-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Találtgyerek
addikt
válasz ricsiv92 #46904 üzenetére
Én mindenképp a TX-et venném. Sokkal jobb, mint a T248, ahogy az előbb le is írtam.
Nálam sem volt klimatizált helységben és az alap hűtéssel is hibátlanul tette a dolgát.
Azt hozzá teszem, hogy 50-60%-os FFB-vel használtam Dirt Rally 2.0 mellett.
Szerintem neked sem kell egyenlőre erősebb. A G920-nál amúgy is majdnem 2x erősebb a TX.06-3o/9759I39
-
fatal`
titán
válasz ricsiv92 #46972 üzenetére
Kormányrögzítője picit furi nekem, hogy csavarom a műanyagot és még egy csillagcsavar is van, amivel rögzítenem kell.
A standre ne az asztali rögzítővel tedd fel, hanem magát a bázist csavarozd fel a kapott rövidebb M6 csavarokkal (az állványhoz adták a csavarokat, van két rögzítési pont a bázis alján). -
fatal`
titán
válasz ricsiv92 #47392 üzenetére
Szerintem anyaghasználatban is jobb a Fana. Persze a bázis nyomatéka gyengébb, mint ennek, de nem hiszem, hogy 8 vs 11nm között akkora különbség lenne. Viszont a loginak az elérhetősége biztosan sokkal jobb lesz, nagyobb cég.
Vajon ehhez is a G-HUB nevű rettenet van mint szoftver?
-
JulesTS
őstag
válasz ricsiv92 #47442 üzenetére
Én is Poäng fotelt használok. Atesz féle wheelstand-hez két darab szintén ikeás matrac szállító hevederrel (5cm széles tépőzáras pánt) rögzítem oda. CSP V3-mal 100%-os BRF-et tudok használni, szóval 90kg-ot simán lehet nyomni. A fotel szivacsába belefaragtam 4db bass shakert. Kényelmes is és ha nem szimulátorozok, akkor csak a hevedereket kell leszedni és lehet a fotelt eredeti funkciójában használni...
A képeken látszanak a hevederek is.
A shakerek meg itt vannak befaragva:
https://4utem.blogspot.com/2022/01/bass-shaker-szimulatorhoz-4-csatorna.html -
tome0001
Topikgazda
válasz ricsiv92 #47442 üzenetére
Nekem is Poang-al van megoldva.
Nem azt mondom hogy olyan stabil mint egy egybe épített rig, de mozgatható, és az üléspozíció szerintem hibátlan benne. Ha fékezésnél mozog, akkor a hátsó részéhez be kell vágni egy akkora méretű fadarabot/stafnit ami kimerevíti és akkor a hinta jellegét is el tudod venni teljesen. A Poang talpa alá érdemes valami gumilap szerűt vagy csúszásgátlót ragasztani, mert mászásra hajlamos, főleg egy loadcellel.
Használtan 10-15 között mennek a jó állapotúak, nem kell az IKEA-ban 43e-ért újat venni. Arra figyelj, hogy az olcsó verziók azok gyerekeknek valók (mert két méretben is van).[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
válasz ricsiv92 #47446 üzenetére
Heveder nélkül is tudtam használni, de...
A talpára hátul gyorskötözővel csúszásgátlót rögzítettem. Ilyesmit: https://www.arumania.hu/csuszasgatlo-szonyeg-csomagtartoba-halo-p71003
Ezzel kb 70%-os BRF-ig lehetett használni. 70% fölött a fotel eleje emelkedett fel padlóféknél. Plusz amig friss volt a csúszásgátló, addig jó volt, aztán ahogy porosodott/összeszedte a port, annál kevésbé tapadt és elkezdett újra csúszni. Akkor 50%-kal használtam a féket, kb. 2..3 hetente cserélni kellett a csúszásgátlót. -
GalaHU
őstag
válasz ricsiv92 #47458 üzenetére
Itt két iskola, sőt talán vallás ütközik... Van aki szerint az erő mindenek felett, és csak az jó ha körömszakadtáig szkanderezni kell a kormánnyal, a másik szerint meg eleve nem kell a max nyomaték környékén semmit se járatni a jó vezetési élményért.
Az valóban igaz, hogy egy "erősebb" FFB-vel megáldott kormánynál kisebb eséllyel vesznek el az apró részletek, és az esetleges nagyobb átmérőjű rim használata is kompenzálható az erő emelésével, de 8Nm környékén már mindenre van tartalékod.
Nekem a Fana DD Podium-om (ami egy DD1 alapvetően) 45% körüli értékkel megy pályaautóknál és a játékban alapon hagyott FFB-vel. De rallye-ban már a 20-25% is nagyon munkás, és sokkal lassabb vagyok vele, ráadásul az apró korrekciókra sem vagyok vele úgy képes, mint a gyengébb FFB-vel.
E mellett, ha az adott programban sz@r, vagy csak minimális az FFB effektek jelenléte, dughatsz te rá bármilyen kormányt, nem lesz jobb. Például aki PS-en tolja a GT7-et, az szinte semmit nem profitál a DD-ből...
Úgy gondolom, hogy a kormányt használók mind a valódi versenyautó vezetési élményéhez szeretnének közelebb kerülni, és ott sem az a cél, hogy ne lehessen könnyen tekerni a kormányt, hanem éppen ellenkezőleg! A lehető legközvetlenebb kormányzással, de a lehető legkönnyebben, hogy ne fáradjon el feleslegesen a fahrer... Nem véletlenül használnak szinte mindenütt -az openwheel kivételével- már szervót.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
fatal`
titán
válasz ricsiv92 #47458 üzenetére
Nem volt ennél erősebb kormányom, úgyhogy nem tudom. Ezelőtt egy T300 volt, erőben már az is elég volt, de a DD azért részletgazdagabb.
De én nem szeretek bírkózni a kormánnyal, többnyire rallyzom, úgyhogy a selfl aligning torque az le van véve.
Ahhoz, hogy meg tudjam ítélni, hogy peakre jobb-e a nagyobb erő, ki kéne próbáljak egy Podiumot, de semmi szükségét nem érzem.
-
-v-
addikt
válasz ricsiv92 #47458 üzenetére
Szerintem ami nem DD ott a késleltetés miatt csak szarabb meg lassabb leszel erős ffb-vel.. én akárhányszor feljebb tekertem a t300-at csak lassultam meg furább lett az egész, DD-vel meg pont fordítva pályán, erősebb ffb-vel jobban érzem a terhelésváltásokat egyszerűbb pontosabb a trail braking jön tényleg jobb köridő meg jó érzés is.
-
iceman007
aktív tag
válasz ricsiv92 #47458 üzenetére
Az a lényeg, hogy minél nagyobb nyomatékot tudjon leadni folyamatosan a clipping jelensége nélkül. Jelesül, hogyha van egy kis nyomatékú kormányod (pl.: G széria, T150) akkor feljebb veszed az FFB-t hogy érezz is valamit. Ez tök jó működik egészen addig amíg egy nagy G erejű kanyarba nem ér az ember és a játék azt számolja, hogy hóhó itt sokkal nagyobb erőket kell átadnom a kormánynak. Ezt az infot ki is küldi, de szerencsétlen kormány nem tud mit csinálni, mert már így is leadta az ereje maximumát. Tehát mondjuk az Eau Rouge csúcspontjából jössz ki, érzed, hogy baromi erős a kormány, de a clipping meter (már amelyik játékban van...teljeség igénye nélkül: AC, R3E, iRacing) már a plafont veri, és ha ilyenkor megcsúszik az autó akkor arról semmi információt nem fogsz visszakapni, mert egyszerűen az adott helyzetben nincs a kormányban több nyomaték
Szóval inkább minél erősebb egy kormány annál könyebb úgy beállítani, hogy minden egyes apró részletet érezzen az ember az útról!
Az FFB szkandert meg el kell felejteni, egyrészt a fent említett dolgok miatt másrészt, műanyag csatlakozású kományperecet meg lehet repeszteni vele (Fana P1)... -
-
biker
nagyúr
válasz ricsiv92 #47739 üzenetére
1ms-es LG 34UC79 UW monitorom van, 144Hz, tud ghostingolni néha. freesync esetén nincs trükk az elmosás csökkentéssel, én meg freesync buzi vagyok.
Én 44ms képernyőt max TV-re néznékElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
JulesTS
őstag
válasz ricsiv92 #57856 üzenetére
Nézd meg az SHH-t:
https://www.shiftershh.com/
A Logitech olcsó (nem véletlenül), de ahhoz kell még egy USB-s adapter (vagy csinálsz egyet ardiinoval, vagy veszel készet). Csak H, szekvenciálisat csak barkács megoldással tud.
TH8A már drágább, csak H.
TH8S még drágább, tud szekvenciálisat is.
SHH a TH8A-nál csak kicsit drágább, de mindhárom előzőnél jobb. Tud H-t és szekvenciálisat is, a gyárilag rendelt kulissza mellé lehet nyomtatni még 4+R, 5+R, 6+R, 7+R kulisszákat is, thingivers-en fent vannak:
https://www.thingiverse.com/search?type=things&q=Shh+shifter&sort=popular&posted_after=now-30d&page=1