-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #40727 üzenetére
Nem aktuális most december közepéig nem agyalunk itt. De ők is beszedhetik az áfát-és befizetik a vevő szerinti ország adóhivatalának. Vagy lesz AliExpres EU raktár valahol, ahol az adott ország felé befizetik az oda be és kikerülő termékek után az áfát. A jelenleg áfa kikerülő módszereknek az importálással foglakozó logisztikai cégre vonatkozó új vámoltatási rend is keresztbe tehet, a legvalószínűbb az lesz hogy te a vám online felületén megadva az adatokat amelyeket a szállító által megadott küldemény azonosít alapján írsz be kiszámoltatód a fizetendő áfát és akár rögtön befizeted Aztán a szállító felé gazolva a befizetést az kézbesíti neked.
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #40739 üzenetére
De olvastam, csak nem írták hogy mely országoknak okoz gondot az átállás, több milliárd € veszteségről van szó ha csak 1 hónapot is csúsztatnak.Nme tudom meylik álamengedheti meg magának ezt a luxust ezen év után.
A technológia működik már most is, persze erős hardver kell mert mondjuk magyar viszonylatban (nem számolva csak az állami vámolással) az úgy 500000 vámeljárás 15 millióra ugrik fel éves szinten. Megoldható a növekedés kiszolgálása. A bevételből bőven futja a megelőlegezett költségekre.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #46220 üzenetére
A Postának semmi köze hozzá ha azt látod hogy kézbesítve, ez egy nem könyvelt küldemény így nincs róla valós információ. Aki beírta a hasára ütött.
De nézd meg az itt látható két szállítónál. jobb oldal alul Track with official websites Meglepő módon náluk semmi. Egyedül az SF Express írja és ki tudja hogy kinek adják át itt. Nme kaptál sms-t vagy e-mailt december 7-9 közt ismeretlen küldőtől? Spam könyvtár?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47074 üzenetére
Ha ilyenre vetemedik akkor megkérem hogy ugyan küldje már el a nyomkövetési oldal képét ahol ezt látja és írom hogy de miért nem küldte el ezzel az üzenettel vagy csatolta volna bizonyítékként a dispute-hoz.
Volt ilyen nekem is, küldött egy Moszkvára mutató bejegyzésest a Szegedre küldendő csomaghoz. -
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47086 üzenetére
Ezt a küldeményt náluk a kézbesítő cég , a Magyar Posta nem könyvelt küldeményként kezeli, egyetlen bejegyzés sincs ami ténylegesen igazolná a kézbesítést neked, csak az SF-Express és Wish Post bejegyzései látszódnak, de ők nincsenek jelen Magyarországon, így ezek nem fogadhatóak el valós információnak
Mi alapján írták be ha a Magyar Postának ezt a fajta küldeményt nem kell könyvelten átvenni, általános küldemény darabszám szerint.
Mellékelt ez
-
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47448 üzenetére
A Posta telefonos ügyfélszolgálat tud az adott helyre írni illetve tisztázni a dolgot. Lehet hogy ez nem is te csomagod volt.
Ha te nem a 6.-os hoz tartozol lakcímileg, akkor tényleg más csomagja volt, a probléma az hogy a kézbesítők igazolják a kézbesítést és ez megbízhatatlan.
Ugye ez van: 2021.02.09. | 09:40 Kézbesített Sikeresen kézbesítve Bp. 6. sz. Csomagkézbesítő Bázis azt kell kideríteni hogy melyik kézbesítőnek volt kiadva és az hol járt vele.
Nem kell semmit az AliExpresen, nézd meg a böngészős felületen hogy mi a vásárlásod státusza, lehet hogy még megy a szállítási védelmi időd, a mobil app szokott csalni, de van rá 15 napod, szóval ha kiderül hogy nem a tied volt a csomag akkor máshogy kell intézni[ Szerkesztve ]
-
AlexDaywalkr
tag
válasz Vikusz77 #47450 üzenetére
Szia!
Én is jártam így, csak nekem annyi mázlim volt, hogy az átvétel időpontja pünkösd vasárnap 23:58 volt, így könnyen megmagyaráztam, hogy a csomagot én nem ve(he)ttem át. Akkor kiderült későbbi nyomkövetésből, hogy a vámon akadt el a dolog és azt a rendszer úgy vette, mintha megérkezett volna. Nem volt vele gond, csak kb. egy hetet késett emiatt. Ha még van időd, akkor várjál vele, talán megérkezik. Amúgy én is indítottam dispute-ot, de aztán megoldódott. Remélem neked is meg fog.
Alex
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47477 üzenetére
Az átvevőt még a postás is legfeljebb akkor ha visszaemlékszik, hiszen ő szignózza hogy kézbesítve és sajnos emiatt lehetséges viszaéllés, hiába reklamáltam náluk hogy ez hibás döntés, megkérdezték miért nem bízom meg a postai dolgozóban. No ilyenekért.
Ott helyben a 6. sz. csomagkézbesítő bázison tudod intézni személyesen, néha nem nehézkesek a panasz részlegen dolgozok, de lustát is ki lehet fogni, aki ugyanezt a szöveget nyomja, adj be papírt, bár felhívni és beszélni az illetékes kézbesítővel miután 3 percen belül kideríti hogy ki volt az, nem kéne hogy fáradtság legyen. -
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47481 üzenetére
Nem egészen ez van előírva, mert csak bizonyos küldemény fajták esetén kell beírni.
Ezt tudhatná a postás is, mivel nem vonták vissza, ami nem aláhúzott kategória ott a postás igazol:
Tekintettel a kialakult járványhelyzetre - 84/2020. sz. kormányrendelet alapján - a Magyar Posta a fertőzésveszély kockázatát csökkentő ún. érintésmentes küldeménykézbesítési eljárást alakít ki, amelyet 2020. április 6-tól vezet be.
A rendelet alapján a veszélyhelyzet alatt az ajánlott leveleket a kézbesítő a levélszekrénybe kézbesítheti úgy, hogy ennek tényét rögzíti a készülékén. A tértivevényes levél, a hivatalos irat és a csomag esetében az átvételt nem kell a címzettnek aláírással igazolnia, ehelyett a személyazonosságot igazoló igazolvány adatait egyezteti a kézbesítővel lehetőség szerint mintegy 1,5 méteres távolságból. A kézbesítő ezeket az adatokat rögzíti az elektronikus készülékén, és átvettnek minősíti a küldeményt.
Hasonló módon járunk el a postákon is, vagyis postai küldeményátvétel esetén a postai munkatárs jegyzi be az átvevő igazolására alkalmas okmány típusát és számát, ekkor sem szükséges az ügyfelek részéről az aláírás. Könnyítést jelent az is, hogy a csomagot - a címzett kifejezett kérésére - alkalmi átvevőnek, akár a szomszédnak is átadhatja a kézbesítő, természetesen ebben az esetben is rögzíteni kell az átvevő adatait. -
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47483 üzenetére
2 kg-ig ami 90 cm befoglaló méretű az levélküldemény, ha könyvelt az akkor ajánlott. Akkor értesítőt kapsz ha nem fér bele, de az hogy a postán átveheted azt van amikor kézbesítve kóddal írják be, vagy ott hagyja a szomszédnak látszó embernél a csomagodat, feltéve ha tied volt az a nyomkövetési szám.
-
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #52979 üzenetére
Sziasztok!
Van négy csomagom, amit nem vettem át, így a posta visszaküldött a feladónak (érkezésükkor nem kaptam róluk értesítést, és a nyomkövetés (amit rendszeresen figyeltem) csak azt mutatta, hogy vámkezelés vége, és nem jelezte, hogy közben már rég a kézbesítő postán volt).
Két csomagnál (LT782760415NL, LT783229946NL) már lejárt a védelmi idő, így elindítottam a dispute-ot.
Oknak ezt jelöltem be:
„Package was returned to seller by shipping company”
Az egyik csomag nyomkövetése (de mindkettő ugyanazt mutatja gyakorlatilag):
[Magyar Posta]
[Postal Ninja]
[Cainiao.com]Az Aliexpress válasza: „INVALID”
„The tracking information shows that it delivered to your address. Please track it in the logistics official website or contact shipping company servicer to get more information. If you did not received, please provide document to prove lost. If you have received the goods but not in good condition/ shortage, please go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute.”Nem értem.
A nyomkövetésben tisztán látszik, hogy nem lett kézbesítve, és visszaküldés alatt van a feladónak.Mit válaszoljak erre szerintetek?
Darabonként 10-12 ezer forintos csomagok, ideges lennék, ha ezt be kéne nyelnem.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #53758 üzenetére
Nem értethető hogy miért vannak a nem kereste szövegek a Dunakeszi Postával Jjnius elején már ott volt.
Ha ilyet látok akkor pár nap múlva biztos érdeklődöm hogy hol van, de ezek azok vvvoltak amelyekről megy egy belső számos értesítő a postai átvételről és csak ezért állt meg enneél a bejegyzés: 2021.06.01. | 10:23 Vámkezelés vége Nemzetközi Posta Kicserélő Központ
mert ez prime levélnek minősülő nem könyvelt küldemény lett.
Eddig volt ott: 2021.07.02. | 13:37 A küldemény nem kézbesíthető (nem kereste) Dunakeszi 1 posta
No, mindegy.
Ezekkel az gond hogy csak Hollandiáig jutnak vissza és onnan nincs olyan bizonyíték hogy az eladó az tényleg megkapta Kínában, mert ahhoz tovább kellene küldeni
Szóval 07.15 Hollandia és az a postafiók ami a címkén volt.
Ez pedig lehet hogy újból idejön
20 Júl 2021 11:22 Undeliverable item, will be returned to sender mivel Hollandiában nem tudták a megadott címre kézbesíteni.Hogy ebből hogyan lesz neked refund el nem tudom képzelni.
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #53760 üzenetére
A hollandoknak nem kell olyat írni, mert az ment el innen hogy vissza feladónak. Tényleg az a gond hogy ott mondjuk úgy a logisztikai cégnek a postafiókja a vége.
Nincs kínai cím
Miután postailag ez a nyomkövetésiszám Hollandia és Magyarország közt él, Hollandia és Kína közt csak egy konténerben utazott nincs tovább küldés, a logisztikai cég nem igazán tudja visszanyomozni.
Középen a FROM-nál látható helyre küldik vissza és tényleg nem tudni hohgy mi a sorsa továbbiakban.Az persze igaz ha az eladó megkapja akkor az pénz amit kifizettél visszajár, de jóformán lehetetlen elmagyarázni a szituációt az AliExpress ügyfélszolgálatnak.
Ha Lx.......CN akkor azzal semmi gond, azt jó eséllyel már a kínai postás kézbesítette volna, mert ott egyértelműbb hogy hova menjen vissza és ha az egy logisztikai cég, nem az eladó attól még el tudja juttatni az eladónak.
Nincs ötlet a megoldásra. -
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #53776 üzenetére
Úgy néz ki, hogy az Aliexpress-nél sikerült megérteniük a helyzetet, miután a szájukba rágtam és printszkrínekkel illusztráltam.
A termék árát visszakapom, a postaköltséget viszont bukom a döntésük szerint (ami sajnos elég magas volt).
Így kb. 12 e Ft lett a veszteségem, de legalább nem negyven.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #53892 üzenetére
Nem, 150 €-ig működik ez a csökkentet adattartalmú kezelés.
Ha megnézed a Posta táblázatát a 7. pontnál teljesen egyértelmű.
Megbízásos postai vámkezelés
Teljes adattartalmú vám-árunyilatkozattal történő vámkezelés (pl. céges vámkezelések, 150 euró érték feletti küldemények vámkezelése esetén).Az igazolás beküldésével még nem lesz teljes vámkezelés belőle.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #66423 üzenetére
Telefon, mindig. Az írásos megkeresésre a jogszabályok alapján 30 napjuk van, a levél, az e-mail sőt még az sms is írásos megkeresés.
A telefonod nem vette spam üzenetnek? Mert akkor még megtalálhatod, ha nem azonnali törlésre van állítva. Ja és csak egy kód volt a megkapott üzenetben?
Korlátozott ideig vannak az automatában szóval lehet hogy sürgősen keresned kellene őket.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Elite: Dangerous
- HP nyomtatók
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...