Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Zahi #384 üzenetére

    legegyszerűbb beírod a keresőbe, hogy motec :)
    egy motordiagnosztikai, és adatfeldolgozó-elemző rendszer, versenypályán a legismertebb.
    Ezt amivel mi dolgozunk, ezt használják a versenymérnökök is.
    egy lényeges különbséggel, mi ennyi adatot kapunk, ők a sokszorosát.....egy számítógépes szimuláció ami játék, az általa számolt dolgokról tud információt adni....értelemszerűen amit nem számol arról nem.
    A program képes lenne nagyságrendekkel bonyolultabb összefüggések elemzésére is.

    Pl. itt vannak a moddolt autók, ez sem egy olyan dolog hogy hű ez de jó, aki rFactor-t használt az már ezt valszeg tudja. Nálam egy mod tesztelése abból állt, hogy megnéztem a motorját, mennyire stimmel a valós teljesítménygörbével, megnéztem a futóművét, hogy mennyire stimmel a valós autóban használttal, a tömeget, a sarkokat.

    Mert lehet hogy érzésre jó vezetni egy autót, de ha össze-vissza áll a futóműve, akkor a -setup- részen logikátlan beállítások is működni fognak, mondok egy példát, ahol sokat használód a rázóköveket, ott nem használsz magas kirugózást, ökölszabály...mint ahogy az is hogy sík pályán merev autóval megyünk, dimb-domb pályán pedig laza autóval...mert az egyiknél jó a súlyáttevődés, a másiknál -ellobog- az autó.
    Na ahol össze-vissza állnak a dolgok a futómű fájlban, ott is számolni fog a játék alapjául szolgáló fizika, de amiket a garázsban állítasz, azok nem működnek...pedig a valós életben felrúghatatlan szabály.
    ...
    láttam már jól vezethető autót ahol a fizika több méterrel az autó mögött számolta a benzintankot...

    Az rFactor-ra annyi mod jött, hogy ezek alap dolgok voltak kiválasztásnál, mivel gyakorlatilag boldog-boldogtalan megpróbálta megcsinálni az 'igazi' szimulátort. :) ...és igazi tudás nélkül írogatott értékeket, jobbára máshonnan átvett értékeket egyébként.

    Én ezért használok MoTeC-t, szimulátort vezetek, azaz egy megírt fizika alapján működő modell. Az adatok amiket a MoTeC számol, nem hazudnak.
    pl. a Porsche mod gumija, amit használunk egy nagyon jól sikerült gumi, ritka, jól melegszik, jól hűl vissza, jól kopik és ezeknek megfelelően működik a tapadás számítása is. Az ISI engine játékoknál hossz és keresztirányú tapadást számol a fizika, ezekkel lehet variálni, és persze a pálya megalkotásánál (ami az umond 'aszfalt' tapadását adja meg.
    Van mod, ahol a modderek ebből akarják megváltani a világot, nagyon. ...és mindez jellemző az összes szabadon használható és állítható fizikai paraméterre.....de a kevesebb több itt is működik.

    Visszakanyarodva a MoTeC-re, játékban felesleges, nem vagyunk versenymérnökök, még ezt a kevés adatot is bonyolultnak tartjuk, de azért megtanulható...és korrekt, ez nagyon fontos, nem téved, minden ami nem jó az a játékból jön :)
    ezért szeretem, nem korlátoz csak a játék adatai, és a saját tudásom.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák