-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
uvlight
csendes tag
Ha valakit érdekel a radeon 7000
6000-es magórajeléhez képest az eltérés 4-5x -
uvlight
csendes tag
Szerintem benne van a nevében: Frame Per Second. Tehát ha cpu ha gpu oldalról nézzük is, ugyanazt az eredményt kell kapni átlagban: megjelenített frame-ek száma per másodperc.
Hogy ezt most gpu oldalról speciális esetben a renderelési időből is lehet számolni, máskor meg nem, az más kérdés.
Önmagában a renderelési idő elsősorban az inputlag-be tud számítani. Pl. több GPU és AFR mód esetén eléggé szét tud mászni a megjelenített FPS a renderelési idő reciprokától.Egy GPU-ra ha egy játék ciklikusosan a következőket csinálja:
- Bekéri a user inputot
- Kiszámolja a kamerát
- Fizikázik, AI-zik
- Renderel
- Present
Akkor összhangban tud lenni a GPU-s renderelési idő (GPU-s várakozásokkal együtt) reciproka az FPS-el.
Ha pár dolgot a present után rakunk (AI, pár effekt mint pl environment textúrák renderelése, stb.) akkor a userinput - present közti idő csökken, tehát az input lag is (pl VR-hez ez jó dolog), de az FPS kb változatlan marad.Viszont ilyenkor a Present után akár el is kezdhetnénk rögtön a következő ciklust (input szedés, stb).
Ehhez jók az új API-k, mert egyik grafikus pipeline-on mehet a "hagyományos" renderelés, másik mondjuk compute pipeline-on meg mehet az amit előbb kiszedtünk (pl cube map renderelés). Utána a GPU-tól függ hogy mennyire lehet a kettőt egyszerre tolni, legrosszabb esetben semennyire.Persze kell némi szinkronizáció hogy ne másszon szét a két dolog. Cube map-os példánál maradva a normál renderelés régi cube map-ot használhat míg a compute-on számolódik az új. Tehát a megjelenített cube map 1 frame-t laggelni fog, ez is számít annak eldöntésében hogy mit vehetünk ki a userinput bekérés és present közti részből. De így végeredményben növekedhet az FPS is.
Plusz bonyolítás ha a renderelés a present-ig is már több fázisú és ezeket lapolják mondjuk.
-
uvlight
csendes tag
Megtudtuk a nagy semmit. Azért ez elég kiábrándító volt.
-
uvlight
csendes tag
válasz zoli7903 #26569 üzenetére
Ettől függetlenül sokan több infóra vártak, talán a hype factor miatt.
Most az NVIDIA lopta el a show-t az 1080Ti bejelentésével és a TitanX-hez képest kedvező árával.
Arra tippelek hogy válaszul mégiscsak ki fog "szivárogni" pár technikai adat a Vegáról pár napon belül. -
uvlight
csendes tag
Ezt kéne már ráküldeni az ethereum bányászókra:
"That's because proof of stake doesn’t rely on mining. Rather, it gives the job of creating the next block to those who own tokens on a blockchain – a move that essentially puts miners out of a job."
http://www.coindesk.com/ethereums-difficulty-bomb-smoke-no-fire/ -
uvlight
csendes tag
"mert végeredményben nem a Pascal lesz a versenytárs. Azt nagyon gyorsan ütni lehet, mert nem úgy tervezték, hogy jó legyen 2018-ban is"
Eddig úgy néz ki hogy semmi nem üti ki a Pascal-t, mert mire kijön a Vegához a jól optimalizált dirver, addigra itt lesz a Volta is (esetleg pár hónap késéssel, de nem egy egész évvel). Igazán kiadhatott volna az AMD pl egy 384 bites polarist pl 48 rop-al, amolyan hawaii utódként, legalább az 1070 ellen mehetett volna vele már tavaly.[ Szerkesztve ]
-
uvlight
csendes tag
Tuti hogy csak az AMD hype tarjta fenn az etherium árát.
Megveszik az emberek a bereklámozott drága GPU-kat, de szeretnék viszontlátni az árának legalább egy részét.
Ezért bányásznak mondjuk etheriumot mert az magas áron van.
No de azt minek adnák el, ha látják hogy tovább megy felfelé az ára?
Egy rakás AMD-s csücsül egy rakás kibányászott etheriumon míg utóbbi be nem rokkan. -
uvlight
csendes tag
Darabszám alapján 24 CU simán lehet Vega11 is egy HBM blokkal. A Vega12 meg mehet 12 CU köré HBM nélkül. A polaris 10/11 között is van 2-nél nagyobb CU arány. Szerintem az AMD minimalizálja a termékvariációk (lapkák) számát a GPU piacon és abból próbál lehetőleg nagyobb portfóliót lefedni, így nagy lépcsők jönnek ki. Egyébként mi volt az a Vega11 tipp?
[ Szerkesztve ]
-
uvlight
csendes tag
Szerintem az AMD "csökkentett" módban működik, minimalizálja a kiadott lapkákat/termékeket.
Emiatt a GDDR6-os felvetés is simán polaris 10/20 alapon lenne, 2304:144:32 + 256 bittel. Ez azt jelentené hogy Vega11 elhalasztva (mittomén HBR gyártási gond vagy csoda-driver hiány miatt). De remélem hogy tévedek. -
uvlight
csendes tag
válasz Petykemano #34313 üzenetére
Rátesznek egy plusz tápcsatit meg egy "+50% driver source code lines" matricát és kész is a 600-as sorozat
OEM-re szemrebbenés nélkül kiadnak a nagy gyártók szimplán átnevezett szériákat, pl. Oland:
HD 8570/8670 -> R7 250 -> R5/7 340 -> R7 430 -> 530
Ami ráadásul annyira hasonló a Cape Verde LE-hez, hogy akár HD 7730-al is kezdhettem volna a sort. -
uvlight
csendes tag
+1
Sokszor csakazért is rákeresek egy írott cikkre az adott témában, nehogy ezeket a csak lassan emészthető YT-ket támogassam nézettséggel. Borzasztóak. Lehet én öregszem.
Ahol meg jó az YT-s formátum, ott meg jön a turbó... 125%, 150%, végén már 200%. Legjobb YT-s feature -
uvlight
csendes tag
-
uvlight
csendes tag
Vajon HBM-el jönnek majd a csúcs navi-k?
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Az AI felé fordul az IKEA is
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autós topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Honor Magic V2 - origami
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen