Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Joshi

    titán

    válasz GalaHU #49347 üzenetére

    Egyre inkább hajlok arra, hogy Aliról rendeljek valami csodát. :DD Már csak azért is, hogy ott is van élet. Alin rengeteg megoldás létezik, Load cellestől a Hall sensorosig. Ha jó egy Hall sensoros is, akkor jó lehet nekem az? Pont kézifékből nem gondolom, hogy csillivilli kellene.

  • fatal`

    titán

    válasz GalaHU #49347 üzenetére

    Szerintem sincs semmi értelme, de azt írta a pénz nem számít, a Heusinkveld meg minőségi darab.

    Nekem is Fana van, de ez aztán nem egy nagy eresztés. De a célnak megfelel, amíg szét nem esik. :D

    Ha valami igazán túl van árazva az pont a TM kéziféke szerintem.

  • Bivaly

    tag

    válasz GalaHU #49347 üzenetére

    Ahogyan én látom a kézifék loadcell témát: bár minden bizonnyal igazad van abban, hogy "ezt semmilyen program nem kezeli ilyen mélységben", viszont a "mélység" kezelése nem is a program dolga: az kap egy inputot a játékvezérlőtől, amire produkál egy output-ot. Hogy honnan, milyen rendszerből kapja azt az inputot, azzal nem foglalkozik, de ez nem is a program dolga, hanem a user dolga.

    De én ezt a "tegyünk a kézifékre is loadcell" dolgot másképp közelítettem meg:
    Ha már építettem egy szimulátort, akkor abba megpróbáltam minél több olyan eszközt beletenni, amik minél inkább megközelítik a valóságérzést, megközelítik a valós működést. (Megközelítik, nem pedig visszaadják.)

    Ami miatt a potméteres kézifékemet átalakítottam erőmérő cellásra, az a következő:
    A loadcell azt az erőt méri, amivel húzod a kézifékkart, és egy valós hidraulikus kézifék esetében a fékrendszerben fellépő nyomás (ami a fékbetéteket a féktárcsához nyomja a fékező hatás elérése érdekében) egy adott, kialakított rendszer esetén főtényezőként a kézifék-főhenger dugattyúrúdjára kifejtett erőtől függ (p=FxA). Ehhez persze hozzátartozik, hogy
    egyrészt nem tökéletesen összenyomhatatlan a fékfolyadék, emiatt összenyomódik;
    másrészt a fékrendszer alkatrészei sem tökéletesen rugalmatlanok, ezért van valamennyi tágulásuk;
    harmadrészt a fékbetét, így azt az működtető munkahenger dugattyúja is elmozdul, amíg oda nem feszül a féktárcsához,
    s ez a három fő tényező a fékfolyadék "mozgását" okozza a fékrendszerben. Emiatt a főfékhenger dugattyúja (így a kézifékkar is) el fog mozdulni, amikor megpróbáljuk emelni a rendszerben a nyomást a kézifékkar működtetésével.
    Tehát van elmozdulás is, meg erőkifejtés is, de az elmozdulástól függetlenül a kézifékkarra kifejtett erő az, ami a fékező hatást eredményezi.

    A loadcell megoldások a kézifékkarra kifejtett erő nagyságával arányos nagyságú feszültséget produkálnak (egy erősítőn keresztül) az elektronika jelfeldolgozó egysége (ADC) felé. (Az érzékelt erő természetesen a közbeiktatott elasztomer és/vagy rugó karakterisztikájának megfelelően módosulhat, tehát a lineáris arány nem mindig igaz.)

    A potméter és a hall szenzor megoldások viszont alapjában véve a kézifékkar elmozdulását mérik, és az elmozdulás mértékével arányos nagyságú feszültséget produkálnak a jelfeldogozó egység (ADC) felé.

    Hogy mennyit adott az élményhez? Csak a saját tapasztalatomról tudok beszámolni: nem adott annyit, mint a VR a 49-es UW monitorhoz hoz képest, de annyit igen, mint amikor a Fanatec CSW 2.0-ról váltottam CSW 2.5-re.

    Life begins at 140!

Új hozzászólás Aktív témák