéről kell tonna szám szállítani nagyon pontos precíz technológia kell a gyártáshoz.
    Másrészt ha olcsó valami akkor miért kellene újra feldolgozni? ugyan az a probléma kör mint az üdítős palack műanyag feldolgozás, olcsó, senkinek nem kell, ráadásul ezt tonna számra kellene a gyártó helyre visszaszállítani az eco cimka alapján.
    Minnél jobban forszírozzuk, az EV kocsik ezzel az akku technológiával egy zsákutca.
    Csak az elektromos rendszerben van tartalék, kevés az elektromos kocsi annak igen magas ára miatt. Már az is látszik, hogy nem lesz olcsó a töltése se. De ha van körülötted városodban 10-50db elektromos kocsi szorozd fel 100-1000db-al, és a problémák is felsokszorozódnak. (még ha ugyan ennyi benzin dízel kocsitól meg is szabadulunk) ÉS a gyártók is nem holmi EV1 ultra kompakt kocsikat, hanem ev SUV-okat gyártanak terveznek

    Hidrogén lesz ez... [link] a tesla kamion meg még mindig csak egy hype..többet állt szervízben mint csipszet szállított.
    És nah oké AZ EU meg is csinálja a zsúfolt városaiban ...egész ázsia USA brazília? Ausztrália? majd mindenhova töltőt rakunk?..zsákutca

    [ Szerkesztve ]

  • angyalpc2

    aktív tag

    válasz dabadab #51 üzenetére

    Szerintem sokan magukból indulnak ki, hogy lakik egy családi házban felrakja a napelemet a háza, kis garázsa tetejére beáll és akkor oké

    Panel 70-es 80-as években épült:
    Parkoló helyet keresni kell este, mert nincs, füvön állnak, fákon lógnak a kocsik.(és ahogy cserélődik az öreg lakosság rosszabb lesz) Garázs nincs a legtöbb helyen, pesten kapsz 2 fehér csíkot 8 millióért az alagsorban. És még újabb lakótömbökben sincs úgy kialakítva, hogy alagsorba combos vezeték töltés kellne. Mármint az épület fő gerenc vezetéke, valahol a talapzatszintjén...
    Nálunk van éppen garázs, eladási idő max 1 óra, viccen kívül.
    Alu vezetékek és 1 fázis max 10A, Van egy leaf2 tulaj 1-1,5napig szopikázik, a garázsba nem fér be a modern széles suv, garázson kívül tölti. Gerinc vezetéket kellene cserélni minden tulaj belegyezésével....tudod mikor fognak a vén nyugdíjasok. Majd temetés után az új tulaj.

    A panelházakhoz a bekötés alu vezeték nyilván combos vastag. Tegyük fel ezekről lehúzzák a parkolókhoz a madzagot. Csak nálunk kb 200 kocsi, de még 100 is sok lenne
    Ez egy szeglete a kisvárosnak még 20 ilyen van.. Vannak új építésű házak, a kocsi alig fér el a ház előtt. Szóval elképzelem feltúrják az egész parkolót töltőket telepítve. Miközben az oldal bevezető út egy akadálypálya kátyútenger. (előre nem hátra érted prioritások)
    De tegyük fel csak az 1/3-át tölteni kellene a városban este az kb 5000 kocsi.

    Pesten kb minden utcán 5 méterenként töltőt kellene kiépíteni... miden utcában.
    És ez nem a 2kW sütő meg 2kW bojler meg 2kW klíma/háztartás ami még fullon is csak 6kW. Egy kocsi kivesz a hálózatból 20kW-ot vagy 3 órán keresztül
    Ha csak nálunk 50 kocsi a parkolóban (a 200-ból)kivenne 600k-1MW-ot hát lenne pislogás
    A garázssorra meg full bővítés kellene a bekötési pontig.

    Van a lidl, penny városháza meg pár töltő a városban. Mind folyamatosan használatban van. Már most 3-4xer ennyi kellene pedig szemmel láthatóan ritka holló az elektromos kocsi már csak az ára miatt is. (10-20+ milliós kocsik ingyen töltőn, nem vicces? :C )


    Szerintem teljesen reménytelen kérdéskör. Ez addig működik, amíg van tartalék a rendszerben. Ez Amerikában működhet, mert ott a családi házakhoz nagyfesz van bekötve ott helyileg van letranszformálva is. Van hely, van napelem felület. Itthon szűk városi környezetben, régi hálózatokkal ez nem fog menni.

    Nem az elektromos kocsi fogja megoldani a problémkat, sőt hanem súlyosbítja.
    1 helyen látom értelmét az EV kocsinak, futkározós autó, árúterítő, kis távok sok indulás.Esetleg lehetne megoldás a renault twizzy meg twingo méretű EV kocsik gyártása/használata Előírva EU kormányzatok szintjén. De mikor Nissan ARIYA-kat meglátsz...4,6m 1,85m 2tonna 90kw vagy Mercedes-Benz EQC 4,75m 1,88m 80kw 2,4Tonna számold hozzá a gumit is ami kell ezekre, hogy mennyivel több anyag kell a beltérre vasra 2 normál kocsi kijön belőle ami 20 év múlva is tudja a hatótávot. Némi kétségem van az energia és CO mérleg terén.
    Akkor ott valami nagyon félresiklott..és a ledes lámpákkal baszakodunk

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák