Új hozzászólás Aktív témák
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #25 üzenetére
Ez igaz, de szerintem így 2024-re egyre többen szeretnék hogy leginkább már csak hibridből, és ebből álljon.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #27 üzenetére
Akkor az elektromoshívők szemében ők mind tudatlan prolik.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #31 üzenetére
Az EV-k sem azért terjednek, mert majd 2035-ben be fogják tiltani az ICE kocsikat.
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #35 üzenetére
Egy környezetbarát, relatíve olcsón előállítható szintetikus üzemanyaggal, akár még ez is hamar megváltozhatna.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #35 üzenetére
Az EV-k azért terjednek, mert el tudják adni őket.
Értelemszerűen ha már létezik egy már kiépített gyártói infrastruktúra és egy bejáratott piac, akkor bármi olyan termék, ami teljesen új gyártó infrastruktúrát igényel behozhatatlan hátrányból indul. Az állami támogatások ezt a hátrányt kompenzálják valamennyire, de nem teszik az EV-ket olcsóbbá, elég csak ránézni az árakra.
Ennek ellenére nagyobb a kereslet az EV-k iránt, mint amit a gyártói kapacitás ki tud szolgálni.[ Szerkesztve ]
-
válasz Shadowbull #43 üzenetére
Pontosan, epp ezert is volt kenytelen a Tesla arat csokkenteni, nameg a Kinai BYD vegett. A top most a hibrid lett ismet. Mondjuk a Dacia is okkal tolta ki a regi Springet 12000 Euroert Nemetorszagban. Gondolkodtam, hogy veszek egyet, de a toltes nem megoldott abban a Bajor regioban, ahol lakom, tehat ismet hatra-arc.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #43 üzenetére
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #47 üzenetére
Jah, akkor biztosan hazudnak, mert Te nem hiszed el. Így mindjárt más.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #50 üzenetére
Pontosan, nem hit kérdése.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #52 üzenetére
Ha fél gőzzel mentek a gyárak 2023-ban, akkor hogyan tudtak többet termelni, mint 2022-ben?
Berlinben nem rég valóban behúzták a kéziféket a vörös tengeri szállítási problémák miatt, de ez sem éppen a kereslet visszaeséséről árulkodik.Ami az árcsökkentést illeti: a fizetőképes kereslet csökkenése két dolog miatt lehetséges ugye:
1. az embereknek nem kell a termék
2. nem tudják elegen megfizetni
az 1. esetben semmilyen árcsökkenés nem segít, mert ha valakinek nem kell egy termék, akkor az számára olcsón is pénzkidobás lenne.
A covid és a chiphiány alatt keresleti piac alakult ki, így a Tesla árat növelt, utána pedig először az azt megelőző szintre mentek vissza, majd további csökkentéssel próbálták ellensúlyozni a recesszió hatását. Ezt ráadásul azért tehették meg, mert volt honnan visszavenniük, miközben a konkurenciának nem.A Tesla árcsökkenéséből levezetni tehát, hogy általában véve nincs kereslet EV-kre, miközben konkrétan több autót adnak el, mint előző évben, az akárhogy is nézzük, nettó baromság.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #56 üzenetére
"Hát például úgy, hogy a gyártási kapacitás még attól is sokkal nagyobb mint amennyit legyártottak végül."
De akkor miért nem gyártottak le többet 2022-ben? És ha azért, mert nem tudták volna eladni, akkor miért nem akkor csökkentették tovább az árakat, hogy növeljék a keresletet?
"Nem. A további növekedést kellett megtámogatni az árcsökkentéssel."
Én is ezt mondom, csak azzal kiegészítve, hogy a megtámogatásra a recesszió miatt volt szükség és nem azért, mert az emberek nem akartak EV-ket venni.
"Valójában a Tesla a nettó profitja egy részét tolta bele az árcsökkentésbe. Messze nem volt akkora játéktér nekik sem, mint ahogy az elképzelitek."
A Tesla nettó profitja 2023-ban 15 milliárd dollár volt, ugyanez 2022-ben 12.6 milliárd dollár. Tehát 2022-ben lehet, hogy többet kerestek egy autón, viszont 2023-ban a nagyobb eladási volumennek köszönhetően így is jobb eredménnyel zártak. Ergo kellett a kocsik árában játéktérnek lennie, különben a nettó profit csökkent volna.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #58 üzenetére
"2022 őszétől elkezdték csökkenteni az árakat. "
Mégis kevesebb kocsit forgalmaztak, mint 2023-ban, pedig akkor állításod szerint alacsonyabb kapacitással mentek ugyanazok a gyárak.
"Az abszolút eredmény nem mérvadó. A forgalomarányos profit a mérvadó."Miért is? Egy céget az érdekli, hogy 2023-ban több nyereséget termeljen, mint 2022-ban.
Nem csak a Tesla-t, hanem minden céget.
Ha nem így lenne, akkor senki sem árulna consumer termékeket árérzékeny piacokon alacsonyabb profit rátával."Csökkent is,. méghozzá jelentősen. 2022Q1ben még 19,3% volt az EBT marzs, 23Q4ben meg 8,7%...."
Direkt linkeltem a nettó profit definícióját, hogy ne legyen ebből vita.
A nettó profit 2023-ban 15 milliárd dollár volt, ugyanez 2022-ben 12.6 milliárd dollár.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #60 üzenetére
"Hmm, és hol állítottam ilyet?"
itt:
"Úgy tudtak növekedni hogy brutálisan levitték az árakat és még így sincsenek kihasználva a gyártási kapacitások. Berlin kábé félgőzzel megy, a kínai gyár sem megy maximumon, Fremont sem, Texas meg pláne."
Ami a "brutális" mértéket illeti:
A 2021 végi árhoz képest a Model Y-nál volt 10-17% árcsökkentés, a többinél 1-2%, a Model 3-nál jellemzően azért, hogy az 50 ezer dolláros támogatott ár alá kerüljenek.
Jól látszik, hogy 2022 elején jelentősen feltolták az árakat és ebből vettek vissza 2023 elején."Köszi, nincs rá szükségem, tudom anélkül is hogy mi a nettó profit. Továbbra is lényegtelen."
Idézem a linkből:
"Net income, or net profit, is usually the last line item on a company's income statement, detailing the amount of money earned after taking into consideration all costs and expenses, such as operating costs, interest expenses, and taxes."
Tehát amikor azt állítod, hogy:
"Valójában a Tesla a nettó profitja egy részét tolta bele az árcsökkentésbe."
akkor esetleg gondolkozz el a saját szavaidon:
"Nézd, ha neked alapvető közgazdasági összefüggéseket kell magyarázni, akkor enyhén szólva sem vagy vitapartner."
"Ha csökken a marzs, akkor a befektetett pénz alacsonyabb hatékonysággal dolgozik, és felmerül a kérdés hogy nem kéne inkább másba fektetni.
A Tesla tőzsdei értéke pláne nem egy csökkennő marzsot áraz. "Ez legfeljebb a spekulánsokat izgatja, a valódi befektetők minimum 5-10 éves távlatban gondolkodnak. Akik komolyabb Tesla részvény mennyiséggel rendelkeznek, azokat nem a year to year marzs érdekli, hanem hogy a cég képes-e elérni a hosszú távú céljait. Ehhez pedig az kell, hogy a cég évről évre több nettó profitot termeljen.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #62 üzenetére
"És azt honnan veszed hogy ezek a ma meglévő gyártási kapacitások már 2022ben is megvoltak?"
Ha nem voltak meg, akkor mihez képest mennek most fél gőzzel?
"Pontosan erről beszélek. A Tesla célja az volt, hogy 2030ban évi húszmilliós eladásuk lesz, világbajnok marzsok mellett. Namost a marzsuk már most nem világbajnok, az évi húszmilliós eladást meg feladták..."
Ez akkor lenne baj a befektetők szemében, ha ugyanaz a makrogazdasági környezet lenne most, mint mondjuk 2018-ban.
"Ha a Tesla egy kis vacak autógyártó a sok közül, amelyik elad évi pár millió autót és keres rajta egy keveset, akkor mi is indokolja hogy 2x annyit érjen mint a Toyota, vagy 10x annyit mint a BMW?"Talán ez:
És hogy ez miért érdekes befektetői szempontból?Ezért:
"Ez (is) kéne, csak nem megy."Jó, ha neked a 15 milliárd kevesebb, mint a 12.5 milliárd, akkor nincs több kérdésem.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #64 üzenetére
"Hmm, a ma meglévő kapacitásokhoz képest .. ez azért annyira nem bonyolult."
Tehát a Tesla 2022 óta bővítette a kapacitásait, 2023-ban kb. 400 ezerrel több autót adott el, de szerinted keresleti problémával küzd, mert nem használja ki 100%-ig a bővített kapacitásait.
És akkor még az ismert üzem leállások okait nem is említettük, mint a termékfrissítés miatti szünet vagy a vörös tengeri szállítások akadozása."Az autóipar nem EVbōl áll, és ha majd sok évtized múlva csak abból fog állni (ha egyáltalán) akkor a Toyota meg a BMW meg mindenki más is azt fog gyártani. "
Nem is olyan régen még ezek a gyártók azt állították, hogy gazdaságosan gyártható tisztán elektromos autót csinálni lehetetlen vagy hülyeség, majd amikor kiderült, hogy de, akkor azt, hogy nem lehet gazdaságosan tömeggyártani.
A piac azt árazta be, hogy míg a Tesla szisztematikusan felépítette a gyártókapacitását és bővíti az EV termékpalettáját, addig a tradicionális autógyártók 2030 utánra tervezik ugyanezt, miközben a trendből teljesen nyilvánvalóan kirajzolódik, hogy addigra már késő lesz.
A Microsoft stratégiája ugyanez volt az iPhone-al és az Androiddal szemben, hogy majd később nagy szereplőként úgyis letarolja a piacot, lett is nagy pofáraesés belőle."A spekik mégis úgy döntöttek hogy nem ér annyit a Tesla mint két éve. Konkrétan feleannyit se ér."
2023 januárjában döntöttek így, akkor az árfolyam lement 113-ra, most 186-on van. Ami kétségtelenül jóval kevesebb, mint a két évvel ezelőtti csúcs, de 5 év alatt már kb. 800%-os növekedés. A nagybefektetők pedig ezt nézik.
"Látom, továbbra se érted."
Belinkeltem, majd idéztem is a nettó profit definícióját, de csak futod az ámokot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- SkyShowtime
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- kraftxld: Apróságok amik felcs*szik az ember agyát.
- Milyen program, ami...?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Dragon Age: Origins
- Bestbuy játékok
- További aktív témák...
- 2x8 GB DDR 4 3200 Mhz-es Gskill aggensis memória
- mini ATX és ATX tápok olcsón 800-2000W 5-9 év magyar garancia (EVGA, Seasonic, SilverStone)
- Garanciás Iphone 12 eladó.
- RITKASÁG - SAPPHIRE HD 6850 -- 2GB DDR5 !!! -- KÉPET AD DE HIBÁS -OEM !!
- RETRÓ 775 / GIGA P43 - Q9650 (4x3GHZ)!! -4GB - HD5770 1GB (Batmobile) -320GB WD BLACK -400W + CMK350
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen