Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
#98593280
törölt tag
Be kell kapcsolni az Everest-ben a loggolást, ez épp HTML-be megy. Onnantól kezdve folyamatosan loggol amit beállítasz mindent. File / Beállítások / Naplózás.
Nekem ez állandóan megy, pl. a hőfokok miatt is. Naponta keletkezik 2-3 MB De csak pár file-ba teszi le, szóval több 1000 file-ról nincs szó.A 8848-as hsz-ben mért eredmények COD MW2-ből vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Xarina
aktív tag
4830-as kártyát szeretnék venni, s igazán jó árban a Force3D 4830-at találtam. Viszont eddig még soha nem hallottam erről a márkáról, s aggodalomra ad okot az is, hogy erre csak 1 év garanciát vállalnak más gyártók 2-3 évével szemben. Van valakinek tapasztalata erről a kártyáról?
-
#98593280
törölt tag
Kérdés hányszor és mennyire huzamos ideig volt vga limited, mert látható hogy volt: 99%. Mondjuk Full HD-ben nem is csodálkozom rajta, még 8 szálas i7-el sem Szóval lehet vissza kellene venni a felbontást... 6-os 7-es virtuális cpu magot szinte nem is használta, a ketteset is alig. A memó használat is érdekes, úgy látszik ha 3GB van, akkor megelégszik 2GB-al is, csak mert nálam 4GB-ból 3-at szokott használni.
-
fagy53
nagyúr
válasz #98593280 #8860 üzenetére
A 100%-os GPU használat nem jelent feltétlen VGA limitet! A 100% és 100% között nagy különbségek vannak. Rosszul használod a VGA limit fogalmát, ezt jeleztem már korábban is. A VGA limit egy olyan korlátot jelent a képalkotás sebességében, melyet a proci gyorsításával sem lehet átlépni. A CPU limit meg akkor lép fel amikor a VGA jelentős gyorsításával sem lehet nagyobb kép/s sebességet elérni.
A lényeg, hogy ne kösd a 100%-os használathoz a limit fogalmát. -
#98593280
törölt tag
Ha egy adott felbontásban 95-100%-on van leterhelve egy vga kari, akkor elértem az abban a felbontásban adott maximumát, nem? Többre gondolom ott nem képes. Vagy emelhetem még 120%-ra is a teljesítményét?
Az átlagos terheltséget én meg nem nézném, mert van úgy hogy csak a játék menüjében mászkálsz és 10-20%-ra sincs terhelve a kari, kvázi az egy fals adat szerintem. Inkább különböző időpillanatokban érdemes nézni, amikor folyamatos játék ment.
Egyébként meg érdekesnek tartom, hogy egy hd4830 full detail-lel Full HD-ben játszható sebességet ad, Core i7 ide vagy oda.
-
fagy53
nagyúr
válasz #98593280 #8864 üzenetére
Nem, nem érted el, mert a dolog nem így működik. A GPU a terhelést úgy érezteti, hogy egyre kevesebb képet tud kiszámolni egy másodperc alatt, nem akadozik, nem fagy le, csak a képszám csökken. Nézd meg hogyan melegszik a GPU a terhelés hatására. Vannak olyan stabilitás tesztelő programok amelyek garantáltan az általad sűrűn emlegetett 100%-os használtsággal járatják a GPU-t, a megjelenítés 30 FPS feletti és folyamatos.
Érdemes a Furmark-kal megnézni a hőmérsékletet pl 3 perc futással / GPU 100% /, majd az OCCT 3.0.2-val hasonlóan 3 percig zargatni / GPU 100%/ a hőmérséklet különbség kb 10°C-lesz! Ugye, hogy lehet a 100%-ot fokozni? Az Everest mindkét esetben 100%-ot mutat, holott az OCCT sokkal keményebben hajtja meg a VGA-t, mint a Furmark.
A CPU-nál dettó ez a helyzet,a 100% nem egy dogmatikus szint, azon belül különböző mélységek vannak és ezért nem lehet rögtön limitről beszélni. -
milbo
aktív tag
válasz #98593280 #8864 üzenetére
Sokan írták már itt hogy a 4830 nem alkalmas FullHD megjelenítésre. Én meg mindig írom az ellenkezőjét. Már több mint egy éve van 1080p-s monitorom, ezen a felbontásban játszom. Nem azért mert az jampi, hanem mert ez a natív felbontása. Ha más felbontásban akarok játszani, nem lesz szép éles a kép. Ez valószínűleg minden monitornál így van.
Csináltam egy bench-et a Fraps-al. Igaz csak tíz percig tartott de remélem ennyi elég.
Hozzá kell tennem hogy ALAP órajelen készült!2010-03-12 16:26:08 - MassEffect2
Frames: 35614 - Time: 600000ms - Avg: 59.357 - Min: 42 - Max: 62Itt meg a kép a pályáról:
Mod: ha tudja valaki hogy miért van maximalizálva a 60FPS kijelzés és hogy lehet feloldani, azt megköszönném!
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
Nah, sikerült átírni a 4830 BIOSát, régebben is megcsináltam volna már, csak nem sikerült. Kiderült nálam valami bug lehetett az ATIWinflash és a x64-es Windows 7 között, leszedtem a legújabbat és ment.
2D eredeti: 160/250 - 1.046V 2D mod: 160/250 - 0.892V
3D eredeti: 575/900 - 1.158V 3D mod: 700/1000 - 1.158VNagyon jó! CCC, ATT és társai ezentúl mellőzve.
[ Szerkesztve ]
-
milbo
aktív tag
válasz #98593280 #8874 üzenetére
A négy magos procik valamivel alacsonyabb órajelen is teljesítik a játék által elvárt szintet mint a Core2-k. Talán azért mert ha játszol, nem csak az fut hanem a háttérben tucatnyi alkalmazás. Lehet hogy maga a játék csak két magon futott viszont azt más nem használta. Amikor az Everest frissít, az sincs "ingyen", nyilván a nem használt magokat terheli. Azt nem mondom hogy a Crysis nem használhat négyet, nem próbáltam még.
8870: Én nem szoktam kikapcsolni, ennél a játéknál nem is lehet. Csak a kíváncsiság miatt.
-
fagy53
nagyúr
válasz #98593280 #8874 üzenetére
Akkor nálad valami nagyon nem stimmel, vagy azt az Everest verziót kukázhatod.
Normál esetben soha nem kerültem még, semmilyen játékkal 2.5GB fölé. Én is
a Win 764bites rendszert használom 2x2GB RAM-mal. Igaz Intel CPU-m van, hasonlóan négymagos, de a proci használat is kevesebb mint nálad.
A Crysis soha nem lépte át a kétmagos proci 100%-os kihasználtságát, el sem érte, nálad az 51% már éppen több mint a kétmag 100%!
Lehet, hogy fut a háttérben valami, amiről nem tudsz, esetleg a nettel kapcsolatos?milbo: ha telepítetted a CCC-t, akkor abban ki lehet kapcsolni!
[ Szerkesztve ]
-
#98593280
törölt tag
Egy 4 magos kvad azért erősebb mint egy L3 cache nélküli 4 magos Athlon, persze hogy nálad kisebb a procihasználat. Háttérben egyébként nem fut semmi, leszámítva Avira-t meg ilyeneket.
Ez most az AVP terheltsége 1024x768-ban vga-t húzva:
Ez pl. láthatóan az első magot terheli inkább, erről elmondható hogy 1 magos játék
-
#19617792
törölt tag
válasz #19617792 #8869 üzenetére
Tovább heggesztettem a BIOS-t. Kicsit "anorexiás" lett a kari 2D-ben.
2D eredeti: 160/250 - 1.046V 2D mod: 160/250 - 0.892V
3D eredeti: 575/900 - 1.158V 3D mod: 700/1000 - 1.158V
A 2D tovább módosult erre: 100/150 - 0.892V
És tökéletesen stabil a kártya ezeken az értékeken.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz #98593280 #8878 üzenetére
Ez már egy bizalomgerjesztőbb táblázat, de a felhaszn rendszermem. még mindig túl sok. Mennyi a RAM használat játék nélkül 2D-ben?
milbo: ne kezd megint ezt a VGA limitet! A 99% nem feltétlenül jelent limitet, gondold meg ha 1024x768-ban a 4830-nak limitje van, akkor esélyed sincs, hogy nagyobb felbontásban játssz vele bármit is!
-
fagy53
nagyúr
Nagyon a játéktól függ...DiRT2 80-90% és a Shift 50-60%. Mindkettő 1680x1050 amit lehet max beállításon. Nem hiszem azt, hogy 1024x768-ban ugyanezen graf beállításokkal a felére vagy kevesebbre leesne a GPU használat. Egyébként is a játszhatóság szempontjából érdektelen ez a paraméter, az FPS érték fontosabb, erről eg egy szó sem esett..
A GPU használatából téves következtetéseket lehet levonni bármiféle VGA limit kérdésben, de a hűtés elégségességénél értékelendő paraméter. -
Terentius
őstag
Beállítottam az értékeket 625/1000-re és 2 játék alatt is megjelennek kockák csíkok.Eddig is így használtam és nem volt baj.A hűtés működik.Azóta csinálja,amióta elindítottam ATT-ben a 3d render opciót.ATT-t leszedtem már pár napja.Beszarik a kártya?Gondolom azzal nem lehet visszavinni gariba,hogy gyári értékeknél magasbb órajelen már hibázik?
OnePlus 12 16/512
-
Terentius
őstag
Alapon mintha nem csinálná.Azért érdekes,hogy az említett emelt órajelen a furmark 15 perc alatt nem hibázott,de játékok alatt hamar előjött.
OnePlus 12 16/512
-
#19617792
törölt tag
válasz Terentius #8893 üzenetére
Ezért van az, hogy a stab.teszt progik nem 100%-osak. Játékokkal kell tesztelni. Nálam a Furmark, OCCT szerint 750 MHz-es GPU is ment volna, de a DiRT2 úgy kivágott, mint a huzat még 725-nál is. A 700/1000 olyan stabil nálam (a 2D-s 100/150-nel, 0.892V-tal együtt), soha nem fagy, bele is írtam a BIOS-ba. Így már CCC, ATT sem kell.
-
#19617792
törölt tag
Vajon a 4830-at egy S1 + 12 cm Coolink v. Scythe venti 5V-on (400-500 rpm) elbír, különösebb házszellőzés nélkül?
-
Casti98
tag
Sziasztok.XFX 4830-as karim van,és érdeklődnék,hogy nálatok hasonló 4830-as karikkal milyen felbontásnál,hogy megy a GTA4... THX
"Je ne regrette rien..."
-
bpx
őstag
válasz Casti98 #8898 üzenetére
1280x1024, medium texture, shadows off, többi high körül, detail+view distance minimális adható
40-75 fps (vsync miatt, de ezt így is csak ritkán éri el)
persze magasabb beállításokon is játszható csak nekem fontosabb a folyamatos kép + hogy rendesen tudjak célozni multiban
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE GeForce RTX 2060 SUPER GAMING OC 3X WHITE 8GB
- PNY RTX 4080 16GB GDDR6X TF VERTO Edition - Új, 2 év garancia - Eladó!
- Gainward RTX 2060 Super Ghost 8GB használt videókártya eladó garanciával! AKCIÓs
- Inno3D iChill RTX 3070 X3 8GB használt videokártya eladó garanciával!
- MSI AMD Radeon RX 6600 XT MECH 2 8GB OC használt videokártya garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest