Új hozzászólás Aktív témák

  • butyiba

    csendes tag

    Sziasztok,

    Leírom tapasztalataimat a fejegység fogyasztása és akkumlátor lemerülési kérdésekkel kapcsolatban. A fejegységet már mutattam a #4060-as hozzászólásomban.
    Ez egy CAN-BUS-al kiegészített rádió. A mérések külön történtek mert a CAN-BUS külön kapja a tápot.
    Fogyasztások:
    - Csak a rádió kikapcsolás után amíg "alvó" állapotba megy kb 100 mA. Ez kb 15 sec.
    - Alvó állapot elérése után 3,43 mA !

    - CAN-BUS folyamatosan hiszen állandóan feszültség alatt van 23,5 mA

    Az adatokból is látszik hogy lényegében rajta lehetne hagyni a 2 napos alvás beállítást mert annyira minimális a fogyasztás. A CAN-BUS 7-8 x annyit fogyaszt.
    Biztos ami biztos én úgy oldottam meg, hogy egy időzítő relé áramkört iktattam be a CAN-BUS tápellátásba. Az egyik bemenete ha gyújtás 12V-ot kap a relé azonnal meghúz és feszültséget kapcsol a panelnak így a relé meghúz és a CAN-BUS életre kel. Gyújtás kikapcsolása után a beállított időtartamig ami max 999 másodperc lehet még tápot kap a CAN-BUS majd kikapcsol és csak a rádió 3,43 mA-e fogyaszt. A relé panel nyugalmi fogyasztása nudli.

    A relé panel egy zsugorcsőbe kerül elhelyezésre hozzáfogatva a rádió kábelkötegéhez. A relé panel itthon 1 napos szállítással beszerezhető 1700 -ért. Ennél egyszerűbben és olcsóbban nem lehet megoldani és így a rádió alvó állapotban maradási idejét fel lehet tenni maximumra. Ezután még a boot időt sem kell megvárni lényegében azonnal indul a rádió.

    [ Szerkesztve ]

    BütyiBá

Új hozzászólás Aktív témák