-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #45185024 #36825 üzenetére
Mármint fragmentáltság... a de-fragment az már annak a megoldása.
Egyébként igen ez lesz, mint mindigis... NV címekben tuti az NV megoldása lesz... AMD meg "semleges" címekben meg majd kiderül... valszeg open source, de nem garantált. Attól függ az AMD milyen támogatást ad hozzá.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Jack@l
veterán
válasz #45185024 #36825 üzenetére
Kár hogy ez 10 éves dolog(raytracing opencl-el), nem fogják tudni körbehaknizni vele a profikat. Pár éve ébredtek csak rá, 10 éves lemaradás után, hogy ez fontos.
Mellesleg nvidia rtx cudaval ugyanúgy használható. Ha nem kamuk az előzetes demók, kb 4x gyorsabb mint sima compute-al (legyen az bármilyen színű).
Szóval kb a körtét az almával szindróma, mert nvidia-nak meg nem a dxr a tartalomkészítő szoftvere, vagy a profi realtime vizualizációs cucca. Arra van 5 másik.
Érdekes lesz látni ahogy amd felveszi a kesztyűt. (nem)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yutani
nagyúr
válasz #45185024 #36825 üzenetére
Most pont az ellenkezője történik, mint korábban: az NV megy a szabvány után, az AMD meg megkerülve saját megoldást kínál. Egyetlen eltérés van, az AMD verziója jó az NV-nek is, míg az NV megoldásai nem szoktak az AMD hasznára lenni.
Nem hiszem, hogy az NV amiatt bármilyen szinten is hibáztatható volna, hogy a MS ajánlásait követi célhardverrel.
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #45185024 #36825 üzenetére
Tomék lófaszt se értenek ehhez. Egyrészt a DXR is teljesen szabványos, tehát az tökéletes a DirectX 12-höz.
A Vulkan a probléma, mert arra a Khronos nem csinált alternatívát, ergo most van egy kísérleti kiterjesztés, amit a Khronos fel sem vett a specifikációba, vagyis ellenjavallt besorolású, így gyakorlatilag nem igazán lesz alkalmazás, ami azt használja. Egy rakás ilyen kiterjesztés van, amit a Khronos nem vesz fel, vagy felvett de később kilökte, ilyen például a VK_NV_glsl_shader, vagy a VK_AMD_wave_limits, stb.
Az AMD-nek a Radeon Rays megoldása erre alternatíva, hogy amíg Khronos a háttérben legalább EXT szintre szabványosítja ezt, addig legyen egy alternatíva a Vulkanon belül is a DXR-re. Más megoldás igazából nagyon nincsen, mint az Anvilon keresztül bekötni a Radeon Rays motort, ami így működik hardvertől függetlenül, és nem is ellenjavallt, mert a Vulkan API előtti rendszerről van szó. De nem ez lesz a végleges, mert a Khronos csinál saját megoldást, de lesz vagy másfél év, mire abból elkészül valami, és addig a Vulkanon is kellene használni valami gyártófüggetlen cuccot, ami ráadásul nem kísérleti, vagyis garantálja a specifikáció, hogy a megírt kód holnap is futni fog, de még holnap után is.Az OpenCL-nek sem sok köze van ehhez, csak Tomék megint lófaszt sem értenek hozzá. A Radeon Rays többféle platformon keresztül tud futni. Az egyik backend az OpenCL, míg van egy Vulkan backend is az Anvilon keresztül.
Azt, hogy ki melyiket használja már véleményes. A Unity motorba az OpenCL-es backend került be, de nem kizárt, hogy ezt később lecserélik a Vulkan backendre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs