Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
abydos
aktív tag
Aki vett Indexet az Alyx miatt, szerinted pont akkor adja el?
Februárig biztos nem lesz készleten Index, ez simán kitolódhat az Alyx-ig. Egy pillanat alatt fel fog szökkenni a használt Indexek ára.
Az az akciós Index az lesz, hogy nem 1500€ lesz használtan, hanem max 1400.
Ha akarsz Indexet, most foglalj le egyet, amíg olcsó, az 1000 eurójával...VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
Sziszifeca
őstag
Szia.
Hát ugyanolyan f.s.
pár dolgot low-ra kellett vennem hogy lássak is valamit mert távolra nem láttam. Meg a felbontást a stramvr-ben 350-400-ra fel kellett vennem hogy türgető legyen.
Kivancsi lennék hogy akinek Hp-ja van az miket állit hogy jól nézzen ki. Most tűrhető, de az iracing szebb nekem..>>Youtube/Sziszifeca<<
-
Joshi
titán
És még ez is kevés, mert a szemenkénti 4K felbontás ilyen közelről bizony még mindig kevés. Mondjuk ez már azért elfogadható lenne. A gond azzal van, hogy nincs az a VGA ami ekkora felbontáson tudja a 90fps-t vagy ennél többet. Ja és a SLI/Crossfire ugye kukázva lett, szóval még inkább távol vannak ezek a felbontások.
A jövő VR felbontása valahol itt kellene hogy kezdődjön:
7680x2160 (3840×2160 per eye) ~16.5MP
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
A render resolution a Reverb-nel joval kozelebb van a panel felbontasahoz mint az Index-nel (vagy a Rift/Vive-nal):
2016 x 2240 = 4.52 MP = Index
2512 x 2460 = 6.18 MP = ReverbEzek a per eye 100% amit a SteamVR-ban latsz. Tehat a Reverb csak 36%-al magasabb felbontast szamol alapbol mint az Index.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mert a lencsek torzitasa miatt nagyobb felbontasban szamol mint a kijelzo fizikai felbontasa. Hogy mennyivel az gyartotol es termektol fugg. A lentiekhez meg par tobbi:
1512 x 1680 = 2.54 MP = Vive
1344 x 1600 = 2.15 MP = Rift CV1
1648 x 1776 = 2.93 MP = Rift S (Quality Mode)
1504 x 1616 = 2.43 MP = Rift S (Performance Mode)
1808 x 2000 = 3.62 MP = Oculus LinkJa, es ezert van az hogy kb. ugyanannyi GPU teljesitmeny kell a Reverb-nek 90Hz-en mint az Index-nek 120Hz-en:
6.18 x 90 = 556
4.52 x 120 = 542[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
Bocsi, hogy belevau, de Raymond azt írta, hogy "nagyobb felbontasban szamol mint a kijelzo fizikai felbontasa".
Szóval a kijelző felbontás annyi amennyi meg van adva a specben, de nagyobb felbontásban rendereltet képet magának az adott SDK, hogy a lencsék torzításából adódó hibák miatt helyes képet kapjon a szemed a fejszettben.Ezek a számok honnan vannak amúgy Raymond? Tök érdekes ez az infó és ezeket az adatokat eddig még nem láttam sehol vagy sajnos elmentem mellettük.
Egyébként a GPU teljesítmény növekedésről is túlságosan lineárisan gondolkodsz Joshi. Messze vagyunk a szemenkénti 4K-tól, az tuti de ott a foveated rendering, az NV GPU-k felépítésükben is változni fognak jövőre (MCM Dizájn, hasonló az AMD Zen CPU-kban látott Infinity Fabric-hez) és az új felépítésnek köszönhetően az SLI teljesítmény is sokkal jobb lesz állítólag. (Ha az NV is úgy akarja...)
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Joshi
titán
Ja látom hogy szerkesztette a (#26028) hszt ahol már írja a szemenkéntit.
Na mind1, a lényeg hogy a szemet nehéz átverni, attól az még olyan amilyen. Meg aztán lehet hogy a jövő VR cucca nem is lencsés megoldás lesz, vagy az lesz de sokkal kifinomultabb. Van itt még mit fejleszteni az egyszer biztos.Szerintem valami ilyesmi lesz a véső megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
kisfurko
senior tag
Az egy minta/pixel elég kevés. Ha pl. egy fekete felületen van egy, a pixel méretnél kisebb fehér folt, és pont nem arról veszel mintát, akkor sötét marad a pixeled, ha róla veszel, akkor fehér lesz (időben meg villog a kis mozgások miatt), holott a valóságban valami szürkét látnál. Ez a vibrálás, hirtelen kontrasztváltás sokkal természetellenesebb, mint a kisebb felbontás. Az ember szeme nagyon érzékeny a kontrasztváltozásra, ezért kell a nagyobb mintavételezés. A texture filteringet is ezért fejlesztették, mert nélküle "zizegtek" a textúrák. Ott is egy pixelre több texel jut.
Én még csak CV1-et próbáltam, de a videók alapján messze az Oculusnak van a legjobb mintavételezési eljárása. Nekem a CV1 képe sokkal természetesebbnek hat, mint bármelyik Valve-HTC (nem a színek). Nem a felbontás a minden. Az index képe nekem nem tűnik annyival jobbnak, mint a Rift S-é (bár biztos, hogy élesebb).
Nekem az első dolgom, hogy antialiasing be, és SS 1.5-re, ha bírja az 1070Ti. Régen is inkább alacsonyabb felbontáson és antialiasinggal játszottam, mert zavarnak a pixeles, természetellenes "részletek". Amire nagyon emlékszem, a kábelek a Half Life 2-ben.Amikor először kipróbáltam a Riftet, akkor az volt az első dolog, ami feltűnt, hogy ahhoz képest, hogy pixeles a kijelző, egyáltalán nem zavar. Mert automatán 3D-vé konvertálta az agyam. Biztos különbözőek vagyunk, de én nem tudom hova tenni ezeket a "kipróbáltam a VR-t, és milyen pixeles, meg életlen, bezzeg a monitoron" kijelentéseket, mert nem látod a pixeleket, mert nem azt nézed. Látszik, hogy lehetne sokkal jobb, de a térlátás kárpótol mindent. Monitoron nem is látom, milyen messze vannak a dolgok, VR-ben meg még a korlátozott felbontással (és lencsével) is sokkal jobban megítélem. Az Assetto olyan jó, hogy a G erőket leszámítva majdnem, mint az igazi. Audi S1-et vezettem sokat, élőben meg Polo GTI-t. Látványosan jobban megyek VR-ben, mint monitoron, mert látom, hogy merre fordulok, csúszok, mennyire fékezek (messze a G29 fékpedálja a legnagyobb illúzióromboló). A G erőket meg hozzáteszi az agyam, kivéve a hajmeresztő manővereknél, mert hülye azért nem vagyok az igazi autóval
-
Raymond
félisten
Azt kb. egy percen belul szerkesztettem hogy ha veletlen valakinek nem lenne vilagos a szamokbol hogy szemenkent ertendo akkor ott legyen
"Meg ugye itt oké hogy magasabb felbontásban számolunk (renderelünk) hiszen nem 2D van, de attól még a kijelző valós 2D felbontása határozza meg a szúnyogháló effektet és úgy általában a részletesség mértékét."
Nem azert renderelsz magasabb felbontasban mert "nem 2D van", a kijelzokre mindig 2D-ben renderelsz, maskepp nemigen menne. a 3D hatas attol van hogy a ket szemed picit mast lat, ebbol rakja az agyad ossze a 3D-t."Egyébként se hinném, hogy a nagyobb renderelt érték többet érne mint a valós kijelző pixel száma, hiszen úgy is a valós kijelzőt látod ráadásul nagyítva."
De tobbet er, ha a kijelzo nativ felbontasaban renderelnel akkor kepminoseg romlana ugyanis egy renderelt pixel tobb fizikai pixelt takarna es te epp az ellenkezojet akarod elerni. A lenyeg pl. itt van mindjart az elejen [link] vagy picit mas szemszogbol (hehe) itt [link] A masodik linknel lathatod egyebkent hogy miert szebb valamivel a kepe a CV1-nek mint az eredeti Vivenak meg ha ugyanazokat a kijelzoket is hasznaljak. A PPD (pixels per display) ertek magasabb a CV1-nel mert valamivel kisebb a FOV."Én itt inkább azt gondolom, hogy natív 4K megjelenítés lenne jó minimum szemenként. Ilyenkor nyilván nincs semmi trükk ami ronthatna a látványon."
Nem eleg, lasd feljebb." a szúnyogháló és részletesség probléma egyértelműen a felbontás korlátai miatt van."
Nem csak a felbontasbol adodik hanem (ami talan fontosabb) a kijelzo pixelei kozott ures/fekete terbol is. Ket azonos felbontasu es fenyereju kijelzonel az lesz a jobb (kevesbe halos) amelyiknel kisebb a pixelek kozti ter. A Samsung ezt probalta megoldani az Odyssey+ anti-SDE retegevel. Mivel a szemed a vilagos reszeket (pixeleket) latja jobban a kis elmosodas amit bevittek azt jelentette hogy a fekete reszt nem latod vagy nem veszed annyira eszre. Az eredmeny az lett hogy nincs SDE, viszont olyan eles kep sincs mint a tobbi HMD-nel mert ott az enyhe elmosodas.En mondjuk nagyon varok egy legalabb Index FOV-al, Reverb felbontassal es Rift S inside-out tracking-el ellatott wireless HMD-t lehetoleg kenyelmes fejtartoval es beepitett fulesekkel Csak ez meg odebb van, ha 2021-ben (a vege fele) jonne valami akkor az mar nem lenne rossz es aranylag koran jott.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kisfurko
senior tag
Én nem győzködtem senkit, csak próbáltam elmagyarázni, hogy a dologban sokkal több van, mint a kijelző felbontása. Szimpla számítógépes grafika, mintavételezés stb., olvass utána, ha nem hiszed el. Én tudom, hogy a Reverb kijelzője jóval nagyobb felbontású, ahhoz direkt nem is hasonlítottam a Rift S-t, én csak annyit próbáltam írni, hogy a Rift S-nek, ahhoz képest, hogy milyen felbontású, egyáltalán nincs szégyenkezni valója a többi, magasabb felbontású mellett. A CV1 képe is szebb, mint a Vive-é, pedig a felbontás ugyanaz.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Mi az, hogy hiteles legyen ez a mérőszám? Az egyedi felhasználók növekedése nem hiteles? És minél többen látogatják a fórumot, annál kevesebb hozzászólásnak kellene lennie vagy miért nem hiteles az, hogy egyre több a komment?
Már hogyne érne... Te most konkrétan egy al-lekérdezésre gondolsz, a pusztán szakmai hozzászólásokra. És mi lenne ha csak szigorúan a hasznos szakmai hozzászólásokat számolnánk? Akkor kijönne, hogy itt 6-7 user értékes, a többiek meg elmehetnek zabot hegyezni? Ez egy fórum... A fórumhoz hozzátartoznak a hasznos és "haszontalan" hsz-ek is. Ugyanazt megkérdezik többen, többször igen ez is hozzátartozik egy fórum vérkeringéséhez, nem csak ph-n, redditen és máshol is.
Facebookon sok a nagyon buta ember mégis készül belőlük statisztika, sőt külön iparág épült rájuk...Egyébként pár hete kaptam törlési jogot és már néhány alkalommal éltem is a lehetőséggel... Nem lett vasszigor de sok témát kapásból törölni fogok amik korábban jogkör hiányában elnézésre kerültek mivel untam a modkerbe szaladgálni... (import-adókerülés, warez, hirdetések szóval a szokásos fórum alapelveket sértő dolgok).
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
a2d2
addikt
Hivatalosan csak a hdmi-s megoldású csak PC-s headsetekkel áll le.
Az Oculus-os PC-s VR játékfejlesztések sorsa majd most fog eldőlni mennyi új Quest 2 tulaj fogja behúzni pl Asgard's Wrath-et meg a többi PC-s húzócímet.
A youtube kommenteket elnézve rengeteg új belépő jön a Quest 2-vel.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
barcalaci84
őstag
próbálj ki azért majd egyet , mert szerintem meglepődnél
szerintem kb az 1080p -s nagyobb tv-k részletességét hozzascreen door még itt is van , de pl egy első vr használónak el se tudnám magyarázni h milyen szúnyoghálóról beszélek...olyasminak tűnik inkább mintha szürkésebbek lennének a színek
lehet még fejlődni , de azért ez már tényleg monitorhoz hasonlítható...
Az AC pl most jobban néz ki a szemüvegben , mint amikor elkezdtem anno TV-n játszanig1-nél mondjuk nem árt ha 63-as IPD-d van , de g2-nél már lesz állítható IPD úgyhogy sokkal többen megkapják majd fullos vr élményt
de amúgy én squadronsban sem látom h messzebre lehetne ellátni monitoron
[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
Neked tenyleg rajzolni kell, gondolom a leirasokba is ezert raknak kepeket. Nehogy amikor azt irjak dugja be a dp kabelt akkor te a seggedbe asszocialnal es oda dugnad a gpu helyett .
Talan fejezzuk is be en kerek elnezest hogy segiteni probaltam a zavarodon, bocsanat.[ Szerkesztve ]
-
-
Dyingsoul
Topikgazda
A helyzet az, hogy PC téren az Oculus már nem nagyon mérvadó.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
Igen, csak aztan raaltak kemenyen a mobile standalone vonalra, elkaszaltak az eredeti CV1 utodot, raragasztottak par kamerat es szoftvertamogast egy Lenovo WMR HMD-re amit meg kiadtak hogy ne legyen nagy siras es talan nem voltak a Quest sikereben se 100% biztosak. Egy evre ra mar igen es a PCVR vonalnak pedig teljesen lottek naluk.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Egyebkent ahogy a YT ajanlott videoibol nezem eszetlen nagy promo megy a Quest 2-nek. Ugylatszik mindenkinek kuldtek akinek van YT csatornaja, meg az ilyen 1460 elofizetovel rendelkezonek is mint ez [link] Csak egy pelda volt, sok kis csatorna videojat lattam ajanlva a hetekben.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
sheep
addikt
Ha csak szimezel akkor nem tudnék ár/értékben jobbat ajánlani a Reverbnél, bár sajnos nem nagyon lehet már kapni, legfeljebb használtan vagy külföldről. Mondjuk legutóbb én is használtam vettem és semmi baja szóval ez ne tartson vissza.
De ha teheted próbáld ki mielőtt megveszed.[ Szerkesztve ]
9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , HP Reverb G2
-
fatal`
titán
Nem lesz újabb HP headset.
A Quest 2-t lehet PC videókártyáról működtetni? Vagy az csak a benne lévő ARM rendszerrel megy?
Ezt a kérdést nem értem. A standalone játékok a headsetről mennek.PC-n van link/air link vagy virtual desktop, akkor a PC hardvere van használva, a kép és az input streamelve van, magas bitrátájú tömörített kép (H264 vagy H265).
-
sheep
addikt
Reverbből nem biztos hogy lesz következő generáció.
A Questhez sajna nem értek, de itt a többségnek az van,ők biztosan tudnak segíteni. A Questnek a nagy előnye hogy tudod kábel nélkül használni, de ennek megvannak a hátrányai is, főleg ha egy szimmel használod. Legalábbis az FS fórumban kb. mindenki aki lecserélte (általában Reverbre) megszűntek a problémái (késleltetés, mikrolag).
A helyedben e kettő között nézelődnék, vagy várnék kicsit hogy javítják-e a Pico szoftveres dolgait.[ Szerkesztve ]
9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , HP Reverb G2
-
StLui
veterán
Köszi! (Jacek neked is köszi!)
Én várom a PS szemüvegét, nekem barkácsmentes, videokártyamentes, bekapcsolom és használom típusú kellene, és szeretek Forzazni (csak Motorsport) Ezért a Q2 nem jó gép nélkül.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Új hozzászólás Aktív témák
- Teszt HTC Vive – álomból valóság
- Videoteszt Vélemény: lufi vagy tényleg nagy durranás a virtuális valóság?
- Blogbejegyzés Fürdőruhás lányok a virtuális valóságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elden Ring
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Háztartási gépek
- Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- További aktív témák...
- Fiio Q15
- Dell Latitude E5470, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garanci
- HP ZBook 17 G5, 17,3" FHD IPS, I7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD,1TB HDD, P3200 6GB VGA, WIN 1
- HP ZBook Fury 17 G7, 17,3" FHD IPS, I7-10750H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10/
- HP ZBook 15u G6, 15,6" FHD IPS, I7-8565U CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, 4GB VGA, WIN 10/11, Számla,
- Erős Okostelefon V2
- PlayStation 30th Anniversary Limited Edition DualSense (Bontatlan/Új)
- Eladó MSI X399 Gaming Pro AC Carbon + AMD Threadripper 1950x
- 6TB WD RED PLUS!!! WD60EFPX 6TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlanok, 2 év garral!!!
- 6TB WD RED HDD!!! WD60EFAX 6TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlan, garanciával!!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen