Új hozzászólás Aktív témák

  • #90933760

    törölt tag

    válasz Dany007 #3532 üzenetére

    Mikor beindítod hidegen a motort. Az olaj sűrű, el se jutott még mindenhova. Ha turbós akkor még oda se, az pláne háklis rá. Az alkatrészek, dugók, csapágyak, csapszegek még nincsenek felmelegedve, máshogy illeszkednek. Olyankor padlózni meg erőltetni a motort az hosszútávon beüt. Ezért is mennek hidegen óvatosan, aztán ahogy melegszik lehet egyre jobban. Benzinesnél pláne, mikor megy a szívató a dugó meg nincs még kitágulva teljesen, ha ráerőltet az ember lefolyik mindig egy kis benzin az olajba amit tönkretesz ezzel, meg persze lemossa az olajat a hengerfalról is. Persze nem egy alkalom után.

    Ugye a régi dízelesek könnyebben kiérzik a hideg motort, meg hogy mikor jó mert olyankor menni nem akar meg ezer jellel közli veled.

    Benzinest azért is lehet nyugodtan pörgetni -ha már meleg-, mert a kisebb kompresszió miatt, eleve könnyebbek a dugók is, a hajtókarok, sokkal kiegyensúlyozottabb mint egy dízel, nincsenek olyan szélsőséges erőhatások. Meg nincs se adagoló, se nagynyomású szivattyú amit nyír a pörgetés.
    Nekünk még azt tanították ökölszabályba, hogy a maximális fordulat 60-70%-áig ki lehet hajtani nyugodtan probléma nélkül hosszabb távon is, bár ez dízelre vonatkozik, mi benzinesekre lényegében rá se néztünk. Benzinnél szerintem ez kicsit magasabb is lehet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák