-
GAMEPOD.hu
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz havri1 #11851 üzenetére
Hazait azért linkeltem mert itt pontosan szerepel a típus. Ismerem a 2 nagyobb oldalt ahonnan memkarikat érdemes venni.
Tapadókorongos tartóval kapcsolatban lenne még kérdésem. Aliexpressen néztem, és ezt vették a legtöbben a Yi-hez. Van aki ezt a típust vette és jó is, nem esik le? -> For original Xiaomi Yi Dvr Suction Cup Bracket, Genuine Sucker for Yi Dash Cam, Suction cup holder of XIAOMI YI Car Dvr Camera
Vagy esetleg lehetne valahonnan itthonról is venni?
iPhone 13 Pro Max
-
tomazin
veterán
Lehet felvétel alapján feljelentést tenni közúti veszélyeztetésért? Ugyanis meguntam, hogy mostanában minden nap van egy barom aki veszélyeztet és a szerencsén múlik, hogy nem lesz baleset belőle. (legutóbbi indexelek balra, mögöttem lévő lassít, amögött lévő ha nem nézek bele a tükörbe belémszáll oldalról, mert neki derogál megállni és inkább "megelőzöm az előttem lévőt, hát nehogymá")
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tomazin #11863 üzenetére
Nem érdemes. Az idiotizmus törvényi besorolástól független.
A közúti veszélyeztetés egyébként egy bűncselekmény, a lényege kb. annyi, hogy valaki szándékosan okoz veszélyhelyzetet. Ha csak idióta, és a vészhelyzet amolyan melléktermék, és más bűncselekmény nem valósul meg (pl. baleset okozása), akkor marad az esetleges szabálysértés.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
vadkörte
addikt
válasz tomazin #11860 üzenetére
Felénk - D-Ny Mo. megyeszékhely - általános gyakorlattá vált, hogy ha jobbra kanyarodsz, a mögötted haladók fékezés és sok esetben irányjelzés nélkül az esetleges szembeforgalommal nemigen törődve kerülnek ki. Ha nem húzódsz le az út széléhez, csúnyán is néznek rád, ha meg előtte behúzódsz a felezőhöz és úgy kanyarodsz, (pl. nagyobb ívre van szükséged) és ősietőssége netalántán lassítani kényszerül, még felháborodva dudálni is kezd.
Üdv. V. Körte
-
-
tomazin
veterán
válasz mghltm #11868 üzenetére
majmok mindig lesznek, mindenki csinál hülyeségeket, türelmetlen, ideges, béna stb.
nekem a tendencia nem tetszik. pár évvel ezelőtt nem éreztem szükségét a dash camnek, mert az agresszív, szabálytalankodó mentalitást minimálisan tapasztaltam az utakon. most ellenben napi szinten találkozik olyannal, akit ki kellene emelni a közlekedésből 1-2hónapra, hogy gondolkozzon már el azon mit csinál. (aztán ha az nem elég akkor szépen növelni az intervallumot).
bár van egy olyan sanda gyanúm, hogy ez annak köszönhető, hogy egyre inkább több az autó, egyre könnyebb megteremteni azt a szintet ami a napi autózáshoz kell és egyre inkább az autót választják más helyett. -
félisten
válasz mghltm #11868 üzenetére
Egyetértek, de ha azt látom, hogy a szembejövőnek kéne egy kis hely, és tudok adni neki, akkor eszembe nem jutna nem lehúzódni, hogy segítsek neki. A közlekedés az egyik legtipikusabb olyan játék, ahol a kölcsönös segítség drasztikusan megnöveli az összes hasznot.
Egyébként érdekes, hogy a helyzet romlását látjátok. Én pont ellenkezőleg: bár az ideálistól még nagyon messze vagyunk, de én gyalogosan, motorral és autóban is nagyon határozottan azt tapasztalom, hogy az elmúlt 10-15 évben drasztikusan csökkent a velem szemben elkövetett bunkóságok száma.
Gyalogosként egy éven belül összesen egyszer fordult elő, hogy nem engedtek át a zebrán, pedig régebben szabályosan küzdeni kellett az átjutásért.
Motorral ötből négyszer előreengednek, régen fordított volt az arány.
Régebben egy kutatás kedvéért statisztikát vezettem az udvariasság/tahóság nyilvántartására, úgyhogy nagyon rááll a szemem a témára és van konkrét összehasonlítási alapom: lényegesen kevesebb surmóságot tapasztalok évről évre és egyre inkább az az érzése, hogy odafigyelünk egymásra.
Ebben egyébként azok is egyetértenek velem, akik a jelzett kutatást végzik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
vadkörte
addikt
válasz tomazin #11869 üzenetére
2017-ben egy rövidebb időt Horvátországban, az Isztrián tartózkodtam. Nem sokat, csak két hetet. Ez idő alatt elég sokat - ~-3-4.000 Km-t - vezettem. Kicsit fáztam tőlük, mert emlékeim szerint eléggé balkáni az ottani stílus.
Srácok. Az a két hét, autóvezetési szempontból, maga volt a Kánaán. Dinamikusak, de nyugodtak és előzékenyek, segítőkészek. A leghosszabb ~600 Km-es út sem azért fárasztott le, mert birkózni kellett velük, hanem kicsit sok volt a nap. Egy tapló majommal találkoztam, aki egy 0,75 sávos de kétirányú hegyi úton betolt volna a szakadékba. Az is egy idősebb Passat-os német volt.
Csak egy példa, az autópályákon, ha a külsőben megy a helyi madár és látja, hogy jössz a felhajtón szívféjdalom nélkül besorol a belsőbe, így ad Neked helyet. Vagy a fenti kanyarodásos történet antológiájára, ha bármerre kanyarodnál, megvárja, amíg befejezed!
Mióta hazajöttem, kis túlzással, félek volán mögé ülni, pedig majd 20 éve vezetek és párezer Km a talpaimban van.[ Szerkesztve ]
Üdv. V. Körte
-
Tibee86
veterán
Pár napja használom már a Yi dash cam-et, valahogy yt videók alapján jobbra számítottam, igen pocsék a minősége a videóknak. Poénnak jó, de fedélzeti kamerának nem igazán. Mindegy, 15 ezerért csodát nem vártam, de azért ennél kicsit többet.
[ Szerkesztve ]
-
vadkörte
addikt
válasz Tibee86 #11873 üzenetére
Nálam így muzsikál.
Az éjszakai nem az igazi, de a semminél jobb. Összességében én is kicsit töbebt vártam, de csalódni azért nem csalódtam.
Amúgy mire is használjuk ezeket az eszközöket? Autós utazásaink megörökítésére, vagy, hogy az esetlegesen bekövetkező balesetről legyen bizonyíték?Üdv. V. Körte
-
veterán
Bocs az offért, de van egy láma kérdésem: a napokban rendeltem egy 70 Minutes-et, és szeretnék hozzá hardwire kit-et is venni. Látom, hogy a biztosítéktáblába kell majd bekötni, de ez hogy működik pontosan? Üres helyre kell betolni, vagy valamelyik meglévő helyre, és az eltávolított biztosítékot meg a hardwire kit csatlakozójába?
Van egyébként jó minőségű, ajánlott HW kit, mondjuk ebayen? Nem nagyon érdekel az ára, de azt mindenképpen szeretném, hogy ne egy összetákolt retek legyen, hanem olyan, amit az ember nyugodtan köt rá a kocsi hálózatára.
Köszi előre is!
-
tomazin
veterán
attól függ milyet veszel. én lengőbiztosítékot nem rendeltem hozzá kintről csak a trafót, így egy ilyet sikerült itthon venni. itt a kábel kettévágva, egyik lábára saru (ez ment az egyik üres reléhelynek az egyik lábára) másik oldala meg összeforrasztva a táppal. De ha úgy veszed, hogy van hozzá olyan lengőbiztosíték akkor ennyit sem kell vele vesződni, mert berakod egy üres helyre (és figyelsz arra, hogy az olyan legyen ami nem zavar senkit, pl. légzsák és legyen is rajta áram) egy 5A biztosítékkal (sőt ha van akkor 3A-essel)
ebben a videóban a csaj egy olyara rakja amiben van biztosíték. akkor olyan alacsony áramfelvételűre rakd ahol nem lesz a plusz 1amperrel gond.
minden linket kép alapján kerestem, hogy látszódjon miről beszélek
[ Szerkesztve ]
-
jupp008
senior tag
Ha már hardwire kit-es kérdések órája akkor én is kérdezek.
Úgy néz ki ebay -es rendelésem elveszett, el is kezdtem eladó felé a viszatérítéses dolgot intézni.
Úgy látom itthonról is lehet rendelni, egyszerűsítem is a dolgot.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy eredeti rendelt helyett akár ez is megfelelő lenne -e ? Sztem ugyanaz csak nem írják ki, hogy Viofo A119 -hez is jó. Mini USB a csatlakozó ha jól értelmezem.[ Szerkesztve ]
-
Tibee86
veterán
válasz tomazin #11876 üzenetére
"mire szeretnéd használni ezeket a felvételeket?"
Céges autóba vettem, főként a sok idióta felvevésére amit leművelnek az utakon, majd gondoltam azokból vágok össze egy hosszabb videót. Még akár zenét is raknék alá, na nem olyat amit linkeltél, az nálam távol esik a zene fogalmától."én megnéztem pár felvételt, minden amit lényegesnek gondolok látszik rajta"
Elég lényeges dolognak mondanám a rendszámokat, amivel szikrázó napsütésben jó fényviszonyok mellett még nincs is gond, de pl. a mai felhős időben már az előttem haladó rendszáma is teljesen olvashatatlan.Nem vitát akarok ezzel szítani itt, csak leírtam a véleményemet tapasztalat alapján. Yt videók alapján sokkal sokkal jobbra számítottam. Nem véletlenül kerül egy normális kamera ennek a sokszorosába.
De hogy pozitívat is mondjak, tetszik benne az óra funkció.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Tibee86 #11879 üzenetére
nem az optikájával vagy a szenzorával van gond, hanem ez egy menetrögzítő kamera. értsd: a bitráta relatíve alacsony a "normál" kamerákhoz vagy fényképezőkhöz képest azért, hogy egy 32GB-os kártyára ne csak 1 órát tudjon felvenni. és mivel fix a bitráta, ha sok a részlet a képen (jellemzően erdős rész), akkor bizony bekockásodik a kép, mert azt nem lehet annyira jól tömöríteni.
60 fps-re rakd, ha kell a rendszám, még ha nem is látod elsőre, meg fogod találni azt a képkockát, amin látszik. plusz, ami még javasolt, hogy az ablaktörlő töröljön előtte, és a lehető legközelebb tedd a szévédőhöz a lencséjét, hogy lehetőleg az útra, és ne mondjuk a szélvédőn szétkenődött piszokra fókuszáljon.
egyébként ennek a kamerának kifejezetten jó képe van. ha ennél lényegesen jobbat akarsz, vannak kamerák 5-10x ennyiért is, csak győzd memóriakártyával.
-
Yany
addikt
A kiégő és bebukó fények elsősorban a szenzor dinamikája miatt van. Az alacsony bitráta a részletgazdagság rovására megy, kockás, blokkos a végeredmény és kulcskockák között nem, vagy alig frissített információtartalommal. Tehát sajnos de, szenzor gond. Nyilván az alacsony bitráta is probléma (ahogy említed), de a verőfényes napsütésre kiégő fehér az nem ide tartozik. Egyébként nem csak helyspór, hanem alacsonyabb teljesítményű (ezért nyilván olcsóbb) SoC dolgozik a jeleken, ezért nem képes megfelelő sebességgel jó minőségben magas bitrátával dolgozni a legtöbb olcsó kamera.
Ha jól számolom a 82 eurós A119 nem 4x-5x annyi, csak mondjuk 2x, mégis zongorázni lehet a különbséget. Sőt, sok 10x többe kerülő kameránál is szebb a képe, csak kevesebb szolgáltatást kínál, ezért is olcsóbb. Tehát ha valakinek a képminőség az első, de alacsony áron, szerintem egy 1-2 milliós autónál is simán korrekt egy A119-est kifizetni egy szutyok kamera helyett. Sőt, hogy őszinte legyek, picit értetlenkedve is olvasom a párezer forintos sasszézást, miközben néhány nagyságrenddel nagyobb érték érdekében fektetünk bele és nem is elszállt egy korrekt kamera ára sem (ld. az említett A119(s)).
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
sambenez
Topikgazda
Szerintem semmivel nem jobb az A119 képe a YI-nél.
Töltsd le innen az A119 és a YI teszt videókat, és hasonlítsd össze. (Ne streamen nézd hanem mindenképpen töltsd le)
Egyetlen előnyét látom az A119-nek, éjszaka világosabb a képe, de a rendszámok azon sem látszanak jobban mint a YI-n. A nappali felvétele meg semmivel nem jobb.
Az A119s-ről sajnos nincs még videó így azt nem tudom összehasonlítani. -
Tin
veterán
szerintem a Yi szenzora elég jó, és nem igazán ég be. meglepően jó a dinamikája, és éjjel is jobb, mint a legtöbb kamerás mobil. én nem tudom, a kolléga milyet fogott ki, nekem az egyetlen, amit fel tudok hozni a Yi ellen, az a bitráta, amikor főleg ősszel-télen a sok faág mintázat miatt az úttest is bekockásodik, de annyi. jó, mondjuk én kemény 35EUR-ért vettem tavaly amazonról, annyiért a hülyének is megérte. ezért az árért konkrétan hulladékot kapni.
-
koanla
aktív tag
válasz vadkörte #11865 üzenetére
Minden tisztelet mellett: sávon belül is jobbra tarts van. Ha mindenki szépen meg is csinálná, akkor ilyen kisebb kikerülések gond nélkül mehetnének.
De mi valamiért nagyon szeretünk terelővonal-huszárkodni és nem hogy még akár középen menni, ha már, hanem inkább kifejezetten balra tartunk. Némelyek annyira pro-k, hogy át is lógnak.
Az meg már a vicc, amikor egy amúgy balra tartó kolléga balra kanyarodáskor (abba bele se megyek, hogy nem balra nagyívben sikerül ezt is abszolválni, hanem minimum közepes, de sokszor kifejezetten kisívben) visszahúzza jobbra.
Amúgy meg Macs_70 kolléga leírta a tutit, oda kéne figyelni a másikra, de valamiért nem nagyon sikerült ez nekünk. -
koanla
aktív tag
válasz MaCS_70 #11871 üzenetére
Sajnos az én tapasztalataim nem ilyen féynesek, kifejezetten gázosnak érzem a morált. Nem véletlen, hogy lett kamerám, ráadásul elöl-hátul. Meglehet, itt-ott lemondunk elsőbbségről, de összességében sokkal nyomulósabban vezetünk, mint régen.
Egyébiránt a gyalogátkelőhelyeken is gázosak vagyunk még, bár mintha mostanában hangyányit javulna aért, de nagyon messze még a vége. KIválóan látszik azon is, hogy mennyire jól tréneltek a gyalogjaink. Simán megállnak a zebrák körül; megtehetik, hiszen a lőtéri kutya nem engedi át őket. Ha meg valaki megáll, akkor kamilláznak, hogy nem akarnak átmenni, csak ott gondolkodnak az élet nagy dolgairól.
Van még bőven tér a javulásra és van, amiben kifejezetten szarok vagyunk. -
sambenez
Topikgazda
válasz koanla #11886 üzenetére
"Minden tisztelet mellett: sávon belül is jobbra tarts van."
Aha csak amikor a jobb széle az útnak tele van kátyúval meg aszfalt felgyűrődéssel senki nem akarja tönkre vágni a lengéscsillapítóját.
Én szabálykövetőnek tartom magam, de nem fogok jobb szélen menni, ha az kárt okoz nekem hosszútávon. -
félisten
válasz koanla #11887 üzenetére
Ezek szerint rosszul fejeztem ki magam:
Az általános helyzet szerintem is gyalázatos, de még így is javulóban van -- ahogy én látom.
Sőt, én még be is látok a kulisszák mögé, és közvetlenül látom, hogy mekkora surmók közlekednek az útjainkon.
Elkeserítő.De zebraügyileg abszolút elégedett vagyok. Legalábbis arra, amerre én megfordulok, kifejezetten jó a gyalogosátengedési felállás. Komolyan!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
koanla
aktív tag
-
BBéci
titán
válasz koanla #11886 üzenetére
"Minden tisztelet mellett: sávon belül is jobbra tarts van."
Nem vitatkozni akarok, csak kérdezem, a KRESZ melyik paragrafusa tartalmazza ezt?Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
tomazin
veterán
Yihez talaltam 1$ert cuppantos tartot. Vett mar ilyet valaki, mennyire jo?
-
koanla
aktív tag
Íme, kitúrtam Neked: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM
25. paragrafus, be is vágom, hogy ne kelljen keresned:
"(2) * Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni." -
koanla
aktív tag
válasz tomazin #11860 üzenetére
Ha már megtúrtam a jogtárt, akkor erre is: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM
31. paragrafus:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."Ami még nagyon fontos volna, de sajnos sokan nem tudják. Ha jobbra kisívben hajtunk rá védett útra, akkor baromi fontos, hogy jobbra is nézzünk és adjunk elsőbbséget annak, aki netán épp előz. Ugyanis kereszteződésben nem tilos előzni, ha azt egyébként semmi nem tiltja és annak minden feltétele adott.
-
koanla
aktív tag
És hogy ON is legyek:
ma délelőtt átvezetékeztem a két A118-at, és bekötöttem a hardwire kit-et is. Sajnos nem lett végleges, mert baromi rosz helyen van a biztosítéktábla (szétkókányolni nagyon nem akarnám), szóval majd neki kell futnom még egyszer. Jelenleg szivargyújtós adapterről táplálok még mindig, de már 12V-tal, ugyanis átkötöttem a kimenetét az 5V helyett a bemenetre. Később majd megmókolom úgy, hogy az 5V-ra forrasztok telefontöltőt is és valahogy elvezetem a telefontartó környékére. Így már navigáláshoz sem kell foglalni a szivargyújtót.
De a legfontosabb, 2,1A-es a kit és simán elbírja - eddig még! - a két kamerát és az elsőhöz csatlakoztatott GPS antennát is. Mondjuk most még elég hűvös volt, de semmi melegedést nem érzékeltem pár perc próba után. Remélem, be fog válni. -
BBéci
titán
válasz koanla #11897 üzenetére
Ebben szó sincs arról, hogy felfestett sávon belül, annak jobbszélére húzódva kell haladni. Bele lehet magyarázni, de nincs szó szerint leírva, ezért nem számonkérhető.
34 éve vezetek, lassan 1,3 millió kilométernél tartok, soha nem láttam, hogy valaki úgy közlekedett volna. Ésszerűtlennek tartom.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Vicces képek
- Hobby elektronika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- TCL LCD és LED TV-k
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Futás, futópályák
- További aktív témák...