Új hozzászólás Aktív témák

  • mykos

    aktív tag

    válasz gabe_ #471 üzenetére

    Háát, egyrészt ezek névleges feszültségek az autó akkumulátor 13V körül, töltés közben még ennél is magasabb. Mint ahogy 11V fölé megy egy fullratöltött 7 cellás akku is.
    Maga a töltés folyamata úgy megy végbe hogy mindig úgy ''növeled'' a töltő feszültségét, hogy az akkumulátor pillanatyi ellenállásán mindig ugyan akkora áram folyon keresztül. Az akkumulátor belső ellenállása nő, így a feszültséget is növelni kell az adott töltő áram tartásához. Ha te fixen 13V-ra kapcsolod az akkut, kezdetben kicsi ellenáláson az az autó akkumulátor elég komoly áramot képes áthajtani, szóval ha ilyennel kísérletezel akkor valami robbanásbiztos helyen...előfordulhatnak balesetek;] Ha beteszel egy ellenállást akkor megelőzheted az esettleges robbanást hiszen áramkorlátot hozol létre...de a mértéke cellától függ(vagy tönkremegy a cella vagy nem tölt fel teljesen..és csökkenő töltőáramot eredményez), és nem is egészséges ez a töltés mód, mondjuk, hogy nem lesz hosszúéletű az akkud. Ha valaki másképp látja sikítson ;)
    Lehet kapni 12V-ról üzemelő akku/akkupack töltőket vagy ha nagyon barkácsolós kedvedben vagy összedobhatsz egy visszahajló áramkorlátot nem sokal bonyolultabb mint egy ellenállás...de amit veszel abban is ez van :U

    [Szerkesztve]

    AS8935G, TM G3 Custom, TM DE .50 AE HK, SGS2, SG Alpha ghfr77vvt76buzzu89v 6ztt

Új hozzászólás Aktív témák