-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Omli85
őstag
-
#45185024
törölt tag
Lesz cikk a Ashes of the Singularity holnapi Vulcan-os megjelenéséről és hogy mik lettek aktívak amik a Vegát érintik ?
Más
láttam egy érdekes beszélgetés.
Miért jobb az RX Vega a játéknál, mint az FE verzió?
Elvileg ugye a FE 16 GB-os és lassabb erről szól. -
HSM
félisten
Ez a szokásos mellébeszélés. Nyilván, van alapja, amit mondasz. Viszont az elmúlt 5 évben volt lehetőség látni, hogy kb. minden egyes GCN generáció elég durván alulfeszelhető volt....
Bekerül az NGG, kell majd az 1,1V-os alulfesznek 1,125V. Nem fognak lényegesen változni a számok.(#32856) do3om: Itt legalább generációkon át nem kellett forrasztgatni (vagy fél használtautó áron überspeckó kártyát venni), ha magasabb fogyasztás limitet szerettél volna a kártyának.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Oké. Akkor lesz NGG, összef*ssa magát az undervolt, kérni fog 1,1V helyett 1,125V-ot. Ez minimálisan növeli a fogyasztást. Viszont cserébe spórol itt-ott az NGG, tehát akkor mi marad a végére? Még takarékosabb lesz a VGA a végére, mint amit ma látunk undervolt teszteken, annak ellenére, hogy esetleg több feszt kér.
Örülünk? Örülünk bizony.
Ha viszont akkora ágyú lesz ez az NGG, hogy az egekbe löki a vas kihasználtságát (ilyen soha nem lesz, de tegyük fel, hogy lehetne), oké, legyen, akkor bukta az alulfesz, meg fogja enni a 300W-ot, cserébe úgy ott hagy mindent, ami ma a boltokban van, hogy csak lesni fog mindenki.
Ekkor is örülönk? De még mennyire.
(#32860) Abu85: Na-na! Undervolt =/= tuning!!!!
Nagyon nem mindegy, a csip képességeinek melyik részén játszol az órajelekkel, feszültséggel.[ Szerkesztve ]
-
Cathulhu
addikt
Es akkor hol vannak az 500-as vegak? Esku ha mutattok egyet, azonnal megveszem. Lehet ezt csurni, csavarni meg mindenfele egyre kevesbe hiheto magyarazatokat adni, de a valosag az, hogy a vegakbol boven van raktaron, banyaszni nem jo, megis hirtelen mindenki egyszerre ugy dontott, hogy 600-650-700-ert fogja adni. Ugyanmar. Vicces, hogy meg nehanyan ezt is kepesek elhinni.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Cathulhu
addikt
Es miert nem erdeke? Na? Nem talan azert mert a te ervelesed szerint teremtett az AMD egy olyan piaci helyzetet, hogy senkinek se erje meg MSRP-n adni a kartyat? Ugye nem ezt akarod mondani, mert akkor pont az lenne, hogy eleg atlatszo takarozas az, hogy szegeny AMD szeretne 500-ert adni, de hat sajnos nem tudja befolyasolni a piaci arakat. Es az rendkivul rosszul festene a mosdatas kozben.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
Cathulhu
addikt
Tudom, hogy banyaszni nem jo, jelenlegi nehezsegi szinten is tobb mint fel ev lenne, mig kibanyaszna eleg ethereumot. Hollywoodban is inkabb vennek FE-t, ha mar pro-ra nincs penzem, mint RX-et, mar csak a 16GB RAM miatt is, oda pont az kell. Szoval tudom, hogy ezek hulyesegek, csak azt probaltam mutatni veluk, hogy kb mindenfele pletyka jelent mar meg vezeto hirkent, es ez sem volt kulonb.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
HSM
félisten
Szerintem ebben a topikban kevésbé okoz hőbörgést ha ugyanannak a dolognak másik nézőpontját mutatod.
Ne azt írd, hogy a Vega spórol, mert abból fújolás lesz. Azt kell írni, hogy ez így effektíve 30%-al nagyobb effektív sávszélességet vagy 4X-es háromszög thrúputot engedélyez, és mindenki örülni fog.
A zöldek is így tálalták a maguk sávszélesség takarékos technikáit, és látod, hogy ott nem is hőbörgött senki. -
Raymond
félisten
"A DSBR-t forced binning móddal épp most aktiválták a PlayerUnknown's Battlegrounds játékra. Ezzel tudott nyerni a 17.8.2-es meghajtó +15-18%-ot a startkor kiadott driverhez képest."
