Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #13729 üzenetére
regebben a hajtokarcsavarok minosegi nyugje miatt volt lecsapagyosodas a Punto HGT, Bravo HGT-knel is...ugyanez a motor az is
arra volt egy javitott verzio
eccer tudtam egy facelift-s Bravo HGT-t ilyen nyuggel 100k-ert
gondoltam is ra kene bele egy 2.4-s motor meg arra egy 6-s valto...
nyomatekban 186Nm helyett 230Nm a fotengelyen, meg az a rovidebb diffis valto miatt tovabb no a kerekre eso, kb olyan hatas, mintha 5-s valtos auto ~260Nm-t tudnatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #13731 üzenetére
hm, most igy elsore nemtom kirol van szo, mert mas Marea-st az enyemen kivul nem nagyon ismertem, raadasul az enyem az 2.4 10v JTD volt...talan a 13ker-ben, akinel a kiolvasot lehetett venni, neki volt egy 1.6 16v motoros(?)...asszem
182-s Bravoban megjobb lenne kevesbe rovid valtoval is akar, mert kb 150kg-val konnyebb hozza a bodebraziloknal volt 2.4 20v belole, de az 5-s valtoval
amugy ez kb olyan elpuskazott sztori, mint a FL 147-be miert nem ment be az 1.4TJET motor a TS-k helyett, meg miert nem volt belole egy "GTA" is az 1.75TBi-vel--------------------------------
uuuu, egy ilyen 2.4 20v Thesis 6-s valto lehet kene nekem is a 147-be
1st Gear:3,80:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,91:1
6th Gear:0,71:1
Reverse Gear:3,55:1
Final Drive:3,73:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):2.550 tpmvagy a 2.0 20v turboe:
1st Gear:3,80:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,91:1
6th Gear:0,71:1
Reverse Gear:3,55:1
Final Drive:3,97:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):2.700 tpm...letezik, hogy ez siman felmenne nekem most a 166 valto helyett?
most ilyen van benne:
1st Gear:3,50:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,97:1
6th Gear:0,86:1
Reverse Gear:3,55:1
Final Drive:4,06:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.500 tpmazt nem ertem, hogy miert kell 3500-t forognia egy 181Nm-s motornak a 120-hoz?
de az 147 gyari 5-s valtoja is vmi ilyesmi amugy:1st Gear:3,55:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,92:1
Reverse Gear:3,91:1
Final Drive:3,87:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.600 tpmaz 1.4 16v Stilo 6speed 128Nm-l is kevesebbet forog:
1st Gear:3,90:1
2nd Gear:2,16:1
3rd Gear:1,48:1
4th Gear:1,12:1
5th Gear:0,90:1
6th Gear:0,77:1
Reverse Gear:3,82:1
Final Drive:4,07:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.150 tpma Thesis valtokat mennyiert merik manapsag?
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Bp-Sümeg-Bp 485km 17:45-22:30
M5 kivezeto, M51, M0, M7 Balatonszentgyorgyig, Keszhely meki 2 sajtburesz, Sümeg
visszafele ugyanez
hazafele Martonvasarnal az autopalyan legbelsosav 165km/h tempomattal utolertem egy koezpoossavban kozlekedos rendorautot, amikor meglattam a fenyvisszaveso csikjait kikapcsoltam a tempomat-t es 135-l gurultam egy km-t kb
utana o elgyorsitott 180 fole, mert 160-165-nel is csak tavolodni lattam
M0 kihajto elott 1,5-2km-l meg utolert egy aktualis genercios Civic thai/
hat az 160-rol eleg jol kigyorsit a ~320 loerovel
utana o sem ment gyorsabban, csak az elozeshez tolta el, mert a tavolsag nem nott, ott ment elottem 50m-ltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #13784 üzenetére
ez a 188-s Punto Sporting 1.2 16v 6-s valtoja:
1st Gear:3,55:1
2nd Gear:2,16:1
3rd Gear:1,48:1
4th Gear:1,12:1
5th Gear:0,92:1
6th Gear:0,77:1
Reverse Gear:3,82:1
Final Drive:4,07:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical): 3.400 tpmez meg a 1.2 16v HLX 5-é:
1st Gear:3,91:1
2nd Gear:2,16:1
3rd Gear:1,48:1
4th Gear:1,12:1
5th Gear:0,90:1
Reverse Gear:3,82:1
Final Drive:3,44:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical): 3.400 tpm
a diffi a rovidebb inkabb[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
a dizelen ki lett cserelve a 2 honapja a elso ablaktorlo Bosch Aerotwin-re
tenlyeg tok jol torol, es halk is, nem pattog a hideg uvegen, ami a halálom kb..zsííírna most a kékvillámé elkezdett csikozni meg a hatso is eleg gatya volt, gondoltam veszek arra is olyat
Unix-ban nezzuk a gepben 550/400 elol a ketto egyutt 18k
hatso 22k
nezek: he?
OK hogy a karral egyutt van, de az mé ennyivel dragabbabb....?
ja van itt egy 13k-ert is
na, mar jobban hangziktegnap rendeltem be, ma mentem erte, mert a hatso nem volt a boltban tegnap
na ma erte megyek, haza, raknam fel az elsot es vmiert nem talalom, hogy kene felrakodnia
mar vagy 2+ perce keccsolok ott csak a bal oldalival, na csak megnezem mar, hogy van a maskon ez felrakva
vmiert nagyon mas az egesz
nezem a csomagaolast AR147 2005.04-tol, de a hurokveguhoz nem jo
(2005.04 az auto de tuti meg 2005.03-ban gyartottak, a masik meg 2005.02 gyartas)nyilvan nekem olyan volt, azert nem akart sehogy osszemenni
vissza a Unix-ba es kicsereltek a masikra, ami 14k volt parban
ugyhogy a ket elso kb annyi volt, mint a hatso egymaga
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz daneel_hu #13822 üzenetére
hat itt az utcan fa alatt allt a fekete Marea SW, arrol racsopog vmi ragados le, abba meg beleragad a porcica meg a szösz
lemostam, masnap kb ugyanugy nezett ki, pedig nem ment sehova
a VR651-s szinu 147-n ez nem latszik...legalabbis nem ennyire latvanyostöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Xerath404 #13870 üzenetére
nekem a sper miatt a Motul Competion 75W-140 van a dizelben
a benzinesben meg a "sima" Motul 75W-90
ezek GL5-t tudjak
mindketto C630-s valto, aminel a R a jobbra-hatra van felhuzogyuruvel a 6. mellett
pl Eneos is jofele oil egyebkent, es abszolut nem is dragatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #14033 üzenetére
egyebkent egyre tobbektol hallom/olvasom, hogy siman Mannol olajat hasznalnak, es nem vami fancy markanevut es hibbbbbbbatlanul muxik
belegondolsz, ha felezed az olajcsereperiodust azzal, akkoris jobban jossz ki, mert mindig frissebb, kevesbe elszennyzett olaj van benne, aminek eselye sincs olajsarat kepeznie, hiszen addigra reg lecserelodott, amire arra szintre jutna
meg ma akar egy Mannol olaj is jobb tud lenni, mint tizenhuszon eve egy top
multkor is irta a FB-s csoportban vki, hogy a melos Scudo-jukba csakis Mannol olaj megy 10k km-kent, es 490k km van bennetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #14047 üzenetére
azert amiota ezt kinyomtattak valtoztak az idok, meg az olajok is...
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #14062 üzenetére
azt is lehet, hogy a jobb oldalra is rak egy csavarozhato testkabelt a torony es a motor koze
igy ha nem annyira jo vhol a kontakt, akkor van egy B-terv istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
igazabol a hagyomanyos MacPherson futomuhoz kepest annyi a diffi szerkezetileg a u.n. DW futomuben, hogy elol nem egy also lengokar van csak, hanem van egy felso is
ezen kivul stabilizator szilent stb az ugyanugy van mindkettoben, szoval ott nagy diffi nem lesz
vki pl az olasz ebay-rol megrendelte az osszes cuccot ehhez egy helyrol, stabszilenteket, lengokarokat, -30mm-t csüccsentős komplett rugo+lengescsillapitot elore-hatra, es evek ota hasznalja
nem kopott ki, nem zorog semmije azota se
az elso-felso lengokarbol lattam olyat, hogy van rajta zsirzoszem, ugyanis leggyakrabban az konyul letöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ha vkit erint innen, akkor FYI:
az il topolino-s sracoknal a GP, 500, Mito 1.4 TJET modellekhez vannak keszleten a gyarival megegyezoen alakhelyes(!!) tobbretegu szilikon hutoviz- es turbocsovek
fekete, kek, piros szinekbentöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #14160 üzenetére
nekem meg 2018-ban lett kicserelve a 3 turbocso a dizel 147-ben ilyesmire
PuntoGT-nel is ebay/aliexpressen fent volt az intake cso is, a gyari turbocso keszlet is, meg a vizcsokeszlet is ilyen alakhelyes szilikonbol, 8-10 fele szinben
ezek gyariban kb beszerezhetetlenek hozza mar, de ott 50-60k-ert az egesz keszlet mindenestol megvolt
ez sokkal kevebse hajlamos elrepedni, mert tobb retegu is, meg 180-200fokig hoallo, meg olaj, benzin, vegyszer... mindenallo is
meg uj, nem 10+ eves
szoval egy ilyen keszlet kiszolgalja az autot mar, amig bontoba nem kerul
erdemes egyuttal egyebkent a vakuumcsovezest is ujra cserelni
abbol is letezik fekete szilikon cso 3-4mm belso atmerovel, 6-8mm kulsovel
a benzines 1.6-2.0 147/156-hez is letezik a pillangoszelep es a legytomegmero kozotti cso, ilyen alakhelyes szilikonbol
a 2.0JTS-hez is van kulon, mert annal ez kicsit masabb alaku
egyebkent csomo autohoz van ilyen
multkor meg a Peugeot 205 GTI-hez is lattam, pedig az nem mai darabtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ja most lattam FB-n, akit az 1.3JTD motoros erintene a szilikoncsobol, ahhoz is van nekik, de az jelenleg csak feketeben
bovebb input: iltopolino.hutöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #14338 üzenetére
vagy a jobb torony meg a motor kozott kene atkotni
pl szivosorra, ha az fembol vantöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #14362 üzenetére
en egyre inkabb azon vagyok, hogy valtoolaj csere 30k km-nel.... es nem erdekel ki szerint felesleges
a 3. olajcserenel valtoolaj is leugrik es akkor nyugodtabban alszok
kerul ~8k-ba....
vhogy vicces amikor az USA-ban is kaphato modellekre ott minden olajcsere kb a fele km periodusra van irva merfoldbol atszamolva, mint az EU-ban
...vagy max a 2/3-ra
a kanadaiak meg meg azt is surubbre veszik a hidegebb eghajlat miatt
ott az, hogy 5-6k km-nel olajcsere van motorban, meg a valtoban diffiben osztomuben 15km-nel, teljesen normalis szokas
ha mar azert csereled a olajat, mert hangja van, akkor annak mar ...
inkabb csereld surtubben a kozismeretebben nyugosebb tipusban az olajat, mert a surubb olajcsere meg mindig joval olcsobb, mint a valtofelujitas
belegondolsz a korai M32-s valtoknal is a 3 liter olaj 10-12k-ba kerul, a valto le, szetborit, felujit osszerak, valto fel stb buli... az meg ~250k
ugyanez a motornal is
TS-kre is jott ez a 20k km-s olajcsere haluzas, csomo csapagyas is lett 150-200k km korul az olajsar lerakodasok miatttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #14364 üzenetére
kollegamnak a mk7 Golf 1.6TDI-n tobbe volt a valtocsere es komplett valtot vitt hozza a bontobol
bontos is nyilvan tudja miert kell, ugyhogy 300k a bontott manualis 5-s valto
es vagy elviszed annyiert, vagy igen, mert egy tipusbetegseg, es nem fog raszaradnitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #14397 üzenetére
en 40-50k km-nal csereltetem, akarmi van
anno a feltengelyek feluitasanal volt cserelve 195k-nal
most osszel a kuplungcserekor a Q2 valtoba uj szimmering +olaj 251k-nal
Swift/Ignis-nel 45k km a gyari eloiras
7-8k-ert meg lehet venni a 2 liter olajat, es a motorolaj cserejekor semmibol nem tart azt is kicserelnitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #14400 üzenetére
az ido elotti olajcsere meg semminek nem artott... a kesobbi igen
egyik volt kollegam is ilyen a gyari menok az isten
van nalunk az uzemben egy gep, sosem all kint a hidegben es egy csak 18kW-s motor hajtja, ami frekivaltoval van szabalyozva es 3200rpm-nel tobbet sosem forog, es +18foknal hidegebbet sosem lat
6.5 liter olaj van a hajtomuveben
megis evente csereljuk benne
nem ertem ebbe miert nem sikerult megtalalnia a gyartonak ezt a csodalatos orokeletu hajtomuolajat, amit az autogyartoknek igen
ez a gep 3millio EUR-ba kerult uj koraban tizeneve, de megsem fert bele az araba ez a csiri-biri csodaolaj
ehhez kepest az akkor ujonnan 2.5millios Kalos-ába meg nem kellett valtoolajat cserelni a 80LE (60kW) motornal a gyarto szerint, ami telen az utcan all es 6000rpm jon be a fotengelyrol....
persze, hiszen a 100k km 3 ev gariidot kibirja, utana meg a gyartot nem erdeklitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #14407 üzenetére
azert adjak igy meg, mert az elso juzernel jellemzoen meg nincs vele baj, mert 3-4 ev utan cserelodik a maganszemelynel vagy cegnel is, es nekik a minnel kisebb uzemeltetesi koltseg a lenyeg az elso 100-120k km alatt
utana a 2. tulajtol kezdve mar nem erdekli a gyartot, mert o az elso tulajtol kapja erte a penzetezert votlak jopofak ezek a 1.3CDTI-re behaluzott 50k(!!) km-s olajcserek is, a Fiat-nal 30k, amibol az Opel-nel lett 30k, a Fiatnal meg a 20k...
aztan meg ment a nyuglodes veluk 6-8+ evesen a 3. tulajnal, hogy miert egy ekkora kotla fos az egesz
persze aki 10k km-nel ledobta az olajat akkoris, az meg nem ertette masok miert nyignak annyit raerre mondtam a "gyari mernok megaszondta" kolleganak, hogy egy motor felujitas az ugy 30-40 olajcserebe kerul, szoval erdemesebb inkabb gyakrabban csereltetni az olajat egy maszeknal es nyugodtabban aludni, es nem abban bizni, hogy hatha majd nem nalad jon ki ez...
1.4TSI-je is kajlata az olajat rendesen, literszamra tolta bele
nem a turbo ette meg, mert azt kicsereltek neki ezert 400k-ert rajta
a motor ki-szet-felujit-ossze-be bulira az arajanlat volt ra 1-1.2misi...meg ami kozbejonazert ennel egy-egy extra olajcsere kicsit egyszerubb temakor lett volna
OK, hogy eleve tipusbetegseg is ezeknel, meg a longlife baromsagot is bekajaltak, csak kozben meg nem az szerint hasznaltak az autotannak is megvan a mikentje, hogy miert lehet ez mellett az longlife, annelkul csak egy dragabb olajcsere igazabol
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz berek21 #14482 üzenetére
de lehet, mert azon egyuttal falsot szivhat a motor a légytömegmérőt megkerülve, ami beméretlen levegőt jelent, es mar maskepp kalkulalja arra az uzemanyagot
ertsd:
a levego pl 90%-t beszivja a legszuro felol, az 10%-t meg a repedesen at
akkor 90%-nyi uzemanyagot fog csak adni, es "lean" szegeny keverekes lesz, es a gazreakcio csokkentöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
a benzines motor minosegvezerelt, a dizel mennyisegvezerelt
szoval a benzines sokkal nyugosebb a helyes uzemanyag-levego keverek aranyra
-------------
egyebkent a vakuumkoron rajta van a fekszervo "devander" is, mert az is a vakummal mukodik
meg 8-10 eve a PuntoGT-ket buzeralva jartunk ugy egy autoval, hogy abban volt atszakadva a membran, es ott szivott falsot a motor
ABS tomb mogott van a tuzfalon....fini hely
addigra minden turbocso meg vakuumcso is mar szilikonos volt.... de amugyis ki lettek volna cserelve az alakhelyes csoszettre
egyebkent is javasolt ezek csereje idovel akkoris, ha nem latszik rajta semmi
amikor a 147-t megvettem 2017-ben, akkor ~12 eves auto volt (2005-s gyartas), fel evvel kesobb egyik turbocso elkoszont vala
a masikat is leszedve es felbehajtva tele volt mar hajszalrepedessel az is
de a felbe a hajtasnelkul igazan nem latszott meg semmi a gumin
ugyhogy preventiv modon az is ki lett cserelve egyuttaltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tata93 #14537 üzenetére
az a betolos dolog lehet nem volt nagy otlet, mert elugorhat miatta a vezerles
ezeknel akkoris eloferdult ez neha, ha erosebb lejton nem kezifekkel volt leallitva az auto, hanem csak siman sebessegben hagytak, es a sulyanal fogva meg is mozdult, vagy csak nagyon rafeszulttöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Elengedheti a köztes generációkat az Intel
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mobil flották
- Yettel topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Elden Ring
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen