Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz RetepNyaraB #352 üzenetére

    Lajka és Mágia hegedülésének játéktechnikai színvonala összehasonlításához nem vagyok annyira szakértő mint te, de igen nehezemre esne olyat kijelenteni, hogy Mágia jobban hegedül. Inkább hallgatnék - na nem a bölcsnek maradás miatt, hanem mert lehánynám magam, ha a pángyomorforgató Mágiára bármi elismerőt kellene mondanom. Remélem, hogy Lajka technikailag is jobb, bár ez esetében nem kardinális kérdés - persze te se amiatt degradálod, hanem hogy mire használja a technika meglétét vagy hiányát.

    Na de beszéljünk komolyan. Összehasonlítható egyáltalán Lajkó és Mága játéktechnikája? Az autodidakta naiv népművészből kinövő hogyismondjam az akadémiai képzésből ejtőernyőző mineknevezzelekkel? Krynicai Nikifor technikája Salvador Daliéval?

    Én Lajkó zenéjét eléggé szeretem, és feltételezem, hogy nem sznobizmusból, és nem is hozzánemértő naivitásból. Ritkán gondolok Lajkóra piaci rést betöltőként, Mága esetében pedig ugyebár másra se tudok gondolni, és az a piaci rés is ugyebár másfajta piaci rés. Darvas László anno a Hi-Fi Magazinban a popzenei elmélkedése kapcsán arra jutott, hogy műelméletileg-esztétikailag semmi különbség például Presser Gábor és a New Kids on the Block között. Helyenkénti Beatlest és egyetlen (Good Vibrations) Beach Boyst bírt mondani arra példának, hogy a popzene felülemelkedett valaha önmagán. Hát, számomra Presser és a New Kids is jelentős a különbség műelméletileg-esztétikailag. Lajkó és Mága között is jelentős.

Új hozzászólás Aktív témák