Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Pedig esztétikailag elég feltűnő a változás a legtöbb típuson - egy magasba feltolt motorháztető vonalat fogsz látni ami gyakran még a fényszórókat is körbeöleli. Így apró koccanásoknál nem gyűrődik meg (a motorháztetőt sokkal drágább javítani, hiszen fém és nagy fényezendő felület), a nyúlványok is nehezebben sérülnek, s akár magasabb kialakítású SUV-kkal történő 5-15 km/h-s koccanásnál is jobban védve vannak az autó orrában levő alkatrészek. Még a crashboxhoz sem feltétlen kell nyúlni, s elkerülhető a fémmegmunkálás igénye. Egy rossz és egy jó példa:
Kis lökhárító, sérülésnek elég egyértelműen kitett hűtő. Ráadásul a szűk motortér nyílás miatt a szerelhetőség is pocsék, a kerékjárat közeli alkatrészeket nem éri el rendesen a technikus, a megbontás feleslegesen viszi a munkaórákat.
Magas és hosszú ütközési zóna - az autó első 20 centije szinte csak lökhárítóból áll. Széles motortér nyílás, a fényszórókat frontális ütközésnél óvja az orr kialakítása. Gyorsan és könnyen elérhető kötőelemek, sok műanyag alkatrész fém helyett. A gyalogosvédelmi előírásoknak is könnyebb vele megfelelni, ha új márkaarculat jön akkor is könnyebb áttervezni.
A kamerákat és szenzorokat persze nem feltétlen védik jobban (bár már van olyan gyártó, aki erre is dolgozott ki trükköket), de ahol drága a karosszérialakatos munka, ott nem az 1000 €-s érzékelőn sirámkodnak a biztosítók. Meg persze az sem mindegy, hogy egy sérült hűtővel már autómentő kell, de egy 1000 darabra tört lökhárító még ha csúnya is, akár saját lábán is el lehet vele gurulni a következő javítóműhelyig.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest