Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz MunezXBK #61445 üzenetére
Mester! Visszatértél?
Akkor még nem hittem el. Azóta...
Most a melós vasban átrendeztem a dolgokat, jelenleg monoblokk a szubon, 2 csatis erő a fronton, saját váltókkal, a fejen csak ennyi (3 csatorna) van időkorrozva és "beszabehu", olyan szépen szól, pedig csak 5900BT a fej, de jók a kábelek. Van színpad, harmónia, a szub is hozzá van lőve, ezt most már tényleg csak hallgatom (amíg el nem csábulok valami komoly/felsőkat, 2 csatis erő vásárlására)...Ha itthon lennél, átkötnénk az aktívos verdát így, aztán lenne ám műsor... Mosconi 130.4 hidalva 2 csatisnak. Mehetnék az üvegeshez...
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz pengusz77 #61444 üzenetére
Ha valaki passzív rendszert akar építeni nincs szüksége időkorra
Ezzel azért erősen vitatkoznék.
Bármilyen rendszer hangzásán óriásit tud dobni az időkorr.
Nekem is passzív első szettem van, soha életemben nem aktívoztam, de időkorr nélkül most már nem tudnék meglenni. -
zsolt19900
őstag
megannyi megannyi hsz születik az aktív rendszer "alapvető" beállításáról, esetleg nem lehetne betenni ezeket a vágási frekiket, vágási meredekségeket stb. stb. az első hsz-be? csak kérdezném, mert akkor talán könnyebb lenne
szerk.: én is lassan-lassan gondolkodom rajta, hogy átkötöm a vezetékeimet és megmondom őszintén picit félek tőle, nehogy elpukkantsam a magasat, meg nehogy rosszabbul szóljon, mint ahogy jelenleg szól
úgy "képzeljem" el az egészet, hogy az erősítőkön akkor a potikat teljesen ki kell tekerni, hogy "ne az legyen a szűk keresztmetszet" és akkor ezek után 0-ás hangerőn megvágni a csipgókat (de hol?) és a közepet (de hol?) és a mélyet? (azt mondjuk kb ra tudom, mert azt most is már a fejen állítottam be)
tudom, hogy ötmilliószor volt már téma, csak mindenki mást mond (ami persze valós is mert minden rendszerben máshogy kell), csak van-e valami "alap" ahonnan érdemes elindulni, vagyis amit kötelező úgymond beállítani, hogy ne füstöljön el ez, ne mozogjon feleslegesen a mélyközép amikor hang sem jön ki belőle?
a kábeleim megvannak az autóban -mert 2x akkora keresztmetszet lett behúzva + a hangváltók is hátra vannak költöztetve- szóval végig van vezetékelve és lassan engedné az időm, hogy bekötögessem hangváltók nélkül a dolgokat
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Drago1
tag
válasz zsolt19900 #61459 üzenetére
Sziasztok
Még valami nekem a hátsó ajtókban is vannak hangszórók két közép és két csipogó...eredetileg úgy van hogy ezek is cserések Cicker szettre + szigetelve lesznek ,de egyre jobban belemerülök a témában és mindig visszaköszön hogy csak első szett kell a hátsó ajtókba felesleges .....de miért?
Mert ha tényleg felesleges akkor sok melót és lóvét spórolnék vele.
-
BBéci
legenda
-
Lite
őstag
válasz zsolt19900 #61459 üzenetére
Ez autó(akusztika) specifikus kérdés, ezért nem lehet általános érvényű dolgokat kijelenteni.
Csak egy tipp: ha aktívra állsz át, először 0 hangerőn állítsd be a fejen a hangszórószett gyári keresztezési értékét (megközelítően, pl. 3.4 kHz a gyári vágási freki, de a fej csak 3.15 kHz-et tud, az jó), 12 dB/oktáv meredekséggel, mindkét oldalról (ha más meredekséget ír, akkor azzal). Példának mondom a Rainbow DL-C 6.2 szettet, ahol a gyári keresztváltó 4.200 Hz-en, 12dB/oktáv meredekséggel vág. Ezt pl. egy Pio 5900BT fejen úgy kell beállítani, hogy MID LPF: 4k / 12 dB, HIGH HPF 4k/12 dB)
Illetve a mélyközép alját is vágd meg (kiindulási alapnak!!!) 63 Hz-en, 12 dB-el. (MID HPF)Innen kezdheted személyre szabni a hangot.
-
opeter70
senior tag
válasz pengusz77 #61461 üzenetére
Már mitől lenne aktív a rendszerem?
Passzív hangváltó van az első szett mélyközepe és magasai között.
2 erősítő csatornáról hajtom a szettet.
Hol itt az aktív?
Ennél passzívabb már nem is lehetne.
Ez nem annak a kérdése, hogy "minek hívom". Ezek tények.De ha megindoklod és érvekkel alátámasztod a véleményedet, akkor meghajok előtted és nyilvánosan megkövetlek itt a fórumon.
Csak még egy kérdés:
Ha szerinted ez már most is aktív és ha esetleg átépíteném a rendszeremet úgy, hogy minden hangszórót külön erősítő csatorna hajtson és a passzív hangváltó helyett is a fej/proci aktív váltóját használom, akkor azt minek kell hívni azután?
Nagyon aktív? Vagy hiperaktív?Ne beszéljünk már zöldségeket!
Az időkorrekciónak semmi köze neincs az aktívsághoz, vagy a passzívsághoz. -
kacsa7
őstag
válasz opeter70 #61466 üzenetére
Az SQPA miatt írja, mert ott idiótán van megírva a szabályzat, és ha van időkorr, akkor már aktív kategóriába raknak. Teljesen mindegy mit-minek hívunk, ez nem változtat azon a tényen, ha a hangszórók passzívan vannak vágva és még bi-ampolva sincsenek, tehát oldalanként csak a hangszórópárok időkorrekcióját lehet együtt állítani, akkor is fényévekkel jobb eredmény érhető el, mint nélküle. Van színpad, van közepe és két széle. Ráadásul a hangszórók ügyes elhelyezésével elég jó végeredményt lehet így is produkálni.
-
pengusz77
senior tag
válasz kacsa7 #61468 üzenetére
Pontosan. És múltkor ezen szabályzat alapján lett aktív az én rendszerem itt a fórumon
(passzív hangváltóval, időkorr nélkül, úgyhogy már semmit sem értek )
Ezért írtam, hogy mindenki annak hívja aminek akarja, az emma-n nincs is különválasztva a passzív/aktív/utak száma alapján. -
pengusz77
senior tag
válasz opeter70 #61466 üzenetére
Írtam, hogy nem akarok vitát ebből, annak hívod aminek akarod, múltkor az enyém volt aktív, mert az erőn vágtam a szettet meg a subot
Elárulom, versenyen akkor is amatőr két útba kerülök (időkorr, aktív vágás nélkül), ha van egy első szettem, egy erőről hajtva (a subtól tekintsünk el, kikapcsolom), és bekapcsolom pl. a sound lift opciót a fejen."Csak még egy kérdés:
Ha szerinted ez már most is aktív és ha esetleg átépíteném a rendszeremet úgy, hogy minden hangszórót külön erősítő csatorna hajtson és a passzív hangváltó helyett is a fej/proci aktív váltóját használom, akkor azt minek kell hívni azután?
Nagyon aktív? Vagy hiperaktív? "Ugyanúgy aktív két út, mint az előző esetben
-
BBéci
legenda
válasz pengusz77 #61472 üzenetére
Attól, hogy versenyen az aktívakhoz sorolják, nem lesz aktív. Értelemszerűen nem a passzívakkal eresztik össze az időkorrekciósakat, az okát előttem leírták.
Nincs szükség személyeskedésre, kóstolgatásra! Bizonyítsak nyilvánvaló tényeket? Ne fárasszuk egymást!
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
opeter70
senior tag
válasz pengusz77 #61470 üzenetére
Csak most értem haza, bocs, hogy ilyen későn reagálok.
Amúgy szeretek veled vitatkozni.Na akkor mégegyszer fussunk neki:
Van 1 (azaz egy) pár RCA kábelem (most a subot hagyjuk ki a játékból mert ebből a szempontból irreleváns).
Tehát van 1 pár RCA kábelem.
Ez az 1 pár RCA belemegy egy 2 csatornás erősítő bemenetébe. Az erősítő hangszóró kimenetei egy 2 utas PASSZÍV hangváltóba futnak bele, a hangváltó kimeneteire pedig 1-1 mélyközép és 1-1 magassugárzó van rákötve.Most ismételten megkérdezem: Az itt leírt lánc mi a jóisten, ha nem PASSZÍV vágású elsőszett???
Felejtsd el a fejegységet! Felejtsd el az időkorrt! Lehet, hogy nem is tud időkorrt a fejegységem, csak fel akartam vágni nektek. Lehet, hogy azt sem tudom, hogy mi az időkorr. Lehet, hogy van időkorr a fejegységemben, csak elromlott. (Van még több variáció? )
Értem én, hogy mire akarsz kilyukadni és le mertem volna fogadni, hogy megint ilyen, meg olyan versenyszabályzattal jöttök itt nekem.
Én soha életemben nem voltam versenyen (na jó, talán egyszer nézőként) és valószínűleg soha nem is leszek. A versenyszabályokról halvány lila segédfogalmam sincsen.
Én kb 16 éve hifizek és a saját szórakoztatásomra építgetem a hengrendszerem, azért hogy vezetés közben relatíve jó minőségű zenét tudjak hallgatni. Ennyi. És semmi több.De az nonszensz, hogy ha valaki megkérdezi tőlem hogy "Szia, aktív, vagy passzív első szetted van?" , akkor azt kell válaszolnom, hogy "várjál, meg kell néznem, hogy be van-e kapcsolva az időkorr a fejegységemen, mert ha be van akkor már aktívnak kell nyilvánítanom az egyértelműen passzív rendszeremet".
De tudod mit? Ezentúl majd ha megkérdezik, akkor azt fogom mondani mindenkinek, hogy aktív. Aztán majd ha kiröhögnek, vagy lehülyéznek, akkor rád hivatkozom. Versenyszabályokra biztosan nem, mert versenynek a közelében sem járok.
Sőt elárulok egy nagy titkot: Az autóm sem felel meg a Forma 1-es versenyszabályoknak. Valószínűleg ez elehet az oka annak, hogy nem hasonlítgatom össze azzal.
Tehát továbbra is várom a válaszodat, hogy a második bekezdésemben leírt lánc szerinted micsoda.
Valamit visszakanyarodnék ahhoz a felvetésedhez, miszerint "passzív szetthez nem kell időkorr".
Lehet, hogy én vagyok túl igényes (pedig nem is járok versenyekre) és kövezzetek meg érte, de én jobban szeretem, ha színpad közepe a műszefal közepén helyezkedik el és nem pedig az A oszlopról szól a zene. Még ha ehhez igénybe is kell vennem az időkorrt, ami egycsapásra aktív szettet varázsol a vitathatatlanul passzív szettemből.Remélem azért nincs harag!
-
pengusz77
senior tag
válasz opeter70 #61474 üzenetére
"De tudod mit? Ezentúl majd ha megkérdezik, akkor azt fogom mondani mindenkinek, hogy aktív. Aztán majd ha kiröhögnek, vagy lehülyéznek, akkor rád hivatkozom. Versenyszabályokra biztosan nem, mert versenynek a közelében sem járok."
Ja lehetek én a hülye, de akkor elvárom a korrektséget: én a versenyszabályzatra hivatkoztam, tehát a fenti mondta úgy hangzana helyesen, hogy van itt egy hülye kezdő a fórumon, aki aktívnak sorolja be a rendszeremet a (fent linkelt) vesenyszabályzta szerint -
opeter70
senior tag
válasz pengusz77 #61475 üzenetére
Őszintén kíváncsi lennék arra, hogy ki nevezte a passzív hangváltós időkorr nélküli rendszeredet aktívnak.
Mert én biztos nem.
Nem emlékszem ilyenre.
Ha tudod, akor keresd vissza, mert érdekelne.Valamint továbbra is várom, hogy rámutass a korábban leírt rendszeremben arra az aktív elemre, ami miatt aktívnak nevezed.
-
Erwinke
aktív tag
Hello.
Alfa Romeo 147 3 ajtós gyári BOOSE rendszerrel ellátva. Kicsi erősitő beépitett subbal és 4 közép hangszóró csipogóval a belsejében.
Ehhez szeretném a gyári fejegység lecserélni valami szépre. Inkább szavaznék a 2 din-re és semmi mechanika nem kell. Elég az SD vagy az USB lejátszási lehetőség vagy az AUX. Android rendszernek örülnék főleg olyannak amit lehet mókolni is(custom rom-ot rakni rá). Nem tudom ilyesmi lehetséges -e. Akár érintős akár nem. Meg valami oldalt ahol külföldre is szállitanak ki hangszigetelő lapot.
Az ár cca 150e.
Köszönöm. -
pengusz77
senior tag
válasz opeter70 #61478 üzenetére
"Valamint továbbra is várom, hogy rámutass a korábban leírt rendszeremben arra az aktív elemre, ami miatt aktívnak nevezed."
Szerintem egyszerű a megoldás: te az "aktív" kifejezést kizárólag az aktív vágásra használod, holott a kérdésedben a válasz: aktív áramköri elem. Szerintem az időkorrt illetve az aktív vágást, hangzásjavító funkciókat (amiket mi nem használunk) aktív áramköri elem végzi, valszeg tranzisztor(ok) (integrált áramkör.)
Passzív áramköri elemek: ellenállás, kondenzátor, tekercs. Ezek vannak a passzív váltóban. Az időkorrt biztos hogy nem passzív elemek végzik.
Az én rendszerem úgy lett aktív, hogy az erőn megvágtam a szett alját és a sub tetejét -
opeter70
senior tag
válasz pengusz77 #61480 üzenetére
Akkor a te olvasatodban olyan, hogy passzív nem létezik.
Hiszen minden fejegységben van valamilyen szintű hangzásjavító áramkör.
Ergo akárki akármilyen rendszert rak össze, az már egyből aktív lesz. Tehát akkor itt mindenki aktív szettet használ.Ezzel csak egyetlen aprócska probléma van, hogy épp te linkelted a kedvenc versenyszabályzatodat, ahol van passzív kategória.
Na akkor most hogy is van ez?
Ott gondolom mindenki analóg kazettás magnókkal versenyez. -
pengusz77
senior tag
válasz opeter70 #61482 üzenetére
EQ-ba lehet egy frekin állítani a mély illetve a magas szekcióban. Középben nem. Hangzásjavtó alatt a Sound Lift, Volume link EQ stb. (loudness, bass boost) -t értettem. Nyilván valamivel le kell játszani a zenét, nem lehet gramafonnal használni. Az időkorrt viszont aktív elemek végzik. Be is kell mutatni gépátvételnél, hogy a HPF/LPF ki van kapcsolva, illetve a fent említett funkciók sincsenek bekapcsolva.
Egyszer eljöhetnél (hacsak nem te is ezer kilométerekre laksz), hátha neked van igazad, és indulhatnál passzívban, akkor legalább ketten lennénk -
Peti66
senior tag
passzív a time correction...delay(késleltetés) hozzáadni ugye nem tud(gyorsítani),mert az már részecske gyorsító lenne vagy mi... a forrás készülékek egy része meg tud kiemelni bizonyos frekvenciákon...
a hsz vezetéken levő keresztváltó nem tud ilyet... még annak ellenére sem,hogy +2db kiemelés rá van írva...az a 0 db valójában ezért is passzív...sorry ..Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
opeter70
senior tag
válasz pengusz77 #61483 üzenetére
Ezt nem hiszem el! Továbbra is jössz a szőrszálhasogatással és erőlteted a versenyszabályzatokat.
Megmondtam már, hogy nem megyek veresnyre. Én a saját szórakoztatásomra zenélek.Autóhifis körökben régóta kialakultak kifejezések, ha úgy tetszik szlengek éppen azért, hogy könnyen meg lehessen különböztetni a passzív, vagy aktív váltóval felépített rendszereket.
Ilyenek pl, az
"aktív első szett" = aktív hangváltón keresztül meghajtott hangszórószett, ahol mindegyik hangszóró aktív váltón keresztül kapja a jelet.
"passzív első szett" = a méyközép és a magas között a frekvenciák szétválsztását passzív hangváltó végzi.
Vagy itt a múltkori vitatémánk:
"Aktív fej" = a fejegység alkalmas arra, hogy az aktív hangváltóján keresztül kiszolgálja a 2 vagy több utas elsőszett minden egyes hagszóróját.
"Passzív fej" = csak HPF-et és/vagy LPF-et tartalmaz, az első szett meghajtásához szükség van passzív váltóra is.Ezeket a kifejezéseket nem csak én használom, hanem az autóhifisek nagy része is.
Sajnálom, hogy te ezeket te nem ismered és nem használod.
Velem ellentétben itt a topicban a többiek csak azért nem állnak le veled vitatkozni, mert nem tartják rá érdemesnek erre pazarolni az időt.Természetesen a versenyszabályzat betűit betartva a fentiek mindegyike aktívnak minősül.
Ellenben ha itt azt mondom, hogy passzív első szettem van, rajtad kívül mindenki tudja, hogy miről is beszélek.
Vagy ha azt mondom, hogy sikerült lecserélnem a passzív fejemet egy aktívra, azzal is mindenki tisztában van.
Rajtad kívül senki nem jön azzal, hogy "de hát a HPF, meg az LPF is aktív".... Persze hogy az. tudjuk jól.
Mégis mindenki azonnal tudja, hogy miről beszélek, ha aktív fejet, vagy aktív szettet emlegetek.De itt egy ravasz kérdés a végére: Bizonyára hallottad már azt a kifejezést, hogy "félaktív 3 utas elsőszett". Nálad az mit jelent? Félbefűrészelt fejegységet?
Szerintem ezt a vitát itt lassan le is zárhatjuk, mert úgy látom ,hogy nem jututnk közös nevezőre.
-
opeter70
senior tag
-
-
pöttty
tag
válasz opeter70 #61482 üzenetére
Semmilyen fejegyseg tisztan elméletileg nem lehet passziv elem.
Előerősitő kivétel nélkül mindben van ami icipici feszültségjelet alakit pocit nagyobba es kozben aramot zabal.
Ahogy egy A/D konverter szinten fogyaszt aramot.Na de hogy ne csak hulyesegeket irjak hanem "ertelmes" kerdesem is legyen:
Mi van akkor ha magam fel forditom a mid emet egy helyes kis ferdere vagott kiemelokerettel de a racs sikja elotte parhuzamos az ajtoval. Vagyis a hanghullamok nagyjabol ferden erik el a racsot. Van valakinek tapasztalata torzul ilyenkor a hang? Vagy erdemes a racsot es hanhszoro sikjat parhuzamosra allitani. Vagy az egvilagon semmi jelentosege sincs?
-
Drago1
tag
válasz B-enji #61491 üzenetére
Sziasztok
Jövőhét péntekre le van beszélve a Hifi-sel viszem az autót megyünk tovább ,hátul a defektjavítókészlet helyén az erősítő külön fakkal le lesz választva a SUB-ról és így a 25 cm SUB kap egy hermetikusan lezárt ládát,ragasztva butorlapból ujra kárpitozva kb 20-22 literes lesz a hely.
Az erősítő részét majd fel lehet nyitni + a bútorlap teteje ki lesz vágva ahol az erősítő van és ott szellőző rács lesz hogy a ventie kapjon levegőt.
Ha ez meg van jön az ajtók szigetelése elöl hátul + hangszóró szett csere és megy rá az erősítőre.
Ha egyedül utazom a hátsó ajtóban lévő szettet leveszem nollára ,de gyakran többen utazunk a lányom táncol és imádja a zenét akkor meg a fejegységről vissza lövöm a hátsó szettet is " kompromisszum "
A hifis A Kicker CSS674 szett helyett [link]
Rábeszélt egy Hertz ESK F165.5-re [link]
Mind a kettő beépítési mélysége 50 mm alatt van.
Azt mondta hogy szerinte ugyan annyi pénzért jobb a Hertz.
Szerintetek is jóval jobb a Hertz?
-
kacsa7
őstag
válasz Drago1 #61492 üzenetére
A titán magas miatt a Kicker erősen megosztó lehet. A Hertz-nél a tetolon talán kevésbé zsákbamacska.
Bútorlap helyett MDF-el csináljátok a ládát, értelmesebb lesz az eredmény. Bár ha a hifis bútorlapból akarja megcsinálni, akkor a "szaktudása" erősen megkérdőjelezhető... 20-22liter akár jó is lehet zártan egy 25-ös szubnak. Tömni sem árt valamivel, hogy ne legyen kopogós a hangja. Erre a célra vatelin tökéletes.
-
BBéci
legenda
válasz kacsa7 #61493 üzenetére
A bútorlap tényleg ritka elhibázott ötlet, menekülnèk az olyan hifistől aki csak kiejti a száján. A rétegelt lemez is jó, ha kellően vastag.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
troll81
addikt
Lada keszitesben jartas ember segitseget kernem akar itt illetve privatban is.meg sub valasztasi tanacsot is.emphaser 2500d hez keresnek olyat ami passzolna egyenlore Ground Zero GZNW 15XSPL vagy Audio System X15-1100 ez a 2 kiszemelt.tudom ez nem a hangminoseg kategoria de meg koszonom
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Netflix
- Autós topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Projektor topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Dragon Age: The Veilguard - Befutottak az első értékelések
- További aktív témák...
- Mac Mini M1 8GB 512GB SSD + INGYEN KISZÁLLÍTÁS
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Nethome Plus, klíma wifi modul
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest