-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
A háromszögben is jó nagyjából.
A lényeg, hogy a magas és közép tartomány lehetőleg egy vonalban legyen.
Hogy miért rossz a hátulról jövő zene? A koncerten akár hangosítás nélkül is elölről szól a zene nem össze vissza. A sub nyilván jó helyen van hátul a sub hangoknak nem halljuk az irányát ha jól van beállítva! Nem véletlen, hogy a hangminőség versenyekre épített autók 90%-a így van kialakítva. -
fero02
veterán
Ezzel nem értek egyet. Tudom, h globálisan ez is egy nagy vita téma, de sztem a sub iránya meghatározható. Mind 2.1 rendszernél, mind 5.1-nél, kivéve, ha az arányok (front-surround-center és a sub) nagyon jól el vannak találva. Ehhez ugye már jó minőségű rendszer is kell, de én életem során még csak 1-szer tapasztaltam ezt meg.
Továbbá, sztem leginkább a praktikusság és a könnyű megépíthetőség miatt teszik a csomagtérbe a sub-okat. A legtöbb építőnek (főleg ugye az amatőröknél) a szívük csücske hétköznapi használatban is van (család, csomag, stb), emiatt az utastér beépítése kizárt, így marad a csomagtér. Ha viszont megnézed a demó autókat, akkor ott ilyennel nem foglalkoznak és az összes létező helyet beépítik, ami az első ülések után van. Jó tudom, az másról szól, de mégis...
És (a kategóriát nem nézve) az olyan építők, akik tesznek a hátsó ajtókba hangszórót, ők vajon miért teszik ezt? Itt persze megint nem demó autók építőire gondolok, mert az megint csak másról szól.
hugi0: tőled nagyon várok válaszokat...
-
Shadows
senior tag
Hello!
Segítsetek nekem pls.Van egy MNC ethernal fejesem és egy opel corsa B verdám na ebbe szeretnék egy jó kis zenét ami főleg diszkózenére és partyfelvételek lejátszására lenne használva főként...nem akarok puffogás paffogást hallani a kocsiban ezért fordulok hozzátok.
Fej: MNC ethernal
Szett:SOUNDSTREAM XSC.6 >>ennek nem találom a mélységét sajnos de 55-60mm ami bemegy az üvegtől ha valaki esetleg megtalálná az legyen kedves megosztani velem
Mély: Dld 500+ esetleg rockford punch
Erősítő : Rockford 300xAmi még kétséges hogy kábelből mit nézzek van valami amit ajánlotok?
Vajon ez a párosítás kielégítheti az igényeim? illetve olvasok még ilyet hogy ajtóra ilyen szigetelős dolgot
[ Szerkesztve ]
Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
hugi0
őstag
válasz Shadows #4353 üzenetére
Mi alapjan valagattad ossze, a rendszer eme elemeit ?
"Fej: MNC ethernal
Szett:SOUNDSTREAM XSC.6 >>ennek nem találom a mélységét sajnos de 55-60mm ami bemegy az üvegtől ha valaki esetleg megtalálná az legyen kedves megosztani velem
Mély: Dld 500+ esetleg rockford punch
Erősítő : Rockford 300x"[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
orbano
félisten
ha a szubot kihallod, akkor nem beszélünk hifiről. az egy kommersz szar, amit lenyomtak a torkodon, vagy egy méregdrága valami, amit hifi gyanánt vettél meg, csak elq*rtad. az autóhifi egy pár magas-, egy pár mélyközép- és egy mélyhangú segédhangszóróból áll (nem véletlenül ez a neve). pont.
és igen, csak azért építik a csomagtartóba, mert ott fér el jól. bárhova máshova teszed, a kocsi funkcionalitását rontja. de ettől függetlenül simán lehet, hogy ott is van a legjobb helye, ezt előre nem tudnád megmondani.
aki pedig a hátsó ajtóba tesz hangszórókat, mert azért lehet oda is, az azért teszi, hogy a hátsó utason utazók is megfelelően élvezhessék a zenét. DE, nagyon nehéz, és kellő körültekintést igényel, hogy a fejed mögé tett sugárzók ne rontsák el a teljes színpadképet. de hangúlyozom, csak és kizárólag azért kerülnek hátra is hangfalak, hogy az ott utazóknak is jobb legyen, nem azért, hogy elöl is jobban szóljon.A vér nem válik VAZZE!™
-
Shadows
senior tag
Hát magamtól. A fej adott a szettet dicsérték. Az dld láda az elég jó áron van most a punchot meg halottam, az erősítőt pedig most 20 rugóba megkapnám...és annak a bolti ára bőven 100 feletti...
igy jött össze mert? elbalfékeztem valamit?
fero02: kaptam kölcsönbe egy dld hangfalpárat és igen ez 70mm mély és ha a kiemelőkeretbe berakom, olyan kb 10-12 mm kilógva lenne jó csak 10mm-es osb lapból csináltam neki ilyen távtartót, de akkor meg az ajtózseb nem megy fel.... szóval 55 alattit keressek...azzal az a baj, hogy nem nagyon találok szettben olyat ami költséghatékony...
[ Szerkesztve ]
Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
Xero
nagyúr
Ha valahol kihallod a sub-ot az egy elbaszott rendszer!
Az hogy ilyen-olyan installokba demo autókba hova mi kerül az nem mérvadó. A mérvadó az a ténylegesen hangminőségre épített kategória. Ilyenkor legjobb példának az egyik hifi szerelőm autóját szoktam felhozni példának.
Megszámolhatatlan mennyiségű első helyezés 2.1-es felállással!
Minden autó amit minőségre építenek ugyan ilyen elrendezéssel bír. Nem véletlenül!Ahogy előttem is írták a hátsó ajtókba pusztán a hátsó utasok miatt raknak hangforrásokat, de azokat az első utasok elöl elzárni szinte képtelenség, mivel az ember a közép és mély tartományok irányát hallja!
Bárki nyugodtan beülhet a kocsimba meghallgatni egy hangszeres CD-t, majd átülhet akármilyen, akár gyári sok hangszórós rendszerbe és meg fog döbbenni! Stereo-t stereo-n kell hallgatni ilyen egyszerű!
-
Shadows
senior tag
Megnéztem jólesz ugyfest, de áruljátok már el az mit számít hogy a csipogó benne van a hangszóróba vagy külön van? mert nekem a kilincsbe van gyrárilag és ha nem gond akkor csak hangszórót vennék nem szettet.
Van egy JBL GT5-652 igaz 56 mm de ez csak 8.000 ha megtartanám a gyári csipogókat akkor mennyire romlana a zenei élmény?Ennek a "hátsfonak" milyennek kell leni hogy "jobb" legyen többnek vagy kevesebbnek?
JBL GT5-652
Hangszóró
- 2 utas hangszóró
- névleges terhelhetőség: 35 W
- zenei terhelhetőség: 135 W
- hatásfok (érzékenység): 93 dB / 1 Watt / 1 méter
- átviteli tartomány: 55 - 20.000 Hz
- névleges impedancia: 4 Ohm
- beépítési mélység: 5,6 cmAmit te linkeltél JBL GT5-650C
Komponens rendszer
- 2 utas hangszóró
- névleges terhelhetőség: 40 W
- zenei terhelhetőség: 120 W
- hatásfok (érzékenység): 91 dB 1 Watt/1 méternél
- átviteli tartomány: 70 - 20.000 Hz
- névleges impedancia: 4 Ohm
- beépítési mélység: 5,3 cmamatőr vagyok de érdekel a téma...
[ Szerkesztve ]
Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
orbano
félisten
válasz Shadows #4362 üzenetére
a hatásfokannyit jelent, hogy a nagyobb hatásfokú, ugyanazzal az erősítővel ugyanazon a hangerő-beállításon hangosabban fog szólni. azaz kisebb kakaó kell ugyanahhoz a hangerőhöz.
az egybeépített koax hangszórókat felejtsd el. a gyári helyére meg be kell préselni a szetthez tartozó magasat is. anélkül olyan, mint ha vennél egy SLR-t 1.2CDI motorral, mert úgy olcsóbb.A vér nem válik VAZZE!™
-
fero02
veterán
orbano, Xero: lehetne erről naphosszat vitázni, de hagyjuk.
Most az jutott eszembe, h a "C" oszlopra elég merész dolog ugye feltenni a magasat -tuti bántó lenne a hátul utazók számára-, ellenben van egy "D" oszlop is.
A dolog el lett döntve, hátra be lesz faragva a 16-os szett (ugyanolyan, mint ami előre lett rakva), csupán a magas elhelyezése a kérdés még.
Shadows: 1.5 mm^2 alatt ne legyen a vastagsága.
[ Szerkesztve ]
-
hugi0
őstag
válasz Shadows #4357 üzenetére
Egyszeruen csak erdeklodtem.
Probald ki, ha tetszik megtartod.Szerkesztve:
Azert az a roki erosito messze nem 100,000Ft folotti keszulek.
- en magam, nem is vennem meg, még 15,000Ft-ert sem.
De mindenki mas igenyekkel rendeltetett.[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
orbano
félisten
válasz Shadows #4364 üzenetére
az a baj vele, hogy olyan helyről szól a magas, ahol nincs értelme, ergo nem szól jól (biztos optimalizálják a gyártók ezeket a hangszórókat, de a fizika az fizika marad). a magas hangok nagyon kis szélességben egy irányba terjednek a hangszórótól, azaz ha nem közvetlenül feléd sugároz, nem sokat ér. nem véletlenül szerelik az a oszlop közelébe, és szerelik a cincogókat forgatható, irányítható foglalatokkal.
a mélysugárzónál már más a helyzet, ott jobban. könnyebben terjed a hang, ezért is van jó helyen az ajtóban. persze a húdenagyonaudiofil rendszereknél alkalmazank olyan kiemelő panelt, ami egy kicsit az utas felé (fölfelé) fordítja a hangszórókat. de ezzel is csínján kell bánni, mert a hangszórókat úgy tervezik, hogy az ajtóban, függőleges helyzetben legyenek beszerelve, így túlzottan felfelé fordítva már nem ad olyan hangzásképet, mint kéne (túl sok/erős középfreki). ezt asszem meg lehet szakszerűbben is fogalmazni, de azokra a szavakra én nem emlékszem, de remélem érthető így isA vér nem válik VAZZE!™
-
hugi0
őstag
Sokat alltalanositasz, ez sokakakat megteveszt.
Ez nem igaz minden esetben (foleg a domoknal nem):
"a magas hangok nagyon kis szélességben egy irányba terjednek a hangszórótól""nem véletlenül szerelik az a oszlop közelébe"
Nem bizony !
- Azert mert jobban szet lehet huzni a szinpadkepet.Ami az ajtoban van az nem melysugarzo.
"a mélysugárzónál már más a helyzet, ott jobban. könnyebben terjed a hang, ezért is van jó helyen az ajtóban."A kiemelopanel nem audiophile dolog.
"persze a húdenagyonaudiofil rendszereknél alkalmazank olyan kiemelő panelt, "" mert a hangszórókat úgy tervezik, hogy az ajtóban, függőleges helyzetben legyenek beszerelve"
Nem igy tervezik.kiemelo panel ->, "így túlzottan felfelé fordítva már nem ad olyan hangzásképet,"
- sot talan meg jobb is.Remelem megelegszel az eszreveteleimmel.
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
orbano
félisten
No, akkor tisztelettel, és konstruktív jelleggel vitatkoznék, ebből tanul az ember fia
"Nem igy tervezik."
Általad nagyrabecsült szakembertől hallottam."Ami az ajtoban van az nem melysugarzo."
Mélyközép, tökmindegy, tudjuk miről van szó."Nem bizony !
- Azert mert jobban szet lehet huzni a szinpadkepet."
Próbáld ki, tedd az ülés alá. Nem csak a színpadkép lesz más."Ez nem igaz minden esetben (foleg a domoknal nem):"
A hang terjede a frekvencia függvénye, nem a hangszóró kialakításáé. A dóm sem mindenható, akármilyen széles sugárban is képes szórni a hangot, utána fontos, hogy "légvonalban" a füledbe jusson a hang. A mélyebb hangok viszont már könnyebben képesek a mindenféle réseken, akadályokon áthatolni."A kiemelopanel nem audiophile dolog."
Azt próbáltam kifejezni, némi túlzással, hogy szvsz a hangszórók megdöntése nem feltétlenül egy nélülözhetetlen eleme a jó autóhifinek. A home hifi mélyközepet sem úgy lövik be, hogy mindig a hangszórók tengelyében legyen a füled.A vér nem válik VAZZE!™
-
Shadows
senior tag
beérem ha leírnád a tapasztalaitad a dologgal kapcsolatban....
sőt ha van ajánlásod 55mm alatti mélyközéppel rendelkező kompi szettre szivesen venném persze ha költséghatékony az sem probléma... de ha job minőség akkor adnék érte többet
Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
hugi0
őstag
Nincs kizarva, hogy ezt hallotad tole.
- de magam is tervezek hangszorot. )Muszerfal teteje vagy A oszlop.
- mert senki nem teszi a magassugarzot az ules ala.Halgattal mar Ribbont ? -> szallagsugarzot ?
Ennek a lesugarzasi szoge 15-20°, mig a domé akar 140°-is lehet.
Tehat nem olyan erzekenyek az elfordiasra.
- ettol fuggetlenul egyet ertek az indokoddal, csak a meglatassal nem.En magam, a hangszorok megdonteset azert alkalmazom, hogy egy iranyban "szoljanak",
a fazisproblemak megszunteteset-csokkenteset hivatott megoldani.
- persze ez onmagaban keves a "keszekusza" terben."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
hugi0
őstag
válasz Shadows #4375 üzenetére
Nem kunsztom ajalani senkinek semmit.
Ezenfelul csak annyit mondhatnek roluk, hogy nekem melyik tetszett a legjobban, egy adott renszreben/kornyezetben.
(Itt megjegyzem a "szellosebb" hangkepzest szeretem.)Ha neked ket ilyen megfelel:
http://xsech.uw.hu/hugi0/2010.02.28.weekend.project.004.avi55mm mili alatt van. )
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
orbano
félisten
Én ezt a magassugárzós dolgot a koaxok miatt hoztam fel. azt ugyebár nehéz az A oszlopra szerelni, a lábadnál meg azért hiába 140°, nem jön túl jó irányból, ráadásul nem is feltétlenül akadálymentesen. vagy tévedek? vagy inkább más oka van annak, hogy a koaxokat nem nagyon részesítik előnyben?
A többivel egyetértek, illetve köszönöm a kiegészítést a fázisra nem is gondoltam, hogy amiatt számíthat a döntés.A vér nem válik VAZZE!™
-
Shadows
senior tag
ok amint bent lesz a komponens szett meg meglesz a láda valszeg jelentkezni fogok...köszönöm... még annyit áruljatok el nekem hogy miért van nyitott meg zárt láda mert ezt nem igazán értem...elvileg a levegőnek ki kell jönni akkor h-h van ez?
Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
hugi0
őstag
Jaj, ugylatom a hibat en kovettem el.
- megpedig azzal, hogy atsiklottam afelett, hogy koaxrol van szo.A koaxokat nem tartom jonak, de megis jok.
- mert az osszes lesugarozni kivant freki egy pontbol szarmazik.
Viszont a magas a a mely elott helyzkedik el ezert megsem jo.Epp ezert talaltak ki a dualkonuszt.
A melysugarzo magneskorebe epitik a magasat.Ez az egyik legjobb megoldas.
- es a rezgeshullamok is ugyanabbol a tavolsagbol indulnak.http://xsech.uw.hu/hugi0/Tannoy.615.jpg
http://xsech.uw.hu/hugi0/Tannoy_V2.jpg"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Joe fiú
senior tag
Sziasztok!
JVC fejekről tudna valaki véleményt mondani?
Számomra a lényeg,hogy legyen rajta USB.Két komponens hangszorópár lenne meghajtva a fejről és egy Sal aktív láda lenne rákötve.Zenei igényeim nincsenek,tipikusan az a típus vagyok,hogy "dübörögjön" az autó,szóval elektronikus zenére kellene.Erre megfelelne? -
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy 4x40w-os Tevion [link] fejegység szerintetek meghajtaná rendesen a Hertz DCX 690 ovál hangszórókat?
-
Joe fiú
senior tag
-
-
hugi0
őstag
válasz Joe fiú #4391 üzenetére
Igen.
Ez viszont kicsit eros volt:
"Na,hát azért bármi nem hiszem,hogy jó lenne.Néztem például,hogy JVC,Pio jobban komálja az elektronikus zenét,míg például egy Sony fej nem tudna domborítani "Igy beskatyujázni markaneveket, eleg butasag.
[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Joe fiú
senior tag
Butaság,nem butaság még ebben a topikban mondták nekem,hogy elektronikus zenére leginkább Pio,gondolom magamtól nem találok ki ilyeneket,főleg ha nem is igaz.
Na viszont egyik ismerösőmtől most hallottam,hogy JVC fejet ne vegyek,mert a végfok hamar megadja magát,és mivel én fejről hajtanám a két pár komponens 16-os hangszorót,szóval nem lenne hátrány ha nem halna bele.Ehhez valakinek vélemény?
-
Shadows
senior tag
-
hugi0
őstag
válasz Joe fiú #4393 üzenetére
"A vegfok hamar megadja magat."
Hat persze, ha rovidre zarod a hangszorovezeteteket.
Vagy a 4Ohm os terhelhetoseg helyett egy darab 1Ohmos subbot kotsz ra.De ettol barmelyik fejen tonkremegy a vegfok.
- onmagatol semmi nem romlik el.Biztos vagyok benn, hogy akitol ezt halotad az csinalta a hibat.
Egyetlen eshetosege van annk hogy nem felhasznaloi hiba tortent.
- ez az anyagfaradas, ami egyaltalan nem jellemzo, de megtortenhet.
Barmylik Cegnel: Alpine, Clarion, Kenwood es meg sorolhatnam."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
olbeteam
tag
Szevasztok, olvasgattam itt szigetelésről, de nem találtam igazán, hogy ki,mit, hol használ ajtó szigetelésre? Mit érdemes, ár-minőség szempontjából?
I can resist everything but temptation.
-
orbano
félisten
válasz olbeteam #4398 üzenetére
soudaband, illetve hugi0 ha jól tudom a tecsound-ra esküszik (pl. isotech.hu)
illetve én egy direkt hifis, dynamat extremere hajazó cuccal próbálkoztam, az kb. a dyanamat fele volt árban, és nagyon jó. az ajtókba raktam olyat, olcsóért szereztem egy fórumtárstól.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest