-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Formaster #29993 üzenetére
Nos, azóta most mostam először kocsit magasnyomásúban, csak ozmós vízzel. Mosás után azonnal szárazoltam és csak előjöttek a foltok. Volt amit leszedtem, ha megdörzsöltem a mikroszálassal, volt ami nem igazán jött le, de az tény, hogy sokkal szebb, mint anno. Szerintem az ozmós vízzel lehet valami. Ha újra lesz magasnyomásúm (gariben lett visszaküldve, Nilfisk), itthon is lemosom és szárazolom, kíváncsi vagyok akkor milyen lesz, előtte persze ismét megtisztítom APC majd Perl kombóval. Nem tudom mi a fene lehet ez, mert esős időben is közlekedtem vele és akkor nem lett foltos, valamint kipróbáltam desztvizes mikroszálassa törölgetni, de attól sem lett semmi baja, szép fekete volt, csak a magasnyomású mosóban lett ilyen. Majd meglátjuk, még kipróbálok egy másik magasnyomásút is. Nem rég épült a városban egy jetwash mosó.
Your car, your life ;)
-
veterán
válasz Formaster #30356 üzenetére
Utólag rájöttem sajnos én is hogy kellett volna egy képet lőnöm de már mindegy.
A másodikhoz. Ez normál saras kosz volt ami rajta volt, mert a kocsit tisztán vettem át a szalonban, és aztán néhányszor elkapott jó nagy eső aminek hála rákerült ez a dzsuva. Szóval az oldalán tuti nem valami visszamaradt ragacsos dolog volt, hanem normál kosz. Miután másodjára is előmostam utána mikroszálas mosókesztyűvel szépen lejött minden kosz, szóval nem kellett semmi extra dolog hozzá mint IPA vagy ilyesmi.
Csak azt furcsállottam hogy először az előmosó miért nem hozta le teljesen mikor a Mondeo-nál egyből le szokta.
Aztán lehet azért ragaszkodott jobban a kosz esetleg mert a fólia eltávolítása után a tiszta fényezésre valahogy jobban odatapad a kosz ameddig néhányszor le nincs mosva rendesen.
Kozmetikával kapcsolatban lenne néhány alternatíva csak sajnos néhány fórumtárs messze van, "bence007" (CarPro) van a legközelebb, valószínű hogy vele fel fogom venni a kapcsolatot. Rá nyugodt szívvel merem bízni a kocsit, igaz hogy nem 10-20-30 millás kocsiról van szó, de akkor is megérdemli a törődést.
Így Google-ba rákeresve hogy kozmetika és úgy vigyem be valahova az kizárt dolog.Most még gondolkozok hogy kipróbáljak másik ablakmosót mert most Wolf-os Sky Clear van, de valahogy nem igazi már. Elején nagyon meg voltam vele elégedve, még napsütésbe is makulátlan szélvédőt eredményezett, most meg valahogy nem annyira. Nem hiszem hogy idővel a szer ennyit változna, nem használom olyan nagyon régóta azért. Max 1 év.
Ahogy olvastam ezt a zöld Mr Muscle ajánlott még, esetleg van másmilyen szer amit tudnál/tudnátok ajánlani ami tutira jó szer?
Én úgy szoktam hogy jól befújom a szélvédőt kívül, majd egy 290gsm-es ronggyal jól áttörlöm, utána egyből rámegyek egy teljesen száraz 350gsm-es ronggyal. Ez nálam nagyon jól be szokott válni. Belül meg annyi hogy a rongyra fújom hogy ne basszam össze a műszerfalat.
Egyszer volt hogy figyelmetlen voltam és egy teljesen új ronggyal álltam neki, utána annyit szívtam vele mert a szöszöket egyszerűen nem tudtam a szélvédőről eltávolítani, annyira megragadt az üvegen.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-
#42667776
törölt tag
válasz Formaster #30429 üzenetére
A tavalyi Mystery Juice nálam leszerepelt, amíg a nano samponnal van mosva az autó addig jól teljesít, de ha más samponnal, vagy érmés mosóban samponos + öblítés, akkor viszonylag hamar elveszíti a hidrofóbitását, persze ez függ a mosás sűrűségétől is, sajnos ilyen körülmények között 2-3 hónap a max, ezt jeleztem is Istvánnak mivel az emberek többsége az egyszerű gyors mosást helyezi előtérbe és nem is biztos, hogy tud otthoni körülmények között mosni. Vissza is tértem a Body Guard-hoz ha nano-t rakok fel, az tudja a 4-6 hónapot minden utókezelés nélkül.
Fusso-t nem használtam ezért erről nem tudok véleményt mondani, tudom, hogy mostanában felkapott termék de én wax terén maradok a Collinite-nél, 476s amivel van saját tapasztalat 5 hónap után is hidrofób, mosás 90%-ban érmés mosó.
Nanolex
Premium Paint & Alloy Sealant teszt jelleggel volt fent saját autón (lökhárító) illetve teszt géptetőn, kb egy átlagos wax tartósságát hozza 2-3 hónap.
Spray Sealant a fentivel megegyező teszt 1-1,5 hónap.
Si3D, Si3D HD szerintem jó kerámiák 1 év után is hidrofób (ügyfél autó) a kezelése mosás nem ismert, de valószínűleg vigyázva volt rá.
Urban Glass Sealant városi szélvédőkezelő én ezt használom, tartósságban 3-4 hónap, viszont cserébe 55-60 km/h-tól valóban pergeti a vizet, előtte Wolfot használtam tartósabb, de 80-90 km/h-tól indulnak el a vízcseppek.
Saját autót a múlthéten kerámiáztam, tehát a teszt elindult puha lakkos autó, reményeim szerint több mint 1 évet bírnia kell.
Vejem Octavia-ja ma kapott Colli 476s waxot. -
-
1stVikman
senior tag
válasz Formaster #30437 üzenetére
Bő vízzel gyurmáztam, hogy mindig nedves legyen alatta a kasztni.
Nem karcos csíkosnak nézett ki, inkább, olyan "zsíros" fényes csíkosnak. (Talán ezt hívják hologramnak.)
Megpróbáltam még 1x samponos kesztyűvel letörölni és aztán szárazra törölni, de száradás után sem változott.
Hát első találkozásom volt az ilyesféle dolgokkal (gyurmázás, szárazolás, fusso stb.), azért annyira remélem nem lett szörnyű.
Majd holnap világosban kiderül.
Köszi az eddigieket. -
veterán
válasz Formaster #30449 üzenetére
Nem gondolnám hogy kizárólag kozmetikusok használják csak, ebből kifolyólag otthon is szebb eredményt lehet elérni aki csak 1-2 autót (sajátokat) csinál otthon. Ezért is mondtam hogy otthoni célra ezért nem feltétlen szükséges egy olyan kompresszor ami 400l tud 5bar nyomásom percenként. Hanem egy kisebb is elég otthonra, amivel azért szerintem kényelmesen meg lehet otthon a kocsit csinálni.
(#30450) MunezXBK
Adnál egy linket a termékhez? Amazon.de néztem én is, de ott 2 ilyen terméket találtam, mindkettőnél azt írja hogy nem szállítanak MO-ra.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Formaster #30454 üzenetére
Akkor ezt a projektet átgondolás alá teszem..
Mondtam hogy az új autómnál a tetőnél pl. vannak fekete csíkok, vagy voltak, közbe a küszöbnél is találkoztam velük. Mikor mentem Tamáshoz a Herti kozmetikába, volt valami csodaszere erre, és 1 törléssel eltávolította ezt a fekete csíkot a küszöbnél ami volt. Mondta hogy ragasztómaradvány volt csak, vagy a fóliából hátramaradt valami, de lényeg hogy könnyen lejött.
iPhone 13 Pro Max
-
1stVikman
senior tag
válasz Formaster #30461 üzenetére
Felszereltségi kódok alapján csak az ajtókárpit műbőr, a többi bőr:
2ZH - Steering wheels: Leather multi-function steering wheel
N5L- Seat trim covers: Leather/fabric seat trim covers
6Q2- Gearshift knob/handle: Leather gearshift knob/handle
3LJ- Door and side trim panels: Door and side trim panel in foam film, insert in leatheretteÉn csak annyit szeretnék, hogy ne repedjen szét idő előtt az ülés, és ne kezdjen darabokban lefoszlani a kormány.
Tehát ápolni gondos gazda módjára, hogy puha és rugalmas maradjon, valamint ellenálló a külső behatásokkal szemben.
Ránézek ezekre a szerekre.focvis
Nem kötekedésből, de méhviaszos miért nem jó?
Laikusként úgy gondolnám, hogy bőr az bőr, így legyen az cipő, fotel, ülés, kormány, annak jót tesz a bőrápoló.
De itt egyre inkább megdőlni látszik minden eddigi autóápolási "ismeretem". -
Kleroo
veterán
válasz Formaster #30461 üzenetére
Nekem kék niveát ajánlottak.
Sonaxos bőrtisztitó&ápolóval lekezeltem a kormányomat. borzalmas lett. papír száraz, töredezések mégjobban látszottak, kb használhatatlan és kukaérett. ASAP kellett vmi és senki nem tudott semmit...maradt a nivea. félve bekentem, aztán felbátorodtam és rengeteget rákentem h szívja csak szépen be. És 1-2 nap után csodásan beszívta. Selyemfényű, puha,ergonomikus, jófogású lett. nem ázott el, nem kezd el radír szerűen szétfoszlani a dörzsöléstől, baromi jó. Kérdés h egy dedikáltan errevaló cucc mennyivel jobb, mert azért mégis csak vicces kézkrémmel kenegetniHodor. Hodor? Hodooor!
-
senior tag
-
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Formaster #30501 üzenetére
Még nincs 1 éves autó,eléggé gáz. Pláne úgy h kb 3500 km van benne és ez az ülés többe kerül,mint sok magyar kocsija Sokszor ápoltam. Szappanos vízzel lemosni,utána gyári bmw bőrápolóval kentem be. Vicc kategória...
Lederzentrumot beüttöttem gugliba,de német oldalt ad ki. Ez a nem a márka neve? Csinálok még képet,ha időm engedi a bőr felületekről és kérnék szépen konkrét terméket hozzá. A gyári terméket meg úgy fejükhöz vágom,hogy betörik a koponyája.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
ruzsabazsa
aktív tag
válasz Formaster #30555 üzenetére
Persze hogy tudtál,nagyon is
Jelenlegi autóm május óta egy 2008-as focus.Ilyen színű.Pár helyen volt javítva.Pl motorháztető újra lett fújva.Viszont a motorháztetőt nem lakkozták.(Ami számomra meglepően nem is igazán tűnik fel elsőre.)A polírszivacs rendesen kék lett a hologram eltüntetése után elég keményen
Jó pár helyen gyönyörű hologrammok voltak rajta.Az ilyen lakkozatlan felületet hogy érdemes polírozni? Nagyjából ugyanezek a lépések csak finomabban ?
Pl,egy nem metál fehér első szériás a4 ?[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
válasz Formaster #30713 üzenetére
Akkor így fogok tenni. T betűt leszedem.
Csak nem úszom meg az egy helyről rendelést.
Blackout törölve, carpro perl saját honlapjáról rendeljem? (Elég érdekes honlap, a pénztárnál meghülyül a honlap és eldob minden formázást..)Illetve az előbbi kérdésem: tetőkárpit tisztítására vannak még ajánlott szerek? Van benne valami kék filc szerű foltok, azokat szeretném eltüntetni.
-
#00809728
törölt tag
válasz Formaster #30714 üzenetére
Hy...
Nanolexet használtam de 2-3 tulajt sőt rengem annyira nem győzött meg fényesebb de max 1évet bírt a tulajok szerint. Volt aki vissza hozta és megcsináltam neki cquartzzal majd elmondtam nekik a reload kezelés+mosást stb...
Servfaces egy másik világ nagyon jó cucc vagy anno a opti coat 2.0.
Most a kamikaze cuccok amiket nagyon dicsérnek.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz Formaster #30722 üzenetére
Amikor az audi a5 meg vettem én is sokat agyaltam mit tegyek fel rá
2napig csutakoltam -becsiszoltam-extra finom polír stb új szivacsok bla-bla szóval tutira megcsináltam.
Majd vettem nanolex hd amit a Hertelendy is használt, meg voltam is a nanolexes termék bemutatón..Felraktam ,igen festék szagú volt nyáron 30fokot meg is kapta 2napig garázs volt.
Használtam 2hónapot 1* elvittem egy kézi mosóba.Na azt nem kellett volna.De azért egy úgymond kerámiát így szétkarcolni nem hittem a szememnek(Gőzborotva ipari,szivacs féleség,szilikon lehúzó és a megkeményedett vileda féleség.)
Megpolíroztam ismét igaz ultra finom és hamar kijöttek a karcok.Majd adtam neki cquartzot.
Betartottam minden gyári utasítást Működött is a dolog..De sajnos a gyárban a parkolóban egy seregély raj megtisztelte rendesen a kocsit és úgy döntöttem a kézi mosókat körbe járom itt Szfváron ki az aki szépen karc nélkül le tudja mosni 5-6 helyen láttam ,hogy csinálják.Valami fekete vízfélébe volt valami habzó cucc majd szivacs amivel az dísztárcsát nem merném megmosni,a háttérben meg a szilikonos lehúzok 2-3 féle. Korábban leírtam ezt a tortúrámat.
Maradt az érmés lemosó amit tudtam sajnos nem lesz jobb és sajnos igazam is lett.Előmosót használtam az meg valami savas cucc mint kiderült+sampon+leöblítés+őlyen-olyan szuper viz 700-900ft fizettem.Kocsiban volt egy mikrószálas amit még nem használtam azaz új és azzal szárazra törölgettem
Madár cucctól megszabadultam és a lakkon nem találtam hibát a cquartz tette a dolgát ,vízlepergetés stb...
Garázsban hétvégén azért megnéztem az autót más fénnyel és elképedtem apró karcok voltak benne és úgy mintha puskával lőtték volna a felületet.
Szerintem: Csak a gőzborotva 150bar nyomásából kijövő víz+valami okozhatott ilyen dolgokat.
Aztán kicsit be is igazolódott mert Apósom a gyári új 0 km megkerámiázott autóját ott mossa rendszeresen és azt is megnéztem más fényben.Sajnos tele voltak apró pici kb 3-5mm egyenes karcokkal.
A5 vissza térve komplett polír ultra finom majd utána servfaces cucc minden gyártói utasítás betartása.
Azóta vettem egy habosító pisztolyt,makitára egy samponos cuccot,minőségi sampont+merinoi gyapjú
kesztyű ill. minőségi szivacs +10 vödröt és egy szűrő berendezést lll egy lágyító berendezést a vízre+ saját gyártású rongyokat azokról anno raktam fel képeket.
Láss csodát egy karc sincs az autón sem napfény sem garázsban speckó lámpával átnézve.Sajnos rájöttem a mosással nagyon sokat lehet tenni,hogy a kerámiát leamortizáld.Jó sokba is került ez a tanulópénz
Feket a5 beszéltem..
Felteheted TE 200.000ft-os über kerámiát és rá is süttetheted ha nincs utána megfelelő mosó ahol lemosasd.
Szerintitek az ilyen érmés mosók nem forgatják vissza a vizet és azt meg is szűrik rendesen!!!Megcsináltam egy Bp-s embernek egy ford focus rs-t 1évvel előtte kezeltette egy profi gárdánál kerámiával 250.000ft fizetett de mintha meg sem látszott volna.Pedig a BP-s gárda rásütötte az új autóra.
Mikor rákérdeztem ö nem mondták nem adtak semmiféle szakmai leírást mit merre hogyan.Ott ahol lakik van egy mol benzinkút ott van egy mosó oda bevitte 2 hetente lemosatta.Télen melyik autómosó fűtött?
Lényeg a 250.000ft kerámia sem védte meg.
.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz Formaster #30727 üzenetére
De amit írsz az 3 termék 3 féle mosási eljárással. Ebből nem következtetnék
3-nál már nem volt kedvem kipróbálni a kézi ill. a érmés mosót mert kicsit belefáradtam az egésztől.
Szerintem a Nanolex,cquartz nem hiszem,hogy bírják azt amit írtál
A kerámia pedig gondos mosást igényel, biztosan nem gépi, meg nem ótvaros kézi mosókat. -
#42667776
törölt tag
válasz Formaster #30727 üzenetére
Sajnos a rossz marketing bevezetésnek köszönhetően, miszerint a kerámia karcálló mindenki csodát vár tőle és ez maradt meg a fejekben (tévesen), hogy karcálló. A másik téves elképzelés, hogy könnyű vele dolgozni és egy egyszerű polírozás után is felvihető a felületre, pedig nagyon nem mindegy milyen minőségben történik az előkészítés (polírozás, zsírtalanítás), nagyban befolyásolja a tartósságot és az esztétikai élményt is. Az applikálás és visszatörlés szintén nagy gondosságot igényel, ami egy normál fénycső, vagy led lámpánál tökéletesnek tűnik, az egy scangrip lámpával megvilágítva lehet, hogy szórja a fényt és napon csúnya lesz, sötét autónál akár foltok is láthatóak. Téli időszakban még a kerámia bevonat is sokat veszíthet a hidrofóbitásából a hideg hatására, (ez más bevonatoknál is megfigyelhető nano, wax) ami nem azt jelenti, hogy nincs már a felületen csak a samponokban lévő felületaktív anyagok megtapadnak a felületen és csökkentik a hatását, ezt egy meleg vizes mosás, öblítés igazolni tud, ami valóban leöblíti a samponmaradványokat. A kerámia egy valóban tartós és jó dolog, de nem való mindenkinek, csak annak aki betartja (be tudja tartani) az ezzel járó tisztításra vonatkozó feltételeket ami szintén nem ördöngösség és akkor valóban élvezni tudja az előnyeit évekig anélkül, hogy csalódás érné.
-
-
#00809728
törölt tag
válasz Formaster #30745 üzenetére
Hát a prémium márka és Magyarország.
Audi a5 topikban gondoltam beírom tudok kerámiázni és hátha érdekel valakit.
Leírtam mindent 30-40 óra polír tőbb lépcső és kerámia 100.000ftVálaszok:
- ő otthon megcsinálta 20.000ft
-100.000ft átfesteti az autot annyiból
-nagyon sok amikor már 50.000ft csinálják pár helyen.Még kaptam az a4 b8 topikból is hasonló okosságokat. De már nem írom le.
Nem vagyunk mi ehez felnőve... -
MPowerPH
félisten
válasz Formaster #30714 üzenetére
Nem olyan veszes ez, valszeg oda, ahova felkerult, ott meg megvan a keramia. Gondolom a hideg miatt a fenyezes is veszit a hidrofobitasabol. Ugye most direktbe nem Reload -oztam mar 4 honapja, igy az tutira lekopott, meglattam, hol is van meg vedelem.
En vigyaztam ra, azt nem lehet mondani, hogy nem. Csak Reset -el mosom, elomosasnak vagy citrus prewast, vagy a snowfoam -juk. Lambs wool szivacs. Magasnyomasuval is vigyazok, es oblitesnek azt a vizet hasznalom, amit a paraelszivobol eltarolok ballonokban(szurt viz). Majd szepen ovatosan szarazolom, eloszor water magnet -el, utana meg 800GSM -es ruhaval attorlom, es/vagy Reload -ozom.Soha senki mas nem nyul az automhoz, nem jarok se kezi, se gepi, se pisztolyos mosokba.
Amit linkeltem, az egy uj marka lehet. UK forumon olvasgattam, es ezt ajanlottak, mint a legjobb keramia. Az mar csak jo, hogy egy manchesteri muhely pont ezzel dolgozik. 5 evet irnak ra, nekem is annyit mondtak.
Egyebkent a Fuso nagyon bevalt, a hatso lokosre azt raktam(mert oda a fenyezes allapota miatt nem mehetett a keramia), es alig eszreveheto a kulonbseg a hatso sarvedohoz kepest.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
pincer01
csendes tag
válasz Formaster #30791 üzenetére
Erre szokták mondani a cipész maradjon a kaptafánál. Nulla tudás.
Azért nem adom fel ilyen könnyen,meg akarom csinálni az élmény miatt.
Ja a gépre raktam a mirkát.Gondolom rendes csiszologépen jobb lenne.
De próbálkozok majd kézzel is.Úgy lehet rosszab lesz.
Menzerna pasztát hol tudok szerintetek kapni Pesten?
Kis kiszerelèsek érdekelnének.Betondzsungel
-
ruzsabazsa
aktív tag
válasz Formaster #30790 üzenetére
Értem.
Hogy érted azt hogy nem dolgozik ? Láttam sok yt videón is hogy vonalak voltak a talpon,és akkor valamit szemléltettek de nem esett le
A DA-s gépek mindig gyengébb teljesítménnyel rendelkeznek mint egy rotás ? Ezért nem olyan jó vele durvázni ? vagy pl a gyapjú miért nem ajánlott igazán DA gépre ? Dodi ugyan írta korábban hogy gyapjút csak rotára de az okát nem vettem le . -
ruzsabazsa
aktív tag
válasz Formaster #30794 üzenetére
Értem.Hát a cégtől hozom el mindig a rotás makitát,igazából elég jó ára van és mindent kibír,viszont mocsok nehéz.Kiegészítésként gondoltam egy egyszerűbb DA-t de akkor azt majd később.Egyelőre rotával kell profinak lennem
Mikro-s korongot nem lehet úgy mosni mint a sima szivacsot ? Sima szivacsot milyen sűrűn érdemes ? / autó ?
Köszi ezt a kimerítő választ,öröm itt olvasgatni,de komolyan. -
nagyúr
-
nandow
aktív tag
válasz Formaster #30850 üzenetére
Szia!
Köszi a választ.
Elvileg van egyébként rajta valamilyen wax, október végén elvittem a Carpro Autókozmetikába külső és belső tisztításra is.
Akkor ha jól értem, kellene valami előmosó is. Ez egyébként általános érvényű, hogy kell előmosó? Vagy van olyan is, amikor elég a sampon? Ha alap kérdések ezek, nézzétek el nekem.(#30851) Kleroo és (#30852) Mappa
Köszi a válaszokat!
-
bump3r111
tag
válasz Formaster #30943 üzenetére
Köszi, akkor igyekszem nem túlkomplikálni A felület szuper állapotban van, ősszel apró mosáskarcok miatt kapott egy polírt. Ezüst metál színű a kocsi egyébként, karbantartás szempontjából szerintem elég hálás szín.
(#30942) FeRRaR1: Amúgy nekem is Meguiar's Ultimate Wash and Wax-om van Ha már beszereztem a spray waxot is akkor kipróbálom azzal is fújkálni Fusso után (ha szükségét érzem), de elsősorban maradok a waxos samponnál kb havonta.
Fusso előtt akkor Jaros mosás (mosogatószer!?), 25% Isopropyl alkohol, alsó részeken gyurma a retek meg fékpor miatt, és mehet is a Fusso ahogy jön a jobb idő - ez így gondolom akkor megfelel az alapos előkészítésnek?
Majd lövök képeket előtte-utána, meg a felhasznált termékek listáját is leírom, rengeteg videót bújtam a témában és beszereztem pár külföldi detailerek által közkedvelt cuccot kívülre/belülre egyaránt, egyedül ezzel a Fussoval nem vagyok képbe, amcsiban nem nagyon ismerik egyelőre.
[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
válasz Formaster #30999 üzenetére
"Javítószín, de ha látni alatt színt még akkor csak 2k-s lakk." Tehát, ha csak minimális felső réteg jött le, akkor elég lenne lakkozni? Ha pedig mélyebb a lejött réteg, akkor festeni? A 2k-s lakk mit jelent?
(#31000) jozsi252: sajnos nem melegítettem, nem gondoltam, hogy leszedni..
Mondjuk a 8. emeletről nem is nagyon tudtam volna levinni hajszárítót.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen