-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
bta1
őstag
válasz RetepNyaraB #348 üzenetére
"Mágával ügyesen osztják fel a piaci rést
Ui.: bár a Mágia legalább hegedülni tud)"Értsük úgy, hogy zeneileg MZ > LF? Ezt azért talán nem kellett volna
-
RetepNyaraB
veterán
Semmi baj. Meg tudom szakmailag indokolni, lévén szomorúzenész, de minek vesszünk össze rajta. Ja, persze nem zeneileg értem, mert úgy mindkettő hulladék, a Mága jobban.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
bta1
őstag
válasz RetepNyaraB #352 üzenetére
A Mága-jelenségről ennyi talán elég is lesz, a Félix zenéjével kapcsolatos "szakmai indoklás" meglebegtetése viszont kíváncsivá tesz...
-
#71562240
törölt tag
válasz alphamooncam #349 üzenetére
"Akkor tévedésben vagyok, azt hittem mint a kocsiknál a lóerő/súlyarány, itt a mozgatott tömeg/Teslaméter számít."
Ezzel miért lennél tévedésben? Éppen erről (is) beszélünk, hogy persze, rengeteget számít a mozgatott-tömeg/Teslaméter illetve akkor már szebben mutat a Teslaméter/mozgatott-tömeg. Minél robusztusabb a hangszóró motorja, annál nagyobb esélye van a hangszórónak pontosan, fürgén szólnia. A robusztusság alapja pedig éppen a Teslaméter/mozgatott-tömeg. Nem vagy ezzel tévedésben. Annak a Sonido-nak, ha 175mm-es a kosara, akkor mikropénisze van. És ez baj!
Kismillió sokak által jónak tartott hangszórót tudnánk mondani 16 és 20cm között. A kérdésed így a levegőben lóg.
-
Mathiask
senior tag
válasz alphamooncam #333 üzenetére
"Az a bajom ezzel, hogy nincs kontroll, akivel meghallgathatnám, nemcsak ezt, hanem bármilyen hangsugárzót, és félek rossz döntést hozok. "
Nem baj az, hogy egyedül mész, úgy is neked lesz. Most ha viszel valakit és azt mondja jó, attól neked nem fog jobban tetszeni, vagy ha azt mondja rossz akkor inkább nem veszed meg a neked tetsző hangot?
Egy hifi rendszerről mondjuk 10 hifista ismerősöd kb 10 félét mond, miért hallgatnál találomra közülük az egyikre(akit magaddal viszel), mikor neked is megvan a véleménye. És ha épp mást viszel és tök mást mond akkor meg arra hallgatsz?
Ugyanúgy most a hangsugárzó egy paraméterét nézve a sok közül, nem mindegy ki mint mond ideális értéknek, ha neked tetszik a hangja. Annyira szar nem lehet ha hangdobozokat csinálnak belőle, ráadásul olyat, ami még tetszik is neked. (ráadásul szerintem egy-egy kiragadott paraméterből nem lehet kitalálni semmit, pl sokan azt mondják az erősítőnél a minél nagyobb damping factor a jó, más meg azt mondja hogy nem kell túl nagynak lennie, most akkor mi a jó érték?) -
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #352 üzenetére
Lajka és Mágia hegedülésének játéktechnikai színvonala összehasonlításához nem vagyok annyira szakértő mint te, de igen nehezemre esne olyat kijelenteni, hogy Mágia jobban hegedül. Inkább hallgatnék - na nem a bölcsnek maradás miatt, hanem mert lehánynám magam, ha a pángyomorforgató Mágiára bármi elismerőt kellene mondanom. Remélem, hogy Lajka technikailag is jobb, bár ez esetében nem kardinális kérdés - persze te se amiatt degradálod, hanem hogy mire használja a technika meglétét vagy hiányát.
Na de beszéljünk komolyan. Összehasonlítható egyáltalán Lajkó és Mága játéktechnikája? Az autodidakta naiv népművészből kinövő hogyismondjam az akadémiai képzésből ejtőernyőző mineknevezzelekkel? Krynicai Nikifor technikája Salvador Daliéval?
Én Lajkó zenéjét eléggé szeretem, és feltételezem, hogy nem sznobizmusból, és nem is hozzánemértő naivitásból. Ritkán gondolok Lajkóra piaci rést betöltőként, Mága esetében pedig ugyebár másra se tudok gondolni, és az a piaci rés is ugyebár másfajta piaci rés. Darvas László anno a Hi-Fi Magazinban a popzenei elmélkedése kapcsán arra jutott, hogy műelméletileg-esztétikailag semmi különbség például Presser Gábor és a New Kids on the Block között. Helyenkénti Beatlest és egyetlen (Good Vibrations) Beach Boyst bírt mondani arra példának, hogy a popzene felülemelkedett valaha önmagán. Hát, számomra Presser és a New Kids is jelentős a különbség műelméletileg-esztétikailag. Lajkó és Mága között is jelentős.
-
alphamooncam
őstag
válasz Mathiask #356 üzenetére
Tök igazad van.
Ugyanakkor nem azt várnám a kísérőtől hogy bólógasson, hanem ha nálam vmi. kimaradna felhívja rá a figyelmet.
Meg persze arra is ha valami jó, de nem ez a lényeg, hanem ha valakivel beszélhetek a témáról, nálam is hamarabb letisztulnak a dolgok, jobb mintha csak magamban motyogok és kergetem a farkam körbe-körbe.
Más.
Még mindíg az a nyomorult paraméter bizgatja a fantáziámat, tudva, hogy ez csak egy, a sok közül.
Szóval megnéztem egy Seas Excell [link] és a Sonido SFR175 mágnes erősségének megadott értékét, és valami nem stimmel.
Előbbi értéke 1T, utóbbi 7,454Tm Valahogy nem tudom elképzelni, hogy a Sonido 7x erősebb. Nyilván én vagyok láma segítsetek.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
cucka
addikt
válasz #71562240 #357 üzenetére
Ez a trükk az egészben, hogy minden jóízlésű ember többre tartja Lajkó Félix zenéjét, mint Mága Zoltánét, aki zeneszakértő, még a zenéjük közti különbségeket is érti, mégsem lehet megmondani, hogy pontosan mitől jobb az egyik, mint a másik. Nincs semmilyen objektív mérőszám a "jóságra", a "minőségre" vagy az "értékességre".
A Darvas Lászlót nem ismerem, de leírásod alapján egy igazi önelégült sznob. Gondolom a Beatles és a Beach Boys idejében nevelkedett, ezek a fiatalkori kedvencei, ezért ezek a nagyon korai popzenék értékesek egyedül számára. Amivel nincs egyedül, mindenkinek a fiatalkorában hallott zenék lesznek a legjobbak, legértékesebbek. Csak sokakba szorult annyi önreflexió, hogy ezt felismerjék, mielőtt elkezdik osztani az észt.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz alphamooncam #358 üzenetére
"Előbbi értéke 1T"
Vedd észre, a SEAS mágnesének tömege 6dkg. Nanopénisz.
Más logika szerint tervezték (nézd meg a kis mágnesdarabkák elrendezését is), amellett, hogy egyébként kisebb hangszóró, mint az a Sonido. -
RetepNyaraB
veterán
Bocs srácok, egyáltalán nem akartam belemenni senki preferenciájába, ízlésébe és nem is fogok Mága retek egy szórakoztatóműfajt csinál, abból is az alját. Ezen biztos nem áll fenn köztünk nézeteltérés. A hegedűtudományát utoljára a nemtudomhányadik prímásversenyen csillogtatta, ez nem ma volt, aki akar rákeres. Emlékeim szerint pofátlanul jól hegedült. Félix meg számomra (erőteljes) kamu, ahogy van, de zeneileg nyilván feljebb áll. Ami nem nehéz.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#71562240
törölt tag
"mégsem lehet megmondani, hogy pontosan mitől jobb az egyik, mint a másik Nincs semmilyen objektív mérőszám a "jóságra", a "minőségre" vagy az "értékességre"."
Azért ez így nem igaz, persze tudom, nem is azt akartad kifejezni, amit a szavak szó szerint jelentenek. A jóízlés fogalmában valóban van sok fogalmilag megfoghatatlan rész, de az esztétika a tudományágak közé tartozik, számos "törvénnyel", "mértékegységgel", terminus technicus-szal a kulturális alkotások objektivitásra törekvő módszerű leírására, értékelésére. Nyilván RetekNyaláB más esztétikai mértékeket használna Lajkó leírására, mint Kam Mária, na de az is egzaktul megállapítható, hogy Kam Mária jól látja, RetekNyaláB meg nem.
Darvas László munkásságát érdemes megismerni, az biztos, hogy nem "igazi önelégült sznob", bár lenne mire annak lennie. Azt is érdemes tudni, hogy az idézett írása 1992-ben született, tehát a példaanyaga is addigi. És persze nem igaztalan, amit mondott, csak hát erős sarkítás.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #71562240 #362 üzenetére
"na de az is egzaktul megállapítható, hogy Kam Mária jól látja, RetekNyaláB meg nem."
Már az is igen nagy megtiszteltetés, hogy így egy közös félmondatban szerepelhetek együtt!Amúgy viszont DL is tévedhet, bár egy Istenség. Pressert a bitch boys-szal egy lapon említeni simán tudatlanság.
Valamelyik nemzetközi hegedűs főtitán is kijelentette anno a régizenei reneszánsz hajnalán, hogy minek exhumálták ezt a sok vackot, a haladás megállíthatatlan, kinek jutna eszébe ilyen szarokat nyeszegtetni, mikor jó kis modern hangszerek is vannak. Hát, nem lett igaza, már Richard Strauss-t is játszanak korhű hangszereken és persze nem kicsit értelmezhetőbb a hangzás . De mindez duplaoff.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
szazbolha
addikt
válasz alphamooncam #358 üzenetére
Kezd érdekelni a DIY cuccod.
Szívesen meghallgatnám mint egyszerű zenehallgató, mentesen hifista előítéletektől. Jobban érdekel mint a hifiszalonok kínálata, de sajnos kénytelen leszek azokat is bejárni egy Tannoy Revolution XT8F meghallgatása miatt. -
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #363 üzenetére
A nyolcvanas évek második, a kilencvenesek első felében Szombathelyen laktam, akkor már a Capella Savaria is ugyebár nagy léptekkel igyekezett a korhűbb előadás felé, lehetőleg korhű hangszereken. Élőben nem is olyan kellemetlen az a nyesztetés, inkább a hangfelvételezéssel van a baj, főleg, hogy még rárakódott a digitális stúdiótechnika - audiofil szándékú digiális felvételtechnikában szintén élenjárt a Capella Savaria és környéke.
Ezt most nem is tudom, velük dolgoztál már? -
cucka
addikt
válasz #71562240 #362 üzenetére
Egyébként de, pontosan úgy értettem, ahogy leírtam. Az esztétika tudománya a múltat tudja elemezni, de a jelent nem látja. És ha egy művész az esztétikai "establishment" szabályai szerint alkot, akkor abból a múlt utánérzése, értéktelen historizálás lesz.
Amikor a Beatles felbukkant, az idősebb generáció hulligán csörömpölésnek tartotta őket, egyáltalán nem látták bennük azt, ami visszatekintve egyértelmű. A francia impresszionisták is botrányt okoztak a helyi akadémiában, de még az Eiffel torony is szinte csak kritikákat kapott.
Szinte minden jelentős zenei (vagy művészeti) alkotás úgy jött létre, hogy felrúgta az addigi szabályokat, és mindig ott voltak az idősebb tudósok, akik teljesen vakok voltak erre. Ezért nem tud DL különbséget tenni Presser és a New Kids On The Block között, mert az ő értelmezési tartományán mindkettő egyformán kívül esik, tehát egyformák.
Sznobság helyett hívjatjuk elefántcsonttorony-vakságnak is, onnan fentről nézve mindenki egyforma kis fekete pont.De ez itt elég offtopik, lehet, a hangszórókosarak érdekesebbek számotokra. (Számomra nem, de én mindig is zenét szerettem hallgatni, sosem felvételt)
-
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #363 üzenetére
Na meg még ez a Pressert New Kids-szel egy lapon... (Erről már értekeztem anno a hifitopik ballasztjai között is.)
A zenével ugyebár az a baj a többi művészeti ággal szemben, hogy hát nem a gondolkodás, nem az absztrahálás művészete, hanem az érzékeké (azok a bizonyos alantas állati ösztönök, hehe). Érzékek művészete? - hát olyan nincs, az a pornó. Ergo, a legkomolyabb komolyzenék zöme is valamiképpen "popzene". Nehéz a zenét "komolyan venni", még a komolyzenét is, mert az is eleve nagymértékben "populáris" eszközökkel dolgozik - na nem annyira a dodekafónok, de a nagy többség a modernek közül is ugyebár szimplán az érzékeinkre hat (a programzenék is, Prokofjev pedig meghibbant a Péter és a farkas-sal). Ezért aztán a zenében nehezebb cezúrát húzni a magasművészet versus a ponyva, lektűr, iparművészet, szórakoztatóipar, pornográfia... között. Nagyon széles a gyepű a két "kibékíthetetlen" szekértábor között, nagyon sokan próbálják egyszerre a kecskét is megenni és a káposztát is jóllakatni - vagy fordítva, mindegy. Eno Airport Music-ja, Glass Koyaanisqatsija, (Miles) Davis Circle in the Roundja, Melis Maldoror énekeije, Szemző Snapshotja, Hortobágyi Transreplica Meccano-ja... mennyire komolyzenék, mennyire popzenék...? Vagy a barokk táncszvitek? De akár a Tool, a korai Pink Floyd, a korai Genesis, Laurie Anderson, Balanescu, Laibach, Art of Noise... és a progresszív rock nagy része... Hol a határ?!
Mindezt ugyebár abból a szempontból mondom, hogy természetesen nem fogadom el a mostanában oly sokat mormogott közhelyet, hogy nincs komolyzene meg könnyűzene, hanem csak jó zene van. Egy fenét nincs komolyzene meg könnyűzene, magasirodalom és szubliteratúra - meg Középfölde...
"Lefele menjek vagy felfele?!
Nekem minden egyformán popzene..." -
nagyúr
válasz #71562240 #362 üzenetére
"A jóízlés fogalmában valóban van sok fogalmilag megfoghatatlan rész, de az esztétika a tudományágak közé tartozik, számos "törvénnyel", "mértékegységgel", terminus technicus-szal a kulturális alkotások objektivitásra törekvő módszerű leírására, értékelésére."
Nincs ilyen. Lehet, hogy erről írkálnak egyesek, és igyekeznek az objektivitás és a tudományosság látszatát kelteni, de ebben nem lehet objektivitás, max. az áltudományok táborát erősítik.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
"De ez itt elég offtopik..."
Már hogy a patvarba lenne ez itt offtopik! Ez itt maga az ontopik állatorvosi lova. Lásd nyitó hozzászólás - és a topik címe maga.
-.-.-.-
Ehhez a mondandódhoz most csak annyit, hogy de igen, azért az esztétika tudománya tudja a jelent is látni, nyilván zavarosabban, mint a leülepedettebb múltat, de paradigmaváltások nem csak Jimmy Hendrix értékelésében vannak, hanem a szundanéz gamelán, de lásd, tipikusan például a barokk zene értékelésében is. Az esztétika tudománya is változik, alkalmasint fejlődik, és akár tízévenként paradigmákat vált adott korok, korszakok, műfajok, alkotók értékelésében. Lásd, a Beatles eleinte valóban huligán csörömpölés volt, kb. a későbbi punk kapcsán mondabelivé lett három akkorddal (szakmányban, passzióból sikítozó csajokkal), a Darvas általi komolyzenévé magasztalás is csak a Sergeant Pepper és a Sárga tengeralattjáró bizonyos részeinek szólt.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #71562240 #365 üzenetére
Dolgoztam a Capellával elég sokat, de lemezt nem vettem fel velük. A Concerto Armonico-nak is volt több kísérlete (s ők azért jobb zenekar is) C. P. E. Bach lemezeim vannak tőlük binaurális mikrofonozással. Én szerettem aut a hangzást, bár 25 éve nem hallgatok LP-t és így emlékeim eléggé kopottak.
A korhű hangszerek mikrofonozása azért problémás, mert a főhangjuk viszonylag halk, miközben a felharmonikusaik sokkal erőteljesebbek, mint modern társaiké. Szólóban nem gond; egy lant, csembaló, vagy pláne mondjuk klavikord úgy szólnak, mint az állat - miközben a legutolsó élőben alig hallható 🤣
Falkában viszont valamiért vagy fedett szöszögés lesz, vagy megvadult fésűzenekar. Ettől még vannak pompás felvételek (pl a Linn Records Dunedin Consort albumai mindig), csak nehezebb."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Dorian
félisten
válasz RetepNyaraB #363 üzenetére
Lehet kiborítom a bilit, de Strauss-t nyugodtan Mága mellé lehet tenni a polcra. Az alsóra. Mindkettő popszar
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#71562240
törölt tag
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #92251648 #377 üzenetére
Ugyanakkor valami híres embertől származik az a mondás is, hogy "ha Richard, akkor Wagner. Ha Johann, akkor Strauss". Én ezzel elég jól tudok azonosulni, kivéve R. Strauss pár dala, vagy a Négy Utolsó Ének, ami beszarás.
Megaztán Johanntól a Denevér az nagyon jó zene, operett ide, vagy oda. A keringői is remekül megírt cuccok. Alkalmazott szórakoztató zene.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #379 üzenetére
"Johanntól a Denevér az nagyon jó zene, operett ide, vagy oda. A keringői is remekül megírt cuccok. Alkalmazott szórakoztató zene."
Lehet magát a műfajt szeretni vagy nem szeretni, de hogy magas színvonalú a műfaján belül, az kétségtelen. Mint ahogy a magyar operettszerzők is, Huszka, Kálmán, Lehár stb. Persze ebben is van sznobizmus, durván lenézett értelmiségi-elitista körökben az operett, pedig remek zenéket, hihetetlenül profin felépített dallamokat és hangszereléseket tartalmaz némelyik. Megint más kérdés az operettek szokásos limonádé-története a tipikusan elkapkodott happy and-el. (Persze erre is van ellenpélda, ismerek életrajzi adatok alapján realista, szomorú végű operettet is.) Ami még sokakat elrettent az operett műfajától, az a színházak játékstílusa, ami sokszor borzasztóan avitt. (Erre is van ellenpélda.) De mindezeknek kevés köze van az operettek zenéjéhez, ami hátborzongatóan hatásos is tud lenni. -
RetepNyaraB
veterán
válasz #92251648 #381 üzenetére
Akkor legjobb lehetőség egy jó kis Denevérre. Az nem blőd, de frappáns. Szar rendezés van bőven belőle nyilván. [Ez pl szerintem remek]
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
salesman
őstag
-
szazbolha
addikt
válasz salesman #383 üzenetére
2001 Űrodüsszeia óta sokak kedvence... már így a májsztrimből.
Én is a film után vettem meg LP-n és később CD-n. -
RetepNyaraB
veterán
válasz salesman #383 üzenetére
Szép felütést írt
Jó előadás, az biztos. Ricsárdot így sem szeretem jobban. Mindig nagyon sokat kell várni, hogy történjék valami igazán szép (persze jön az, ha jőni kell, csak addigra már bőven folyik a nyál a szám szélén. Én hibám, én igen nagy hibám, tudom).
Viszont amit utána közvetlenül dob a tyúb!
[Tell Vilmos nyitány] <3
Kezdünk durván beoffolódni amúgy.
Egyébként ekkora apparátust nem lehet használhatóan bemikrofonozni szerintem. Vagy olyan rendszer kéne a lejátszásához, ami nagyon keveseknek van és ezért nem is erőlködnek sajna"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
RetepNyaraB
veterán
válasz RetepNyaraB #385 üzenetére
Ha már az off, meg a buta fejlövéseim; tudtátok, hogy Wagner a frissen feltalált Böhm (vagyis fém) fuvolát Schreckenspfeife-nak (rémsíp) titulálta és amíg ő élt, nem lehetett a műveit fémfuvolán játszani?
Zenész ismerősöm turnézott Richard Strauss-szal korhű verzióban (fafuvola, bélhúrok, kevés ventil a fúvókon) és aszongya egy új világ. Megjelennek a zenei csipkék, amelyeket a jelenlegi zenekari hangzásban képtelenség megvalósítani a zaj miatt. Hát, így."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
salesman
őstag
-
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #386 üzenetére
De nem off. Audiokultúra topik alapja a zene és annak előadása. Bele van írva a statútumunkba. Nem off. Sőt. Annyit beszélgetünk itt zenéről, amennyi jólesik.
-
#71562240
törölt tag
Felvetném a "miért jobb hangminőségű a hifi este, éjszaka" témát (felkészül: kábelek irányhatása, hehe). Nem azért vetem fel, mintha ne lett volna már sokszor szó róla, hanem mert úgy látom, egy alapszempontra nem szokás gondolni.
Azonnal szokás gondolni az elektromos hálózat minőségére, de ez ellen nyilván legalább részben jogos ellenvetés, hogy míg a nagyfogyasztók esetleg kevésbé használják este a hálózatot, addig a háztartások inkább erősebben használják, mint nappal. Szóval, ez a szempont nyilván nem ultima ratio.
Azonnal szokás gondolni a fényviszonyokra, miszerint sötétben jobban tudunk figyelni a hangokra, ebben nyilván sok igazság van, mindazonáltal este is sokan hallgatják a hifit felkapcsolt villany mellett, mert úgy hallják jobbnak.
Azonnal szokás gondolni arra, hogy a legtöbb helyen este-éjszaka kevesebb a háttérzaj, na, ez ellen nyilván nehéz lenne ellenérveket hozni, és ez is nyilván rengeteget számít, de tapasztaljuk, hogy olyan helyeken is jobb este hifizni, ahol nappal sincs (az estinél nagyobb) háttérzaj.
Alkalmasint szokás még egyebekre is gondolni, ellenben legalábbis nem szoktam találkozni az arra való gondolással, hogy este a Nap árnyékban van. Este a Nap és a hifi rendszerünk közé beékelődik a Föld bolygó, a maga irdatlan átmérőjével, változatos anyagösszetételével, fémtelérhálózatával, fémmagjával... Azt gondolom, hogy ennek rengeteget kell számítania. A Nap iszonyú sok elektroszmogot, sok mágneses szmogot, sok ésatöbbiszmogot áramoltat ki magából, amelyeknek csak egy részét tudja megszűrni a Van Allen-öv, az ionoszféra, az ózonoszféra és hasonlók. Este ellenben a Föld anyagfala sokkal alaposabban megszűri ezeket a hatásokat, amelyek feltehetőleg "óriási" káros hatással vannak úgy konkrétan a hifi készülékek működésére, mint alkalmasint a hallgatózó személyre, annak érzékelésére, észlelésre. Lásd, például a navigációs műholdak működését is milyen hektikussá teszik bizonyos Nap-jelenségek. -
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #389 üzenetére
Biztos, hogy a a HiFi lesz "jobb minőségű" esténként? Nálam szombat reggel szokott legjobban szólni a cucc, főleg napsütéses időben.
Amikor a Nap árnyékba kerül, már nem lesz sem HiFi, sem emberiség, de még Föld nevű bolygó sem. Ha valaki mégis túlélné ezt a helyzetet, remélhetően majd beszámol a hangzásra gyakorolt hatásáról. Is.
-
szazbolha
addikt
válasz #92251648 #390 üzenetére
Ne vedd kötekedésnek, de jelenleg is a nap árnyékában van a föld, ezernyi csillag tekintetében. Ha már pontosítjuk az ideális hallgatási helyzetet.
.
Van egy film: Melankólia. Abban valóban olyan szitut mutatnak be amikor problémát okoz a nap árnyékában lenni. Szerintem remek film, és nem a katasztrófáról szól. -
#92251648
törölt tag
válasz szazbolha #391 üzenetére
Nem veszem kötekedésnek, amennyiben elolvasod, mit írtál: "... este a Nap árnyékban van."
A Melankólia kitűnő mozi, nem mellesleg a zenei szerkesztés is nagyszerű benne. Hogy miről szól, arra sok válasz lehetséges, de azt hiszem, sok néző számára a katasztrófa a fő esemény benne. -
nagyúr
válasz #71562240 #389 üzenetére
"miért jobb hangminőségű a hifi este, éjszaka"
Ha jobbnak tűnik, akkor az nemigen lehet mástól, mint az emberi bioritmustól. Legalábbis sokkal logikusabb magyarázat, mint az öszes többi, sokszor olvasott és általad most szépen összefoglalt egyéb magyarázat, amit leakalappal meg is cáfoltál sorra. Hogy az emberi bioritmus változása mitől megy végbe napszakonként, azt csak találgathatjuk, de egész biztosan van ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
A bioritmus ügye jó ötlet lehet. Erőst kétlem, hogy nemigen lehet mástól, csakis a bioritmustól, de jó ötlet lehet - egy ötletnek, lásd, egyáltalán nem cáfoltam azokat az összefoglalt egyéb ötleteket, sőt, a háttérzaj ügyét kifejezetten propagáltam a Nap-tóli árnyékosság ügye mellett.
Szerk.: És igen, persze, indokolt a "Ha jobbnak tűnik" kitétel, hiszen nem vesszük készpénznek, hogy este jobban szokott szólni a hifi vagy jobban hallunk, de a tapasztalatok legalábbis errefelé tendálnak.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
A bioritmus változása sem magyarázza meg, hogy egyik nap miért tetszik jobban ugyanaz a produkció, mint másik napon. A szkeptikusok indoklása is nagyjából itt szokott becsődölni.
A Napból érkező zavarok mértékével és biológiai hatásával sem vagyunk teljesen tisztában, de azt hiszem, városi környezetben ezek eltörpülnek az általunk és gépeink által előállított zajok/zavarok mellett. No meg az otthoni zenehallgatás jellemzően vastag falú épületekben, több szintnyi beton, tégla, fa, fém szerkezet alatt zajlik, ahol a Nap hatása vélhetően igen gyenge.
Nem hiszem, hogy a tárgyalt jelenséget ilyen könnyed indoklásokkal meg lehetne magyarázni. A pszichoakusztika még nagyon gyerekcipőben tipeg. Ha majd kifejlődik, akkor lesz vége a hifizésnek, mert a zenei élmény nem hanghullámokon át fog érkezni hozzánk, hanem direktben az agyunkat fogják stimulálni.
-
Dorian
félisten
válasz #92251648 #396 üzenetére
Dehogy nincs erre egyszerű válasz. Az embernek számtalan okból van egyszer ilyen kedve, másszor olyan, ami hatással van az érzékelésünkre, vagyis annak szubjektív agyi feldolgozására. Nem kell ezt túlragozni.
Ha ideges vagyok, akkor a zene is rosszul szól, a kaja is szar, és amúgy is mindenki elmehet a csába.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
nagyúr
válasz #71562240 #395 üzenetére
"nem vesszük készpénznek, hogy este jobban szokott szólni a hifi vagy jobban hallunk"
Abban kételkedek, hogy este jobban szokott szólni a hifi, azt viszont abszolút elképzelhetőnek tartom, hogy jobban hallunk.
Akkor sem "szól jobban" a hifi, ha megiszom egy felest, és mégis mennyivel jobbnak tűnik....... Pláne, ha este iszom azt a felest.
Szerk.:
(#397) Dorian
Én is így gondolom. Amikor más az ember hangulata, akkor másképp érzékel, és ebbe a hallás is beletartozik. Hogy az estétől más-e a hangulat, vagy a felestől, vagy a kellemes vagy kellemetlen fáradtságtól, vagy ezek kombinációjától, szinte lényegtelen.[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
Persze, ez biztosan számít, de Te szabályos párhuzamot látsz a kedved és a hangminőség között? Olyan még nem fordult elő, hogy jó kedvedben bekapcsoltad a cuccot és gyalázatosan szólt?
Ha pedig a szubjektív hangminőség a hangulatunk függvénye, miért méregdrága kiegészítőkkel szívatjuk magunkat kedélyállapot javító szerek helyett?
Új hozzászólás Aktív témák
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Asus G15 Zephyrus RTX 3070 15,6 4k 165HZ Ryzen9-5900HS 16gb ram 1TB ssd win11
- Újszerű iPad Air 3 2019 64GB Space Gray Cellular US-5016
- Dell XPS Precision 5530 i7-8850H 4.3GHz 16GB 512GB Nvidia Quadro P2000 (1650Ti) 4K IPS TouchScreen!