Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Az AMD a ray tracingről még nem beszélt, majd fognak. Előjáróban annyit, hogy teljesen másképp csinálják, mint az NV. Nem brute force-szal, hanem van egy koherenciadetektor a hardverben. Ilyen formában az AMD megoldása a kilőtt sugarakat csoportosítja, így a memóriaelérések sem lesznek véletlenszerűek, vagyis az egész folyamat cache-elhető. Az NV-nek nincs ilyen hardvere, mert tőlük nem kért erre vonatkozóan semmit a Microsoft és a Sony. Emiatt a sugárkövetés tipikus problémája él, vagyis a sugarak véletlenszerűen szóródnak szét az eltalált felületekről, vagyis egyáltalán nem koherensek, így a memória-sávszélesség tekintetében komoly igénybevétel lép fel, hiszen szétszemeteli a cache-t a rendszer. De majd erről bővebben fognak beszélni úgyis, amikor jönnek a hardverek.
    Emellett egyébként a szoftver is különbözni fog, legalábbis a Scarlettnél mindenképpen, mert az oda szánt DXR verzió nem csak háromszögeket képes feldolgozni. A PC-s DXR nagyon buta ehhez képest, csak háromszögeket képes feldolgozni, voxeleket például nem. Utóbbi pedig lényegesen gyorsabb, lásd a CryEngine saját szoftveres voxel rendszere. Az elképzelhető egyébként, hogy az Xbox DXR verzióját később majd megkapja a PC, ami ezzel a gond, hogy egyáltalán nem kompatibilis a PC-s DXR-rel, tehát amit eddig csináltunk a PC-vel, arra nyomni kell egy nagy kövér resetet. De a teljesítményelőny megérheti.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák