-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pitti11
tag
Én az elejétől benne vagyok a 8K modellre. A Pimax 4k HMD 30.000 példányban kelt el, tehát nem garázscégről van szó. Az oculus rift kampány annak idején 2,4millióval zárult. a Pimax most tart ennyinél 3700 támogatóval 7 nappal a vége előtt. A hétvégi new-yorki és amsterdami tesztek után még jönni fog egy csomó backer.
Egyébként már most van sok független teszt a cuccról mint pl a tomshardware. Mind pozitív. A támogatók több mint fele rift vagy vive tulajdonos. Nem értem itt mi ez a fikázás. -
Pitti11
tag
válasz Raymond #9124 üzenetére
OK ez világos csak ezzel már a ló másik oldalán vagy. Nyilván a nagy cégekkel nem tudnak de nem is akarnak versenyezni, ahhoz ez aprópénz ahogy mondod. De itt azt látom, hogy ez egy kínai átverés, meg majd eltűnnek a pénzzel stb. Egyébként szerintem is nagyon biztató amit eddig tudunk, függetlenül attól, hogy a v3 prototípus szétesett a videóban vagy nem, persze valaki csak ezt látja benne. Az a 30.000 eladott 4k HMD nekem azt bizonyítja, hogy képesek ebből is gyártani 5.000-et pár hónap alatt...
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #9128 üzenetére
Ezek pillanatnyi számok, az utolsó napokban ez durván változhat, főleg ha a v3 hétvégi tesztje jól sül el. De a nagy cégekhez ne hasonlítsuk. Az oculus is így indult...
Egy szóval se mondom, hogy ez váltja meg a virtuális világot, de olyan lehúzást sem érdemel amit itt olvasok már másfél hónapja.[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz tobias88888 #9132 üzenetére
Nálam a Project Cars2 5760*1080 felbontáson Medium grafikával éppenhogy stabil 60fps GTX1080 kártyával..
2x4k 90fps ebből nem jön ki sajnos, de 75 sem, esetlegt low graffal. Szóval a natív 2x4k-hoz még nagyon brutál hardver kell szerintem.
A pimax 8K X verzió tudja a natív 2x4k-t ez a szett már elfogyott. Egyébként 1080Ti SLI kell legalább, vagy majd tavasszal a volta.[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
Tudtok valahol korrekt oculus vs vive összehasonlítást? Röviden pro és kontra nekem már elég. elfogultság néélkül, SDE, tracking pontosság, ...stb
...itt az összefoglalóban az oculusnak 1080x1200 felbontás van írva vive-nál meg 1200x1080. Én úgy tudom mindkettőben 1080x1200 azaz vízszintesen 1080 függőlegesen 1200, de javítsatok ki.
Csak PC felhasználás érdekel.[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
Oculusom van touch nélkül, kizárólag szimulátorozok, (racing flying) viszont valahogy el kellene érnem az openvr advanced settings-t de egyszerűen semmilyen kontrollerrel nem bírom navigálni. Sem az oculus saját távjával sem az xbox kontrollerrel, sem egérrel. joystickel ki tudom választani a menüt, de benne a beállításokban már nem történik semmi, kilépni se.
Másik kérdésem, hogy ha beszereznék 2db touch-ot szenzor nélkül, az vajon használható lenne-e a meglévő 1db szenzorommal touch + hmd, legalább arra az időre míg ezeket a beállításokat elvégzem. (Chaperone-t sem tudom kikapcsolni, zavar a kék karika az ülésem körül de még lenne egykét dolog amit állítgatnék )[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
Nem teljesen világos nekem Amazon oculus touch ebben van szenzor vagy nincs? Gondolom, ha semmi utalást nem találok rá akkor nincs
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz barcalaci84 #12589 üzenetére
c:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\
Köszi Raymond, így működik, csak hát két nappal visszaállított dátummal néhány dolgot nem lehet művelni, mail szerver sem nagyon díjazza ha a kliens órája nem stimmel
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz barcalaci84 #12591 üzenetére
Dátumot vissza pár nappal. Aztán futtatod parancssorból amit Raymond írt. Rendszergazda módban indítsd a cmd-t. Aztán restart és megy az oculus.
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz kiskuplung #12598 üzenetére
Szinte minden portálon ez most a vezető hír, magyar és nemzetközi egyaránt. Reklámnak se rossz
Főleg ha a hiba javítása után minden rift tulaj kapna ajándékba valamit a storeból kárpótlásként.
Akkor lenne holnapra is egy hír + reklám. Ha már elbénázták hozzanak ki belőle valami jót is[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
Amit oculus store-ban veszek azt be tudom regisztrálni steam-en?
-
Pitti11
tag
válasz kiskuplung #12628 üzenetére
Pont ezért nem szeretnék ott venni semmit. Kb nyáron jön a pimax 8k, de egy év vagy kettő múlva 1000%, hogy nem rifttel fogok játszani, most akkor az oculus storeban vett játékaimmal mi lesz? Főleg, ha eladom a riftet, mert azzal megy az accountom is.
-
-
Pitti11
tag
válasz -Solt- #12741 üzenetére
A DCS annyira nem, de egy jó fél-egy órás assetto corsa vagy pcars2 bizony meg tud izzasztani ülve is.
Jól rémlik te is azokat nyomod
Köszi az összefoglalót, kicsit most már vegyesek az érezéseim, de legalább nem várok tőle csodát, én is megrendeltem már.[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz Németh Péter #12862 üzenetére
Az úgy nem lesz jó. Ahogy fordulsz változni fog a két kamera közti távolság, míg 180fokban pont nulla lesz. Így nem fogsz kapni sztereo 3D panorámaképet.
-
Pitti11
tag
válasz tobias88888 #12998 üzenetére
repülő szimulátor is hatalmas élmény pl DCS, vagy assetto corsa és pCars2
más kérdés, hogy közben én is rákattantam a roomscale játékokra is, pedig teljesen kizártnak tartottam -
Pitti11
tag
videokártyát cseréltem, 1080-ról 1080Ti-ra. Azóta az oculus panaszkodik, hogy "your computer doesn't meet rift's minimum specifications"
egyéb specifikációk: 8700k, 16GB, Az oculus compat check mindent jól lát és rendben is van.
Van-e valakinek erre tippje, azon kívül, hogy rendszeresen törölgessem Compatibility.json filet? -
Pitti11
tag
Kis segítséget kérnék, hátha valakinek van ötlete...
Több mint egy éve Oculust használok 3 bázissal, teljesen meg vagyok elégedve vele, Most viszont beszereztem egy Vive-ot (elsősorban a lighthouse-ok és controllerek miatt, ugyanis a Pimax 5k+ trackinghez kell.)
Viszont valami nem OK nekem a Vive-al, folyamatosan mozog az egész virtuális világ. A jelenségnek a trackinghez nincs köze ugyanis kikapcsolt lighthouse-okkal ugyanez van. Mozgatom a fejem le-fel és egy picit mozog a kép is le fel, nem olyan stabil mint oculussal. jobbra balra ugyanez. Próbáltam elhelyezni a fejemen már mindenhova, cseréltem szivacsokat, közelebb vagy távolabb legyen a szememtől a lencse.... ugyanez. Oculussal is teszteltem, hogy ha rosszul rakom fel, illetve ha vastagabb vagy vékonyabb a szivacs milyen (distortion) problémát okoz, de szinte alig észrevehető, az oculus nekem szinte mindig jó, A vive meg sosem.
A legnagyobb bajom, hogy teljesen ilyen a pimax 5k+ is, nem igazán tudom megszokni...
Nem hinném, hogy lag lenne mert azonnal reagál és frissít, csak éppen már nem teljesen ott van a virtuális térben a tárgy ahol várnám. Nagyon pici de zavaró.
Merre lehetne még keresgélni?
pimax fórumokon is mindent végigjártam "moving world issue" ,sweviver megoldásai nem jók nekem, pimax support-tól egy srác próbált segíteni, lighthouse firmware-t frissített... na mondom sok értelme nincs hiszen lighthouse nélkül se jó. Esetleg valami distortion probléma lehet de azon nem nagyon lehet változtatni. Mivel a Vive nál is teljesen ugyanez a helyzet így tuti hogy nem pimax hibája. Talán steamVR beállítások között lehet valami ami segít? Ott még nem keresgéltem.[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #17376 üzenetére
Erre gondolok én is, de ezt a problémát megoldaná, ha jól rakom fel a fejemre megfelelő vastagságú szivaccsal. Oculusnál pl teljesen mindegy milyen vastag szivacsot rakok bele mindig jó. A vive-al meg mindig mozog egy picit minden.
Edit: várj nem biztos. Ez a pupil swim akkor van mikor csak a szemedet mozgatod... tehát csak körbenézel, nem? Mert úgy nincs semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #17412 üzenetére
Múlt hét szerdán kaptam a levelet, hogy UK warehouse-ból elindult a csomag a címemre, 2083-as backer vagyok, dpd hozta csütörtökön délelőtt megkaptuk egy barátommal együtt. Én is úgy tudom, hogy az összes postázva van, de azt már a Pimax nem tudja menedzselni. Igazából nem nagyon követtem nyomon az eseményeket, meglepetésként ért engem is, hogy ilyen hamar megkaptuk.
-
Pitti11
tag
válasz izomman1 #17406 üzenetére
Eredetileg Pimax 8k backer voltam, váltottam Pimax 5K+-ra. A fejpánt nagyon egyszerű gumis szíj, nem igazán könnyű jól és stabilan felrakni a HMD-t a pontos helyére. Küzdök vele még mindig, szerintem kicsit mocorog is az arcomon...
De azt veszem észre, hogy hozzá tudok szokni, és szerintem distortion probléma is közre játszik de csak találgatok. Folyamatos a fejlesztés és minél többen megkapjuk annál több az infó is. Elég sok embernek nem teljesen jó a distortion. De mindegy is, ezzel én együtt fogok élni az tuti mert a képminőség és a FOV teljesen kárpótol mindenért. Pontosan azt kaptam amire számítottam. Elsősorban szimulátorozok Assetto Corsa, PC2, és DCS. Mindent tökéletesen olvasni tudok, a chat ablakot is, a normál FOV sem sokkal kisebb mint a perifériás látásom, a sweet spot hatalmas, na de nem folytatom...
A lényeg, hogy reszelgetik folyamatosan, lesz hozzá rendes állítható fejpánt, amivel stabilan tudom majd rögzíteni, többféle facepad, szóval jó lesz ez.... nagyon jó lesz
i7 8700k @5GHz, 1080Ti géppel hajtom, nem sokat kell visszavenni a grafikai beállításokban mint ahogy oculussal használtam, persze SS, PD és társait nem húzom, de nem is kell.
Nem tervezem vinni sehova ne haragudj, de nálam bárki kipróbálhatja Fehérvár mellett. -
Pitti11
tag
válasz Raymond #17420 üzenetére
Igen látni a torzítást a széleken de ez egyáltalán nem zavaró, hiszen annyira oldalra kell már nézni, hogy olyat sosem csinálsz a való életben sem, utoljára talán dolgozatírás közben a szomszéd lapját lesve... kb 120fok után már nem is éles a kép, de tökéletesen érzékelem amikor egy autó bedugja az orrát mellém, homályos és torz is picit, de látom... és az a lényeg. A teljesítmény is teljesen jó, pont azt tudja amit Sweviver szeptemberben a tesztekkel kihozott. Ja és igen, látom az SDE-t is, nem is nagyon kell koncentrálni, na de ki a fenét érdekel amikor az apró betűt is simán olvasni lehet. A sima Vive és Oculushoz nem is akarom hasonlítani nem egy súlycsoport.
Ja az ergonómia, na azzal még vannak bajok, de ehhez csak agy jó headstrap és facepad kell és kész.
egyelőre barkácsolok, vive facepad-et használok stb[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #17428 üzenetére
Igazából a small FOV is nagyobb mint ami oculussal volt, DCS-nél pl azt használtam mert ott Dubai belváros földközelben igancsak 40 alatti fps-t hoz így is. Viszont minden műszer olvasható. Amúgy a vertikális fov is sokkal nagyobb, alul felül ott is van kis torzítás
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz izomman1 #17431 üzenetére
Emlékszem a kampány alatt oltottátok itt rendesen a kínaiakat Pedig te is beleugrottál akkor csak visszaléptél. Igazából ergonómiailag nekem az oculus a legjobb, tökéletesen passzol. Ezt ebben az állapotban még nem nagyon tudom jól elhelyezni, főleg nem stabilan. Ahhoz hogy ekkora FOV-nál ideális legyen a torzítás nagyon precízen ott kell lennie a pupilláknak a legjobb helyen. Néhány tizeddel előrébb vagy hátrébb és már nem jó a kép a széleken. Nem kizárt, hogy állítható distortiont fognak csinálni Pitoolba.
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #17435 üzenetére
Na, megvan a bibi. Ma egész délután teszteltem mindenféle megoldással minden HMD-vel. A végeredmény az, hogy képtelen vagyok rögzíteni a fejemre sem a vive-ot és sem a pimax-et, orrnehéz mindkettő a pimax meg még nagy is. A vive már majdnem jó azért annak a rögzítése elég kiforrott már de intenzív fejmozgást és motion cockpit rázkódást nem bírja az sem. Egyedül az oculus ami tökéletesen stabil minden extrém helyzetben.
A lényeg, hogy előbb utóbb a pimax-nek is lesz rendes megoldása normális head strap-el. akár 3party megoldás nem tudom...
Amúgy a distortion profile sem teljesen jó nekem de ezt is fogják még módosítani valamint lesznek különféle profilok is. A normal és large FOV szélein bizony elég szembetűnő, de a small FOV teljesen tökéletes és bőven elég nagy, legalábbis ahhoz amihez szoktam. Így mikor felváltva veszem fel a vive-ot és a pimax-et bizony hatalmas a különbség a small fov-al is.
Ez a Vive DAS érdekel utánajárok... köszi. -
Pitti11
tag
Egyáltalán nem ilyen egyszerű ez, a "hogyhogy nem vették észre" dolog. Mint említettem nekem a pimax-el a small FOV megfelelő mert a nagyobb látómezőnél már engem zavar a széleken a torzulás, konkrétan horizontálisan szinte a felére fogy minden mire aztán eltűnik. Egyébként egy pici torzulás függőlegesen is van még a vive-al is. Na de, haverom aki a másik HMD-t kapta teljesen elégedett vele és semmi baja nincs large FOV mellett se!!!! Mindent jól lát, ugyanaz a pimax 5k+ van neki is.
Mint ahogy Raymond is mondja, mindenkinek más a fejformája, különböző IPD, arccsont, homlok milyen... mennyire ül mélyen a szem....de még a szemgolyónk sem mindenkinek teljesen gömbölyű (cilinderes szemüvegesek), Rengeteg dolog befolyásolja a képet. Főleg a nagy látómező szélein nagyon nagy eltérések lehetnek.
Szóval amiket én elmondtam csak egy vélemény, és higgyétek el mikor haverom felveszi a HMD-t és azt mondja, hogy ....ne haragudj de én nem látom azt a torzulást és stabil a kép is.... akkor azért ez feladja a leckét, hogy akkor most mi van?
Nyilván az egyik hogy lötyög a fejemen, illetve nem jó helyen van a pupillám a lencsékhez viszonyítva. -
Pitti11
tag
Egyébként Pimaxnél nyilvános a torzítás szerkesztéshez az összes infó. Mindenki csinálhat magának egyedit. Persze ez így még csak vaktában lövöldözés egyéb adatok nélkül, de csak idő kérdése, hogy egy két rátermett kolléga alkalmazást gyártson hozzá és akár GUI alapon szerkeszthető legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
A Squadrons nem ad telemetriai adatokat, így mozgást a játékból nem lehet szimulálni. A Yaw VR közvetlenül a joy mozgása alapján mozgatja a platformot amiben ül a kolléga. Ez így lehet hogy hangulatos tud lenni, de tapasztalatom szerint sajnos nem nagyon jó.
Sőt egy pici nem odaillő mozgás el tudja rontani az egész élményt, ez meg szinte csak nem odaillő mozgásokból áll... mondjuk itt offtopic bocsi
Jól látod a platform mozgása bizony nagyon pontatlanná teszi az irányítást, főleg hogy nincs köze a játékhoz ....
2. Valóban azt mondja, hogy a quest2 -ben élénkebbek a színek de a 8KX nyilvánvalóan fenomenális ha szó szerint idézem -
Pitti11
tag
Senkit nem akarok lebeszélni a Yaw VR-ról, de kipróbálás nélkül csak a videók alapján ne hozzatok döntést. Építettem pár 6DOF mozgó cockpitet, nagyon kényes dolog ez. Ahhoz nagyon drága, hogy videó alapján belevágjon az ember.
(Én is megfizettem a tanulópénzt, igaz most már egész jó de nem tökéletes)
Videók becsapósak, mivel jól néz ki elképzeled mekkora feeling lehet ez, aztán beleülsz és jön a meglepetés. Sokszor jobb ha nem mozog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Teszt HTC Vive – álomból valóság
- Videoteszt Vélemény: lufi vagy tényleg nagy durranás a virtuális valóság?
- Blogbejegyzés Fürdőruhás lányok a virtuális valóságban
- (új) Darmoshark M3S Pro Varun (white-blue) gamer egér (PAW3395, 54g, 4k kompatibilis)
- Gyári Lenovo laptop akku: L17C3P61- 3070 mAh
- Repedésjavító hegesztőgép készlet kapcsokkal 100W
- Hp 820 G1 üzleti laptop I7 processzorral szép állapotban, jó akksival eladó
- Tissot Seastar 1000 Chronograph (újszerű, ajándék fém szíj)