Új hozzászólás Aktív témák
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
Nissan Juke-hoz szeretnék egy fejegységet hátha valakinek van már tapasztalata ezzel az autó típussal és egy belevaló fejegységgel.
A történetem a következő:
Aliexpress-ről rendeltem egyet ami kínai raktárról jött és tegnap be is szereltem a fiam kocsijába ( Golf 5 ). 4GB+64GB 8 maggal.
Tökéletesen működik és nagyon gyors, szóval rendben van. Nyers bootolási idő kb 15 másodpercAmíg a fenti rádió úton volt rendeltem egy másikat egy másik eladótól a feleségem Nissan Juke-jába ami egy Lengyel raktárból meg is jött 3 nap alatt. Ez egy 4 magos 2GB+32GB-s egység volt. A Nissan design miatt a képen látható kerettel együtt érkezett, hogy a nagyobb kijelző is elférjen.
Beépítés után hát hogy is mondjam nem voltam elájulva. Nyers bootolási idő 50 másodperc.
Rádió része jó, de amikor elindul a Google Maps akkor úgy belassul, hogy van amikor 8-10 másodperc kell neki amíg összerakja a képet a kijelzőn, valamint sokszor navigáció csak 4-5 percig ment és a Google maps bezárta magát stb. Erre még rájött, hogy a nagy melegben elengedett a kijelző jobb alsó sarkán a ragasztás és kifelé állt kb 3 mm-t. Szóval használhatatlan napi szinten. Jelenleg már úton van vissza az eladónak, visszatérítést elfogadta.Úgyhogy emiatt érdeklődnék aki esetleg Nissan Juke-ba cserélt, hogy milyet vett ami jól működik.
Az eredeti rádió külső mérete 197 mm x 108 mm.
Igazándiból bármilyen megoldás érdekel, akár az eredeti rádió helyére az eredeti szellőzó kerettel vagy új szellőző keretben egy nagyobb kijelzős. Lényeg, hogy stabilan és gyorsan működjön 15-20 másodperces első boottal.Üdv
[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Köszi, megnézem és a kisebb elegendő mert abba át lehet szerelni az eredeti légzsák és bezárt állapotot kijelző részt ami középre kell. A nagyobb kijelzős verzióban ez ugrik a nagy kijelző méret miatt. Az a 8"-os verzió bőven meghaladja a gyári méretet és CD sem kell.
[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
A tolató kamerához találtam egy trükkös megoldást, hogyan lehet dinamikus parkoló vonalakat elővarázsolni. Az alany egy VW Golf 5 ( 2014 ) amihez az ajánlások szerint kellene ESP opció, hogy dinamikusan működjön a parkoló kamera segéd vonala vagy giroszkópos kamerát kellene vásárolni. Az Android fejegység képe a #4060-as hozzászólásomban van.
A lényeg, hogyha az autó típusát valóban egy Golf 5-re állítom akkor nem működik a kormány mozgatásra dinamikusan a parkoló segéd vonal hanem statikus vagyis nem mozdul.
Átállítottam a CANBOX típusát a fejegységben "Simple Soft"-ról "Raise"- típusra majd kiválasztottam a következő generációt vagyis a Golf 6-ot mert ebben a lehetőségben nem volt Golf 5-ös model. És lőn világosság :-) a parkoló segédvonalak dinamikusan változnak a kormány tekerésével.
Kamerám még nincs mivel először le akartam tesztelni mi és hogyan működik mert az emblémába épített motoros kamerát szemeltem ki.
Ezek alapján a legegyszerűbb statikus kamerát kell vásárolni és a fejegység a CANBUS-on keresztül gondolom a kormány jeladóról vett jellel dinamikussá teszi a parkoló segédvonalakat.A Golf 6 állítással is tökéletesen hozza a kocsi adatokat az autó menüben ( sebesség, km óra állás, üzemanyag stb ) vagyis nem kavar be semmit sem.
Ha volt már korábban akkor elnézést.
Üdv
[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
A fejegységhez bekötöttem a külső mikrofont de nem találom a menüben, hogy hol
kellene megadni hogy ezt használja és ne a beépítettet.
Már az "expert" menüt is feltúrtam de nincs ilyen lehetőségem.
A fejegység egy 8 magos Android 10-es.
Tudnátok ebben tanácsot adni ?
Előre is köszönöm[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
Leírom tapasztalataimat a fejegység fogyasztása és akkumlátor lemerülési kérdésekkel kapcsolatban. A fejegységet már mutattam a #4060-as hozzászólásomban.
Ez egy CAN-BUS-al kiegészített rádió. A mérések külön történtek mert a CAN-BUS külön kapja a tápot.
Fogyasztások:
- Csak a rádió kikapcsolás után amíg "alvó" állapotba megy kb 100 mA. Ez kb 15 sec.
- Alvó állapot elérése után 3,43 mA !- CAN-BUS folyamatosan hiszen állandóan feszültség alatt van 23,5 mA
Az adatokból is látszik hogy lényegében rajta lehetne hagyni a 2 napos alvás beállítást mert annyira minimális a fogyasztás. A CAN-BUS 7-8 x annyit fogyaszt.
Biztos ami biztos én úgy oldottam meg, hogy egy időzítő relé áramkört iktattam be a CAN-BUS tápellátásba. Az egyik bemenete ha gyújtás 12V-ot kap a relé azonnal meghúz és feszültséget kapcsol a panelnak így a relé meghúz és a CAN-BUS életre kel. Gyújtás kikapcsolása után a beállított időtartamig ami max 999 másodperc lehet még tápot kap a CAN-BUS majd kikapcsol és csak a rádió 3,43 mA-e fogyaszt. A relé panel nyugalmi fogyasztása nudli.A relé panel egy zsugorcsőbe kerül elhelyezésre hozzáfogatva a rádió kábelkötegéhez. A relé panel itthon 1 napos szállítással beszerezhető 1700 -ért. Ennél egyszerűbben és olcsóbban nem lehet megoldani és így a rádió alvó állapotban maradási idejét fel lehet tenni maximumra. Ezután még a boot időt sem kell megvárni lényegében azonnal indul a rádió.
[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
válasz julius75 #4147 üzenetére
Igazándiból nálam mindegy mert nem sokat fogyaszt de ha már szórakoztam vele hogy megmérjem akkor beszerelem. Inkább arról szól, hogy konkrét mérések látszódjanak és megoldás azoknak akiknél probléma, hogy 1-3 nap után lemerül az akkumlátor. Ezzel a megoldással lesz lehetőségük parkoló állásban is rádiót hallgatni kb 16 percig újabb gyújtás ráadás nélkül.
Ha vissza olvasol látod, többeknél probléma.BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
válasz julius75 #4149 üzenetére
Nyilván sok típusú hardver van forgalomban és ennek megfelelően legalább ennyi variációval a fogyasztásra. Ahol gondok vannak a lemerítéssel egyedileg kell megvizsgálni hasonlóan mint amit csináltam melyik szálon mennyi a fogyasztás a különböző állapotokban. Ezután lehet megoldást találni.
Korábban valaki írta, hogy a CAN-BUS kikapcsolása megoldotta a lemerülést. Nála pl lehet ez egy megoldás. Mondjuk így látatlanban furcsa, hogy a CAN-BUS modul lemeríti az akkumlátort ezért is kell kimérni a valós adatokat.BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
Mikrofon problémám van és segítséget szeretnék kérni a megoldásra.
Vettem egy Kenwood KCA-MC10 mikrofont és szépen be is szereltem a gyári helyre. Korábban azt az infót kaptam sok helyről, ha csatlakoztatok egy külső mikrofont akkor a belsőt automatikusan lekapcsolja a fejegység.
Sajnos nálam ez nem így van és megy mind a kettő ( belefújkáltam és mind a kettőnél hallani ) , emiatt van, hogy tökéletes a hang és van, hogy borzalmas.
A fejegységhez nem kaptam kínai mikrofont ezért is vettem egy jobb minőségűt.
Van-e bármilyen megoldás, a szétszedés és belső mikrofon kikötésén kívül a problémára ? Sajnos a menüben sem találtam erre beállítást.
Előre is köszi a válaszokat.BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Szia, a kamerák többségénél van egy vezeték hurok valahol a vezetéken közel a kamerához. Az, hogy elvágás után vagy elvágás nélkül adja a segéd vonalakat kamera függő. Nálunk a gyerek VW Golf-jába szereltünk első emblémába illeszthető kamerát és hátsó motoros embléma kamerát de mind a kettőben "vágatlanul" hagytam a hurkot. Így nem a kamera adja a segédvonalat hanem a fejegység adja a dinamikus ( kormányzással változó ) vonalat. Először ezt a hurkot keresd meg a kamerádnál. Általában fehér vezeték.
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
Két kérdésem lenne mely a Waze-hez kapcsolódik. Az Androidos fejegységre töltöttem le és Hotspottal adok netet a készüléknek.
Az egyik gond, hogy hiába van "auto"-ra állítva a kijelző folyamatosan nappalin marad. Az idő kijelzés pontos, hiszen a netről leszedi és pontos időt mutat.
A másik pedig, hogy figyelmeztetés alatt némítja a rádiót. Másik autóban Toyota gyári fejjel és tükrözéssel csak halkít így a rádió hallgatást nem rontja.BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
válasz svgyula #4608 üzenetére
Szia, Mi van azokkal az autókkal amelyekben 360 fokos kamera van gyárilag és Ausztriában van dolguk vagy ott értékesítették ?
Illetve csak az tiltott ami fel is vesz de amelyik "csak" folyamatos képet ad az nem ? Pl egy emblémába épített ami az Androidos fejegységre teszi ki a képet mmint a tolatókamera.[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
BUÉK mindenkinek
Legalább te tudod választani. Az enyémben is hasonló minőség volt állandóan mivel mind a két mikrofont használta egyszerre. Ki kellett forrasztanom a belsőt így már minőségre tökéletes lett a hang de még egy kicsit halk. Hiába állítom a "microphone gain"-t magasabb fokozatba csak az elektronika belső zaja növekszik nem pedig a beszéd. Minimális erősítés kellene csak. Próbáltam előerősítőt is bekötni, akkor már fel lehetett erősíteni a hangot jól de sok mellékzajt szedett össze meg "kattogást" a háttérben így ezt nem használom. Hiába Android 10 nem egyforma a menű. Egyébként VW Golf 5 specifikus fejegység. Minden más tökéletes.[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Szia,
Családban a Golf 5-be ezt tettük ( 4/64 verziót ).
[Golf 5 android]
Egyedül a telefon kihangosító amivel kgond volt éd ki kellett forrasztani a belső mikrofont, hogy rendesen kezelje a külsőt.Can BUS, tolató kamera, első emblémába épített kamera, GPS és 4G megy rajta. Ki lett egészítve [ezzel] ami tudja tükrözni az Apple és Androidos telefonokat is ( mind kettővel teszteltem ).
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok, Telefont tükrözöm USB-n a fejegységre ami működik is tökéletesen de a töltő áram nem elégséges és ki is írja a telefon.
Gondolkodom egy Y - USB kábelen a nagyobb töltőáram biztosítására.
A hozzáértéktől a kérdésem, hogy ha a piros USB apa csatlakozót egy szivargyújtó töltőbe míg a fekete apa csatlakozót a fejegységbe csatlakoztatom nem-e vágja haza a fejegység USB áramkörét ? Az USB mama csatlakozó menne egy USB - USB C ( vagy iPhone ) telefonba.
Van aki használ hasonlót vagy milyen más megoldás született a nagyobb telefonok töltésére az USB kábeles tükrözéshez ?
Előre is kösziBütyiBá
-
butyiba
csendes tag
Sziasztok,
Elektronikában hozzáértők segítségét kérném. Az android fejegység beépítéséhez szükségem volt a képen látható "erősítőre" mivel az autóban 2 db antenna vezeték van és az android fejegységben csak egy antenna csatlakozó. A többszöri ki/be szerelgetés miatt egyszer csak romlott a rádió vétel. Észrevettem, hogy a koax kábel a trehány szerelés miatt ( kábeltörés védő hiánya ) letört a NYÁK-ról. Sebaj rendeltem újat és megtuningoltam a kábelkivezetésnél, hogy ennek már eszébe se jusson eltörni. Eddig a törtnénet rendben is van. Szétszedtem a hibás "erősítőt" és annak ellenére, hogy 12V-ot kell adni neki egy darab tranzisztor vagy erősítő IC sincs a NYÁK-on. Van 2 db kondenzátor és 2 db ellenállás.Kérdésem, hogy ez meg milyen kapcsolás mert, hogy szerintem egy dB-sem erősít az is biztos.
[kép]
[kép]
[Booster]A leírás erről az eszközről így fogalmaz:
"Features:
It can choose the best radio signal between the two vehicle mounted antennas.
To solve the weak FM signal / signal disturbing problems by installing diversity antenna systems.
This adaptor is required when an aftermarket radio that is not compatible with the diversity antenna system."Köszi
[ Szerkesztve ]
BütyiBá
-
butyiba
csendes tag
válasz honeker #5204 üzenetére
Szia, Nekem a Boison egy kalap kaka volt vissza is küldtem Lengyelországba ( onnan is jött ).
[Ez a készülék] lett vásárolva a feleségem kocsijába. Igaz akkor még nem tudtam, hogy nagyobb RAM és több magos processzor kellene de nem is ezzel volt a nagyobb baj hanem, hogy a beszerelés után pár nappal a kijelző jobb alsó sarkánál elengedett a ragasztó és kifelé állt kb 3 mm-t. A kihangosítás is egy kalap kaka volt így a nejem visszakérte a gyárit.
Reklamáltam az Alin ( még szerencse, hogy nem jeleztem vissza amíg pár napig teszteltem ) így elfogadta a disputot és visszautalták az összeget. "Csak" a visszaszállítást buktam. Azóta nálam a Boison kiesett a kosárból és nem is szeretnék ilyet.
Amúgy a Nissan Juke-ba ez a keretes megoldás és a beszerelés könnyen ment és jó is lett volna a kijelző mérete. A lassúsága meg az én hibám volt, de így megszabadultam tőle.
Gyereknek a VW-ba mást vettünk ( 8 mag 4/64 Gb ) az f@sza lett és a gyorstöltést is sikerült megoldani az USB-s tükrözés mellett.BütyiBá
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- EA Sports WRC '23
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Xbox Series X|S
- Milyen autót vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kínai androidos okosórák
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W