-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Ha már beszélgetünk...
Teljesen világos, hogy a 4 Shader Engine, az ehhez tartozó 64 (4x16) CU és 64 ROP egy elég kemény limit a GCN számára. Nem lehet véletlen, hogy a Fiji óta ez a maximum.
A nagy kérdés, hogy a "Navi"-scalability arra vonatkozik-e, hogy ezeket a limiteket egy monolitikus chipben éptik le, vagy épphogy ragasztóznak.
Szerintem amikor épp most találták fel az infinity Glue-t, ÉS ezzel együtt világos, hogy nagy monolitikus chipek gyártása helyett jobban lehet majd a gyártói piacon boldogulni a kisebb lapkákkal, szerintem most már botorság lenne azon dolgozni, hogy egy chipen belül legyen 4 SE-nél, a vele járó ropokkal és geometry engine-ekkel együtt. A shaderek száma viszont ugye eddig se volt mindegy a compute teljesítmény terén. TEhát olyan skálázódást, amiről ABu beszélt, hogy innentől kezdve 16 helyett 25-30+ CU elférhet majd egy SE-ben ennek lenne értelme. Csak az nem mindegy, milyen piacon.
Ennélfogva én kevés értelmét nem látom ennek a mid-range - high-end navi megkülönböztetésnek. Pontosabban, ahogy mondtam, botorságnak tartanám, ha a midrange (4SE, 64CU, 64ROP) fölé egy ennél szélesebb monolitikus chipet készítenének.
Annak lenne értelme, ha a mid-range chip így néz ki:
4SE, 64CU (4096 shader), 64ROPMaximum annak lenne értelme ha ehhez képest van egy másik chip, ami ugyanúgy 4SE, ugyanúgy 64ROP, de 96, vagy 112 vagy 128 CU van benne. Tehát tulajdonképpen a chipnek csak a nyers számítási kapacitása skálázódik.
A többit meg megoldják ragasztóval. A második chip értelmét az adná, hogy compute célterületen nem duplikálják csak grafikához használt részeket és valószínűleg tervezés tekintetében csak kis változtatás. De a ha szilikonköltség nem számít, akkor még erre sem feltétlenül van szükség.
A történetet egy kicsit a GDDR6 tesz kérdésessé. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy az összeragasztózott megoldást hogy tudná kiszolgálni a GDDR6. Tartok tőle, hogy a szükséges sávszélességhez túlságosan sok GDDR6 chip-re lenne szükség.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
keIdor
titán
Még akár igaz is lehet, fél éves hír, de:
The AMD Vega chips might be the last big Radeon GPUs they ever makeVolt már a midrangeről eddig is szó:
AMD's next-gen Navi: GTX 1080 performance for $250?!A Navi-nál a lényeg az Infinity Fabric féle skálázhatóság lesz, Threadripper-hez hasonlóan.
Szerepel is, hogy "or GPU"
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Videókártya felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 GAMING OC Eladó! 95.000.-
- Asus Dual Rtx 3070
- SAPPHIRE RX 580 8GB GDDR5 NITRO+ Eladó! 28.000.-
- Palit GeForce RTX 3090 GameRock 24GB GDDR6X - 2024.05.21-től 1 év garanciával - Frissen padozva