Ez nem ugyanaz mint amit a Release Notes ir:
"At 4K running the game Player Unknown's Battlegrounds, the Radeon™ RX Vega 64 (8GB) system with Radeon Software 17.8.1 scored 28.5 frames per second and the system with Radeon Software 17.8.2 scored 33.6 frames per second. This results in an 18% increase in performance with Radeon Software 17.8.2. "
Az az aprosag hogy ez a +18% 4K-ban van nem elhanyagolhato.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nem arrol van szo hogy mitol gyorsul hanem attol hogy te azt irod "a PUGS 18%-ot gyorsul az uj meghajtoval" a valosag meg az AMD szerint is az hogy "a PUBG 4K-ban futtatva gyorsul 18%-ot az uj meghajtoval" es a ketto messze nem ugyanaz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Hogy megertsd - vannak WQHD es FHD eredmenyeid a ket meghajtoval? Ha igen akkor beirhatnad oket. Ha nincsenek akkor honnan a 15-18% ezekre? Egyelore az van amit az AMD irt, de ha vannak benchmark eredmenyeid akkor megoszthatod oket, szerintem erdekes adatok. Ha nincsenek, akkor viszont...??
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Közben megnéztem részletesebben. Szóval nem csak a felbontás változott, hanem a beállítás is. 4K-ban medium volt, WHQD-ben high, míg Full HD-ben ultra. Nem tudom, hogy ez befolyásol-e valamit. Elképzelhetőnek tartom nyilván, hogy ez is számít, és mondjuk Full HD-n a medium/high már nem javul annyit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
Jack@l
veterán
Fury x-es veszteséges gyártás is bullshit... Még jó hogy nem ingyen adták a ps4-et is kezdetben(hasonló hülyeség volt szintén az emberek etetésére, a paraszt meg elégedetten csettintet, hogy most milyen jól járt a vétellel).
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Raymond
félisten
-
Cathulhu
addikt
Nem is erdekel az elete, elvagyok a magameval De bejelentes es launch kozott volt egy relativ nyugodt ket het, amikor keszleteket halmoztak, de pont launchkor eltunni mikor borul a bili, hat nem szerencses.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
nagyúr
Hát nem pont erre számítottam Viszont akkor meg az a kérdés, hogy hány ilyen specifikus játék van, ahol ennyit lehet nyerni a WDDM megkerülésével, és ez jár-e valamilyen kockázattal...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
Mért ne kellene ugyanúgy ellenőriznie a dolgokat a drivernek dx11 alatt?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Ha ez így lenne elég gyorsan telepakolgatná a virtuális ramot a játék, pár pálya aztán 3-4x lenne ugyanolyan resource feleslegesen benne...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
A rendszer többféleképpen is működhet attól függően, hogy a motor milyen preloading stratégiát használ. A HBCC erre merőlegesen működik (legalábbis ha az alkalmazás nincs tudatában, hogy HBCC-s VGA-val van dolga), és igazából az az érdekes, hogy hogyan (ill. milyen hatékonysággal) dönti el, hogy mit szabad a rendszermemóriában tartani, hogy a következő frame ne akadjon, mert hirtelen áthúzni többszáz MB textúrát egy frame számítási idejében nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Köszi, tudom, hogy működik a virtuális memóriakezelés
Nagyméretű textúrapakkok esetén esélyes, hogy a teljes pálya összes assetje nem fér el a VRAM-ban, meg vannak olyan játékok is, ahol seamless a mozgás, úgyhogy bőven vannak helyzetek, amikor kell komolyabb preloading. Ennek a kezelése a kérdés, a "beállt" állapotban nyilván előnyös a buszon keresztüli paging.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ez így nagyon kaotikus. Ez az eredmény cca. 20%-kal több, mint az 1050Ti (ami a CU-számhoz és az órajelhez egész jól passzol), miközben a TPU cikkben látott gfxbench a fele-harmada. Értem én, hogy driver, de akkor egyelőre ezek az eredmények nem sokat érnek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Volt egy kérdés, hogy miért a Samsung gyártja a kisebb Pascalokat, amikor látszik rajtuk, hogy nem annyira hatékonyak, mint a nagyobbak...
Sidenote, de ez már innen kezdve hülyeség. Az egész Pascal lineupban az 1050Ti a 2. legjobb perf / watt tekintetében, alig elmaradva az 1080-tól...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
stratova
veterán
Mondjuk az az EMIB "superglue" annyira AMD-nek sem lenne rossz a HBM-nél látva mennyi szívás van a 2,5D TSV-nél használt interposerrel. Legfeljebb annyival lenne kevesebb gondjuk, hogy erre az összeköttetésre nincs szükség egy CPU-GPU esetén az erősebb "natív" IGP miatt.
-
nagyúr
Hááááát... mondjuk a véleményét, ha egyszer azt kérdezték?
(#33551) Szaby59: nem trollkodás, tipikus piacvezető nyilatkozat. Nem nagyon veszünk tudomást a konurenciáról - azt még megemlítjük, hogy az AMD gyengült Raja elvesztésével, de olyat már nem mondunk, hogy az Intel erősödött...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
Az a baj, hogy ez megint az a fajta "süketelés", amire a közönséged fellelkesül és eret vágó nvidia fanokat vízionál, aztán végül kiderül, hogy
a) valójában csak 5-10%-os menetrendszerű előrelépést jelent, ami nem lebecsülendő, de semmiképpen nem egetrengető
b) az nvidiának, mint legfőbb konkurensnek megvan a válasza (termék formájában), ellencsapása (marketing formájában), vagy a kivédés módja (hogy a potenciális 5-10% is csak bizonyos körülmények között és csak részben tudjon érvényesülni)Lásd Async Compute. Be lett ígérve a 20% (vagy a közönség mesélte be magának olyan mondások alapján, hogy hány % shader kihasználatlan) , amivel a FuryX-nek le kellett volna hagyni a 980Ti-t ,talán még kicsit a húzottat is. És ez végül csak a Doom-ban sikerült.
Pont az ilyen tartalom nélküli, de sokat sejtető mondásaid miatt akar itt meglincselni pár ember. Illetve ez így nem pontos: Az ilyen tartalom nélkül, de sokat sejtető, és végül az eredmények tekintetében a ködbe vesző mondások miatt.
Arról persze Te nem tehetsz, hogy nem válik valóra. Az AMD is biztosan nagyon hitt az Async Compute-ben rejlő lehetőségekben. De mégse úgy jött össze.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Nem értem.
Jelen állapot szerint úgy néz ki, hogy túl magas a feszültség, látszólag túl magas a frekvencia, ezért alig pár %-nyi többletért fogyaszt aránytalanul többet/sokat. 2x akkora fogyasztással teljesít 8%-kal jobban.Az alulfeszelést még érteni vélem: ha most alulfeszelték volna, akkor később, amikor a kártya teljes valójában aktiválásra kerül szoftveresen, akkor a most elegendő feszültség kevés lenne. Na de driverből ezt lehet állítani, hiszen azt mondta,d hogy 5-10%-ot pont ezzel szoktak nyerni a kiadást követő hónapokban.
máskülönben nem értem.
Azt mondod, hogy decemberi driverrel ugyanezekkel frekvencia és feszültség paramétrekkel nem fog ilyen sokat fogyasztani?
Vagy nem 8%-os többletért fog ennyivel többet fogyasztani?Mi áll ennek hátterében?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
veterán
Az NVIDIA ugyan úgy gyártathat az AMD-vel magának Ryzen CPU-t, ahogyan most az Intel gyártat az AMD-vel Radeon GPU-t saját igényei szerint, és ahogy az Intel Radeon, úgy az NVIDIA Ryzen is sokkal jobban fog csengeni mint ennek AMD megfelelői.
Egyébként ha az Intel majd megpróbálja választás elé állítani a PC-s gamereket, hogy Intel vagy NVIDIA, nem vagyok benne biztos, hogy az Intel jönne ki győztesen.
Az Intelnek az sem jönne jól, ha az NVIDIA esetleg pénzügyileg megtámogatná az AMD proci fejlesztéseit...
Valszeg nem véletlenül barátkozik az NVIDIA mostanában AMD-vel...
-
Yany
addikt
Azért ez elég gáz, amit írsz. Minimum 2 okból véleményes az egész, de lehet sokkal több gond is ezzel, csak most ezek jutottak eszembe:
1. Kvázi a DX12 előnyét fedik el és már közép távon is demarketingelik a modern apikat.
2. Versenytorzító hatású. Olyan játékok kapnak legacy API supportot, ami amúgy is erős stúdióval megy a háta mögött, míg a kisebbek nem kapnak specifikus optimalizálást.Mindegyik roppant káros és ez utóbbi jogilag is furának hat számomra. Vágom, hogy optimalizálások mindig is voltak, de itt már igencsak átlépnek egy vonalat.
3. --> HSM
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.