-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
őstag
válasz
fatpingvin #85352 üzenetére
Nem az MS okozza itt a parat. A kenyszer a kompatibilitasra.
Az Apple eldobta a kompatibilitast. Fogta, nem updatelte az OpenGL kepessegeket a 4.1-es verzion tul (ez valami 2010-es verzio, GeForce 400-as sorozat es AMD Radeon 5000 sorozat), majd behozta a sajat, low-level API-jat 2014-ben. 2018-ban azt mondta, hogy az OpenGL deprecated. Kb 2020-ig jol is ment meg minden, ami OpenGL-es (tehat volt rendben hardveres gyorsitas), majd azota kb szoftver renderer van, ami a sebesseget illeti.
Az a szoftver, ami OpenGL mellett, jol mukodik egy 2008-as C2D/8600M GPU-val, tok fluidan ment ugye nyilvan barmivel, ami ujabb. Igy szaguldott nekem ezen a gepen is (8259U/Iris Plus 655) 2018 es 2020 kozott, majd azota, olyan, mintha ezt a szoftvert, az X1600-as Radeont tartalmazo antik iMacen futtatnam. Szoval, ha az MS azt mondta volna, hogy Windows 10 1610-tol, nincs visszafele kompatibilitas, csak es kizarolag az uj API-val kaphatsz hardveres gyorsitast, akkor ez a problema PC-n se letezne... De amig nincs kenyszeritve a fejleszto arra, hogy tamogasson valamit, addig nem fogja tamogatni azt a valamit, ha a minimalis effortnal tobbet kell beletennie.