Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #3681 üzenetére
a 166 ritkább, nagyobb, drágább modell, így a nem motort érintő költségei magasabbak. bontott alkatrész sincs hozzá annyira hegyekben, mint 156-hoz. csak 2.4 jtdvel volt, ebből viszont csak a facelift utáni 20 szelepes modellhez járt hatos váltó. 2.4 10v 150ló váltója végáttételre ugyanolyan hosszú, páláyn-országúton kb ugyanannyit esznek, egy-két deci eltérés lehet plusz-mínusz tempótól függően. nyilván 160 felett a hatos fog kevesebbet enni minimálisan.
166 rovarlámpásban a xenon drága fajta, ds1-es, tehát kb 20k egy izzó alsó hangon, mert trafóval egybeépített.
156-ban xenon kurvaritka, fél-facelifteshez 450 egy új lámpapár kedvezménnyel, egyébként darabja lenne annyi. facelifteshez kedvezménnyel megvan rongyos 300-ból is,különben darabja 200-250. motorból 1.9 jtd 16v és mjet 6gangos, valamint a 2,4 20v, de szerintem annak nincs értelme ebbe a kasztniba, orrnehéz lesz tőle, a fenntartása is drágább és igazából egy chipelt 1.9 pont úgy megy. oké, a hangja jó a 2,4-nek, de német autobahn-pusztító üzemmódon kívül nem sok hasznát veszed. tempomat a belső facelifttel vált elérhetővé, úgyhogy csak 2002 utánit nézz. kombiság csak alibi, nem cuccolós autó. a szedánnak nem bővíthető a csomagtere, de egyébként 20 literrel nagyobb alapból (380 vs 360 liter, vicc).
ha nem kell sokszor 2 embernek többször utaznia az autóban, akkor megnézném a helyedben a GT-t is, a leghasználhatóbb csomagtere van, mechanikailag 156, 147, csak a kasztni más. utastere is tágas, csak a két ajtó miatt a bejutás nehezebb, aztán hajlamosak lerúgni a burkolatokat bemászáskor, ezért "taxizni" nem ideális.
külföldről behozatallal könnyen rá lehet szopni, én itthon keresgélnék első körben és ha itt nem találsz nagyon semmit, akkor nézelődni csak kint. honosítás 200-230, plusz az útiköltség 100-200 szerencsétől függően. -
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #3838 üzenetére
ha 4000km-re kell neki egy liter olaj, akkor főleg nem a chiptuningon kellene gondolkodni én lassan elengedném a kezét és vennék a helyére egy jobb alapot.
a temprával két lehetőséget látok: a lehető minimálisat költeni rá és használni. a másik út a teljes felújítás, de minimum egy misi, annyira meg azért nem extra autó, hogy mindenképp meg kelljen menteni. -
ANDROID???
addikt
válasz csabi94 #3997 üzenetére
Ja bocs, ha így írtad volna, azonnal írom..
Elvileg ez az..[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
válasz csabi94 #4053 üzenetére
Pedig az olasz autó, "szar rohad is..", természetesen ezt olyanok szokták mondani akik életükben nem voltak olasz autó tulajok
Érdekes ismerős is fújta, hogy csak dízelt és olaszt nem, aztán amikor megvette régi kocsinkat (Lancia és benzines ), fú ez milyen jó
Mondtam neki, nekem mondod?
Aztán azt mondta, szóljunk ha a mostani eladó leszPersze nem volt szétcsapva és nagyon egyben volt amit megvett, a mostani is így van..
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz csabi94 #4327 üzenetére
Amit linkeltem a #4314-ben az a cég egyben tulajdonos a Mannol impotőr-cégben is.
A linken kb. 8-10 olaj szerepel, köztük Mannol is, csak le kell görgetni az oldalon. Mannolt se vennék, ha kb. ugyanazért a pénzért (5000 Ft) rendes, márkás olajat kapok.Nem bírom elképzelni azt a szcenáriót, hogy valakinek megérje a Mannolt hamisítani.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz csabi94 #4329 üzenetére
Igazából nem tudom, hogy mi az előírt olaj az autódhoz, csak annyit láttam, hogy 10W-40-es A.Z.Meisterteile-t linkeltél, én is csak 10W-40-re szűrtem le a Kauffer listáját.
5000 Ft körül volt 4 literes: Eneos, Q8, GM, Total, Elf - ezek szvsz komolyabbak mind, igaz a GM (Opel) esetén se tudod, hogy mi van a dobozban, de a GM legalább már 20 éve csomagoltat olajat, van némi tapasztalatuk. Én ebből az 5-ből választanék valamit.
Nézz utána, hogy mi a gyári követelmény viszkozitás, teljesítményszint, esetleg van-e specifikus gyártói szabvány előírva (bár nem hiszem, hogy 25 évvel ezelőtt lett volna Fiathoz). Dízel / benzines?
-
sagesz93
addikt
válasz csabi94 #4421 üzenetére
A motor a buktató az általános vélekedések szerint, sok rá a panasz, elsősorban azért lehet ilyen nyomott az ára. Úgy volt én is valami ilyesmit veszek, aztán 2,4jtd 10v lett belőle (pedig nem akartam dízelt).
A képek alapján szép autó, de élőben látni kéne, jó pár buktatója lehet... Maga a típus szerintem nagyon jó, legalábbis én nagyon szeretem. -
j.bravo
addikt
válasz csabi94 #4421 üzenetére
Én becumiztam JTS-sel. Persze nem biztos hogy te is így járnál, de azért jóval nagyobb az esély rá mint egy akármilyen márka akármilyen szívóbenyásával.
Most már kb oké a motor, de a vételár felét rá kellett locsolni.Szakik, kettőöt véhatból van belső faceliftes? (külső-belső úgy tudom nincs)
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
sagesz93
addikt
válasz csabi94 #4734 üzenetére
Hali,
Szerintem ami a tuti az az 1,9 8v és 2,4 10v. Nekem az utóbbi van, 5-6 liter között el lehet vele járni simán. A rozsdára kell figyelni, rejtett helyeken jön elő amit takarnak a zajcsillapítók és egyéb borítások. Illetve az alját is meg kell lesni. A motorral nagyon mellélőni nem lehet, ha jót sikerült venni, tartós darab(nyilván ha az ember alapból már egy döglöttet vesz, vagyonokat rá lehet költeni rövid időn belül). Elektronikai zűrök előfordulnak, légzsák kontakthibák és egyéb apró (de annál bosszantóbb) elektromos dolgok.. nem mai autóról van szó, szerintem nem egyedi eset, nem lehet a típusra fogni. Az első futómű ami még érzékeny a hazai utakra, de szerintem erről már hallottál... normális cserealkatrészekkel kezelve a problémát nem kell havonta futóműveshez járni, mint amennyire páran eltúlozzák ezt.
Láttam én is ezt a hirdetést, előtte pár nappal hordták le az embert aki hirdette, hogy valakit átvágott, én nem vennék emiatt tőle autót, de ha nem rohad ez a konkrét példány (de szerintem sajnos valahol biztos), akkor tényleg jó áron van.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz csabi94 #4736 üzenetére
FL előttiben is van hőmérő, a km óra kijelzőjén mutatja. Fed computer nincsen. A fogyasztás amúgy is csal a computeren egy fél litert
Érdemesbb a köztes faceliftet venni, szerintem jobban tartja az értéket (és szerintem a legjobb kombináció), a régi külső ütősebb mint a faceliftes.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4736 üzenetére
azért arra mondjuk tervezz, hogy évente 500ezer körül elkér egy 156, amíg ki nem pofozod. egy kis futómű, egy kis fék, egy kis motor, egy kis kasztni. öreg autók már ezek, a legtöbbet ütötték-vágták, kivan a lelkük. én eddig egy hengerfejjavítást leszámítva csak kopó-fogyó cuccokra költöttem a két év alatt, de ez is több, mint egy milla és megállós elromlása tulajdonképp nem volt.
cseréltem a turbót (150e), turbócsöveket (30e), kuplungot (kevlároztatás+"erősítés", 40e), kettőstömegűt (120e), 4 féktárcsát és fékbetétet (80e), gátlókat (110e), pár apróságot a futóműben, meg a munkadíj.
idén még lesz műszaki, kipufogójavítás(50e), első lengőkarok cseréje (100e) és a chipet is meg kellene íratni rá végre (70e). aztán kezdhetek gondolkozni, hogy pár év múlva keresek egy rozsdamentes kasztnit és abba átpakolom a dolgokat vagy ezt megfoltozom, kellene bele a sperr, lehet egy coolerezés se ártana neki, közbe persze kopnak az apróságok is, aztán csak úgy röpködnek a százezrek.
be kell látni, hogy az alfázás nem a racionalitásról szól. ezek az autók minimum 12 évesek, lefutották a tervezett élettartamukat, nem véletlen, hogy nyugatabbra kidobják őket párszáz euróért. a GTA-kon és megkímélt V6-okon kívül nincs áruk gyakorlatilag, nem éri meg életben tartani őket ott.
persze, ha rendesen akarod karbantartani és nem csak lélegeztetőgépen, akkor azért itthon is ez szemmel látható összeget jelent persze lehet bele kínai lengőkart venni, meg a legolcsóbb féket, meg teszkós olajat, de ez nem öregmerci, hogy méltósággal viselje az ilyet, az olaszautó az hisztis kurva és az ilyet nem szereti. arról nem beszélve, hogy a fél év után nyekergő szilentes kínai lengőkarszettel már új korától nem lesz meg az igazi Alfa-élmény a kanyarokban, meg a roadhouse fékbetét se úgy fog, mint a gyáriezzel nem lebeszélni akarlak, csak egyfajta figyelemfelhívás, mint gyógyszerreklám végén a "kockázatokról és mellékhatásokról...", csak itt kérdezze meg autószerelőjét és alkatrészbeszerzőjét a vége.
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4739 üzenetére
Erre a felhasználásra viszont inkább benzinest. Kevesebb a hibalehetőség, átlagban kevesebbszer járták meg a Föld-Hold távolságot és hamarabb jele van, ha baja van. 16 kicsit kevés bele, 1.8TS-t keress nagyon, 2.0-ból inkább TS, mint JTS, de a legtutibb a V6. Ha meg úgyis keveset mész vele, nem számít a fogyasztás, az 1.6 is megeszik 9-10 körül -főleg városban- és a V6 is megáll 12-13 körül, akkor meg...
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4739 üzenetére
Ahogy rbalint is írja, V6-ot vegyél.
TS-t felejtsd el ennyi idősen, alapvetően kényes (nem szar) konstrukció, olaj maxon, jó minőségűvel feltöltve és gyakran cserélve, bemelegítés kötelező, nem ajánlás, ha ezek megvannak, akkor sokat elmegy (itthon van egy 1.4 TS 310 van benne, köszöni jól van, most ugyan esélyes egy főtengely jeladó csere), de nézz körül.
Még a szerencsétlen FB-s Alfa csoport is tele van leszarom emberrel (ki is léptem, utálom ezt a felszíneskedést), nem fogsz találni jó TS-t ami eladó is, és megfelel az egyéb kritériumaidnak.
V6 meg ritka, mert annak az ára valószínűsíthetően elindul majd felfelé, akinek van nem adja el, akinek nincs akar, az pedig konkurencia lesz számodra és a jót elviszi előled."Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4744 üzenetére
A bal első sárvédőt alkoholos filccel
festettékmázolták?Ne az legyen a csábító, hogy bőr meg fa, keress valami puttóbb modellt, facebookos csoportokban szarér húgyér találsz bele olyan bőrt, amilyet szeretnél, kormány szintén. Van 400 körül egy 2.5 V6 illetve egy kicsit drágábban 950-ért egy, ha azt feltételezzük, hogy a 950-es 100%, akkor van durván fél milliód szervizre és csinosítgatásra, de mivel a 950e Ft-os sem 100%-os, ezért a szervizelésre fordítható összeg nagyobb is lehet, ugyan ezt csinálta rbalint is.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4747 üzenetére
Tobb mint 2M, hogy egesz pontosak legyunk. Hozzateszem masfel evig egy nyusszenese nem volt, aztan novembertol surusodott a program, de hangsulyozom, hogy a cserelt alkatreszek egyreszt meg a gyariak voltak, masreszt 90%-ban kopo-fogyo cuccok.
13 ev es 300e km utan nalam a turbo es a kettostomegu is boven annak szamit a kuplung, gatlok, fekek, lengokarok meg foleg.
Ha 800-ad van kifeszitve, akkor egy jo 145-ot vegyel, ha mindenkepp alfazni akarsz. -
aktív tag
válasz csabi94 #4751 üzenetére
@csabi94
Hacsak a szüleid nem szeretnék az autódat is eltartani, akkor +1 arra, hogy inkább valami kevésbé kihívót keress...
Nem tudom mennyi jelenleg a minimálbér, talán n70? Már maga a rutinszerű közlekedés/fentartás is valószínűleg elviszi a felét, és akkor még le sem mosattad.
Szvsz az egyetemi évek alatt inkább piára, fűre és lányokra költs, aztán ha muszáj, akkor ülj taxiba.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz csabi94 #4754 üzenetére
Csak átfutottam, ne jts az a ts (166 ló)?
Ha igen, akkor nekem is eg a kombó van, selespeeddel, rejt lehetőséget a rollerezesre. Én belenyúltam.
Nincs kizárva h te nem, de a lehetőség ott van.Milyen autód van most, mi a baj vele, marmint miért akarsz másikat?
Hogy miert epp Alfát, azt értjük.De egyetemi évek alatt kb bármilyen autóval ami gurul, nagy király vagy, ráérsz meg szopni egy öreg hisztis gépkurvával par ev múlva.
Nem akartalak tovább lehangolni, de én pont kifogtam az így járás tipikus esetét.
Whatever.
-
aktív tag
válasz csabi94 #4760 üzenetére
@csabi94
De az nem Alfa, és az nem lenne szerelem.
Esetedben az Alfa sem, ha csak nem élsz-halsz az abuziv kapcsolatokért.
...és egy GP-vel tényleg jobban járnál: 1.4. 8v ha minimális fejfájást szeretnél vagy 1.4 16v ha kellene egy kis pszeudó plusz, illetve némi comfort feature, pl. digit klíma, etc.
Gombokból fentartható, mind szervizelést, mind a napi használatot tekintve; illetve még az első generációsokban is benne van legalább 4-5 krízis nélküli év.
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz csabi94 #4758 üzenetére
Bocsi, nem raktam össze hogy tiéd a Tempra, pedig olvastam it korábban.
Megértem, anno én is fostam a 156-tól is, mert láttam a 147 töréstesztjét, de be kellett látnom hogy 159-esre nincs pénzem, pont.
Lehet hogy nekem is el kellett volna engednem a dolgot, és venni egy Grande Punto-t (asszonynak az van, és még az 1.3 multijet ellenére se volt vele igazából bajom), végül ez lett - de én már 38 voltam a 156 megvételekor, gondoltam hogy ha most nem veszek ilyesmit, később se fogok (kivéve ha beüt a kapuzárási és valahonnan szerzek pénzt és valami új és roppant dögös autóra locsolom el ), Golfot, Civicet, Corollát, pláne Jazzt ráérek még venni. Neked ellenben még van időd mindre nem kell elsietned az Alfa vásárlást. Lehet hogy kivárhatod azt is mire a használtpiacon megjelenik a Giulia.
Whatever.
-
aktív tag
válasz csabi94 #4768 üzenetére
@csabi94
Igazából nem vagyok rászorulva az autóra, tehát ha nem vennék semmit, az is jó lenne. De most azt mondhatom, hogy megengedhetem magamnak.
Fiatal vagy, barátnő már van...az egyetem mellett gondolom időd is akad, némi fölös (bár korlátos) rendszeres pénzmag is lenne...illetve ha jól veszem ki jól esne némi dolce vita.
Vegyél egy Barchetta-t!
Mechanikailag/műszakilag sok átfedés van a korabeli Puntokkal, csak a kasznit ne törd, illetve ne rohadjon, mivel ohne utánpótlás.
Mo-n klímás csak a mesékben létezik...kivéve a következőt, bár azt nem írják, hogy működik is.
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4778 üzenetére
2.4 se problemas egyaltalan. Alap dolgok vannak annal is, mint minden dizelnel, de nem nyugis fajta. Sajnos a lakkhiba az elegge altalanos. Tempomatot utolag be lehet rakni max 40ezerbol, de csak a minimumbelso faceliftbe, multikormanyert nem sirnek, mert ugyis kell egy normalis radio es ahhoz plusz 20k a kormanyadapter, annyiert tudok jobbra nyulkalni egy arasznyit... napfenyteto az minden evjaratban feher hollo, 185cm felett mar zavaro is, ugyhogy amiatt ne szord ki az allomany 95%-at.
-
-
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #4883 üzenetére
Még egy kérdés: Alfa 156-osokban van tükörfűtés? Tegnap letörtem a 92'-es évjáratú Temprám tükrét, de szeretek barkácsolni, 4 csavar, egy kis ragasztó, és el is készült (500 Ft-ból megvolt), és közben megbizonyosodtam róla, hogy tényleg van benne tükörfűtés. Korábban is feltűnt, hogy ha bekapcsolom a hátsó ablakfűtést, akkor mintha a tükrök is leolvadnának, de azt hittem, hogy menet közben a kasztniból "kisugárzó" hőtől van.
92-ben ez volt a full-extra: digit klíma, elektromosan állítható tükör, és tükörfűtés.
Én leborulok az olaszok előtt, és csak olasz autóm lesz. Annyira szerethetőek...
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4884 üzenetére
Ha van benne elektromos tukorallitas, akkor futes is. 92-ben azert mar joval tobb volt ennel a full extra, Tempraba is volt meg mindenfele, plane a testvereben a Dedraban. Automata lampamagassagallitas, szelvedobe epitett antenna, elektromosan allithato felfuggesztes stb, Tempraba is sokminden volt meg, eletromos ulesek es napfenyteto pl biztos.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest