-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
Én se javaslom hogy váltót áldozd be erre, veszel egy gamepad-ot pár ezer Ft-ért, és annyi gombot tudsz vele bekötni bármire, amennyit csak akarsz. Sőt, ha olyat veszel, még plusz analóg tengelyed is lesz.
Én nagyon régóta szeretnék már analóg kéziféket készíteni, de sehol nem találok hozzá toló potmétert, a forgó potira meg még nem találtam ki, hogy tehetném rá...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Jack@l
veterán
Köszönöm, azt hiszem megtaláltam a boltot: [link]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
seawolf570
aktív tag
válasz shteer #10007 üzenetére
Ha jól tudom MOMO-nál szokott ilyen hiba előfordulni és az optikai tárcsa okozza. Vedd le a gépháztetőt, és nézd meg a tárcsát, nagy valószínűséggel lecsúszott a tengelyről. Ha csak le van csúszva, kend be a tengely végét valami ragasztóval, hogy szoruljon rá a tárcsa amikor visszateszed. Ne használj pillanatragasztót, mert akkor többé nem lehet leszedni a tárcsát! Rosszabbik esetben el is tört a tárcsa amikor lecsúszott, ilyenkor hajlamos beakadni a valamelyik szenzorba. Ebben az esetben kell szerezni egy tárcsát.
Más probléma is előfordúlhat, de kapásból ez jutott eszembe. Bontsd meg a kormány burkolatát és nézd meg elsőnek a tárcsát. Ha nem az akkor lehet, tovább keresni a probléma forrását.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
seawolf570
aktív tag
válasz shteer #10026 üzenetére
Ne haragudj, de nem esik le, hogy a Toms' Hardware Guide-vel mire célzol. Ismerem az oldalt, de csak teszteket szoktam rajta nézegetni néha.
Le kellene szedni a kormány burkolatát és megnézni a motor végén lévő tárcsát, nem mozdult-e el. Ha nem portalanítani kellene egy puha szőrű ecsettel, lehet, hogy csak beleült a por a tárcs rovátkái közé, vagy a szenzorok porosak. Ezt kellene megnézni először, ehhez nem kel semmilyen szaktudás és a kormányt sem kell ízekre szedni.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
seawolf570
aktív tag
válasz shteer #10038 üzenetére
Ja, hogy a Piros MOMO -ról van szó! Pedig odaírtad hogy "Force", csak én nem figyeltem.
Sajnos ebben nincs optokapu, ez még potméteres. A potméter a kormány végében van, a Tom' Harweren van róla kép (amit belinkeltél, az alatt látható). Szed le a burkolatot, a potméter aljáról óvatosan szedd le a csatlakozót és a lábak mellet látsz majd két nyílást. WD40-el (a piros csövet használva) ezen a két nyíláson keresztül fújjál be neki rendesen (ha lehet, a potiba menjen), majd kézzel tekergesd meg mindkét irányba többször (óvatosan).
A legjobb lenne, ha kiszednéd a potit, csak nagyon vigyáz rá, mert ha letöröd a felső nyúlványt - amit be kell akasztani és ami fixen tartja a potit -, akkor vége a dalnak. Ez egy speciális poti, ilyet csak bontva találsz egy másik MOMO-ból (köszönjük Logi ). Elvileg helyettesíthető másik potival is, csak kicsit fabrikálni kell.
Ha kipucoltad a potmétert, elvileg jónak kell lennie megint egy darabig.
Kép a potméterről:
Egy kép a nyílásról a lábaknál (ne, hogy így járj, ennek eltörték a végén a nyúlványt):
A potméter helye:
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
seawolf570
aktív tag
válasz shteer #10062 üzenetére
Örülök, hogy segíthettem.
Látom kreativitásnak nem vagy hiányában, ügyes megoldás.
Sajnos az efféle fröccs-öntött műanyagokkal az a baj, hogy idővel elöregednek, rideggé, törékennyé válnak. Ezt az öregedést meggyorsíthatja az ásványi olajok jelenléte is, jelen esetben a csapágyból kiszivárgó kenőzsír is. Az sem tesz jót a műanyagalkatrészeknek, hogy a gyártók a végtelenségig lekönnyítik őket, a súlycsökkentés érdekében és minél kevesebb anyag felhasználására kerüljön sor. Ezért reped el pl. a G25 csapágyháza is. Ez nem csak a Loginál probléma, minden egyes háztartási berendezés, műszaki cikk esetében így van.
Ez sajnos a globális üzletpolitika hatása, ma már a gyártóknál nem presztízs kérdés a tartósság (általában véve), helyette a Kínai mintájú tömegtermelést helyezik előtérbe (olcsón, nagy mennyiségben, olcsó árút mindenkinek). Ezt az üzletpolitikát a rohamos, nagy léptékű műszaki fejlődés is elősegíti és a fogyasztói társadalom nagy része is ezt kívánja. Amíg a 80-as 90-es években pl. egy TV készülék kb. 10 év alatt vált elavult technológiává, addig napjainkban 1-2 év alatt válik azzá, vagy még hamarabb.Egyébként ez a kormány nagyon jó példa arra, hogy "Minden lánc csak olyan erős, mint a leggyengébb láncszem". Hiába építettek egy szinte elpusztíthatatlan, masszív hajtást, amikor a végére odabiggyesztettek egy 20 filléres műanyagot, egy 1 Ft-os potméterrel. Ha egy 2 Ft-os műanyag lenne a végén egy 10 Ft-os potival, akkor örök életű lenne. De nem ez volt a cél, mert 1 millió legyártott darab esetén ez extra profit kiesés lenne.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
-
-
veterán
válasz shteer #10353 üzenetére
Ejj, igaz hogy túlárazott volt a G27, de a megvásárlását nem bántam meg. Közben most a linked kapcsán néztem, és már csak a DFGT van a magyar logitech oldal, kormánykerék menüpont alatt .
Van pár logi termékem Z906 - G930 - G27 - G500, de egyiknek a vásárlását sem bántam meg, mert igaz hogy túlárazottak, de mindegyik hozza a tőle elvárható minőséget, teljesítményt. A support meg tényleg olyan jó volt amilyennek lennie kellett. Ha egy kicsit lentebb tudták volna tartani az árakat, szerintem nem kellett volna hogy idáig eljussanak.
iPhone 13 Pro Max
-
shteer
titán
válasz shteer #10442 üzenetére
na majd otthonról belenézek pár monacoi fedélzetis felvételbe, mert akárhogy tekergetem a kezemet, a 180 fokos elfordítás átfogás nélkül igen kényelmetlen és izületromboló tud lenni a szerintem kényelmes maximum a 270°, 2/3-ad fordulat
[ Szerkesztve ]
..szerintem jónak tűnik
-
fagy53
nagyúr
válasz shteer #10444 üzenetére
A 360° még simán elmegy átfogás nélkül, de nézve a tavalyi monacoi videókat 400°körül van a valóság...
A 2012 -es F1 játékot már meg sem vettem, de pl a "legszimulátorosabb" F1 2010 patch nélküli alapverzió is a monacoi futamnál megnövelte a kormány zárszöget, érzékenyebb lett....nem véletlenül. -
Exelsior
senior tag
válasz shteer #11583 üzenetére
Ez egy igaz. tulajdonképpen ugyanaz vette vissza akitől megvettem.
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935