Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
Engem érdekelne, de szerintem nekem még korai. Egyrészt konzisztenciámat kell növelni, másrészt nyáron erre kb nem is lenne időm (felkészülni és 10 órát gépközelben lenni).
Kezd egy jobban izgatni az endurance racing (20-25 perces sprint futamokat unom már), jópár yt-s endurance versenyt néztem már, bejön nagyon. Csakhát nekem is ehhez még fejlődnöm kell egy "picikét".
-
Géjza
őstag
10 órás futamon a 9. órában szanaszét töröm, összeszedek egy DT-t, a másik 4 meg csak röhögne rajtam?
Persze van különbség a véresen komolyan vett, meg a minden tőlem telhetőt megteszek között.
Szerintem az a nehéz ebben, hogy hasonló képességű és beállítottságú emberkéket kellene összeszedni, találni. Aki komolyabban venné, az lehet agyfaxt kapna, ha a másik 2s-sel lassabb köröket tud csak. Vért izzadva hoz mondjuk 30s-et a stintjében, a másik pilóta meg dupláját elbukja.
Plusz olyan autó és setup is kell amivel mindegyik pilóta stabilan, jól tud menni.
1-4 órás futam még lehet csak fun, de egy 10 órás? Az majd fél nap. :) Ilyen hosszút is lehet tolni ahogy esik úgy puffanik, best effort alapon?
-
Géjza
őstag
Persze, csomószor én sem tudok vele normálisan menni (vagy nem rakok bele túl sok időt).
Aztán BB-nél is vannak olyan difik, hogy csak pislogok. Egyiknél 52-re van állítva, másik 58-ra. Azért ezek nem kicsi difik ugyanannál az autónál.Néha elgondolkodok, hogy vajon tényleg azt a setupot mutatják meg a viviben, amivel elérték azt az űridőt vagy valami random marhaságot.
Irányt azt elvileg mutatnia kellene, pl keményre kell húzni az autó elején, seggét lazára, stb., de ha megnézel 2 ilyen hotlapos videót setuppal, akkor néha totál ellentmondásban vannak a setupok. Persze pilótafüggő is a dolog, de akkor is.
-
Géjza
őstag
És nekem is ez a gondom, hogy annyira túlkormányzottak ezek a setupok, hogy ezt én még nagyon nehezen tudom kontrollálni. Néha 1-1 körben kijön, de egy etapon kb esélytelen nekem stabil köröket hozni velük. És emiatt inkább elviszem neutral, alulkormányzott irányba, hogy könnyebb legyen vezetni, de valószínű ezt meg a köridő bánja.
-
Géjza
őstag
Hagyd a franca az AI-kat. Menj onlány Ott nem lehet kiismerni, hogy ki hogy fog védekezni/támadni/eldobni. Pl engem AI abszolút hidegen hagy, elején gyakoroltam csak AI-k ellen, azóta ha verseny van, akkor az csakis online.
Tegnap szerintem eddigi legjobb futamát toltam Nürnburgrinen. Kvalit 1.5s-kel megnyertem, modom sima liba lesz a 30 perces futam, még a 2-at is lekörözöm majd. Erre jött egy vitéz nem tudom honnan (talán direkt baxta el a kvalit vagy nem tudom mit csinált) és tolt lefelé az első körökben.
Első pár körben mindig gondom van, amíg nem melegszenek be a gumik. Ezzel mit lehet kezdeni? Amennyire tudom igyekszem őket megmelegíteni a rajt előtt, de kell 3-4 kör, mire elkezdenek jönni a köridők, addig meg csak szenvedés/csúszkálás van.
El is ment mellettem, na mondom ennyit a 2. lekörözéséről. Aztán bemelegedtek a gumik és elkezdtem visszajönni rá, szorongatni. Sikerült belehajszolni egy hibába, lecsúszott az utolsó sikánban a fűre, így visszavettem az 1. helyet. 2s-re esett vissza mögém, majd elkezdett jönni rám ismét. De most már tudtam védekezni az üzemmeleg géppel, végig 0.3-1s között volt mögöttem. És végre sikerült nem elbaxnom valamit a nyomás alatt, végig (hozzám képest) qrvajó, stabil köridőket sikerült hoznom (55.5-56 köztött folyamatosan és talán csak 1 lett piros, a többi mind valid volt). Setup is jó volt, uccsó körben futottam meg a legjobb körömet, ami majdnem a kvali időmet verte. Utolsó 1-2 körre feladta a másik delikvens és 4s difivel futottunk be végül. Végig nagyon izgi, szoros volt, jó meccs volt.
Nem tudom AI-val lehet-e ilyen éles meccseket tolni.
-
Géjza
őstag
Ezek szerint csak olyan csata van, hogy te támadod az AI-t, de védekezned nem nagyon kell (már ha hátulról kell indulnod, hogy csaták legyenek) AI-t bele tudod hajszolni a hibába?
Persze, vannak gyökerek, de szerintem még így is többet ad, változatosabb, mintha AI ellen mennék.
AC-nek nincs online része? Vagy csak kihalt?
21. században nincs internet a gamer gépedben? Csiholjál gyorsan bele valamit.
AC pimpelésnek még nem álltam neki, egyelőre alapon megyek vele néha (azt is Nordon). Le Mans letölthető hozzá? Vagy hogy müxik AC-ben?
-
Géjza
őstag
Oks, köszi.
Jellemzően több SA-t vesztek AI-k ellen, mint onlány. Lehet bátrabb vagyok ellenük vagy miért, de ha tolni akarok egy 60 perces race-t AI ellen (onlány gyakorlatilag nincs 60 perces futam), akkor az fix, hogy beesik az SA-m.
Nyaralás után majd megpimpelem AC-t. Fasza a Lemans-os videó.
-
Géjza
őstag
Na, ez még fel sem tűnt, hogy ki lehet kapcsolni a ratinget.
1 órás boxkiállás nélkülit szoktam menni, kvázi szimulálva egy hosszú endurance futam 1 etapját. Tank telelökve és hajrá. 1 órás etapnál többet nem mentem még. Nagyon más, mint egy 20 perces sprintfutam. Nekem rohadtul kell koncentrálnom, hogy minden féktáv/kigyorsítás/kanyar kb jó legyen és a végére már lefáradok. Azt nem is értem, hogy pl amit Jardier csinál, azt hogy a faxba tudja. Dumál a kutyájáról, hogy mikor megmérgezték hogy hányt, közben meg olyan köröket megy, hogy ihajj... Gondolom ő 1 nap alatt többet gyakorol, versenyez, mint én 1 hét alatt. De akkor is csak bámulok, hogy pofázik, sztorizgat, röhögcsél, csetet olvas, válaszolgat és közben úgy megy, mint a rakéta. Multitaskingban úgy néz ki ő elég jó. Nekem tuti nem menne.
-
Géjza
őstag
Szerverkereső: beállítod, hogy csak azokat a szervereket mutassa, amin van szabad hely. Aztán ahogy írták, tudsz a pályák között priorizálni is. Ezután már nem kell sokat pörgetni. Csak olyan szerverre megyek be, ahol éppen kvali megy (már elindult futamra felesleges bemenni, kapásból 3 perc pihivel kezdesz - kivéve, ha ez valami nagyon felkapott szerver vagy ritka pálya és így biztosan lesz helyed a kvalira, ha vége a versenynek).
Valamint 10 alatti létszám alatt nem nagyon megyek be. Ezek elég jól leszűkítik a választékot, 20-30-at kell átnézned, nem (több) százat.
-
Géjza
őstag
Tegnap mentem egy 1 órás futamot AI ellen (100% AI, 90% aggression). Utolsó helyről indulva pár kör után uncsi volt, mindig ugyanott ment lassabban minden AI, mindegyiket ugyanott, ugyanúgy előztem meg (kb 1.5s-kel voltam gyorsabb AI-nál). És ahogy néztem csak vonatoztak, egymást nem nagyon előzgették.
Nem nagyon fogom erölteti az AI elleni körözgetést, onlány sokkal nagyobb kihívás (még ha néha ki is üt egy-egy idióta). Pályákat tanulni valóban jó, hogy mutatják kb az íveket (persze sokat hagynak benne, de kezdésnek teljesen jó).
-
Géjza
őstag
Szerintem ezt alapból hozzárendeli. Ha MFD-n a pit nézetet választod ki, akkor nem működnek a fel-le-jobbra-balra gombok?
Stratégiát verseny előtt is tudsz kreálni, illetve ha valami váratlan történik (vagy csak szimplán pl a az előre beállított guminyomáson akarsz változtatni), akkor ezt is az MFD pit menüjében tudod megtenni. Csak azt kellett nekem bebindelni, hogy mivel léptetem az MFD-t, mit mutasson (pl. ellenfelektől való távolság, elsőtől való távolság, pit avagy semmi).
Pit MFD-ben kiválaszthatot, hogy mit akarsz a boxban csinálni. Gumit akarsz-e cserélni, ha igen, milyen gumi, melyik set menjen fel, akarsz-e javíttatni, tankolni, guminyomásokat állítani, stb. Mindent tudsz onnét kontrollálni, váratlan helyzetekben is.
-
Géjza
őstag
Faxa volt a tegnap esti körözgetés meg kócsing
Miki probléma megoldva, legközelebb már nem némagyerek leszek, nem csak villogtatni tudok majd
-
Géjza
őstag
De amúgy amellett, hogy rájöttem mi miatt nem volt mikim (qrva mikrofon adatvédelmi beállításoknál le volt tiltva minden app - ezen a gépen nem szoktam mikit használni), de pluszban még megtaláltam a boom mikijét a fülesemnek. Úgyhogy ennyi volt a némaság, most már ezentúl szóhoz sem fogtok jutni, max villoghattok, ha szót kérnétek, majd figyelem a visszapillantómat, hogy mit bohóckodtok mögöttem
-
Géjza
őstag
Nyomjad csak, jó lesz az. 32-es idő ilyen feltételek és csak ennyi kör után nem is rossz.
Próbáld ki az összes autót és amelyik legjobban tetszik, fekszik neked, arra gyúrj rá. Én is porséval kezdtem, de gyengusz végsebessége miatt váltottam a kb mindenhol kellően jó Ferrarira (ha már Ferrari alcantarás a perecem a T300-asomon) és ehhez kezdtem el minden pályára fabrikálni setupokat, kicsit magamra szabni az autót.
Minden autóval ez lehetetlen, mert annyira mások, hogy néha gyökeresen más setupok kellenének (farmotor-középmotor-orrmotor, hogy csak egy fontos kategóriát említsek).
Astont mondják az egyik legjobbnak, könnyen vezethetőnek, jól viselkedőnek a jelenlegi fizika mellett. Aztán ha bedobnak egy új BoP-ot, akkor ez változhat.
MFD qrvafontos, muszáj követni rajta az adatokat, infókat. Gumi a legeslegfontosabb: bemelegedve 27.5-27.7 között kell legyen a nyomás mind a 4 keréken. Ha alá lövöd be avagy föllé, akkor gondok lesznek. Guminyomással, brake duct-tal, kerékdőlésekkel lehet belőni ezt. IMO-t (Inside-Middle-Outside) is figyelni kell a gumiknál (főleg a fél órás vagy hosszabb vesenyeken), hogy az extrémebb kerékdőlés esetén ne melegedjen túl a kerék belső oldala és ne zabálja azt meg qrvagyorsan.
Látványhoz hozzá voltam szokva (F1 2019, 2020-szal nyomtam sokat), ami engem elsőre lenyűgözött az a motorhang (meg úgy általában a hangok), aztán meg az FFB. Utána az F1 olyannak tűnt, mintha abban nem is lenne FFB. ACC-ben eddig picivel több, mint 300 órám van (steam szerint), mióta belekóstoltam, az F1-et ha 1x vettem elő és megint rádöbbentem, hogy mennyire fosch a fizikája és FFB-je. Szóval engem nagyon elvitt ACC. És itt nincs DRS, kőkeményen meg kell harcolni a pozikért.
F1-ben esélyed sincs a gyorsabb pilóták ellen, DRS-sel simán, érdemi védekezés nélkül előznem meg, míg itt egy sokkal gyorsabb pilótát is fel lehet "tartani" jó védekezéssel. Támadás is sokkal izgibb, lehet idegesíteni ez elötted menőt, hibába hajszolni, nagyon nem egyszerű elmenni a másik mellett. Sokkal nagyobb kihívás ACC, mint pl az F1-es gamék (pedig F1 b*zi vagyok amúgy, mégsem azzal nyomulok).
-
Géjza
őstag
Egyszemű kolléga majd priviben megosztja a mocskos részleteket (és hogy kit nem szabad megelőznöd) 1 dologra kell figyelned: mikrofonod legyen, különben véged lesz...
Egyelőre úgy néz ki péntek koraestefelé lenne a következő szeánsz. De Rokkó ( ) ma este is ráérne, ha összehozzátok gurulhattok akár ma is egyet (nekem nem annyira jó a ma este).
-
Géjza
őstag
A default setup-ok néha nagyon rosszak. Sokszor a BB sem stimmel és olyankor nem bírsz megállni az autóval. YT-n nézz meg 1-2 autóspecifikus hot lapot, ahol mutatják a setup-ot is.
Mondjuk ez sem mindenben jó, pl Ferraribál is vannak olyan alien idők fent, ahol a BB 57-en van, miközben nálam ha 53 fölé viszem, akkor kiba hosszú féktávokat tudok csak venni, nem akar megállni az autó.
Szóval ha azt érzed, hogy nincs fék az autón, az simán rossz BB beállítás miatt (is) lehet.
Porkánál ha jól rémlik 51 körüli BB-vel már jó féktávokat lehetett venni, ferkánál nekem az 53 körüli jött be, az orrmotorosoknál meg lehet akár 60 feletti is ez.
-
Géjza
őstag
Sérülés: megnézem MFD-n a javítási időt (10s alatti az minor - kerékcsere 30s-jét le kell vonni belőle), abból tudom (no meg a köridőkből), hogy nagy-e a gáz vagy csak karcolások lettek.
Onlány versenyek nagy része 20 perces, így igazából mindegy, hogy sérültél-e avagy nem. Ha sérültél, úgyis esélytelen vagy, mert vagy ki kell állnod és javíttatnod kell vagy mert annyira leromlik a köridőd, hogy a mezőny hátsó felével tudsz max csak viaskodni. Ha töröd magad, akkor top 10-et egyből elfelejtheted ezeken a sprint versenyeken. Endurance-nál viszont más tészta, ott lehet gondolkodni, hogy érdemes-e javíttatni kerékcserekor vagy többet bukik az ember a javítással, mint a picit lassabb köridőkkel (kis sérülés esetén). Közepes-nagy sérülésnél meg nem kell gondolkodni, de itt van esélyed ledolgozni. Sprint futamokon nincs.
-
Géjza
őstag
Ifát vezetsz vagy Kamazt, hogy így taccsra teszi a könyöked? Jobbulást!
Amúgy kócsinghoz nem kell ottó Jössz, "beülsz" hozzánk, nézel, figyelsz és okoskodhatsz, hogy túl korán/későn fékezel itt és ott, ne így vedd az ívet, hanem úgy, szóval csak ahogy szoktad. Ennél jobb esti program nem is létezhet.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Más nem is lehet a cél, mint a dobogó és annak is a legfelső foka! Olyan csékával, mint akinek az van az aláírásában ami, azzal nem is lehet más a cél! Ha ezt hozzuk, akkor kussolok és nem mondogatom, hogy lehetnénk gyorsabbak is meg végezhetnénk előrébb is
Nekem nehéz ügy nyáron 6-12 órát lekötni úgy, hogy hétvégén sokszor nem is vagyok gépközelben. Mikor vannak ezek a derbik? Gondolom hétfő reggelente. Ősszel-télen ez könnyebb lesz részemről. Adhoc versenyek inkább jöhetnek szóba, de bajnokság, fix időpontokkal még nehezebb nekem.
-
Géjza
őstag
Jó kör
Amúgy mikor a porsche cup-pal mentünk MP-n, safe presetet betoltam (aggressive-et nem mertem), kicsit baxtattam a guminyomást, BB-t és egész stabil volt az autó, nem csúszkált össze-vissza, mint nektek. Elmentett setup-pal mentél vagy valamelyik presettel?
Nem tudom mennyit változott a Cup fizikája.
-
Géjza
őstag
Nekem teljesen jó (illetve részemről tökmindegy a pálya).
Ferrarisok: van itt egy yt-s arc, aki Egyszemü kócsunkat próbálja utánozni (track guide). Ha valaki szintén ferkával megy, az még setup-ot is kap hozzá: [link]
Zolder mondjuk nincs benne, de a főbb pályák megvannak és ezek sokat segíthetnek azoknak, akik csak most kezdik nyomni ACC-t, tanulni a pályákat, limiteket.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Akkor tuti emiatt ment össze-vissza és nem úgy, mint régen.
Ezt a részét érzem kicsit kibaxásnak a fizika változtatásával, hogy lehet sok időt beleölsz, hogy egy jó setup-ot összehozz, majd jön pár fizikát érintő frissítés, aztán baxhatod, újat kell fabrikálnod.
Nekem nem kellett sokat gondolkodnom, hogy melyik setup-ot töltsem be a cupra Safe vagy aggressive. Amire emlékeztem még a 911 GT3-as setupjaimból, azokat belőttem rá (ez majdnem kimerült a BB-ben).
Setup kérdés az okosaknak: melyik a jobb: nagy brake duct-okkal menni és megemelni a gumik alapnyomását vagy kisebb brake duct-okkal menni és levenni a gumik kezdőnyomását? Eddig az utóbbival próbálkoztam, de most elkedztem játszani az elöbbivel és mintha jobb lenne így (főleg rajtoknál, 1. körben, jobb a tapadás a magasabb guminyomás miatt). Kis duct-tal, alacsony kezdő guminyomással az első 1-2 kör qrva szenvedős volt nekem, alig volt tapadásom. IMO kb változatlan.
-
Géjza
őstag
Azért egy használható setup nem árt, hogy legalább az ideális íven tudj menni és nem csigatempóban Valamit sikerült faragni még este, most 2:01-nél vagyok (dagadtnak néztem viedóját, ő 58.6-ot ment kvalin és 2.00-ás köröket versenyben, szóval there is room for improvement ).
Nagyjából meg van, hogy hol kellene menni, csak nem mindig sikerül
-
Géjza
őstag
ez a lényege sosem bennünk van a hiba, hanem a pályában, az ellenfelekben, a setupban, mi mind tökéletesek vagyunk amúgy
Meg lett végülis a dupla dobogó zolderben?
Utána este még toltam egy 45 perces CP futamot Monzában. Damperek persze a monza setupomban is xarok voltak, kb helyre raktam őket, utána a CP kvalin egyből jött a 47.7-es kör. P1 voltam 4 tizeddel (hotlap-on majd megnézem mennyi lesz az alja, 47 alja, 46 vége meg kéne legyen szerintem)
Csak a rajtot elóvatoskodtam, visszaestem 5-nek, 2 kör alatt P2 voltam, az első 5-6s-re volt már. De pár kör alatt felértem rá (48.0-48.3-as tempót tudtam menni). És innéttől indult a vonat, majd fél órát mentem mögötte pár tizedre, de jól védekezett és nem nagyon hibázott. Pár hibát csináltam mögötte a dirty air-ben, ilyenkor leszekadtam 1-2s-re, de gyorsan felértem rá mindig. Tempó alapján nyernem kellett volna, csak nem mindig a leggyorsabb nyer.
Most megy Spa 24h dagadtékkal, hát kemény... Folyamatosan 2:17.5-2:18.5 között mennek, de nem csak ők, hanem kb a top 15/20 csapat ezt a tempót tolja. Xarrá tankolt autókkal vagy kopott gumikkal is. Pff....
-
Géjza
őstag
Jobbulást! Egy megoldás van: dobd ki fanát és vegyél egy ilyet: [link]
ez tuti nem teszi gallyra a könyöködAz erőkifejtéstől durran be vagy szimplán a mozgástól? Személykocsi kézi váltójához olyan rettentő nagy erő nem kell. Vagy a szimezéstől durrant be a személykocsi csak hab volt a tortán?
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- TCL LCD és LED TV-k
- Escape from Tarkov
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Ukrajnai háború
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Milyen autót vegyek?
- Bestbuy játékok
- Autós kamerák
- További aktív témák...
- Laptop Lenovo ThinkPad X280 Magyar billentyűzettel win 10 pro INGYEN SZÁLLÍTÁS MONITORCENTER.hu
- Lenovo Thinkpad T480 Magyar billentyűzettel INGYEN SZÁLLÍTÁS MONITORCENTER.hu
- Lenovo Thinkpad L470 Magyar billentyűzettel INGYEN SZÁLLÍTÁS !! MONITORCENTER.hu
- HP ELITEBOOK 840 G4 14,1" I5-7200U, 8GB RAM, 120GB SSD
- HP Elitebook 840 G4 G5 G7 450 G8 850 G7 G8 650 G9 MAGYAR BIL.!!! i5 i7 7-12. gen. 3 hó gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs