Hirdetés
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
- Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #34582 üzenetére
Ma már minden a compute-ról szól. A grafikai shader lépcsők is igazából compute-ok, csak speciális hardverállapotot igényelnek. Az egyes eljárások is azért kerülnek át compute shaderbe, mert ugyanazt megcsinálni itt sokkal gyorsabb. Van LDS, van egy rakás olyan funkció, ami más shader lépcsőn nem érhető el. Csak a legacy kódtól kell elszakadni.
A Vegában más setup motor van. Megközelítőleg sem ugyanaz.
A probléma nem az, hogy hány háromszöget tudsz órajelenként. Egy mai GPU az elméleti képességeit a gyakorlatban meg sem közelíti, ugyanis rengeteg fals pozitív háromszög keletkezik, amelyeket a pipeline egy bizonyos pontjáig cipelni kell. Igazából lehetne az összes hardverben 16 setup motor is, és akkor 16 tri/clock (tranzisztorköltségben nem vállalhatatlan), csak ezeknek a szemét háromszögeknek vannak csúcspontjaik, vagyis hiába van sok setup motorod, akkor sem tudod növelni a jelenetben a háromszögek számát, mert több csúcspont keletkezik. És akkor egy vertexre van ugye a háromelemű lebegőpontos pozícióvektor, de a játékokban tipikus a normál és a tangensvektor is, ahogy textúrakoordináta, tehát egy vertex az tipikusan 48 bájt. Ha lenne mondjuk egy teoretikus GPU-nk, ami tudna 16 tri/clockot, akkor az mondjuk 1400 MHz-es órajelen 1 TB/s-os sávszél fölött enne, és akkor még hol van a többi feladat. Tehát igazából nem a setup motorok növelésével van problémánk. A sávszél nincs meg a fejlődéshez. Ezért került mostanság előtérbe GPGPU culling, hogy a nem látható háromszögeket a pipeline-on a lehető leghamarabb vágjuk ki. Így sincs meg a sávszél, de legalább olyan dolgot számol a GPU, ami tényleg ott lesz a végső képen. Tehát ismét előremozdulhat a piac a háromszögszám tekintetében.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- E61 blog 2. rész
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PlayStation 5
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- iPhone topik
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Dobozos ASUS GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB GDDR5 128bit (ROG STRIX-GTX1050TI-O4G-GAMING) Videokártya
- Gainward Geforce GTX 750 ti 2Gb
- Eladó egy MSI Gaming Z Geforce GTX 1070 8gb videókártya
- MSI RTX 4080 VENTUS 3X 16GB OC
- Gigabyte Aorus 3060 Ti 8 GB DDR6 eladó(nem garis,nem dobozos) játékra volt használva .
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen