Új hozzászólás Aktív témák
-
PDA_FAN
tag
Nem aggódnám magamat halálra emiatt. A biztosítóknak elég nagy a lobbiereje, el fogják érni, hogy a gyártók megoldják az akku javíthatóságot. Mint ahogy el tudták érni, hogy a modern autók a kisebb koccanások után olcsón javíthatóak legyenek. Mindezt a differenciált biztosítási díjakkal elérték: amelyik típus nem felel meg az elvárásoknak, az olyan magasra árazzák, hogy csökkenni fog az eladása.
-
mjani1172
addikt
"Mint ahogy el tudták érni, hogy a modern autók a kisebb koccanások után olcsón javíthatóak legyenek"
Ne haragudj de miről beszélsz? A kartellezésről? Mikor egy sz.ros dacia dokkerre a biztosítás a háromszorosára emelkedett 4 év alatt, szinte az összes biztosítónál úgy, hogy nem volt soha!! káreseményünk?
A modern autók műanyag ledes (lézeresről nem beszélnék) lámpája 1 millió körül van?
Egy koccanásnál a lámpák, lökháritó, hűtők, stb .. nem adnak vissza 3 millióból.
Ez az olcsó javítás?[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
-
bteebi
veterán
"Akkumulátoros áttörésekről persze minden nap hallunk párszor, a GM megelőzné az EV-tüzeket, szoftverrel például – a CATL pedig bejelentette, hogy olyan új anyagokat fejlesztett ki a lítiumionos akkukhoz, amelyekkel a töltési hatékonyság nagyban javul az EV-knél, főleg extrém hidegben."
Tudom, demagóg, de mennyivel egyszerűbb lehetne az élet, ha az ilyen fejlesztéseket a gyártók megosztanák egymás között, mindenki érdekében, és nem mindenki csak a saját hasznát próbálná nézni.
Meg egyébként az egy dolog, hogy milyen és mennyi aksi van és elérhető, ha tölteni meg nem lehet hol, mert nem bírja el a hálózat.
"Egy EV költségének egyébként a felét is kiteheti az akkupakk, egy csereakkumulátor pedig többe kerül a Thatcham szerint, mint az 1 éves használt autó komplett ára. Vagyis az akkucsere teljesen gazdaságtalan jelenleg, közölték."
Bár ezt az akkuköltséget erősen vitatom, de volt párszor szó mostanában más topikokban arról, hogy "pedig az elektromos autók nem is sokkal drágábbak".
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
#52931072
törölt tag
Ja, faterom 30 éves tragacsára is minden évben átkötöm, mert mindig duplázni akarják, évi 2ezret megy b10 és 40 éve balesetmentes.
Ez a lámpa téma egyébként kriminális, öreg kocsiba 500 forintos izzócsere és jónapot. Az újabb kocsira (olcsóbba) kuka az egész lámpa és kapsz egy negyedmilkás árajánlatot okosba. Persz 3-4 évente kifingik valamelyik ( a minősége meg a piacos karácsonyi ledsorral vetekszik) . Azért párezerből meglehet őket mókolni, ha van egy kis barkács hajlama az embernek és lejárt a gari ( mondjuk a gari sem sokat számít, hiszen csak a munkadíjat fizetik, az alkatrész árát nem) cucli. -
Shadowbull
addikt
Na, lassan kezdenek ébredezni.
Lesz itt még sírás. Ráadásul eddig még elvileg valamennyire javíthatók is voltak az akkupakkok, voltak modulok, ha mást nem is de modult lehetett cserélni.
Na a jövőben nem ez lesz, cell to pack rendszer, modulok nélkül, habbal kiöntve, ezt csak tényleg egyben ledarálni lehet, javítani nem.Bár az igazság kedvéért annyit hozzá kell tenni, hogy néhány extrém esetet kivéve kis koccanástól nem sérül a pakk.
Abban a balesetben, ahol a pakk sérül, más is keményen összetörik, úgyhogy amúgy is sanszosan totálkár az egész autó.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #7 üzenetére
"Abban a balesetben, ahol a pakk sérül, más is keményen összetörik, úgyhogy amúgy is sanszosan totálkár az egész autó."
Egyedül az alulról érkező durva behatás lehet kivétel, amennyiben az akkupak merevítő, teherviselő elemként van benn és nincs rendesen védve. Aztán majd valahol lesz egy olyan ügyes, aki földkörüli pályára állítva a verdát az akkun kívül minden mást épen hagyva landol valahol redneckkülsön túl.
#6 dtracer: Vagy szabványosítás iparon belül. -
bteebi
veterán
Na ja, ha akarod, hogy más is gyárthassa a termékedet. De minek akarnád, ha több úgy a te hasznod, hogy mások nem licenszelhetik a termékedet. És hát úgyis csak az a lényeg, hogy neked több legyen a hasznod.
Nyilván van az az eset, hogy te is jól jársz vele, ha mások licenszelik a termékedet (pl. a Philips a CD-vel). A gyártási kapacitásodtól, a licensz árától, és a termékedre való igénytől függően. Ha gyakorlatilag egyedül is ki tudod szolgálni a teljes piacot, urambocsá' nem az egészet, de egy jelentős részét (ami segít neked abban, hogy magasan tarthasd az áraidat), akkor aligha érné meg licenszt árulnod.
#8: Sok esetben a szabványosítás se lényeges az ipari szereplőknek (vagyis legfeljebb akkor, ha a TE terméked lesz a szabvány), lásd pl. az USB-s telefontöltő egységesítés előtti időket. Jobban jártál, ha a paraszt kénytelen volt a te spéci töltődet használni, nem pedig bármilyen gyártó bármelyik töltőjét.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
L.Edit
tag
válasz Shadowbull #7 üzenetére
Akkor félreérthettél valamit, mert a modul rendszer ettől nem szűnik meg. [link]
A habot fel lehet oldani megfelelő technológiával, de az ép cellákat ha ki is nyernék, már nem rakhatják bele új jármű új akkumulátorába, darálás után meg elég egyszerű szétválasztani az anyagokat.
A tepsi olyan nehéz és tömör, hogy ütközésnél inkább meggyűri a kötőelemeknél a karosszériát, mire a pakk is megsérül fizikailag, addigra nem lesz belőle többet autó.
A cikkhez: A biztosító nem fog rosszul járni. A gyártókat meg nem fogja érdekelni, amíg valamelyik nem lesz olyan bolond, hogy erre alkalmas nemzetközi szervízháttért épít ki.
[ Szerkesztve ]
Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
-
L.Edit
tag
válasz Shadowbull #11 üzenetére
Na a jövőben nem ez lesz, cell to pack rendszer, modulok nélkül, habbal kiöntve, ezt csak tényleg egyben ledarálni lehet, javítani nem.
Service: Normally a module or modules can be replaced if anything goes wrong. [link]
A megjavítás az, amikor az eredeti állapotot visszaállítják. Jelenleg sem ez történik.Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
Noukoum
veterán
Csak a Tesla csőd után.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
Mondom, nincs modul a jövőben.
A Teslában még van három, de már azt sem tudod normál szervíz körülmények között sehogy sem javítani."megjavítás az, amikor az eredeti állapotot visszaállítják"
A fenét. A javítás az amikor a működőképességet visszaállítják.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Feketelaszlo
senior tag
Pedig esztétikailag elég feltűnő a változás a legtöbb típuson - egy magasba feltolt motorháztető vonalat fogsz látni ami gyakran még a fényszórókat is körbeöleli. Így apró koccanásoknál nem gyűrődik meg (a motorháztetőt sokkal drágább javítani, hiszen fém és nagy fényezendő felület), a nyúlványok is nehezebben sérülnek, s akár magasabb kialakítású SUV-kkal történő 5-15 km/h-s koccanásnál is jobban védve vannak az autó orrában levő alkatrészek. Még a crashboxhoz sem feltétlen kell nyúlni, s elkerülhető a fémmegmunkálás igénye. Egy rossz és egy jó példa:
Kis lökhárító, sérülésnek elég egyértelműen kitett hűtő. Ráadásul a szűk motortér nyílás miatt a szerelhetőség is pocsék, a kerékjárat közeli alkatrészeket nem éri el rendesen a technikus, a megbontás feleslegesen viszi a munkaórákat.
Magas és hosszú ütközési zóna - az autó első 20 centije szinte csak lökhárítóból áll. Széles motortér nyílás, a fényszórókat frontális ütközésnél óvja az orr kialakítása. Gyorsan és könnyen elérhető kötőelemek, sok műanyag alkatrész fém helyett. A gyalogosvédelmi előírásoknak is könnyebb vele megfelelni, ha új márkaarculat jön akkor is könnyebb áttervezni.
A kamerákat és szenzorokat persze nem feltétlen védik jobban (bár már van olyan gyártó, aki erre is dolgozott ki trükköket), de ahol drága a karosszérialakatos munka, ott nem az 1000 €-s érzékelőn sirámkodnak a biztosítók. Meg persze az sem mindegy, hogy egy sérült hűtővel már autómentő kell, de egy 1000 darabra tört lökhárító még ha csúnya is, akár saját lábán is el lehet vele gurulni a következő javítóműhelyig.
[ Szerkesztve ]
-
L.Edit
tag
válasz Shadowbull #14 üzenetére
Ha kinyírod a végerősítőd, én meg kiveszem azt a végtranzisztor párt ami lezárlatosodott. Ha ettől már szól az erősítő, akkor a definíciód szerint az már javítva van.
[ Szerkesztve ]
Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
secretgarden
aktív tag
Infastruktúra elégtelenség a probléma. Ha lenne 300kW-os gyorstöltő minden benzinkúton, minden áruház parkolóban, minden lakótelepi sarkon stb. akkor elegek lennének negyed ekkora kapacitású (és negyed ekkora tömegű, árú) akkupakkok, hiszen nem gáz ha csak 120km a hatótáv ha bármikor bárhol 1-2km-en belül 3 perc alatt újra tölthető. Ja, csak ugye ez nincs, és bazi sokat kellene hozzá befektetni, amit senki nem akar állni.
-
secretgarden
aktív tag
válasz Shadowbull #7 üzenetére
Meg az újrahasznosítás ugye. Olvastam valahol egy cikket a rendelkezésre álló / kibányászható nyersanyag mennyiségekről (lítium, kobalt, gallium stb). A lényeg kb. az volt, hogy "az első 1 milliárd elektromos autót le tudjuk gyártani gond nélkül, viszont amikor ezek elöregednek és lecserélnék őket újra az emberek, akkor leszünk meglőve, mert a második 1 milliárd elektromos autóhoz már nincs elég anyag a Földön (vagy nem termelhető ki gazdaságosan)"... De az újrahasznosítás meg nehézkes, időigényes, drága, ...
-
Noukoum
veterán
válasz secretgarden #18 üzenetére
2 hsz alatt összegyűjtötted a témával kapcsolatos 3 tucat tévhitet.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tesztelo.hu
senior tag
Az EU-nak a mobilok javíthatósága helyett/mellett azt kellene elérni, hogy az autók alkatrészekből való felépítése ne kerüljön kb. 5-10x annyiba, mintha egyben vesszük meg az autót. Magyarul az alkatrészek marhára túl vannak árazva, és monopolhelyzetben vannak a gyártók, csak tőlük vehetsz alkatrészt... Érdekes, ebbe az irányba valahogy nem gondolkodik az EU. Ja, hogy nagyon erős az autógyártók lobbiereje...
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Tesztelo.hu #20 üzenetére
Ha erős lenne, akkor nem lenne EURO 7 bevezetés.
-
azbest
félisten
Engedelmetekkel kijavítom ezt a butaságot:
"gyakran kisebb baleset után is gazdasági totálkárnak minősítenek egyilyenúj autót"A gazdasági totálkár az, amikor a javítás költsége meghaladja a használt autó piaci értékét. Gyakorlatilag minden olyan autónál ez lesz, amit gyártói jóváhagyású technikával, követelmények mellett kell javítani, ha nem csak megkarcolta a fényezést valami.
A biztosítás célja az eredeti érték megőrzése, egy nem mókolt autó mókolásos javítása értékvesztés.Hogy miért van így? Hát néhány cég kezében van az autómárkák többsége. Ugyanazt az alkatrészt más cikkszám alatt több autóhoz is használják, mégis simán lehet 10x-es árkülönbség is köztük. Csak mert kifizetik. Hogy miért alakult így? Gondolom a márkaszerviz, a gyártó és a biztosító így tud több pénzt keresni. Másik oldalról meg lehet sok ügyfél nem bízik a mókolt javításban. (nem azonos cikkszámút beletenni meg [link], itthon f@sz a hivatal )
#4 bteebi
Hargitai Lací így próbálja rákölteni a korábbi írásait az aktuális témára. Semmi értelme.A biztosítók kapcsán általában azzal a panasszal találkoznak, hogy a balesetek után nincs lehetőség még a csak kicsit sérült akkucsomagok javítására sem, így a keveset futott autók is gazdasági totálkárba mennek át. Egy EV költségének egyébként a felét is kiteheti az akkupakk, egy csereakkumulátor pedig többe kerül a Thatcham szerint, mint az 1 éves használt autó komplett ára. Vagyis az akkucsere teljesen gazdaságtalan jelenleg, közölték.
Nem esik felére egy év alatt az autó értéke.
A gyári új akku drága. Igen. De foglalkoznak vele cégek, hogy sérült cellát kiiktassanak vagy ha cserélhető, akkor modult cseréljenek és úgy tovább használható legyen a pakk. De ezt soha sem fogja elfogadni a márkaszerviz és a gyártó megfelelőnek. Ezért gazdasági totálkár, mert a gyári megoldás kb az, hogy kicserélik. Ha garin kívüli, biztosító által nem fedezett módon hal le az akku, akkor sokszor 3rd party megoldással még működőképessé teszik. [link] [link]Jelenleg úgy tűnik, hogy a Tesla biztosító üzletága fogja a teslákat legköltséghatékonyabban biztosítani. Legalábbis usában.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Tesztelo.hu #20 üzenetére
"az autók alkatrészekből való felépítése ne kerüljön kb. 5-10x annyiba, mintha egyben vesszük meg az autót"
Ez egy nagy marhaság lenne.
*Magyarul az alkatrészek marhára túl vannak árazva, és monopolhelyzetben vannak a gyártók, csak tőlük vehetsz alkatrészt..."
Ez meg butaság ebben a formában.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
niof
addikt
Valahogy mindig is tudtam, hogy az akkuk lesznek az elektromos autók Achilles sarkai. Ha nem az alapanyag mennyisége, akkor a hozzáférhetősége miatt (Afganisztán, Kína, Dél-Amerika, stb...). Plusz erre rámegy a biztosítók szarrágása. Ejh, emberiség! Megérettél a pusztulásra.
Inkább modernizált gőzgépeket kéne az új autókba építeni, de azokért is mindenki visítana, hogy "jaaaaaj, nem biztonságos! pfujjj..."Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
mjani1172
addikt
"A gyári új akku drága. Igen. De foglalkoznak vele cégek, hogy sérült cellát kiiktassanak vagy ha cserélhető, akkor modult cseréljenek és úgy tovább használható legyen a pakk."
Azért ha van egy nagy érték autód akkor nem hiszem, hogy elfogadnád az a javítást amit a gyár nem szakszerűnek minősít de bütyköl mester megoldja.
Nekem az nem kellene.Van egy másik vetülete, folyamatosan hallani minden szakértő szájából, hogy így az újrahasznosítás meg úgy , meg ha nem autóban akkor majd máshol, ennek annak jó lesz. Ezt úgy mondják mintha ez sima ügy lenne. De ez egy baromság.
Van egy jómódú ismerősöm akinek a tanyáján (nem szar bodega, komoly érték ) nincs áram, messze van mindentől. Ígérete van évek óta, de más semmi...
Megpróbálta ezt dolgot körbejárni, de sehogy nem működik.
1. Nincs komoly villanyszerelő, aki ilyet beépítene, és arra normális garanciát adna. Nem fillérekről van szó, munkadíjban sem, félmegoldásokat nem szeretne.
2. Az eon-t megkérdezve nyerítettek, hogy ezt valahogy a későbbiekben legalizálni lehessen.[ Szerkesztve ]
-
Az EV forradalmat egy dolog fékezi be, hogy az emberek nem akarnak visszafele lépni, jogosan. Vagy csak minimálisat. Ehhez képest drága is, lassú teletölteni, nem is tudod akárhol tölteni, nincs akkora választék se belőle. Tehát visszalépés, úgyhogy nem is kell nekik, huszadrangú már ezek közül, hogy a biztosító mit vakar rá egy balesetnél. És nem ellensúlyozza az, hogy csendes, hogy nulláról van nyomaték, hogy van egypedálos használat, nincs váltogatás, hiába nagyon jó dolgok ezek.
A lézeres egymilliós lámpa nem tudom hogy került ide, nem a Dacia Duster van azzal szerelve, úgyhogy akinek eltörik az egymiliós ledlézeres lámpája az valószínű meg fogja oldani a javíttatását is, ha telt a hozzá tartozó autóra.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Pont ezt kerestem amit linkeltél.
Nagyon igaz, akik esetleg nem hiszik hogy ez még mindig úgy megy mint 40 éve,
koccanás, félreálltunk, nem az Árpád híd közepén 3 sávot elfoglalva mobiltelefonált mindenki,
a Zsigulis elfogadta hogy megjavítom neki, vettem egy komplett hátsó lámpát 300 forintért és kicseréltem 5 perc alatt 1 darab szerszámmal.
Akik ezt hiszik hogy ez még így megy, közlöm tévednek. Egy legkisebb kocc átlépheti a félmillát.
És nem lehet házilag cserélni, egy nyüves befecskendezőt se mert az újat bár meg lehet vásárolni de addig 3 hengeres lesz a dízel amíg be nem viszed a speckó márkaszervizbe és potom 45ezerért feltanítják a komputerre a száma alapján. Ez a művelet egyébként 2 percet vesz igénybe.
Nem így van, dehogynem, Ford Mondeóval jártam így 1 éve.
BMW jellegzetesség hogy még akkumulátort se tudsz otthon cserélni mert bár működik de folyamatosan sikítozik hogy vigye szakszervizbe nert fel kell tanítani, el kell neki magyarázni hogy nini, új akkut kaptál.
Akkut javítani, lehetetlen.
Nem akarok belemerülni, én több elekrtomos autó akkupakkot szedtem már szét mivel nagy keletjük van házi napelemes rendszerekbe.
Cellaszinten javíthatatlan, még alapegység szinten is mivel úgy vannak összeszerelve hogy ember azt össze nem rakja otthon.
Off, nem vettétek észre hogy pl. egy mezei kombicirkót, ami fűti a házadat, nem javítanak csak fődarabcserével? Azaz a 300ezres készülékhez 240ezer egy égőfej, 180ezer egy vezérlőpanel, 130ezer a szivattyú stb. (ugyanaz a Grundfos szivattyú van benne amit megvehetsz 35ezerért, csak egy kivezetést máshova tettek 3 centivel, ezért csak a gyári mehet bele, ez brilliáns ötlet egyébként)
Miért, mert a gázkészülék gyártók kilobbizták hogy fokozottan veszélyes üzem, gázzal működik és ezért nem lehet javítani, pedig egy 80 forintos alkatrészt kéne csak cserélni.
Üdv a fogyasztói társadalomban. -
niof
addikt
válasz tordaitibi #27 üzenetére
LOL A szomszédom pont pár éve volt benne egy ilyesmi gázkazános őrületben. Kiszámolta neki valami szaki (mérnök, ezzel foglalkozik állítólag), hogy a házhoz mekkora kazán kell. Megvették, beszereltették, majd éveken keresztül fáztak, mert a teljesítménye csak kb. 19-20°C-t tudott abban a házban összehozni úgy, hogy kb. megállás nélkül üzemelt. Ez meg is látszott a gázszámlájukon. Aztán a kazán a folyamatos hajtástól pár év alatt elfáradt, így jöttek az alkatrészcserék, horror áron. Aztán a többedik alkalom után a szomszéd vett egy másik kazánt, és most kevesebb gázt fogyasztanak, és 23°C van...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
azbest
félisten
válasz mjani1172 #25 üzenetére
Tanyán, szigetüzemű napelemes, akkus rendszerhez - tudtommal - semmi köze az eonnak. És az is normális, hogy mezei villanyszerelő semmit sem ért ezekhez. A szolgáltató meg pláne kiröhög, mert ő sok millióért vezetéket szeretne húzni.
Vannak cégek, akik kiépítik, megvannak a saját szakembereik és ők vállalnak rá garanciát.
Ha arra gondolsz, hogy bontott akkuból barkácsolna, az egészen más kérdés, arra persze, hogy nem vállal senki garanciát. Az újrahasznosítás meg úgy megy, hogy a gyártója például visszaveszi 80%-os kapacitásúként és bevizsgálja, s annak eredményeképpen vagy beteszik a csökkentett kapacitásával egy energiatárolóba vagy megy a darálóba, hogy a nyersanyagot kinyerjék belőle.
-
emelhu
aktív tag
válasz mjani1172 #25 üzenetére
Sziget üzemű inverteres napelem+akku, szélkerék és aggregát rásegítéssel, ha nincs hálózati segítség. [*]
Ez működik. Van rá sok jól működő tapasztalat.
Az autó akkupakkhoz meg úgy jön, hogy az autóba nem jó pakkokból meg lehet építeni. A Tesla wallpower néven teljesítmény csökkentett akkupakkokat ad így el, de a balesetesekből kimentett működő cellák is használhatóak lehetnek, hiszen itt nincs térfogat és súly probléma, a döglött cellák is terhelhetik az akksipakkot.
ui: "Sziget üzemű inverteres napelem+akku" ez nálam is így megy, igaz hálózati rásegítéssel, mert itt város közepén van hálózat. -
A probléma az hogy nem mindenkinek van x összeg erre.
Példa, tudok 1,2milláért 64kWh bontott e-car akkupakkot ami ugyan foglalkozós mert darabokra kell szedni mivel gyárilag 350 voltos és meg kell csinálni 48 voltosra.
Ha ezt a kapacitást, 64kWh, megvásárolod új cellákból az veri a 10 milliót. Ha az új cellákat te magad üzemeled be nincs semmi garancia se felelősség, ha ezt szakembere bízod a beszerzéssel szállítással telepítéssel együtt akkor 11milla felett vagy. Ha van műszaki affinitás, bárki spórolhat 8-9 millát. Szerintem ez megér annyit hogy az ember 1-2 hónapig ráfekszik a témára, képzi magát és esetleg fórumokról segtségat kér, én voltam nem egy emberkénél ingyen, a hobbi kedvéért segíteni, tanácsot adni, kivitelezni. Erről szól egy segítőkész közösség, bár egyre ritkább manapság. Azóta is működik mind.
Melyik az átlagember számára járhatóbb? És meg lehet csinálni szakszerűen, biztonságosan, miért ne, a szakember is valahol tanulta, nem ördöngösség. És egy házi kivitelezés is lehet jó. Annyi ha baj van, nem lehet sehová menni mutogatni meg perelni, ezért kell becsületesen és minden biztonságot betartva összerakni.
Én 40 éve hobbizok elektronikával és van eszközöm amit 22 éve raktam össze és működik. Felépítettem önerősen házat ami 30 éve hibátlanul funkcionál. Szereltem 15 ismerősnek villanyt, komplett fűtést és 30+ éve működik. Az első fűtésszerelésem 1989-be a saját házamba úgy történt hogy elballagtam a könyvtárba mivel internet még nem volt, kivettem 3 darab ezzel foglalkozó szakkönyvet és 1 hónapig tanultam. És megy, működik.
30-40 éve az emberek 80%-a otthon javította az autóját, ismerősi segítséggel aki konyított hozzá. Nem volt belőle baleset mert lelkiismeretesebben csináltam magamnak mint bármelyik szerelő.
Ez hogy most mindet másra bízunk aki papíron ért hozzá, ez egy elkényelmesedett megoldás.
Valamint lehetetlen.
Írtam egy korábbi hsz.be hogy barátomnak behalt a dízel Fordján a 3. henger befecskendező, megvettük, kicseréltük (fizikailag egyáltalán nem bonyolult kicserélni) de teljes kudarc mivel az alkatrészt fel kellett programozni a motorvezérlő ECU-ba. Ezt csakis minősített Ford márkaszerviz tudja mert a szoftver halandónak elérhetetlen.
Vagyis szoftveresen bukik el bármi amit otthon javítani akarsz.
Egy mezei kenyérpirítóba mikrokontroller van, ha megdöglik, hiába veszel egy ilyet 300 forintért, a benne lévő szoftvert nem tudod letölteni hogy felprogramozd. Így a 10000 forintos pirító kuka. Javítását senki nem vállalja, mégha fizetnél is érte.
Ugyanez mindennel. Régen mindenhez adtak kapcsolási rajzot, ma ha adnának is semmit nem ér mert a szoftvert jobbam őrzik mit a Nasa az űrsiklót.
Vagyis ezzel befellegzett midennemű otthoni javításnak.
Ezért nem lehet egy Gelka szerű mindent javító céget létrehozni mert 100000 gyártó 1millió eszközébe mind-mind más célszoftver van beégetve és ezeket ki nem adnák a világért se.
Ezért kerül egy mosógép vezérlőpanel a gép árának 70-80%-ába pedig javítható lenne 500 forintból.
Mosogatógép 100ezer, egy szivattyúegység hozzá 90ezer.
Régen egy autó generátort fillérekből felújítottak és elment még 10 évet, ma egy 1500 forintos csapágy miatt szemétre dobnak egy 150ezer forintos alkatrészt mert csak cserejavítás és fődarab csere van.
Ez vastagon a gyártók sara és semmit nem lehet tenni ellene mert direkt van így.
A szemét meg csak növekszik holott fillérekből javítható lenne sok készülék de így a hulladékot szaporítja.
Amit a modern civilizált ember átszállítja más messzi területekre, azaz a városok szép tiszták, másutt meg belefulladnak szemétbe.
Áttoltuk a szemetet máshová.
[ez mind a civilizáció hulladéka, napi több 10.000m3 érkezik Ghanaba]
[a szomszédba így szennyezik a Tiszát] -
Shadowbull
addikt
válasz tordaitibi #33 üzenetére
"Ez vastagon a gyártók sara"
Meg a fogyasztóké. Leginkább a fogyasztóké.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
azbest
félisten
válasz tordaitibi #33 üzenetére
ez egy egészen más probléma, mint az, hogy lehet-e szigetüzemű elektromos ellátás tanyán vagy valaki azt mondja hogy olyat nem is lehet.
Az nem számít mi volt több évtizede, mert teljesen más minden ma. Olyan, mintha a tranzisztoros rádió szerelhetőségét követelnéd a digitális műholdvevő tévén.
Igen, a gyártók a profitért nem segítik elő sok területen a szerelést.Másrészt, a tranzisztoros rádió anno drágább volt, mint ma a digitális műholdvevő tévé, mert integrált és eldobható alkatrészekből készül. És otthon nincs szükség épület méretű, szerelhető rádióteleszkópra. Relatíve jólétben él egy mai csóró ember is, ahhoz képest mi volt pár évtizede. Az eldobhatóságnak "köszönhető" az, hogy szinte bárkinek futja szinte bármire.
#35 Shadowbull
igen, nem sokszor láttam, hogy valaki hajlandó lenne fizetni másfél-kétszeres árat azért, hogy legyen 3-5 év garancia és támogatás valamire. Csak követelőznek, hogy legyen támogatás, de kifizetni nem akarják, hanem a legolcsóbbat veszik meg sokan. Gazdasági analfabéta a legtöbb ember.[ Szerkesztve ]
-
Sajnos rossz logika. Abban igazad van hogy a főnököm aki egy 47 millás S Mercival jár, 4,5 év, 420ezer km után megzakkant benne a motor és kifizetett egy ládás motor cseréjére 13,7milliót.
Viszont én, aki évekig spórolt egy használt 4 éves, 4 millió forintba kerülő Dacia Sanderora, én nem tudok kifizetni egy 2,1millás ládás motort ha esetleg besz@rik.
Az arányok hasonlóak. Csak nekem annyi sose lesz rá.
Az egy más dolog hogy egy S Merci ennyit bír, én egy 23 éves Skoda feliciába beletapostam 387ezret és most adtam el 1 éve havernak és még gurul. -
mjani1172
addikt
Tanyán, szigetüzemű napelemes, akkus rendszerhez - tudtommal - semmi köze az eonnak.
Ezért írtam oda: a későbbiekben legalizálni lehessen. Ugyanis a vezetékes áram lenne a cél hosszú távon. És arra gondolt, hogy nem dobna ki rengeteg pénzt feleslegesen,szeretné úgy kialakítani hogy később ne legyen gond.Vannak cégek, akik kiépítik, megvannak a saját szakembereik és ők vállalnak rá garanciát.
Nem. Bontott újrahasznosítottra senki nem vállal garanciát. (Vagy csak rejtőzködik)Ezt az újrahasznosítás dolgot mindenhol, minden beszélgetésben, minden témában úgy tekintik, olyan nagystílűen átlépik, mint egy rég megoldott, és egyébként sem bonyolult dolgot. Az nem gond,már itthon is simán megoldják.
A valóság meg teljesen más.
Azbeszt palát szerettem volna leadni hivatalosan. Nem bonyolult. A google-n található cégeket felhívva kiderült. Nincs tehreautó, nincs kapacitás, a kvóta elfogyott, most újítják meg az engedélyt, nincs bent az az ember aki meg rudná mondani mibe kerül,árat nem tudnak mondani, rendeljek meg egy fizetős felmérést.
Mondok mást. Még a tiszta kartonpapírt sem veszik vissza, könyörögni kell.10 éve fizettek érte, 5 éve már nem fizetnek csak lerakhatom,most telefonálgatok, hogy esetleg fogadják e.
Komolytalan.[ Szerkesztve ]
-
Soha nem hozza be, de ha valóban messze vagy a vezetéktől és az Elmű 25milláért vinne ki 3km vezetéket, akkor mivel nincs más opció, marad a szigetüzem 5-10-15 milláért.
És itt a számolás, megtérülés értelmét veszti mivel nincs más megoldás.
Én most 59 évesen megengedhettem magamnak hogy elhobbizzak ilyenre 5-600ezret.
A havi villanyom 4000Ft, ebből 3000-et takarítok meg jelenleg a hobbimmal, azaz 200 hónap, 17 év alatt jönne vissza legjobb esetben. Vagyis soha mert eközbe lehidal az akku, behal az inverter stb.
Ahol ott a konnektor, annál nincs olcsóbb. -
azbest
félisten
válasz mjani1172 #38 üzenetére
ahogy írtam, az újrahasznosítás nem azt jelenti, hogy ismeretlen állapotú, bontott cuccokat átépítenek és garanciát vállalnak rá. Nem az az újrahasznosítás, hogy béla szétgányolja, majd összetákolja és várja a garit. Egyedi rendszert építeni, nem csak készregyártott megoldásokat összekötni egészen más szint, nem fogják kifizetni az árát, mert drágább lesz.
A szigetüzemnél pedig persze, hogy lehet utólag kiegészíteni hálózati árammal. De akkor olyan berendezés kell a rendszer és a hálózat közé, ami garantálja, hogy nem folyhat vissza áram a hálózatba (és a szolgáltató is jóváhagyta). A hibrid és visszatöltős rákötés időpontjában aktuális szabályok szerint lehet tudni mit fogadnak el, nem lehet megjósolni mi lesz később, mert ez magyarország. Ezt is a napelemes cégtől kell kérdezni, mert a sima villanyszerelő és a szolgáltató telefonos ügyintézője balfasz.
A hulladékkezelést most cseszték szét mégjobban, mert ez magyarország.
[ Szerkesztve ]
-
válasz mjani1172 #38 üzenetére
"Azbeszt palát szerettem volna leadni hivatalosan"
Én is, a fiam házáról jött le 2 éve. Lehetetlen küldetés, a végén egy 8m-es konténerbe lett beletördösve és egy vállakozó 90, igen 90ezer forintért vitte el.
Napelemet akartam leadni, egy jégverés után segítettem ismerősnek, 22 panelről van szó.
4 órai telefonálgatás után felb@sztuk a futómra és 27000Ft leszurkolása után le is adhattuk a helyi szemétlerakóba mert szerintük veszélyes hulladék.
Nem álltam le vitázni.Lejött a terasztetőmről meg a sufniról 30m3 bitumenes hullámlemez.
Nem fogadta semelyik lerakó, veszélyes hulladéknak minősítették. Én a Guttanit gyártójától mailba kikértem a certet hogy nem, NEM veszélyes.
Ezzel azt értem el hogy arra hulladéklerakóra az életbe nem mehetek mert anyázásig összevesztem a főnökkel, mivel ő NEM fogadta el a gyártói certifikátot, miszerint közömbös hulladék.Tudod mi lett?
Széttépkedtük az asszonnyal és 1 év alatt beletömtük a kukába.Akik a fotelből ezt hiszik, a recycling és a hulladéklerakás, meg a lakossági jószándék hogy ne egy erdőbe b@ssza ki miután 1 hetet kilincselt-telefonált hogy hivatalosan leadja, akik szerint ez egy olajozottan működő, természetes dolog így 2023-ba, azok brutálisan tévednek.
Ja hogy a média ezt szajkózza, bocsánat...![ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
válasz tordaitibi #41 üzenetére
Az a durva egyebkent hogy ma mar szinte minden veszelyes hulladeknak van minositve es nem veszik at, de bezzeg az udvaron, hazteton, lakasban stb ott nem veszelyes hulladek, ott meg tok jo…
Hulladektelepre nem viheted mert ott veszelyes, otthon meg nem….
-
L.Edit
tag
válasz tordaitibi #33 üzenetére
Ha nem volt pénze akkura, akkor a biztonságos elhelyezésre sem lesz pénze és felkerül a barkács-pakk a garázs főépülettel közös falára. Ha az ott 1x elpukkan, akkor már mindegy milyen jó szándékkal segítettél, vagy mennyit spórolt vele.
[ Szerkesztve ]
Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
Ha Te választhatnál hogy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező bármit önerősen, segítséget igénybe véve 4milla, vagy mindent kivitelezővel csináltatod 16 milláért, Te melyik mellet döntenél?
Mégegy kérdés, a "barkács-pakk" mennyivel lesz biztonságosabb, ha egy szakember üzemeli be teljesen legálisan, nem, nem otthon hanem ezekből pl. ipari méretekben napalemparkok mellé kiegyenítő tárolókat építenek, MWh nagyságrendben.
Mennyivel lesz szarabb, életveszélyesebb, tűzveszélyesebb ha a jelenleg kapható legmegbízhatóbb és legmodernebb, minden EU, TÜV, magyarországi és nemzetközi engedéllyel rendelkező biztonsági berendezésekkel, védelmekkel, akkuvédelmekkel és PV oldali DC, és az AC oldali sallangokkal megépítek egy barkács rendszert?
Minden szabványnak megfelelő kivitelben?
Ez mitől lesz 100000x veszélyesebb mint egy szakember munkája?
Mert nem tudok pecsétet tenni?
Perpill. csak Magyarországon saccolásom szerint 100ezres nagyságrendben van a házi, sufnituning, barkács akkus projektek száma.
Ezek 80%-a nem a bolti, gyári hanem a visszahívott, cserélt, illegális csatornákon értékesített E-car akkukból van megépítve.
Mint pl. ez itt, ismerősöm kivitelezése. 14 hónapja hibátlanul működik.
Hány ilyen barkács kivitel robbanásról, tűzesetről olvastál-hallottál a médiába? Egyről se, én se.
Miért ne érthetnék ehhez én, bárki profi, szakember szinten?
Mert nem a szakmám? Nem tanulhatok, én pl. 40 éve foglalkozok erősárammal, 40 éve hobbim az elektronika. Kenterbe verek állítom nagyon sok szakembert sok területen. -
L.Edit
tag
válasz tordaitibi #44 üzenetére
Megmutathatom ezt a villanyszerelő kollégámnak aki a létesítési szabályokkal is naprakész?
Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
-
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz tordaitibi #47 üzenetére
Hát ha az ilyen 32/64 Kwh akkumulátorcsomagokból épített villamosenergia tárolók nem az elkényelmesedettség szimbólumai akkor nem tudom mi más lehetne az. A barkácsolás jó dolog - de elképzelni sem tudom milyen terhelésre épít ki valaki egy ilyen szigetüzemű hálózatot - 10 tagú család egyszerre gyakorolja éjszaka az ívhegesztést a tanyán? Más egy töltésvezérlővel ellátott on-line szünetmentes tápegységből letudja az energiaszükségletét.
Ha valamit nagyon fel lehet róni a barkácsolásnak az épp a rendszerszemlélet hiánya. Az, hogy a rendszer minden egyes eleme megfelel a biztonsági előírásoknak nem jelenti azt, hogy a teljes egész is meg fog. S ha ezeket a rendszereket egymáshoz akarod illeszteni úgy, hogy összetetten is hatékony maradjon a működésük akkor már nem biztos, hogy elég lesz a szakkönyvek kitartó olvasgatása, hanem kelleni fog egy szakipar és cégei, amelynek több évtizedes tapasztalata és tanúsítványa van. -
dabadab
titán
válasz Feketelaszlo #48 üzenetére
elképzelni sem tudom milyen terhelésre épít ki valaki egy ilyen szigetüzemű hálózatot
A szigetüzemnek menni kell télen, borult időben is - nincs semmi gond azzal, hogy nem úgy van méretezve, hogy egynapi fogyasztást pont tudjon.DRM is theft
-
7Heads Drago
veterán
válasz tordaitibi #44 üzenetére
Mégegy kérdés, a "barkács-pakk" mennyivel lesz biztonságosabb, ha egy szakember üzemeli be teljesen legálisan
Tedd hozzá hogy a legtöbb szakembernek kikiáltott szaki egy kalap szart hagy neked ott. Nálam például nem került beépítésre tűzvédelmi főkapcsoló illetve a hálózat felől érkező túláramra se kaptam védelmet. És ezt így full hivatalosan át is vette a szolgáltató. Akkor mennyit is ér drága szerelés?
Utólag jöttem rá én is hogy már a terveken se szerepelt, de nem értettem hozzá. Csak azt nem értem hogy kaptam rá akkor engedélyt???Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xbox Series X|S
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Motoros topic
- További aktív témák...