-
GAMEPOD.hu
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Malibutomi #68 üzenetére
sokkal viccesebb lesz, mint a 680 / 7970, mert minden tesztben azt kell nézni majd, hogy melyik kártya hol kezdett throttlingolni. a Titán és a 780 valódi erejét már pont elég nehéz volt "belőni" emiatt, két ilyen kártya egymás ellen teljes káosz lesz. csak olyan tesztet szabad innentől komolyan venni, ahol végig monitorozták az órajeleket és a hőmérsékleteket.
ja, és akkor mindezek után jönnek majd a custom hűtésű megoldások
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #74 üzenetére
alacsonyabb órajelen. legalábbis ha szükséges - ugye a furmarknál nVidia oldalon a driver, AMD oldalon meg a HW is belenyúl a futásba.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem a VRAM fogy el, hanem a pixel-kapacitás. a Hawaii chip, ha lehet hinni a pletykáknak, rendelkezik 64 művelet / clock scanline konverziós tudással és 64 ROP-pal, szemben a GK110 40 /clock konverziós kapacitásával és 48 ROP-jával. nyilvánvaló, hogy a sok pixeles teszteket nyomják, a 4K meglovagolása pedig ügyes marketing-húzás. szépek a számok, de meg kell várni az objektív teszteket.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #220 üzenetére
a dátum azért titkos, hogy a konkurencia ne tudjon valami ellen-eventet ráidőzíteni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #226 üzenetére
írtam már korábban vhol - a titoktartás egyik fő szabálya, hogy nem kommentálunk pletykákat. esetleg gerilla-módszerekkel át lehet ezen lépni - külön csatornákon elterjesztesz 1-2 ellendátumot. de ez a max., amire számítani lehet.
és persze azt sem lehet kizárni, hogy szerették volna a 15-ét, csak vmi közbejött.@Drizzt: logikus volt a 780 Ti bejelentés akkor, függetlenül a pontos 290X dátumról.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem akar ez a dB összejönni 3dB az intenzitás duplázódása. 10dB az észlelt hangerő duplázása, de ez nyilván szubjektívebb, mint az intenzitás.
amúgy van teszt, ahol 8-10dB különbség van a 290X rovására, és az bizony már igen sok. meg kell várni a custom coolereket - ott a hangerő mellett teljesítményben is lehet meglepiPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #639 üzenetére
bizony, a végig 64 pixeles "cső" nagyobb felbontásokban megteszi a hatását
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz HoReSz1975 #969 üzenetére
de azt ugye tudod, hogy ha EU-n kívülről rendelsz, akkor vám és ÁFA is rámegy?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
sajnálatos lenne, ha a popcap kimaradna - szomorú lennék, ha a Plants VS Zombies 2 nem támogatná, és nem lenne meg az 1000 FPS
amúgy működik az is, hogy a játék alapvetően DX / OGL, csak 1-2 effektet "shortcutol" a Mantle-ön keresztül, vagy ennyire nem rugalmas a dolog?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz daneeeeee #1368 üzenetére
jó lenne Neked, mint játékosnak - csak ez sajnos nem érdekel senki mást. sok munka lenne vele (ami "rossz" a kiadónak), és ráadásul a diszkrét piac kannibalizálásához vezetne (ami rossz az AMD-nek). a PVZ2 valahogy biztosan fog futni APU-kon, a magasabb beállításokhoz viszont csak a játékos nem akar VGA-t venni, mindenki más azt szeretné, ha venne.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz fatal1ty1984 #1380 üzenetére
egy új renderert írni és tesztelni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #1396 üzenetére
almát hasonlítasz körtével.
új, gyorsabb kártyák gyártásával a vásárlóbázisodat bővíted és őrzöd, és eladott kártyánként árbevételed és profitod lesz - a gyorsabbakon több.
a játékokban az eladást nem a 3D engine drive-olja, a gyorsabb renderer közvetlen értéket nem termel, sőt, ha túl gyors lesz, akkor azt "nyered" vele, hogy kihagynak a benchmarkokból. ezzel szemben áll, hogy a rendereredet újra kell designolni, a komplett frameworkot újraírni, és bár várhatóan a shader programok nagy részét meg lehet tartani, az optimalizációkat mind újra kell csinálni - és persze duplázod a renderer tesztelési feladatokat. ha ennyi extra időd / erőforrásod van, akkor azt fordíthatod a meglévő DX / OGL renderer optimalizálására is, 10-15%-ot úgy is biztosan nyersz. akkor meg mi a fenének a Mantle?csak hogy világos legyen, én nem azt mondom, hogy felesleges a Mantle, hanem azt, hogy 20-40%-nál akár jelentősen nagyobb sebességnövekedés is kihozható belőle.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
"örömmel" látom, hogy értelmesen nem lehet erről a mantle-ről beszélni ezen a fórumon... akinek érvei is vannak valamilyen irányba, privátban megtalál...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #1568 üzenetére
végső soron, a 290 GPU-ja pont duplája a 270X-ének. ezek szerint akkor jól skálázódok a CF
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz KillerKollar #1811 üzenetére
gyanítom, hogy a CF-et sem nagyon szereti, esetleg próbáld meg, egy kártyával mennyi a diff...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a Sapphire nagyon jónak tűnik - legalábbis egy teszt alapján.
(#4369) Cris99: landscape-ben nagyobb területet renderel, a CPU-nak mindenképpen több dolga van, és jellemzően a VGA-nak is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Enclave #4423 üzenetére
a tesztoldalak által használt minimum fps-eket felesleges így összevetni, mert egy pillanatnyi állapotot tükröznek. ill. nem tudom, a linkelt oldal hány mérés átlagát jeleníti meg a grafikonon - ha csak egyet használnak, akkor a minimum-mérés sz**t sem ér.
bármilyen magyarázathoz pedig látni kellene a tesztfutamot és a két mérés chartját.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #4443 üzenetére
az a baj ezzel (meg a [H] értékelésével is), hogy open benchen mértek, és ez teljesen más eredményt ad, mintha zárt házban lenne. erős a gyanúm, hogy zárt házban lenne eltérés a queit és a perf módok között.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mclaren-d #4556 üzenetére
inkább az a kérdés, hogy melyik aspektusában. tömören:
extra teljesítmény: igen
stabilitás: egy darabig nem (rosszabb lesz, mint a DX), aztán kireszelik
az időzítéssel kapcsolatos ígéretek: na azokban marhára nem(#4566) Asbee: jónak nem jó (mitől lenne?), csak valószínűleg nem is árt.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz KillerKollar #4686 üzenetére
nem a kártyának van (PCIE-)sávszélesség-igénye, hanem a CPU-n és a kártyán futó programok kommunikációs feladatainak. mivel a kommunikáció DX alatt eléggé szabályozott, ezek a feladatok programról programra csak néhány faktortól függenek komolyan (pl. előre feltölti a textúrákat, vagy streameli). a Mantle-ben nagyobb lesz a szabad(os)ság, ezért ott mindkét irányba lehetnek jelentős eltérések. egy dispatch alapú multi-GPU-s megoldás esetében pl. várhatóan nőni fog a terhelés a PCIE-buszon, de remélhetőleg a fejlesztők megmaradnak a realitás talaján, és PCIE 3.0 x8 a jövőben is megfelelő lesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz MPowerPH #4962 üzenetére
nem az R9-nek? szerinted mi lesz a következő generáció neve?
de komolyra fordítva, a jelenlegi architektúrához lett kitalálva a mantle, egy újabb generáció az vagy ugyanezeken az alapokon fog nyugodni, vagy a mantle-ön is hangolni kell hozzá. úgyhogy ami játék mostanában "mantle-ösödik", ahhoz a hawaii chip ideális lesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #6308 üzenetére
tekintettel a Kaveri és a Hawaii közötti erőteljes méretkülönbségre, a második eset kizárt. ha viszont tényleg az elsőről van szó, akkor az... hmmm... nagyon csúnya átb***ás? asszem legjobb lesz megvárni, amíg lesznek független tesztek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #6447 üzenetére
ez volt a cél, végső soron.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a 8 napossal akkor élhetsz, ha interneten rendelted - utána már teljesen mindegy, hogy veszed át. az, hogy személyes átvételkor nem él a 8 nap, az csak néhány webshop-üzemeltető erotikus álmaiban bukkant fel, és valaki valamiért itt a pH!-n is előszeretettel terjeszti...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, és minden bizonnyal a mantle gamerek tízesével hordták el a kártyákat, ezért vezetett be több e-tailer limitet az egyszerre megrendelhető darabszámra
de komolyan, amiről most beszélünk, azt fizikai képtelenség, hogy egyedi vásárlók, ráadásul high-end gamerek generálják. a bitcoinnak már nagyjából mindegy, aki arra GPU-t használ, az... khmmm, nem számol utána, viszont litecoinra még nincs off-the-shelf ASIC miner, úgyhogy arra érdemes akár farmot is építeni. és ez mellesleg egyben azt is jelenti, hogy az AMD a jelenlegi supply problémákban egyáltalán nem bűnös.
ja, és a lufi legalább részben ki fog durranni, amikor jönnek az ASIC minerek, és a difficulty eljátssza ugyanazt, mint a BTC esetében.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az amúgy is MSRP felett 200 USD-vel szaladgáló kártyák hirtelen még kapósak lettek volna a Mantle miatt? ez sehogy sem kerek. 800-ért meg pláne nem vesz a tömeg 290-et, kijön belőle egy 780 meg egy 4770k. annak ér 800-at a 290, aki pénzt csinál vele.
nagyon bátor dolog ilyet kijelenteni, amit az ASIC miningra mondtál. lássuk meg.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az egész mining piac annyira hullámzó, hogy teljesen irreális olyan kijelenteni, hogy "semmi sem történt". a BTC miért esett 02.04 és 02.16 között 182 dollárt? 12.20 és 01.06 között mért ment föl 300-at? nagyon csábítóan hangzik a mantle-höz kötni a demand emelkedését, de nincs gyakorlati case mögötte. lehet a végtelenségig hajtogatni, hogy "de csak a mantle volt akkor", attól még nem lesz igaz.
a január 10 utáni árnormalizálódást pedig nem támasztja alá, amit körbenézve price trackereken láttam.igen, DX alatt tényleg nincsenek 300ms-os spike-ok na jó, ez most troll volt, de ezt nagyon meg kellene javítani. akkor igaz lenne, amit írtál.
az első generációs ASIC minerek 20-30-szoros perf/wattot ígérnek egy 290X-hez képest. ezt tudta az első generációs BTC ASIC is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
tehát javítani kell
a középső rész igaz, de hogy jön ide?
az Alpha 25x-t ígér, míg a Fibonacci 70x-et - mondjuk az utóbbit kb. olyan hurrá-optimistának érzem, mint anno a Butterfly Labs-t.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én ebben a kérdésben fogyasztó vagyok, úgyhogy a hiányzó kiegészítés = bug
a másik két témában már teljesen másról beszélsz, mint amiről eredetileg szó volt, ez pedig arra utaló jel, hogy innentől nem lesz konstruktív az eszmecsere
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
kell, hogy számítson a driver (meg a GPU-n belüli parancsfeldolgozás), mert különösen a BF4-ben jól látható, hogy egy nVidia kártya azonos CPU-val CPU-limitált esetben jelentősen gyorsabb tud lenni, mint egy hasonszőrű Radeon. két legyet üt az AMD a Mantle-lel egy csapásra, mert a gyengébb CPU-k és a gyengébb DX driverek is elfedhetők vele.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 TI O8G GAMING OC - csúcskategória garanciával
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-